דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חשמלי, עירוני וישראלי: CT1 נחשף

Getting your Trinity Audio player ready...

חברת סיטי טרנספורמר היא חברה ישראלית בראשות ד"ר אסף פורמוזה, שכבר חשפה בעבר את הרכב המתקפל, וכעת חושפת החברה את הדור השביעי העונה לשם CT1. לדברי נציגי החברה הדור השביעי תוכנן כמעט מההתחלה וזכה לשיפורים שתרמו בין היתר לחויית הנסיעה וביצועי הרכב, כמו גם עיצוב חדש, הנדסה מתקדמת ואף תוכנה חדשה למערכות השונות. אלו הביאו לכדי רישום פטנטים חדשים, כאשר אחת המטרות של הדור השביעי והחדש היא מעבר תקינה אירופאית מלאה עד סוף שנת 2021 ולאחר מכן גם תקינה ישראלית.

צפייה בתוכן חשמלי, עירוני וישראלי: CT1 נחשף


החשיפה הרשמית של סיטי טרנספורמר תיערך אומנם רק בעוד כשבועיים בתערוכת מינכן, אך העיתונות הישראלית זוכה להצצה מוקדמת של הרכב העירוני הזעיר בעל מערכת הקיפול הייחודית. מערכת זו מאפשרת לרכב לשנות את רוחב הסרנים מ-1.40 מטרים במצב הפתוח לכדי מטר אחד בלבד במצב הסגור, כאשר אורכו עומד על 2.49 מטרים בלבד.

לשינוי מבנה זה מספר יתרונות. מחד, במצב הפתוח מתאפשרת יציבות של הרכב ומאידך, באמצעות מנגנון הקיפול להינות ממידות של אופנוע. לרכב שני מקומות ישיבה, האחד מאחורי השני או אפשרות לנהג ו-2 מקומות לילדים קטנים או אפילו לשאת מטען בנפח של 1,000 ליטרים.

תצורה זו מאפשרת להחנותו במקומות צרים ובניצב למדרכה (בדומה לסמארט פורטו), כאשר במצב זה ניתן להחנות 3 רכבי CT1 במקום מכונית מיני אחת. התצורה הזו נועדה בין היתר לסייע בצמצום העומס בכבישים.

סיטי טרנספורמר CT1

הסיטי טרנספורמר CT1 יוגדר באירופה כ"אופנוע 4 גלגלים", מה שיאפשר לו לנסוע גם בכבישים מהירים. המנוע החשמלי מאפשר נסיעה במהירות של עד 90 קמ"ש, כאשר הסוללה בנפח 16 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה עירוני של 180 ק"מ או 120 ק"מ בהפעלת מזגן – פריט נדיר ברכבים מסוג זה כדוגמת רנו טוויזי או סיטרואן אמי, כאשר בדומה לאחרונה הטרנספורמר נהנה מתא נוסעים סגור. זמני הטעינה עומדים על כ-5 שעות בטעינה ביתית וכ-30 דקות ל-80% סוללה בטעינה מהירה.

הרכב מיוצר בגרמניה בשיתוף "רודינג אוטומוביל" ונמצא בו פריטים כגון לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה בסמוך אליו, דלתות הרכב בתצורת "מספריים" לשימור היכולת הצרה של הרכב והן נסגרות באופן חשמלי, דלתות הצד שקופות וגם הגג לטובת תאורה טבעית בתוך הרכב ויצירת שדה ראייה רחב ככל שניתן, כמו כן ישנה שליטה מההגה על מערכת השמע והטלפון. עוד נמצא פיצ'רים חכמים כמו למשל חלקו האחורי הנפתח לכדי שולחן קטן המאפשר עבודה עם לפטופ למשל.

סיטי טרנספורמר CT1

בתחום הבטיחות שואפת החברה להיות הדגם הבטוח בקטגוריה. בשלב זה הדגם לא עבר מבחני ריסוק כדוגמת אלו של ארגון הבטיחות האירופאי EuroNcap, אך בעתיד מתוכננות תוספת כריות אוויר ואף מעבר מבחני ריסוק פנימיים ובחינה רשמית של ארגון הבטיחות הרשמי במטרה לזכות בציון בטיחות של 3 כוכבים - לדברי ד"ר פורמוזה מדובר בציון גבוה שכן הייעוד הינו נסיעה עירונית בה המהירות הממוצעת עומדת על כ-24 קמ"ש בלבד, זאת לעומת מבחני ריסוק שנעשים במהירויות כפולות ומכופלות (ר.ס).

סיטי טרנספורמר CT1

ייצור המוני מתוכנן לשנת 2024 והזמנות ראשונות יתקבלו כבר בתערוכת מינכן הקרובה שכן שוק היעד העיקרי הינו אירופה, כאשר 2,000 הזמנות יוקצו לישראל. המחיר צפוי לעמוד על כ-45,000 שקלים לפני מס מקומי, בהזמנה מוקדמת ובהתאם לאבזור עתידי שיצטרף כמו למשל כניסה ויציאה עצמאית מחניה.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה