דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

כמו באירופה - הממשלה מציעה להטיל מכסות זיהום על יבואני הרכב

Getting your Trinity Audio player ready...

המקל והגזר: לצד הטלת מס נסועה על בעלי הרכבים החשמליים, מהלך שצפוי להתרחש בעוד כ-3 שנים אם אכן יאושר, מעוניינת ממשלת ישראל להטיל "מכסות זיהום" על יבואני הרכב, במטרה לעודד מכירה של רכבים חשמליים. שני המהלכים מתוכננים להתבצע במקביל, החל מינואר 2026, כאשר מס הנסועה נועד לשמור על הכנסות המדינה ממיסי קניה על כל רכב חדשים - בעוד מכסות הזיהום שפורסמו כעת נועדו למנוע נסיגה בקצב המכירות של הרכבים החשמליים.

<a href=רכב חשמלי" width="775" height="517" title="רכב חשמלי" />

המהלך, שפורסם במסגרת עדכון לטיוטת חוק ההסדרים, מתבסס על החקיקה האירופית שמטילה יעדי זיהום על יצרני הרכב, וגם מטילה קנסות על חריגות מהיעדים שנקבעו. על פי ההצעה שפורסמה, שר האוצר - בהתייעצות עם השרה להגנת הסביבה ורשות התחרות - יבחן הטלת יעדים כמותיים בעניין פליטות גזי חממה על יבואני הרכב, וכן הטלת קנסות על יבואנים שיחרגו מהיעדים שיקבעו.

אלא שהצעד הישראלי עלול להוביל לתוצאה המוכרת - התייקרות במחירי הרכבים לצרכן, זאת מכיוון שכאן היעדים יוטלו על היבואנים ולא על היצרנים. הסיבה ברורה: בעוד יצרני הרכב משנים את תמהיל הייצור על מנת להימנע מתשלום הקנסות, ליבואנים יש חופש פעולה מצומצם בהרבה בקביעת התמהיל, שכן הם נשענים באופן מלא על המלאי שמסופק על ידי היצרנים. וכל עוד היצרנים נדרשים לעמוד ביעדי זיהום מחמירים באירופה במטרה להימנע מתשלום קנסות ישיר, הם יעדיפו להמשיך ולשלוח לישראל כמויות מצומצמות יחסית של רכבים חשמליים, ולהשאיר את תשלום הקנסות ליבואנים המקומיים - ואלו עשויים לגלגל אותו אל הצרכן.

נציין כי בשלב זה מדובר בהצעה שנמצאת בשלבים מוקדמים מאוד, ומוגדרת כ"המלצה לבחינה" בלבד.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה