דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אופל מוקה עובר מתיחת פנים ומקבל X

Getting your Trinity Audio player ready...


אופל מציגה את דור ה-X. למרות שהוא לא באמת "דור" אלא מתיחת פנים, אופל מוקה X עובר שינויים משמעותיים למדי ביחס קודמו, לפחות בכל הנוגע לעיצוב ולאבזור. עם כחצי מיליון מכירות בשלוש שנותיו הקצרות, קשה להתנער מההצלחה - לפחות זו שבניכר - של אופל מוקה, במיוחד היות והוא הג'יפון הקטן הראשון של היצרנית הגרמנית. כעת חושפת היצרנית את מתיחת הפנים, ונראה שהיא בחרה לזרוק את האיפוק מהחלון. "שינויים מינוריים"? לא בבית ספרנו.

אופל מוקה X
אופל מוקה X. השינויים לא קטנים / צילום: אופל
השינויים שעבר המוקה ניכרים מיד, אולם נשמר הקשר למקור. הפרופורציות עדיין שריריות, בחזית עדיין עוטפים שני פסי כרום את הסמל ומתחת לפגושים עדיין נמצאים עיטורי הפלסטיק דמויי המגלשים. אבל הפנסים חדשים - וכוללים כעת את תאורת הלד החכמה של אופל, ובכלל, כל הקווים הרבה יותר מעודנים.

אופל מוקה X
אופל מוקה X. אבל המקור ברור

גם בפנים בוצעו לא מעט שינויים שיהפכו את המוקה להרבה יותר "2016", עם ניקוי של הקונסולה המרכזית מכמעט כל הכתפורים ומעבר לתפעול המערכות ממסך המגע המרכזי שהוא בעצמו הפנים של הדור החדש של מערכת המולטימדיה של אופל. מערכת המולטימדיה תתמוך גם ב-CarPlay של אפל ואנדרואיד אוטו של גוגל להתממשקות אינטואיטיבית בין הרכב לסמארטפון.

אופל מוקה X
אופל מוקה X. תא הנוסעים חדש כמעט לגמרי

אופל מוקה היוצא היה הרבה דברים, נוח לא היה אחד מהם. אופל ככל הנראה לקחו את העניין לתשומת ליבם, כי המוקה X - כך עפ"י אופל לפחות - יהיה הג'יפון הנוח ביותר בקטגוריה שלו. אבל מלבד שילוב המושבים הארגונומיים המוכרים מדגמים אחרים שלה, אופל לא מספרת מה היא עשתה כדי להשיג את המטרה השאפתנית הזו.

המנוע במוקה המחודש ימשיך להיות אותו 1.4 ליטר טורבו בנזין, אך הוא עבר מספר שינויים והוא מפיק כעת 152 כ"ס. בדיוק כמו באסטרה החדשה. תוספת מעניינת היא גרסת הנעה כפולה אוטומטית עם מערכת שתתפקד בתנאים רגילים כהנעה קדמית רגילה אבל תוכל להעביר עד 50% מהכוח לגלגלים האחוריים ללא התערבות של הנהג. תיבת ההילוכים תהיה אותה תיבת שישה הילוכים אוטומטית שנותרה ללא שינוי, אבל בזכות השיפורים למנוע, ירדה צריכת הדלק המשולבת ל-15.2 ק"מ לליטר מ-14.7 בדגם הנוכחי.

אופל מוקה X
אופל מוקה X. מנוע מחוזק מעט וגרסת הנעה כפולה אוטומטית

לצד השינויים האלו, אופל מוקה X מקבל גם את מערך הבטיחות האקטיבי של אופל. הוא כולל זיהוי תמרורים, התרעה על סטייה מנתיב ותצוגה עילית שמתריעה על אי שמירת מרחק. את הרשימה סוגרת תאורת הלד החכמה שיכולה להפעיל ולכבות נורות אינדיבידואליות בהתאם לצורך כדי לספק מקסימום יכולת תאורה מבלי לסנוור את הבאים ממול.

אופל מוקה X צפוי להיחשף רשמית בתערוכת ג'נבה במרץ הקרוב עם תחילת שיווק באירופה מספר חודשים לאחר מכן, בסתיו. מחברת ש.י.ר, יבואנית אופל לישראל, נמסר כי הוא צפוי להגיע ארצה בינואר 2017.


לדגמי אופל בישראל - אופל

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה