דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שברולט קרוז סטיישן - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...



באיחור קל, גם שברולט מצטרפת למהפכת הסטיישנים. בדיוק כמו המתחרות המצליחות לבית פורד ויונדאי, היא עושה את זה במחיר של 128,000 שקל. אבל שלא כמו המתחרות, שברולט קרוז מביאה את גרסת הסטיישן במפרט נדיב יותר מזה של גרסאות הסדאן וההאצ'בק, הכולל מנוע בנפח 1,800 סמ"ק ורשימת אבזור מכובדת. האם זה מה שצריכה הקרוז כדי להתמודד בזירת הסטיישנים הלוהטת?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: שברולט קרוז סטיישן


שברולט קרוז סטיישן, בנזין 1.8 ליטר, אוטומטית, 140 כ"ס, החל מ-127,900 שקל

יתרונות

חסרונות

תא מטען ענק

נוחות נסיעה בינונית בעיר

רשימת אבזור נדיבה

צריכת דלק גבוהה

מנוע זריז
מתחרות מעולות


צפייה בתוכן שברולט קרוז סטיישן - מבחן וידאו


עיצוב וסגנון

מתיחת הפנים הקלילה של הקרוז הגיעה לישראל בתחילת 2013, והוסיפה נגיעות קלות של כרום לכל הגרסאות - ולא הרבה מעבר לכך. גרסת הסטיישן של הקרוז נראית מרשימה יותר מהסדאן, אליה כבר הספקנו להתרגל. מהפרופיל יש לקרוז מראה של רכב פנאי, שמזכיר במשהו את האאוטבק של סובארו. לכך מוסיפים כמובן פסי הגגון, וגם החישוקים השחורים. אלו האחרונים לא קלעו לטעמם של כל הבוחנים, אך המשלוחים הבאים יגיעו בכל מקרה עם חישוקים כסופים סטנדרטיים. מבפנים היא נראית כמו כל קרוז: שגרתית אך נאה. בד רשת דק מצפה את הפלסטיקה של הרכב, ומעניק מראה שונה מהרגיל.



תא הנוסעים

חידוש משמעותי יותר נרשם במפרטי האבזור, אליהם נוספה גרסת ה-"Platinum" שמציגה סטנדרט גבוה מהמקובל בקטגוריית המשפחתיות. גרסת זו כוללת בין היתר מערכת עם שליטה מההגה וחיבורים לנגני שמע, דיבורית בלוטות', בקרת אקלים, בקרת שיוט, חיישני חניה ותאורה ומחשב דרך מפורט.

על הפעלת המערכות מנצחת מערכת ה-MyLink החדשה, שמנסה לדמות ממשק של סמארטפונים והיא ללא ספק אחת מהמערכות הידידותיות שפגשנו לאחרונה. כפתור בית גדול מזכיר את האייפון ומאפשר לתפעל בקלות את המערכות תוך כדי נהיגה, והתרשמנו לטובה גם מהיכולת להציג בעברית את שמות אנשי הקשר והשירים שעל המכשיר הנייד. חיבור ה-USB מסוגל לטעון את הסלולארי - וזה לא קיים בכל רכב - והוא נמצא בתא מיוחד ששוכן מעל המערכת וניתן להניח בו את המכשיר בבטחה בזמן הנסיעה. השלב הבא של המערכות האלו, אם הן רוצות באמת להתממשק עם הסמארטפון ביעילות, יהיה חייב לאפשר הצגה של הסלולארי על מסך הרכב. עד שזה יקרה, נהיה חייבים להמשיך ולהעמיד את הסמארטפון בהתקנים שונים מול העיניים. כי בלי ה-Waze כבר אי אפשר.



הקרוז, כמו שאנחנו יודעים, מציעה מרווח נדיב לנוסעים. מאחור ניתן למקם בקלות 3 כסאות בטיחות, שכן הספסל שטוח לחלוטין. מנגד, המושבים עצמם קטנים ונמוכים, כך שנוסעים מבוגרים עלולים לחוש שלא בנוח לאורך זמן. המושבים הקדמיים נוחים וחובקים, אף כי יהיו שיגדירו גם אותם כקטנים מדי. שלל תאי אחסון משלימים את החבילה המשפחתית המצוינת של הקרוז.

בגרסת הסדאן של הקרוז יש תא מטען גדול למדי - ומה כבר יכולה לחדש הסטיישן בתחום הזה? מסתבר שהרבה מאוד. חלל ההטענה של הסטיישן עמוק מאוד ורחב, והוא אחד מהגדולים בקטגוריה אם לא הגדול ביותר. מדף נגלל מאפשר להסתיר את החפצים, ובקצה המדף ישנו תא אחסון נוסף לפריטים קטנים. אגב, גם גרסת ההאצ'בק של הקרוז מציעה תא מטען גדול מאוד ויכולה לשמש בקלות משפחה ממוצעת.

נוחות נסיעה

ברגע שיוצאים לדרך, הקרוז מתחילה לחשוף חלק מחסרונותיה. זה מתחיל בנוחות נסיעה בינונית; המתלים הנוקשים לא מצליחים לסנן את פני הדרך, כך שכל סוגי השיבושים יחדרו לתא הנוסעים ויורגשו. אמנם, על שיבושים גדולים הרכב לא מתרסק ולא מיטלטל, וזה גם מה שהופך אותו לרכב נוח יותר על כבישים בינעירוניים. הרכב מרוסן ויציב במהירויות גבוהות, ובגרסת הסטיישן בה חלוקת המשקל מאוזנת יותר הנוחות מחוץ לעיר עדיפה על זו של הסדאן.



מנוע ותיבת הילוכים

אחרי כל זה, אפשר להתייחס למנוע. את ה-1,800 של הקרוז פגשנו בתחילת דרכה של המכונית בארץ, אבל מבחינת המכירות הוא אף פעם לא היווה תחרות ל-1,600 הפופולארי. בסטיישן, לעומת זאת, ה-1,800 הוא האופציה היחידה כרגע - וזו הזדמנות מצוינת להחמיא לו. המנוע הזה הוא אחד מהחזקים בקבוצת הסטיישנים של ה-128,000, למעט אולי מנוע הטורבו של אופל אסטרה (שבקרוב יופיע גם בקרוז). המכונית מרגישה זריזה בכל מצב, ואת זה יש לזקוף גם לזכותה של תיבת ההילוכים המצוינת. זו האחרונה פעלה באופן חלק ונינוח, ורק תחת עומס חבטה לעיתים. צריכת הדלק, מנגד, אכזבה מעט עם נתון ממוצע של 9.2 ק"מ לליטר.

הקרוז סטיישן, באופן מפתיע, שמרה על שקט במהלך הנסיעה - מה שלא תמיד קיים במכוניות סטיישן, שם נוצרת תהודה בשל החלל הפנימי הגדול. גם בקרוז התופעה הזו קיימת, אבל כמעט ולא מורגשת.

התנהגות כביש

עוד הפתעה לטובה. המשקל שהתווסף לציר האחורי בגרסת הסטיישן הפך את הזנב לשמח יותר מבעבר, ומאפשר לנהג להשתעשע בהרפיות דוושה שמובילות לפסיעת אחוריים מעודנת. פורד פוקוס תהיה מתגמלת יותר עבור הנהג הדינאמי, אבל בשורה התחתונה הקרוז היא מכונית לא פחות "מתנהגת" ממנה עבור הנהג הממוצע. האחיזה גבוהה והרכב מרגיש בטוח.



סיכום

גרסת הסטיישן של שברולט קרוז היא ללא ספק הבחירה המומלצת מתוך המבחר של גרסאות הקרוז. צעד אחרי צעד, הקרוז משתפרת והופכת למכונית שלמה ומלוטשת יותר; בעבר זה התבטא בשיפור המנועים, וכיום זה בא לידי ביטוי בהרחבת היצע הגרסאות ורשימות האבזור. לקוחות הליסינג, שמתעניינים פחות בצריכת הדלק ובשמירת הערך, יכולים להנות מהיתרונות שהיא מציעה - וגם ללקוחות הפרטיים זו עשויה להיות רכישה לא רעה בכלל. האם זו המכונית הטובה בקבוצתה? לא בטוח, אבל הקרוז כיום יכולה לתת מענה למגוון של צרכים ודרישות, והיא ללא ספק מכונית שאתם צריכים לשקול לפני קניה של משפחתית חדשה.


לדגמי שברולט בישראל - שברולט

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה