בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

ב.מ.וו M2 נחשפת



370 כ"ס ממנוע 3.0 ליטר מוגדש טורבו, תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמדים ו-4.3 שניות מאפס למאה. ב.מ.וו M2 רוצה להיות הגרסה הטובה עוד יותר של מכונית מצויינת אז היא הביאה גם "מצב שריפת צמיגים"



מאת פבל צ'רניצקי

אתם צריכים לראות את עיניו של כל חובב רכב באשר הוא מתמלאות בתשוקה כאשר מעלים על השפתיים את המילים 235. קל להבין אם כך, את הציפייה הדרוכה וסערת הרגשות האינטרנטית שצפה כאשר נחשפה ב.מ.וו M2 - האחות הספורטיבית עוד יותר של מי שנחשבת כבר היום בעיניי רבים למכונית הטובה ביותר בקבוצתה.

לב.מ.וו הייתה פעם M3 אחת, בתחילת שנות ה-2000, שנחשבת עד היום לאחת הטובות ביותר שנוצרו. שני הדגמים שנחשפו מאז הפכו להיות גדולים יותר, חזקים יותר ומבצעים יותר, אך לפי רבים גם גדולים מדי ומתקשרים מעט מדי. ה-M235i הפכה מאז הוצגה ליורשת הבלתי רשמית של אותה M3, אבל אותם חובבים תמיד רצו עוד משהו, הם רצו את ה-M האמיתית. ועכשיו הם קיבלו אותה.

ב.מ.וו M2
ב.מ.וו M2. סוף סוף M אמיתית / צילום: ב.מ.וו
ב.מ.וו M2 חולקת כמובן את הפלטפורמה של הסדרה 2 הרגילה, ולמעשה חולקת גם את המנוע של ה-235. שישה צילינדרים בטור שדוחסים 3.0 ליטרים בעזרת מגדש טורבו דו-שלבי, מה שב.מ.וו מכנה TwinPower. ה-M2 מפיקה ממנוע זה לא פחות מ-370 כ"ס, 44 כוחות סוס יותר מאשר ב-235 ו-27 יותר מאשר באותה ה-M3.

ב.מ.וו M2
ב.מ.וו M2. יותר חזקה, אבל לא בהרבה

שאר הנתונים מספרים על מומנט המרבי של 47.4 קג"מ (או 50.1 קג"מ במצב גדישה יתר) ותיבת שבעה הילוכים כפולת מצמדים שמעבירה את הכח - איך לא - לגלגלים האחוריים. ה-M2 החדשה מאיצה למאה קמ"ש תוך 4.3 שניות ועד למהירות מרבית - איך לא - מוגבלת מחשב של 250 קמ"ש. אם תחליטו ללכת בכיוון יותר רטרו ותבחרו בתיבה ידנית (שישה הילוכים עם התאמת סל"ד להעברת הילוכים חלקה יותר) זמן המיאוץ יתארך ל-4.5 שניות. אבל זה נראה לנו כמו מחיר הגיוני לשלם. למרות הביצועים המרשימים מאוד, ב.מ.וו מספרת על צריכת דלק משולבת של 11.7 ק"מ לליטר עם התיבה הידנית או 12.7 ק"מ לליטר עם התיבה הרובוטית. אחרי מחשבה מועטה ודיונים קצרים, הסכמנו שזה עדיין מחיר סביר לגמרי לשלם.

יחד עם זאת, אחרי שחקרנו קצת יותק לעומק גילינו כמה פונקציות מאוד מעניינות, חלקן שימושיות יותר וחלקן פחות, ששילבה ב.מ.וו בתיבת ההילוכים. קודם כל יש כאן בקרת מצמד אקטיבית שיכולה לנתק את המצמד על מנת למנוע היגוי יתר מוגזם ובכך ליצב את הרכב בסיבובים. היתרון של דרך הפעולה הזו היא שבעת ניתוק המצערת, שהיא השיטה המועדפת על בקרות יציבות, לוקח למכונית זמן מסויים כדי לחזור לסל"ד המבוקש, זמן שב.מ.וו לא רוצה שתבזבזו. כי ב.מ.וו מעריכה את הזמן שלכם.

ב.מ.וו M2
ב.מ.וו M2. רק שלא יהיה "יותר מדי" היגוי יתר

בנוסף, יש לתיבת ההילוכים פונקציית "זחילה" שמשלבת את המצמד בעדינות ובאיטיות על מנת לאפשר זחילה בפקקים או יציאה איטית מחניה. שתי הפונקציות הללו, הגיונית או לחילופין שימושיות ככל שיהיו, מחווירות לעומת הפונקציה האחרונה, אותה מכנה ב.מ.וו בשם שדי מדבר בעד עצמו. קוראים לו Smoky Burnout Feature, כן, כן - פונקציה ל"סחרור גלגלים מעושן". ב.מ.וו מספרת שהפונקציה הזו "תאפשר לנהג להתענג על מידה מסויימת של החלקת גלגלים במהירויות נמוכות". קחו לכם כמה שניות כדי לספוג את המידע הזה. אנחנו בינתיים שינינו את דעתנו לגבי איזו תיבה אנחנו רוצים.

ב.מ.וו M2
ב.מ.וו M2. יכולה גם לזחול

בתא הנוסעים ההבדלים פחות מהותיים. יש כאן מושבי ספורט מעט חובקים יותר, שפע תגי M בכל מקום שהיה פנוי, ואווירה מעט קרבית יותר באופן כללי. רשימת האבזור ארוכה מאוד, דבר שכבר מזמן הפך למקובל במכוניות הקצה שהופכות פחות ופחות ספרטניות עם כל דור שחולף. ה-M2 מצויידת במערכת ניווט, פנסי קסנון ומערכת מולטימדיה חדשה, שב.מ.וו לא ממש טורחת לפרט עליה, כי היא מבינה שהיא כנראה לא תהיה מרכז ההתעניינות. היא מציינת כמובן שניתן יהיה להוסיף לרכב עוד שלל אופציות שונות ומגוונות ככל שיעלה על רוחו של הקונה המאושר, כמו למשל זוג מושבי באקט עם קשת התהפכות. אה, כן, יש גם אפליקציה ששולטת על מצלמת GoPro ישירות ממערכת ה-iDrive. כי למה לא?

ב.מ.וו M2
ב.מ.וו M2. מושבי באקט וקשת התהפכות כתוספת

כמו שכל ילד (בתנאי שזה ילד שאוהב מכוניות) יודע, סדרות ה-M נבדלות מאחיותיהן השפויות - יחסית - לא רק במנוע (ובמקרה זה בתיבת ההילוכים) וה-M2 אינה שונה. יש כאן שלדה שעברה אין ספור כיוונונים, התאמות וחיזוקים כדי להתמודד טוב יותר עם כוחות פיתול ולספק חוויית נהיגה מחודדת יותר. כמעט כל מערכת המתלים תוכננה מחדש עם חלקים חזקים, עמידים קלים, וכמובן גם קשיחים יותר. הבלמים גדולים יותר עם דיסקים מאווררים ומחוררים בקוטר 380 מ"מ מלפנים ו-370 מ"מ מאחור, ואפילו בהם ב.מ.וו השקיעה מחשבה בהורדת משקל על ידי ייצור הטבורים מאלומיניום. לבסוף, חישוקי ה-19 אינץ' (רוחב 9 אינץ' מלפנים ו-10 מאחור) נועלים גומי במידות של 245/35 מלפנים ו-265/35 מאחור.

ב.מ.וו M2
ב.מ.וו M2. אפשר לבחור גם בתא נהג שפוי יותר

בקיצור, מלבד המראה, שגם הוא קיבל חיזוקית של אטרף, נראה שה-M2 תהיה חיה שונה לחלוטין מה-M235 שנראית פתאום חלבית משהו. האם זה יהיה שונה טוב או שונה רע? ניאלץ להמתין ליום בו תגיע ארצה ובתקווה נשים עליה את הטלפיים שלנו.


לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים