דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו פלואנס בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...


 

כמעט שנה לאחר שהציגה את רנו מגאן החדשה, מתפנים ברנו לחשוף את האחות: רנו פלואנס. למעשה, פרטים ראשונים על המכונית נחשפו מוקדם יותר השנה כאשר החטיבה הקוריאנית של היצרנית - רנו-סמסונג - חשפה את ה-SM3, למעשה מכונית זהה לרנו פלואנס החדשה. הפרטים שנחשפים כשבועיים לפני תערוכת פרנקפורט, בה נחשפה המכונית לראשונה, מגלים פרטים מלאים ומקיפים על המשפחתית הצרפתיה החדשה. [רנו פלואנס - רכב חדש]


פרסומת >> ליסינג בלי שיג! לקבלת הצעות ליסינג לעסקים מבלי לגעת בטלפון לחץ כאן


ברנו מייעדים את הפלואנס בעיקר לשווקים מתפתחים - טורקיה, רוסיה ורומניה, ולא בכדי: 140,000 יחידות של רנו מגאן סדאן היוצאת נמכרו בטורקיה, שם גם יוצרה המכונית, לאורך שש שנות שיווקה. בכך תצטרף הפלואנס לרנו לוגאן ורנו סימבול בהיצע הדגמים המכוון בעיקר עבור מדינות אלה.

רנו פלואנס החדשה. עיצוב שמרני / צילומים: יצרן

בניגוד לדור היוצא של רנו מגאן ‏סדאן, רנו פלואנס היא לא גרסת "ישבן מודבק" של המגאן, וניתן להבחין בשוני עיצובי של ממש בין שתי המכוניות: רנו פלואנס אינה זוכה לקווים המודרניים של הדור השלישי של המגאן, ובמקום מסתפקת במראה שמרני יותר כפי שנדרש על ידי שווקי היעד. החזית וחלקה האחורי של המכונית החדשה מזכירים דווקא את רנו לגונה היוצאת. מעבר לכך, הקווים הכלליים של הפלואנס החדשה מעוגלים ותפוחים: נראה כי מעצבי רנו חרטו על דגלם את החשיבות במראה אלגנטי ומרשים במכונית מסוג זה.

הצרפתים מספרים כי רנו פלואנס החדשה מציעה מימדים נדיבים במיוחד, עם מימד אורך של 462 ס"מ המציב אותה בראש קטגוריית המשפחתיות מבחינת גודל פיזי. כך גם יתר המימדים: רוחב של 181 ס"מ, גובה של  148 ס"מ ובסיס גלגלים של 270 ס"מ. תא המטען נדיב במיוחד בגודלו, ויבלע לא פחות מ-530 ליטרים.

בהיצע המנועים, לעומת זאת, אין חידוש רב ביחס למגאן היוצאת. כמו במכונית היוצאת, גם כאן יוצעו זוג מנועי בנזין: הראשון בנפח 1.6 ליטרים, בעל הספק מירבי של 110 כ"ס, והשני בנפח 2.0 ליטרים בעל הספק מירבי של 140 כ"ס. החדשות המעניינות יותר נוגעות לתיבות ההילוכים שיוצעו עם המכונית. יחידת הבסיס תוצע גם עם תיבה אוטומטית חדשה מבית ZF, בעלת 4 יחסי העברה, אך היחידה הבכירה תציע תיבת הילוכים רציפה שכנראה תהיה זהה לזאת המוצעת בניסאן קשקאי. בנוסף, יוצעו כמובן תיבות הילוכים ידניות, אך עבור ישראל התיבות האוטומטיות רלוונטיות יותר.


רנו פלואנס. מימדים נדיבים

היצע הדיזל רחב יותר, ומתבסס על יחידת טורבו-דיזל בודדת בעלת 5 רמות הספק שונות, בנפיח 1.5 ליטרים, המוכרת אף היא מהדור הקודם של המגאן: 85, 90, 105 ו-110 כ"ס. כל יחידות הדיזל מוצעות עם תיבת הילוכים ידנית כסטנדרט, אך היחידה הבכירה תוצע בעתיד גם עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים חדשה מבית רנו - המכונה DCT - בעלת 7 יחסי העברה.

תא הנוסעים, כך רנו, ממשיך את עקרון הגודל בו ניחנת המכונית ממבט חיצוני, ומספרים על מידות נדיבות במיוחד בכל הקשור למרחב רגליים, גם עבור היושבים מאחור. לבד מזאת, תא הנוסעים זהה כמעט לחלוטין לזה של רנו מגאן החדשה, בעיצוב פשוט והבטחה חוזרת לאיכות חומרים משופרת ביחס לדור היוצא. רמת האבזור הסטנדרטית תכלול מערכת מיזוג עם פיצול לאחור (בחלק מהגרסאות), מערכת שמע מקורית ומגוון תאי אחסון. לבד מזאת, מוצעות כאופציה גם מערכת התנעה ללא מפתח שתנעל את הרכב אוטומטית כאשר בעל הרכב - והמפתח - מתרחקים, מערכת ניווט מבית TomTom ומערכת שמע משודרגת עם תאימות Bluetooth.

בתחום הבטיחות, מציעה רנו פלואנס 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות (ESP)  ואת שלל מערכות העזר בבלימה המקובלות, כמו גם מערכת בקרת שיוט עם הגבלת מהירות כאופציה. הבשורה הסביבתית - לפחות באירופה - תגיע עם מנועי הדיזל, אשר לכולם פליטת CO2 של 119 גרם לק"מ. אבל יותר מזאת, ברנו מדברים גם על גרסה חשמלית שתגיע ב-2011, שתנצל כפי הנראה את שיתוף הפעולה בין הקונצרן לבין חברת "בטר פלייס" בראשות שי אגסי לטובת שילוב הטכנולוגיה הישראלית במכונית החשמלית.


רנו פלואנס. תא הנוסעים לקוח ישירות מרנו מגאן החדשה

רנו פלואנס נחתה אצלנו בחודש נובמבר 2010. אצלנו תוצע הסדאן החדשה בשלב הראשון עם יחידת הנעה בודדת - מנוע בנפח 1.6 ליטרים עם תיבת הילוכים אוטומטית חדשה מבית ZF, בעלת 4 יחסי העברה. גרסה זו תבצע את המיאוץ הקלאסי מאפס למה קמ"ש ב-13.9 שניות המציבות אותה אי-שם במרכז קטגוריית המשפחתיות, כאשר נתון המהירות המירבית עומד על 180 קמ"ש.

רנו פלואנס תוצע בשתי רמות אבזור: Authentique הבסיסית (המיעדת בעיקר עבור ציי הליסינג וממקומת בקבוצה 2) ומחירה יעמוד על 119,950 שקלים. רמת הגימור Expression תוסיף לרשימת האבזור  מערכת בקרת אקלים מפוצלת לאחור, מערכת בקרת שיוט, מערכת שמע מקורית קוראת MP3 ובעלת חיבור USB, חיישני חנייה אחוריים, חיישני אורות וגשם ופנסי ערפל. מחירה לצרכן יהיה 127,000 שקלים. בשתי הגרסאות יוצע האבזור הבטיחותי המירבי, הכולל 6 כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות (ESP). רנו פלואנס טרם נבחנה במבחן הריסוק הפומבי של איגוד EuroNCAP.

לבד מזאת, יוכלו הצרכנים לבחור באופציה אופנתית ופרקטית מעט יותר - רנו מגאן פלואנס, גרסת האצ'בק (5 דלתות) לפלואנס הרגילה. גרסה זו תציע רמות אבזור וגימור מקבילות לאלה של גרסה הסדאן בתוספת מחיר של 3,000 שקלים על מחירה הבסיסי. גרסה זו אינה זהה לרנו מגאן דור 3 הנמכרת באירופה - אך למעשה מדובר במכונית דומה מאוד, בעלת מספר שינויים עיצוביים חיצוניים ופנימיים והעיקר - מיוצרת בטורקיה ולא בצרפת.

מיבואן רנו לישראל, חברת קרסו, נמסר כי בשנה הבאה ינחתו גם גרסאות דיזל אוטומטיות המשודכות לגיר כפול מצמדים (DCT) בעל שבעה יחסי העברה. גרסאות אלה יכוונו עבור הצרכן הפרטי ושוק המוניות, ונכון לעכשיו אין מידע לגבי מחירן או מועד הגעתן המדוייק.

לדגמי רנו בישראל - רנו

למאמר זה התפרסמו 17 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה