דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בכיר בסיאט: "בישראל יש פוטנציאל להנעה בגז טבעי"

Getting your Trinity Audio player ready...


בין כל הרכבים החשמליים שצצו בכל פינה בתערוכת הרכב של פריז, היתה יצרנית אחת - די משמעותית - שלא הציגה אף דגם חשמלי אבל בחרה לחשוף דווקא רכב מונע בגז. מדובר בסיאט, מקבוצת פולקסווגן, שתציג לראשונה דגם פלאג-אין הייבריד רק בעוד שנתיים - אך חשפה בתערוכה גרסה מונעת בגז של סיאט ארונה, רכב הפנאי הקטן.

תצוגת סיאט בתערוכה

בישראל אין כיום תשתית לתדלוק כלי רכב המונעים בגז טבעי דחוס (CNG, ראשי תיבות של Compressed Natural Gas), ולכן אין גם מכירה של כלי רכב המיועדים להנעה כזו. להבדיל מגפ"מ, גז פחמימני מעובה (הידוע גם כגז בישול), ה-CNG דורש היערכות נרחבת יותר - אך דווקא בישראל מהלך כזה עשוי להיות משתלם הודות למאגרי הגז הטבעי שנמצאו כאן בשנים האחרונות.

בתערוכת הרכב בפריז פגשנו את אנדרו שפרד, מומחה מהמרכז הטכני של סיאט, לשיחה קצרה על הנעה בגז - ועל הדרך ניסינו לגלות עוד כמה דברים על העתיד של סיאט.

ככל הידוע לך, האם כדאי למדינה קטנה כמו ישראל לפרוס תשתיות לתדלוק בגז טבעי?

"אני חושב שכן. תשתית יכולה להתפתח במהירות במדינות קטנות. בספרד, למשל, התשתית החלה לגדול במהירות ב-5 השנים האחרונות. יש כעת 55 תחנות תדלוק לגז ברחבי המדינה, וזה יגדל ל-300 עד שנת 2020. למרות הכמות הקטנה יחסית של התחנות האלו, אנחנו מוכרים כשליש מרכבי הגז שלנו בספרד. זה מראה שאפילו במדינות שאין בהן רשת תחנות ענפה הגז יכול בהחלט להיות אופציה - כל עוד הוא נותן ערך אמיתי לצרכן".

יש בעולם הרכב שתי מגמות בולטות כיום: היחלשות הדיזל והתחזקות החשמל. איך זה ישפיע על ההנעה בגז?

"מנועי דיזל מודרניים מתמודדים עם רגולציה מאוד מחמירה בנושאי זיהום. הקשיים האלו עשויים להקל על רכבים מונעי גז. המכונית עצמה, עם ההנעה בגז, לא עולה יותר מרכבים מונעי דיזל - אבל החסכון בדלק גדול ב-30 אחוז, בהתאם למחירי הדלק במדינה. זו יכולה להיות אלטרנטיבה ראויה".

סיאט מונעת גז

האם יש בכלל עתיד למנועי הדיזל?

"יש להם עתיד, כמובן. יש עתיד לטכנולוגיות רבות. קח את סיאט כדוגמה: בעוד שנתיים מהיום יהיו לנו רכבי בנזין, דיזל, גז, פלאג אין הייבריד וגם רכב חשמלי מלא. כל הטכנולוגיות יחיו במקביל, בתלות בסגמנטים ובשווקים השונים.

לפולקסווגן ואודי יש כבר דגמי פלאג-אין הייבריד, לסקודה יהיה בקרוב. מה עם סיאט?

"תצטרך לחכות. בשנת 2020 נציג גרסת פלאג אין הייבריד לסיאט טאראקו, הוא יהיה הראשון אצלנו".

חיבור פלאג-אין הייבריד

לפני שהטאראקו הוצג כאן בתערוכה, סיאט פרסמה סרטון שמדגים את יכולות השטח שלו. כמה רחוק תלכו בתחום הזה?

לפני כמה שבועות הצגנו את הרכב למספר עיתונאים והדגמנו להם את יכולות השטח של הרכב. כל העיתונאים שדיברתי איתם היו מופתעים. לטאראקו יש יכולות גבוהות מאלו של סקודה קודיאק, למרות ששניהם מבוססים על אותה פלטפורמה. אלה יכולות מאוד מרשימות, תצטרך לנהוג בעצמך ולהיווכח".

צפייה בתוכן בכיר בסיאט: "בישראל יש פוטנציאל להנעה בגז טבעי"


מה יהיו הבשורות המשמעותיות של סיאט בשנתיים הקרובות?

"בתקופה הזו נשיק את הדור הבא של הלאון. עד שנת 2020 תהיה לנו גרסת פלאג אין הייבריד לסיאט טאראקו וגם רכב חשמלי מלא. יהיה מעניין, אנחנו מבטיחים".

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה