דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רכב משפחתי - יד שניה

אלף שש-מאותומטית. זוהי קטגוריית הרכב הנמכרת ביותר בארץ. סובארו ליאונה כתבה את הפורמט עוד בשנות ה-80', ומאז נחקקה התצורה בסלע שוק הרכב הישראלי. ורק בזה הישראלי, יש לציין. באופן מסורתי, המלוכה שייכת למאזדה לאנטיס/3 ולטויוטה קורולה, אשר עונות על הדרישות המקומיות: מנוע 1.6 בנזין, תיבה אוטומטית, מבנה סדאן ומוצא יפני. עם זאת, אנו נמצאים בתקופה של שינוי בשוק הרכב העולמי אשר מחלחל אט אט גם לשוק המשומשות המקומי. יצרניות רבות נוטשות את מנועי ה-1.6 ועוברות בהדרגה למנועים קטנים מוגדשי טורבו (פולקסווגן גולף, סקודה אוקטביה, פיאט בראבו), ליחידות הנעה היברידיות (טויוטה פריוס, הונדה אינסייט) או פשוט לנפחי מנוע שונים (סובארו B3, מיצובישי לאנסר, הונדה סיוויק). מגמה נוספת שיצטרך להתאקלם אליה הצרכן הישראלי היא האובססיה של היצרניות עם תיבות הילוכים רובוטיות, אשר מחליפות אט-אט את הגיר האוטומטי הפלאנטרי המוכר.

 

 

משפחתיות קטנות

מעבר לקטגוריה משפחתיות קטנות מכונית קטנה אבל עם תא מטען. הקטנות המשפחתיות מתאימות במיוחד למשפחות צעירות בתחילת דרכן, או לכל מי שרוצה לחסוך במחיר על חשבון האיכות והמרווח. המימדים קומפקטיים ונוחים בעיר, תא המטען מרווח ומספיק לכל צרכי המשפחה (או דרישות הילדים...) ומחיר הרכישה זול בכמה אלפי שקלים ממשפחתית קומפקטית כמו מאזדה 3. בדרך כלל המשפחתיות הקטנות האלו יגיעו במרכב סדאן (יונדאי אקסנט למשל) אך יש כאלה שאפילו יציעו מרכב סטיישן שימושי (סקודה פאביה ספייס). המכוניות האלו נפוצות בעיקר בציי רכב.


משפחתיות האצ'בק

מעבר לקטגוריה משפחתיות האצ'בק

אז נכון, מרבית המשפחתיות על כבישי ישראל הן סדאניות. אבל - מפתיע או שלא - היצע משפחתיות ההאצ'בק גדול יותר ממגוון הסדאן. תא המטען נפתח יחד עם השמשה האחורית ומייעל את העמסת עגלות הילדים ושאר ירקות מהמכולת. חלק מן המכוניות, כמו מיצובישי לאנסר וסוזוקי SX4 למשל, מוצעות הן במבנה סדאן (4 דלתות) והן בתצורת האצ'בק (5 דלתות). במקרים אלו, דגם הסדאן משמש בעיקר את ציי הרכב וחברות הליסינג, בעוד שהצרכן הפרטי מבדל את עצמו לרוב עם המהדורה קצוצת הישבן.

משפחתיות סדאן

מעבר לקטגוריה משפחתיות סדאן

העם בחר סדאן. לא בטוח מתי בדיוק זה קרה ומדוע, אך זהו המצב. מר ישראל ישראלי אוהב את המכונית שלו בתצורת שלוש קופסאות מסורתית. זאת בניגוד למר פרנסואה צרפתי או לאדון גרי גרמני, שמעדיפים את רכביהם עם דלת חמישית. בהתאם, מרבית המשפחתיות הנפוצות בארץ הן בתצורת סדאן, כמו טויוטה קורולה ושברולט קרוז.

משפחתיות סטיישן

מעבר לקטגוריה משפחתיות סטיישן

משפחתיות למשפחות. שפע מקום לקנייה השבועית מהסופר, לגיזמו הכלב שיחטט בשקיות, ולכל הכבודה של הילדים גם יחד. בואו נשבור מיתוס קטן: גרסאות הסטיישן אינן בהכרח ארוכות יותר ממהדורת הסדאן של אותה המכונית. במקרים מסויימים, פורד פוקוס למשל, הסטיישן אפילו קצרה יותר. גם מבחינת התנהגות הכביש ההבדל אינו קריטי. לראייה - מכוניות ספורטיביות רבות נמכרות (לפחות באירופה) בתצורת סטיישן.

קטגוריות נוספות

חזור למעלה