דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יותר טווח ומערכת הפעלה חדשה - סקודה אניאק משתדרג

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סקודה מוסיפה גרסאות קצה לאניאק
  • ההספק עלה ל-285 כ"ס, טווח הנסיעה שודרג ל-570 ק"מ
  • היבואנית: "בוחנים את השיווק בישראל"

שלוש שנים לאחר שהוצג, סקודה מצרפת את רמת הגימור הבכירה "לורן & קלמנט" להיצע של האניאק החשמלי. השינויים החיצוניים כוללים גימורים באפור-פלטינה בפגושים, במסיטי האוויר ובמראות הצד, כמו גם מסגרות כרום למסגרת החלונות ולסבכה הקדמית, שתכלול גם את "תאורת הקריסטל" עם 131 נורות לד שמשובצות בסבכה עצמה. חישוקי "20 בעיצוב שונה יוצעו כסטנדרט (אופציה ל-"21). הכיתוב iv יוסר מדלת תא המטען, ובסקודה מודיעים כי מעתה הוא לא יצטרף יותר לדגמים החשמליים של המותג.

המושבים, בריפוד עור כמובן, יוצעו עם חימום, אוורור ועיסוי כסטנדרט. גודל המסכים לא השתנה ("13 למולטימדיה, "5.3 בלבד ללוח המחוונים), אך בסקודה מצהירים על שדרוג מקיף למערכת ההפעלה, מהלך שמגיע בתגובה לביקורות על הנדסת האנוש הבעייתית.

ממשק המשתמש החדש, שיהיה זמין בהמשך בכל הגרסאות של סקודה אניאק, יכלול שלושה לחצנים קבועים בפינות המסך: משמאל למעלה עבור ההגדרות, מימין למטה עבור גישה לאפליקציתו ומשמאל למטה עבור מסך הבית, שגם הוא עוצב מחדש. השליטה במערכות הרכב תתבצע דרך 5 תצוגות עיקריות ובהן שלוש פריסות לחצנים קבועות, כשבנוסף יהיו חמישה קיצורי דרך בחלק העליון של המסך ועוד שלושה בחלק התחתון, כולם ניתנים להגדרה אישית. גם תפריטי המיזוג יהיו פשוטים יותר לתפעול, אך עדיין ללא כפתורים פיזיים.

גרסאות ה"לורן קלמנט" ישווקו עם יחידת הנעה שמקבלת את הסימול 85, לעומת 80 בגרסאות המוכרים. ההנעה תהיה אחורית או כפולה, בשני המקרים עם הספק מירבי של 285 כ"ס, תוספת של 20 כ"ס לעומת גרסת ה-80x כפולת ההנעה - אך תוספת הכוח תהיה זמינה ל-30 שניות בלבד. התאוצה ל-100 קמ"ש תימשך 6.7 שניות בהנעה האחורית או עשירית פחות בגרסת ההנעה הכפולה, שיפור של 0.2 שניות לעומת האניאק בגרסת ה-80x. המהירות המירבית עומדת על 180 קמ"ש (20+).

בסקודה לא מדווחים על שינוי כלשהו בקיבולת הסוללות, אך מצהירים כי טווח הנסיעה בגרסאות החדשות יעמוד על 570 ק"מ עם ההנעה האחורית או 550 ק"מ עם ההנעה הכפולה - שיפור של 22-26 ק"מ. הטעינה המהירה התקצרה ב-6 דקות ותימשך 30 דקות מ-10% ל-80%, ובסקודה מציגים גם פיצ'ר חדש של חימום הסוללה, לטובת שיפור קצב הטעינה במזג אוויר קר. החימום יתאפשר בהפעלה ידנית דרך מסך המגע או באופן אוטומטי כאשר תוזן עמדת טעינה כיעד הנסיעה במערכת הניווט, ותנאי מזג האוויר ידרשו זאת.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה