דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אינפיניטי Q30 מגיעה לפרנקפורט

Getting your Trinity Audio player ready...



אחרי שנת צמיחה מרשימה, עם 12 חודשי שיא רצופים, אינפיניטי מכריזה על כניסתה לקטגוריית המשפחתיות פרימיום הלוהטת. בעוד כל מתחרותיה כבר משווקות בקטגוריה לפחות את הדור הראשון שלהן, אינפיניטי היא למעשה יצרנית היוקרה המשמעותית האחרונה שנכנסת לפלח השוק שהוא אחד האחראים המשמעותיים ביותר לפופולריות הגדלה של פלח מכוניות היוקרה. המשימה שמוטלת עליה לא פשוטה.

אינפיניטי Q30
אינפיניטי Q30. בועטת את שפת העיצוב קדימה / צילום: אינפיניטי
אינפיניטי Q30 לוקחת את שפת העיצוב הנוכחית של היצרנית ובועטת אותה כמה וכמה צעדים קדימה. בכל מילימטר מרובע של המרכב יש איזשהו קמט, כפל, בליטה או כיפוף בפח. איפניטי עיצבה את ה-Q30 כמה שהיא מכנה "Active Compact". בעברית זה כנראה אומר הכלאה בין מכונית קומפקטית וספורטיבית למראה לבין קרוסאובר עירוני. התחושה המתקבלת היא אכן מן "מוכנות לזינוק" שמתקבלת בזכות הגוף המפוסל לבין והפח המתוח למראה לבין, ובכן, קרוסאובר עירוני, בזכות חיפוי הפלסטיק על בתי הגלגלים והיציבה המוגבהת מעט.

אינפיניטי Q30
אינפיניטי Q30. שילוב בין קרוסאובר למכונית ספורט

מידותיה של אינפיניטי Q30 מציבות אותה בתחתית הקטגוריה בכל הנוגע לגודל חיצוני, עם 422 ס"מ מפגוש לפגוש בלבד. אבל בסיס הגלגלים דווקא מארוכים שבחבורה, עם 270 ס"מ. המכונית תוצע בשתי ואריאציות – רגילה (שתוצע בשתי רמות גימור) שגובהה 149 ס"מ או ספורטיבית שתקצץ ממספר זה 1.5 ס"מ. נפח תא המטען ממוצע, עם 370 ליטרים.

אינפיניטי Q30
אינפיניטי Q30 (ימין) לצד ה-Q30 ספורט הנמוכה יותר (שמאל)

תא הנוסעים ממשיך את התחושה האיכותית, אפילו ביחס לקטגוריה, עם שפע חיפויי עור ופלסטיק דמוי עץ (בחלק מהגרסאות). בעקבות שיתוף הפעולה של אינפיניטי עם מרצדס, נראה כי היצרנית היפנית לקחה לא מעט חלפים מהמחסן של זו הגרמניה, בהם פקדי השליטה על ההגה ואלה של בקרת האקלים, פאנל השליטה על חלונות החשמל והמושב החשמלי (יחד, כך נראה, עם כל חיפוי הדלת כולל ידית האחיזה) ואפילו את לוח המחוונים ובגרסה הספורטיבית גם את המושבים. יחד עם זאת, אינפיניטי מבטיחה קבינה נעימה ואיכותית יותר, עם שפע חומרי בידוד מתקדמים ואפילו בידוד רעשים אקטיבי, כזה שמשמיע מהרמקולים צלילים בתדר הפוך משל הרעשים החודרים לתוך תא הנוסעים ומעמעם אותם.

אינפיניטי Q30
אינפיניטי Q30. הרבה חלקים הגיעו ממרצדס

אבל הדמיון הזה בין השתיים אינו מפתיע. אינפיניטי Q30 חולקת עם ה-A קלאס של מרצדס את כל פלטפורמת ה-MFA שלה, עליה מבוססות גם ה-CLA, ה-B קלאס וה-GLA. גם המנועים שנמצאים בחרטומה של ה-Q30 נלקחו ממדף החלפים של מרצדס והם מוגשים כאן ללא כל שינוי נראה לעין. הם כוללים חמישה בסך הכל – שני טורבו בנזין, האחד בנפח 1.6 ליטר עם הספקים של 122 או 156 כ"ס והשני עם 2.0 ליטר ו-211 כ"ס, ושני טורבו דיזל: 1.5 ליטר המפיק 109 כ"ס ו-2.2 ליטר עם 170 כ"ס. כל המנועים יוצעו עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים או לחילופין עם תיבה ידנית עם שישה הילוכים.

אינפיניטי Q30
אינפיניטי Q30. מבטיחה תא נוסעים נעים, שקט ואיכותי יותר

רשימת האבזור של אינפיניטי Q30, כיאה למכונית כניסה לסגמנט היוקרתי, לא בדיוק ספרטנית אבל גם לא משהו שהיינו ממהרים לכנות "יוקרתי". יש כאן את מערך הבטיחות האקטיבי הרגיל עם בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטומטית, התראה על עצמים בשטח המת וחניה אוטומטית. אבזור הנוחות גם הוא סטנדרטי עם מערכת המולטימדיה של אינפיניטי שעברה אי אילו עדכונים, מושבי עור חשמליים, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.

אינפיניטי Q30 תחל להימכר בינואר 2016 כאשר אלינו היא תגיע מעט מאוחר יותר, כנראה במהלך המחצית הראשונה של אותה שנה.

לדגמי אינפיניטי בישראל - אינפיניטי

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה