דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה מצהירה: אפס זיהום באירופה

Getting your Trinity Audio player ready...

למרות המורשת הותיקה של טויוטה בתחום ההנעות ההיברידיות, היא לא מיהרה להצטרף לגל החשמלי ורק בסוף אוקטובר 2021 חשפה את ה-bZ4X, דגם חשמלי-מלא ראשון של היצרנית היפנית.

טויוטה bZ4X

כעת, מכריזה טויוטה על התכנית להפחתת 100% מפליטות ה-CO2 עד לשנת 2035, במסגרת כנס "קנשיקי 2022" שערכה היצרנית בבריסל.

כחלק מהתכנית, כבר בשנת 2030 מתכוונת טויוטה לעמוד בנתח מכירות של לפחות 50% רכבים שאינם מזהמים ואף לעבור את המספר הזה בהתאם לדרישות השוק. בטויוטה מבטיחים כי יציעו מגוון רכבים חשמליים במספר קטגוריות ובטווחי מחירים נגישים יותר.

חלק מתהליך ההתרחבות יתאפשר בעקבות השקעה של 11.5 מיליארד יורו בפיתוח סוללות עליה הכריזה טויוטה מוקדם יותר. לדברי ג'רלד קילמן, סמנכ"ל מחקר ופיתוח בטויוטה אירופה, היצרנית תפחית שימוש במתכות יקרות ותייעל את צריכת האנרגיה של הרכב, כך שטויוטה מצפה כבר במחצית השנייה של העשור הנוכחי להפחתה של 50% בעלות הסוללה לרכב וזאת מבלי לפגוע בטווח הנסיעה.

טויוטה - אפס זיהום אוויר

גם סוללת "מצב מוצק" נמצאת על הפרק, כאשר קילמן אישר שבשנה שעברה נערכו בדיקות באבות טיפוס ונראה שסוללות אלו ישולבו תחילה ברכבי היברידיים ופלאג-אין ולאחר מכן ישולבו ברכבים חשמליים. יתרונה של סוללת מצב מוצק הוא ביכולת לספק טווח נסיעה גדול יותר לצד זמן טעינה קצר יותר.

טויוטה - אפס זיהום אוויר

פן נוסף באסטרטגיית הזיהום הוא טכנולגיית המימן (תא-דלק). זוהי טכנולוגיה אשר מוכרת היטב ליצרנית היפנית והוטמעה בטויוטה מיראי שהוצגה לראשונה בשנת 2014 וגם נבחנה כאן, ובדור השני שנחשף לפני כשנה. הנעת המימן של טויוטה מוצעת כבר היום באוטובוסים, משאיות, רכבות ועוד. טויוטה תייצר יחידות תא-דלק בבלגיה ותתמוך בקידום כלכלה מבוססת מימן החל מינואר 2022 שכן התפיסה היא היכולת להפחית פליטות פחמן לא רק בתחומי התחבורה אלא בכלכלה ובתעשיה בכלל

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה