דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורד אקספלורר הופך לרכב חשמלי על בסיס פולקסווגן

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פורד אקספלורר האירופי יהיה רכב פנאי חשמלי קומפקטי
  • יתבסס על הפלטפורמה של פולקסווגן ID.4
  • שיווק בישראל רק בעוד כשנה וחצי

פורד חשפה באירופה אקספלורר חדש עם הנעה חשמלית, שיהיה קטן משמעותית מהאקספלורר המוכר, יסתפק ב-5 מושבים בלבד ויתבסס על פלטפורמת ה-MEB של קונצרן פולקסווגן. המחיר ביבשת הישנה צפוי לעמוד על 45 אלף יורו - זול במעט מרכבי הפנאי החשמליים של פולקסווגן וסקודה.

פורד אקספלורר הופך לרכב חשמלי על בסיס פולקסווגן

למרות שהשיווק באירופה יפתח עוד בשנה הנוכחית, לישראל הוא צפוי להגיע רק ברבעון השלישי של 2024. ובעוד פורד תעצור את השיווק באירופה של פורד אקספלורר הגדול והמוכר, בישראל הם צפויים להימכר זה לצד זה - כאשר הדגם החשמלי יקרא בשם אקספלורר EV.

המראה החיצוני קשוח ונבדל מהסגנון של דגמי פולקסווגן, עם חזית אנכית, קשתות בתי גלגלים וקורות צד מושחרות וחישוקים בקוטר "19-21. עם אורך של פחות מ-450 ס"מ, האקספלורר החשמלי יהיה קצר משמעותית מפולקסווגן ID.4 ומסקודה אניאק שחולקים איתו פלטפורמה. יתר נתוני המימדים טרם פורסמו, אך דווח כי נפח תא המטען יעמוד על 450 ליטרים.

פורד אקספלורר הופך לרכב חשמלי על בסיס פולקסווגן

במרכז תא הנוסעים יהיה מסך מגע אנכי ("14.6) שזז על גבי מסילה ומסתיר מאחוריו חלל אחסון, בעוד בקונסולה המרכזית יהיה תא אחסון נוסף בגודל ענק של 17 ליטרים. כמו בדגמי פולסווגן החשמליים, גם כאן יהיה לוח מחוונים דיגיטלי קטן ("5), בורר מצבים (לפנים-אחור-חניה) על גבי מנוף מימין להגה ושני כפתורים בלבד לפתיחת החלונות.

פורד אקספלורר הופך לרכב חשמלי על בסיס פולקסווגן

האקספלורר יוצע עם שלוש יחידות הנעה, בהספקים שונים מאלו של דגמי קונצרן פולקסווגן. גרסאות הבסיס יוצעו עם מנוע אחורי (168 או 282 כ"ס) המחובר לגלגלים הסמוכים אליו, בעוד הגרסה הבכירה תצויד בשני מנועים בהספק משולב של 335 כ"ס - נתון גבוה בכ-10% מדגמי הקצה של קונצרן פולקסווגן, שיאפשר לאקספלורר הבכיר להאיץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-6 שניות, כך על פי דיווחים בתקשורת האירופית.

פורד אקספלורר הופך לרכב חשמלי על בסיס פולקסווגן

הסוללות יהיו מוכרות מהדגמים של הקונצרן הגרמני, עם קיבולת של 55 קוט"ש וטווח של כ-350 ק"מ בגרסאות הבסיס, או 82 קוט"ש וטווח מירבי של למעלה מ-500 ק"מ בגרסאות הבכירות. גרסאות ההנעה האחורית יאפשרו טעינה מהירה בקצב מירבי של 130 קילוואט, בעוד הגרסה עם שני המנועים תיטען בקצב של 170 קילוואט ותאפשר את מילוי המצברים מ-10% ל-80% בתוך 25 דקות.

פורד אקספלורר הופך לרכב חשמלי על בסיס פולקסווגן

בפורד יתחילו לשווק את האקספלורר באירופה במפרט עשיר למדי, הכולל כסטנדרט טעינה אלחוטית לשני מכשירים סלולאריים, קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי בחיבור אלחוטי, סאונד-בר שימוקם לרוחב הדשבורד, חימום למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה, עיסוי למושב הנהג ודלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע.

פורד אקספלורר הופך לרכב חשמלי על בסיס פולקסווגן

מערך הבטיחות יתבסס על 5 מצלמות ו-3 רדארים, ויכלול מערכות מוכרות לבלימה אוטונומית, שמירת נתיב והתרעת שטח מת, לצד יכולת למעבר נתיב עצמאית והתרעה על רוכבי אופניים חולפים לפני פתיחת דלת.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה