דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ההאמר חוזר: GMC האמר EV נחשף

Getting your Trinity Audio player ready...

אי שם בסוף שנות ה-70 יצא הצבא האמריקאי במכרז להחלפת מערך רכבי השטח הקלים שלהם עוד מימי ג'יפ וויליס הוותיק ודגמי דודג' מיושנים. במכרז זכתה חברת AM General שייצרה עבור הצבא האמריקאי את ה-HMMWV – High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle או בכינוי שדבק בו Humvee שהפך לבסוף להאמר המוכר. בתחילת שנות ה-90 הוקם מותג Hummer כשב-1999 נמכר המותג לג'נרל מוטורס.

עשור לאחר מכן, במהלך המשבר הכלכלי שחווה הקונצרן האמריקאי, הוחלט על מכירת המותג, כמו גם סגירה של מותגים אחרים כמו פונטיאק למשל. האמר עתיד היה להימכר לחברה סינית אך העסקה כשלה כמו גם ניסיונות שונים בשוק הביתי ולבסוף GM סגרה את המותג.

האמר EV 1

אך זהו לא כל הסיפור ומאחר והזכויות על המותג נותרו בידי GM הוחלט להקימו לתחייה תחת כנפי מותג GMC – חטיבת ה"משאיות" על-פי המינוח האמריקאי שכוללת טנדרים ענקיים וכמה רכבי פנאי גדולים לא פחות. כבר לפני כשנה רמזו האמריקאים שההאמר יחזור בגרסה חשמלית לגמרי וכעת הוא נחשף במלוא הדרו. הייצור יחל בדטרויט בסוף שנת 2021 ומחירו יעמוד על כ-112,595 דולרים, כך שניתן להניח שלו יגיע אלינו, מחירו בישראל יעמוד על כחצי מיליון שקלים. מ-UMI יבואנית מותגי GM בישראל נמסר כי הם בוחנים בחיוב את השיווק בהתאם למדיניות וזמני ההשקה הגלובלית של GM.

מידות ועיצוב

העיצוב מזוהה כהאמר אך ללא ספק מודרני ועדכני מגרסאות ה-H1, H2, H3 ששווקו בעבר. כך ניתן לזהות את שבעת החריצים בחזית יחד עם הפגוש המחודד בקצוות עם מגן הגחון הקדמי העולה מעלה, בתי הגלגלים התפוחים, החלונות המרובעים והפנסים האנכיים מאחור.

האמר EV 1

גם מבפנים הקשר ההיסטורי נשמר עם קווים ישרים ומאפיינים מרובעים ברחבי תא הנוסעים כגון פתחי המיזוג ומסגרות המסכים הדיגיטליים.

ההאמר EV מוגדר כ-Truck ובמונחים אמריקאים מדובר בטנדר גדול כדוגמת ראם 2500 למשל. אורכו של ההאמר EV עומד על 550.7 ס"מ, רוחבו עומד על 220.1 ס"מ ואורך בסיס הגלגלים עומד על 344.5 ס"מ.

האמר EV 1

מנוע וביצועים

להאמר החשמלי שלושה מנועים חשמליים המפיקים להערכת היצנית כ-1,000 כ"ס. ההאצה ל-60 מייל/שעה (96 קמ"ש) אורכת כ-3 שניות בלבד. היצרנית מפרסמת נתון מומנט לא סביר של כ-1,500 קג"מ. על פי הערכות בעולם מדובר בשיטת מדידה שונה מהמקובל ואילו הנתון האמיתי צפוי להיות נמוך משמעותית. נתונים רשמיים יתפרסמו בהמשך.

להאמר EV אפשרות טעינה סופר-מהירה באמצעות עמדת DC עד 350 קילוואט כך שתוכלו להטעין כ-160 ק"מ ב-10 דקות בלבד. בסך הכל טווח הנסיעה יעמוד על 560 ק"מ (על-פי בדיקת היצרנית; נתוני EPA האמריקאים יהיו זמינים לקראת תחילת השיווק).

האמר EV 1

שטח

סידור המנועים מקנה להאמר הנעה כפולה כמובן ואף יכולת "הליכת סרטן" בה הגלגלים האחוריים פונים במהירות נמוכה לאותו הכיוון בו פונים הגלגלים הקדמיים ומאפשרים להאמר יכולת שטח ייחודית.

האמר EV 1

מערך מתלי האוויר מאפשר טווח הגבהה של עד כ-6 אינץ' (14.7 ס"מ למען הדיוק), מרווח הגחון עומד על 25.7 ס"מ במצב הסטנדרטי ומגיע עד 40.4 ס"מ. זווית הגישה עומדת על 41.5 מעלות ועד 49.7 מעלות, זווית הנטישה עומדת על 31.6 מעלות ועד 38.4 מעלות. יכולת מעבר מים בגובה 66 ס"מ ועד 81.3 ס"מ. לצד אלו ישנו מערך מצלמות קדמיות ואחוריות המאפשרות מבט מדויק יותר של פני השטח (בדומה לקיים בלנדרובר דיפנדר) והן כוללת גם מערכת שטיפה. סך הכל יציע ההאמר כ-18 מצלמות שונות שיסייעו בתמרונים השונים בשטח ובעיר.

האמר EV 1

אבזור ובטיחות

ממש כמו גלדיאטור של ג'יפ, גם הטנדר החשמלי של GMC יציע אפשרות לפירוק הגג יחד עם חלון אחורי חשמלי וכיסוי נגלל חשמלי לתא החיצוני. בפנים ישנו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 13.4 אינץ' הכוללת קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

האמר EV 1

בתחום הבטיחות יצויד ההאמר במערכת ה"סופר-קרוז", הכולל בקרת שיוט אדפטיבית שומרת נתיב המסוגלת לעקוב אחר הרכב לפנים ואף לבצע עקיפה בהתאם לתנאי הדרך.

בעתיד הקרוב מתכננת היצרנית להשיק מספר דגמים מוזלים יותר של ההאמר החשמלי. בסתיו 2022 תושק גרסת EV 3x במחיר של 99,995 דולרים, באביב 2023 תושק גרסת EV 2x (בעלת שני מנועים חשמליים לעומת שלושה וללא טעינה מהירה 130 קילוואט) במחיר של 89,995 דולרים, ובאביב 2024 מתכננת היצרנית להשיק את ההאמר EV2 במחיר התחלתי של 79,995 דולרים (שתחסיר פיצ'רים נוספים, כגון מצב "הליכת סרטן" ומתלי אוויר).

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה