דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אוטומוטור 2015: שלב הסיכומים

Getting your Trinity Audio player ready...



אם לפני 10 שנים היה נדמה שתערוכת אוטומוטור הולכת ומתקרבת לתערוכות הרכב של חו"ל, עם מספר גדול של יבואנים משתתפים, דגמי קונספט חדשים ולא מעט השקות מקומיות, בשנים האחרונות הולכת התערוכה ומקבלת גוון שונה. השנה לא השתתפו יבואני הרכב, למעט "אוטו-איטליה" יבואנית פרארי ומזראטי, "אוטו-ארט" יבואנית אסטון מרטין, "חברת המזרח" יבואנית לנדרובר וחברת הייבוא המקביל איילון מוטורס. גם אולם התצוגה המרכזי והמרשים של גני התערוכה, ביתן 1, היה סגור השנה.

בביתן הראשון הציגה "אוטו-איטליה" 8 דגמים של פרארי ומזראטי. במזראטי הופיעו הגיבלי הסאלונית, הקוואטרופורטה, הגראן טוריסמו והגראן קבריו. בפרארי נרשמה נוכחות של קליפורניה טורבו החדשה יחסית, ה-458 איטליה וה-458 ספיידר (שבאירופה כבר הוצגה המחליפה שלהם - פרארי 488) וכן פרארי F12 ברלינטה. על במה מוגבהת עברו חלק קטן מהדגמים בנסיעה איטית אחת לשעה, ונתנו לציבור ליהנות מרעש המנועים. הלה-פרארי החדשה, שכבר כיכבה בלא מעט תערוכות בעולם, לא הגיעה לאוטומוטור.



בביתן הבא הציגה חברת המזרח את דגמי לנדרובר השונים, ובמרכז העניין עמד הדיסקברי ספורט החדש. מיד לאחר הסרת הלוט נפתחו הרכבים לכמה דקות, אך ננעלו זמן קצר לאחר מכן. ממול עמדה תצוגה קטנה של חברת הייבוא המקביל "איילון מוטורס", שהתהדרה בשלטים של פורד, לינקולן, ג'יפ, דודג' ומרצדס - אך בפועל היא מייבאת כיום רק את דגמי פורד ולינקולן, וחלק מתוכם הוצגו בתערוכה. במרכז עמדה פורד מוסטנג, ולצידה פורד פיוז'ן הייבריד (המונדיאו האמריקאית), לינקולן נוויגייטור, לינקולן MKC ולינקולן MKS.



הקבלן עודד שריקי תרם שני כלי רכב מהאוסף הפרטי שלו לטובת התערוכה: רולס רויס ופרארי 458, שתיהן הוצגו עם לוחיות רישוי ישראליות. באולם הבא עמדו דגמי אסטון מרטין בתצוגה שכללה את כל דגמי המותג המשווקים בישראל, אך האולם היה קטן יחסית וחשוך, והמכוניות עמדו רחוק מהקהל - כך שהיה קשה להתרשם מהן במלואן.



כאן פחות או יותר מסתיימת רשימת הדגמים שהוצגו בתערוכה, וכל היתר - חברות מתחומים שונים שהציגו מכוניות, אופנועים ורכבי שטח מסוגים שונים. חברה לציפויי מכוניות הציגה שברולט קמארו מצופה נצנצים (!), חברה להנעה בגז העמידה באחד האולמות מיצובישי אאוטלנדר (עם מדבקות של "בטחון רכבת ישראל") ופיאט קובו, כמה רכבי שטח משופרים הוצגו לצד ספרי ילדים ואביזרים לסלולר, ומחוץ לביתנים עמדו כמה סירות, רכב מירוצי הראלי של רז הימן והלל סגל, מספר כבאיות וטנק מרכבה סימן 4. באולם נוסף הוצגו אופנועים היסטוריים לצד אופנועים חשמליים.

למופעים הוקצתה השנה רחבה קטנה מהרגיל, ובה הוצגו מספר אופנועי וטרקטורוני שטח שטיפסו על סלעים, ורחבת דריפטים של חברת ההדרכה "אלטרנתיבי" - שביצעה מספר הדגמות על מאזדה MX5, אך בחלק מהמופעים החליפה אותה אופל אדם - מכונית שהקשר בינה לבין דריפטים קלוש ביותר...



מחיר הכרטיס השנה עומד על 95 שקלים, זהה לשנה שעברה ויקר יותר מלפני שנתיים. במסגרת מבצעים כאלה ואחרים ניתן להשיג כרטיסים ב-1+1 או בהנחות נאות. אז האם שווה ללכת? ובכן, אם אתם חובבי רכב מושבעים, יכול להיות שתתאכזבו. אבל אם אתם מחפשים משהו לעשות עם הילדים בחופש, הם דווקא יכולים ליהנות מכמה דגמי פרארי, טנק מרכבה וכבאית.

הייתם בתערוכה? ספרו לנו בתגובות את החוויות שלכם.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה