דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אלה הרכבים החשמליים עם טווח הנסיעה הארוך בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

ברכבים מונעי בנזין וסולר, טווח הנסיעה לא משחק תפקיד בשל הקלות והמהירות היחסית של התדלוק. לעומת זאת, עלות הדלק היקרה הופכת את צריכת הדלק לאחד הפרמטרים המהותיים ביותר בבחירה של רכב חדש. לשם כך פרסמנו כאן לאחרונה את דירוג הרכבים החסכוניים והבזבזניים ביותר בישראל.

ברכב חשמלי, לעומת זאת, עלות האנרגיה כמעט זניחה - אבל זמני הטעינה הארוכים ופריסת עמדות הטעינה - שעדיין רחוקה מלהספיק - הופכים את טווח הנסיעה לאחד הפרמטרים החשובים ביותר בכל התלבטות קניה, אם לא החשוב שבהם. לכן קיבצנו כאן את הרכבים עם הטווח הארוך ביותר שיש, ולצידם מצאנו גם את אלו עם הטווח הקצר מכולם. וזכרו, מדובר בנתוני יצרן, לא טווח בפועל על כביש ישראלי בתנאים לא אידיאליים עבור סוללות (קור, או חום כבד). אם תסירו כ-20% מהטווח המוצהר, לא תהיו כנראה רחוקים מהטווח בפועל.

אודי Q4

היום מתחרים היצרנים על הטווח המרבי, שמגיע - לפחות רשמית - במקרים שונים ליותר מ-1,000 ק"מ. ובישראל משווקות מכוניות בטווח מחירים רחב עם טווח מוצהר של מעל 500 ק"מ, כש-400 ק"מ נסיעה על טעינה אחת ניתן לבצע הלכה למעשה במספר גדול של משפחתיות.

בצמרת הטבלה נמצאים דגמי היוקרה שמצוידים בסוללות ענק, ולא בכדי. אחרי הכל, למרות הקידמה וההתפתחות האדירה בתחום הנדסת הסוללה וניהול החשמל, כלל האצבע קובע כי כדי להשיג טווח גדול צריך נפח גדול, וזה האחרון דורש משקל רב (ומקום), ובעיקר עולה לא מעט כסף. 


אבל גם בתקציב יחסית סביר של רבע מיליון שקלים ניתן לרכוש רכבים שיסעו למעלה מ-500 ק"מ בין טעינות, ולמעשה ינטרלו כמעט לחלוטין את חרדת הטווח המוכרת. טסלה מודל 3 היא הבולטת שבהם. ונזכיר גם כי נתון הטווח הפנטסטי של אודי Q4 כאן בישראל שונה מהנתונים עליהם מכריזה היצרנית, שנמוכים בכמה עשרות קילומטרים. 

בקצה השני של הסקאלה נמצאים דגמים זולים בהרבה, אבל לא רק. נזכיר כי לפיאט 500 יש גם גרסאות עם טווח ארוך יותר, וכך גם ליונדאי קונה, אורה פאנקי קאט, MG ZS ואחרים. במסחריות הטווח הקצר הוא עניין מקובל בשל המשקל העצמי הגבוה ובשל הדרישה של רבים מהלקוחות לרכב שיסע בעיקר בסביבה העירונית. 

הטווח הקצר ביותר

ולמרות הכל, אנחנו עדיין רק בתחילת דרכה של המהפכה ולמרות הרעש התקשורתי והפרסום העיקש, הציבור הישראלי רכש ב-2022 מכונית חשמלית אחת בלבד מתוך כל 10 חדשות שעלו על הכביש. אבל זה ישתנה, ובמהירות. גם הסוללות יתפתחו ואין כל ספק שיהיו קלות, קטנות ובעלות טווח גדול משמעותית במחיר נמוך יותר מהמקובל כיום.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה