דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו סדרה 5 החדשה נחשפת

Getting your Trinity Audio player ready...


בדור האחרון של דגמיה, מרצדס החליטה לנקוט בשיטת ה"מידות" - היא השיקה את ה-S קלאס וממנה גזרה את שאר הדגמים - כשהיא מנסה לשמור על עיצוב דומה ככל האפשר ועושה מאמץ לדחוס כמה שיותר מהטכנולוגיה של ספינת הדגל לשאר מכוניות המיינסטרים שלה.

ב.מ.וו סדרה 5

ולמה את הכתבה על ב.מ.וו סדרה 5 החדשה פותחת פסקה על המתחרה הכי גדולה שלה? ובכן, כי נדמה שגם הצלע שמזוהה עם הסלוגן "מכונת הנהיגה המושלמת" החליטה במידה מסוימת ללכת בנתיב הזה ולהציג לנו "סדרה 7 במידה small".
העיצוב, גם החיצוני וגם של תא הנוסעים, מדגיש את הנקודה הזו בצורה הטובה ביותר. במבט בתמונות קשה מאוד - לפחות במבט ראשון - להבין אם מדובר בתמונות של ה-7 שעברו שיפוץ בפוטושופ או שבאמת מדובר בדגם חדש. הפנסים הצרים, זימי הכרום מאחורי הגלגלים הקדמיים, מסך 10 ורבע האינצ'ים וההגה בעל החישורים השמנמנים מאלה שבסדרות הנמוכות יותר, דורשים התעמקות נוספת בתמונות כדי להבין על איזו סדרה אנחנו מסתכלים.

ב.מ.וו סדרה 5

הדרך להבדיל בין השתיים היא כמובן המידות, שנשארות בסדרה 5 החדשה כמעט ללא שינוי מזו היוצאת. 493.6 ס"מ לאורך (3.6 ס"מ יותר מהדור היוצא), 186.8 ס"מ (6 מ"מ יותר), 147.9 ס"מ לגובה (2 מ"מ יותר) ו-298 ס"מ הוא אורך בסיס הגלגלים (6 מ"מ יותר). למרות השינוי המינורי באורך בסיס הגלגלים, במ.וו מציינת כי המושבים תוכננו מחדש כדי להגדיל את מרווח הרגליים ליושבים מאחור.

ב.מ.וו סדרה 5

אבל הסדרה 5 החדשה שואבת מאחותה הגדולה השראה לא רק בגזרת העיצוב, אלא גם "גונבת" לה כמה צעצועים טכנולוגיים. היא מקבלת את השליטה על מערכת המולטימדיה באמצעות מחוות ידיים, תצוגת העילית המוגדלת, חניה "בשלט רחוק" באמצעות המפתח החכם, וכן את חבילת הבטיחות האקטיבית המתקדמת. זו האחרונה כוללת בין היתר מערכת ש"תעזור" לעבור נתיב או לחלופין תתריע ותתקן את ההיגוי במידה ופספסתם את הרכב שנוסע בנתיב אליו אתם מנסים להשתלב.

ב.מ.וו סדרה 5

בנוסף, קיימות כאן כל מערכות הבטיחות האקטיביות ה"רגילות": בקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות להתאמה למהירות המותרת (באמצעות מערכת קריאת התמרורים), תיקון סטיה מנתיב, סיוע בהתחמקות ממכשול, התראעה על תנועה חוצה ועוד.

ב.מ.וו סדרה 5

ב.מ.וו סדרה 5 החדשה תקבל לא פחות משבע יחידות הנעה שונות, כאשר ארבע מהן יוצעו גם עם גרסאות הנעה כפולה. שלוש מהן יגיעו מיד עם תחילת השיווק באירופה בפברואר 2017 (בישראל במרץ), והארבע האחרות בשלב מאוחר יותר. ההספקים יתחילו ב-190 כ"ס ממנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל -252 כ"ס מ-2.0 ליטר טורבו בנזין. כל המנועים ישודכו לתיבת 8 הילוכים אוטומטית כאשר המנועים הבסיסיים יוצעו בנוסף עם תיבת שישה הילוכים ידנית.

ב.מ.וו סדרה 5

כדי לא להתיש אתכם עם גיליון נתונים טכניים, נתייחס בקצרה לשני המנועים המעניינים ביותר לטעמנו. הם מתייצבים בשני הקצוות של סקאלת האטרף - כדי שלא תגידו שאנחנו לא מתחשבים בצד כזה או אחר.

המנוע הראשון מגיע בגרסת 530e ההיברידית הנטענת - 2.0 ליטרים יחד עם מערכת הנעה חשמלית שלא רק שמצליחים להאיץ את ה-5 למאה קמ"ש תוך 6.2 שניות, אלא מצליחים גם לרשום 50 (כן, חמישים!) ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. את הנתון הזה צריך כמובן לקחת בעירבון מוגבל, שכן הבדיקה של מנועים היברידיים נעשית עם סוללה טעונה במלואה, ולכן משקפת את המציאות עוד פחות מנתוני יצרן של מנועים "רגילים".

ב.מ.וו סדרה 5

המנוע השני, לא רק שמנגן מנגינה שיותר קרובה ללב שלנו - שמונה צילינדרים בנפח 4.4 ליטר עם 462 כ"ס - אלא שהוא מציג נתון שמשאיר אותנו עם שאלה אחת מעניינת מאוד. עם תאוצה של 4 שניות למאה ק"מ, מהר יותר מה-M5 הנוכחית (4.3 שניות) וגם מה-M3 ו-M4 הנוכחיות (4.1), מה לכל השדים והרוחות מתכננים לנו הבווארים לדור הבא של ה-M5?


ועכשיו אחרי שלמדתם דבר או שניים על הסדרה 5 החדשה, בואו תראו לנו מה אתם יודעים על 44 שנות ההיסטוריה הענפה שלה. 





לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה