דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טנדרים - יד שניה

"לאב מי טנדר", שר הזמר האמריקאי המיתולוגי. והאמריקאים באמת אוהבים את הטנדרים שלהם, גדולים ועם מנועי בנזין אדירים. מבחינתם זה סגנון חיים. בארץ מעדיף הרוב טנדרים יפאניים עם מנועי דיזל. בארץ נחשבים הטנדרים בעיקר לרכבי עבודה וכדי להנות מהחזר מיסים צריך להוכיח שימוש אמיתי בעבודה. ולמרות הכל, הטנדרים 4X4 המודרנים מציעים שילוב מפתה: נוחות נסיעה סבירה בכביש, יכולת שטח שלא נופלת מזו של "ג'יפים" אמיתיים וכמובן יכולת העמסה והובלת מטען.
צריך לשים לב: הטנדרים גדולים וכבדים אבל רמת הבטיחות לא בהכרח גבוהה. שילוב של שלדה מיושנת ומתלים מיושנים. חלק מהדגמים אף קיבלו ציון נמוך במבחני ריסוק.

 

טנדרים עד 4 טון

מעבר לקטגוריה טנדרים עד 4 טון בשנים היפות כל מי שקנה טנדר קיבל החזר מע"מ. ולא משנה אם זה היה עצמאי לבן צווארון שבמקרה הטוב העמיס על הארגז של הטנדר את האופניים של הבן שלו (עם גלגלי העזר). אבל משרד האוצר סגר את הפרצה, המחירים הריאליים של הטנדרים החדשים קפצו מעלה והמכירות נפלו מטה. רבים עברו לקנות את הטנדר שלהם כמשומש. המנועים של הטנדרים משנות ה-2000 חזקים ברובם וגם נוחות הנסיעה כבר לא גרועה כמו פעם. יש טנדרים, כמו ניסאן נבארה, שיושבים על פלטפורמה זהה לזו של רכב כביש-שטח מן המניין - ניסאן פאתפיינדר, במקרה זה.

טנדרים מעל 4 טון

מעבר לקטגוריה טנדרים מעל 4 טון הם גדולים, ממש ענקיים. הם דורשים רישיון נהיגה של משאית קלה (רישיון ג'). הם לא שימושיים בעיר. מה זה לא שימושיים - יש סימטאות בתל-אביב שפשוט לא יכילו את הגודל שלהם ואנחנו לא מדברים על הסיכוי האפסי למצוא חניה. אבל טנדרי העבודה הגדולים נהנים מיתרונות אחרים: משקל העמסה ושטח העמסה ללא תחרות בהשוואה לטנדרים הרגילים. מבחינת מס הכנסה מדובר במשאיות לכל דבר - ההוצאות מוכרות מהקילומטר הראשון, החזר מע"מ מלא, שווי שימוש קבוצת אפס. וכך קורה שבקיזוז המע"מ המחיר מסתכם בכ-200 אלף שקל - מחיר דומה לזה של הטנדרים היפאניים הרגילים. וזה לא מקרה ששני הנציגים היחידים בתת-קטגוריה זו, פורד F350 ושברולט סילברדו, נולדו בארץ הביג מק והאפשרויות הבלתי מוגבלות.

קטגוריות נוספות

חזור למעלה