דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שברולט מאליבו (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

את שברולט מאליבו בדור הקודם החליפו בתוך 4 שנים בלבד, פרק זמן קצר בהרבה מהמקובל בענף. אחרי האכזבה מאותה מאליבו, שהיתה חזקה מאוד אך לא עמדה ברף האיכות המקובל בקטגוריה, הדור התשיעי שנחשף בשנת 2015 הציג קפיצת מדרגה משמעותית. 3 שנים לאחר מכן חשפה שברולט את מתיחת הפנים של המאליבו, שהגיעה לישראל במאי 2019.

פרט לשינויי עיצוב הנהוגים במתיחות פנים, קיבלה המאליבו המחודשת תוספת חשובה של מערכות בטיחות אקטיביות, תוספות אבזור נוחות, שדרוג קל בביצועים ולא פחות משמעותי - התיבה האוטומטית הוחלפה באחת רציפה. כל אלו ייקרו את מחירה ב-10,000 שקלים לעומת הדגם טרום מתיחת הפנים.


אז האם מתיחת הפנים הטיבה עם המאליבו והאם התיבה הרציפה תורמת לצמצום צריכת הדלק?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: שברולט מאליבו


שברולט מאליבו, 1.5 ליטרים, תיבה רציפה, 163 כ"ס, מ-174,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

עיצוב חיצוני

תמרון עירוני

נוחות נסיעה

בידוד רעשים

הנדסת אנוש

  איכות הרכבה

שברולט מאליבו

עיצוב

העיצוב החיצוני היה מוצלח עוד טרם מתיחת הפנים ונשמר ברובו. הגג משתפל אל תא המטען יוצר תצורת קופה, שמזכירה קצת את אודי A5 ספורטבק. זו בהחלט מחמאה. החזית שמרה על הפנסים הצרים והגריל המפוצל הפך גדול יותר וכולל לא מעט גימורי כרום, בהתאם לשפת העיצוב החדשה של שברולט. גם הצבע השחור של רכב המבחן תרם למראה המוצלח. מאחור יחידות התאורה קיבלו עיצוב חדש ומודרני יותר. עיצוב הפנים נותר כשהיה - הוא נאה ובהחלט נעים לשהות בתוך המאליבו המחודשת.

שברולט מאליבו

תא הנוסעים

הכניסה אל תא הנהג קלה וגם המושבים הקדמיים נוחים. בגרסת LTZ הבכירה שנבחנה ישנם ריפודי עור נאים, אבל שילוב של עור יחד עם רכב שחור וטמפרטורות קיץ ישראליות יכול להיות בעייתי. למושבים יש גם חימום, והיינו שמחים גם לאוורור - פיצ'ר שנפוץ יחסית במכוניות אמריקאיות אך לא קיים במאליבו.

תנוחת הנהיגה טובה בסך הכל, למרות שהחגורות אינן מתכווננות לגובה. ההגה יוצא החוצה במידה מספקת והכפתורים שעליו מצופים גומי נעים שמזכיר קצת את מקשי הגומי בנוקיה של פעם. נוסטלגיה. מושב הנהג קצר אך הוא מתכוונן חשמלית כבר בגרסת הכניסה.

במבט הראשון התחושה יוקרתית. ריפוד העור הבהיר שבמושבים, בדלתות ובמשענת היד הגיע אפילו לחלקו התחתון של הדשבורד. מאידך, דיפון הדשבורד העליון עשוי פלסטיק שמרגיש קשיח וחלול. כך גם הפלסטיק המגורען שבדלתות ובמסגרת ידיות האחיזה. גם הגימורים דמויי העץ לא מרגישים איכותיים. הוסיפו לכך גם איכות הרכבה לא גבוהה (כמו למשל חלקי עור בהגה שיצאו ממקומם) ותחושת היוקרה הראשונית מאבדת גובה.

שברולט מאליבו

שדה הראייה לפנים לא מצטיין. קורות A רחבות ואליהן מחוברות גם מראות הצד, כך שנותר שטח מת וקצת קשה לראות את קצה הרכב. בנוסף גם מפתח השמשה האחורית קטן יחסית, אך החלון הקטן שבקורה C מסייע להשלים את התמונה.

ליושבים מלפנים יש לא מעט תאי אחסון ובכל דלת יש תא עמוק (אך צר), מחזיק כוסות ותא קטן נוסף. יש גם שני מחזיקי כוסות בין המושבים ותא קטן לפני ידית ההילוכים, משענת יד נוחה מאוד עם תא גדול בתוכה ותא קטן למטבעות לפניה. תא הכפפות בגודל סביר ובכל דלת יש גם תא ייעודי למטריה.

שברולט מאליבו

המושבים מאחור נוחים ויש מקום רב לרגליים. מרווח הראש טוב גם הוא למרות הגג הפנוראמי ועיצוב הדמוי-קופה. גם אותה "כתף" שפוגשים בכניסה ויציאה מהרכב, עטופה כולה עור בהיר וכוללת את כריות האוויר הצידיות ליושבים מאחור.

היושבים מאחור יהנו מפתחי מיזוג, שקע 12 וולט, משענת יד בין המושבים עם שני מחזיקי כוסות, תאורת תקרה נפרדת, וו תקרה לכל נוסע ושני תאים בכל דלת. ידיות אחיזה בתקרה יש רק לנוסע מלפנים. כאשר מדוממים את הרכב קופצת תזכורת בלוח המחוונים למניעת שכחת ילדים מאחור. את ההתרעה הקולית והכתובה ניתן לבטל אם אין בה צורך.

שברולט מאליבו

שברולט מאליבו המחודשת משווקת בשתי רמות גימור: +LT ו-LTZ (בעבר LT ו-LT Luxury). בגרסת הכניסה תקבלו מערכת מולטימדיה עם מערכת הפעלה חדשה וקלה לתפעול. למערכת מסך מגע וכיתוב ברור וגדול, לצד קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. המערכת לא משוכללת כמו זו של קונצרן פולקסווגן או זו של מאזדה, ולא כוללת שליטה בהגדרות הרכב למשל.

בנוסף יש מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים ולהגה, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, חיישן תאורה, חישוקי 17 אינץ', חיישני חנייה אחוריים ומצלמת רוורס מוצלחת למדי עם קווי הנחיה.

שברולט מאליבו

רמת הגימור LTZ מוסיפה ריפודי עור, גג פנוראמי נפתח חשמלית ומראה פנימית נגד סנוור. האם זה מצדיק תוספת של 15,000 שקלים? יחליט הלקוח.

נציין כי למערכת השמע איכות צליל טובה. באופן מוזר לא כל החלונות אוטומטיים - רק חלון הנהג עולה ויורד אוטומטית בעוד שאר החלונות רק יורדים בלחיצה ארוכה. כמו באמריקאיות רבות אחרות, אין כאן מראות מתקפלות חשמלית.

שברולט מאליבו

שתי רמות הגימור כוללות 10 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, התרעת שמירת מרחק המוקרנת על גבי השמשה הקדמית ומערכת בקרת סטייה מנתיב אקטיבית מצויינת. בנוסף יש גם התרעת רכב בשטח מת שבהחלט נחוצה בשל מראת הצד השמאלית המגדילה, התרעת תנועה חוצה מאחור ומערכת Teen Driver המאפשרת לקבוע מהירות ועוצמת שמע מירבית לנהג הצעיר (הזיהוי מתבצע על פי המפתח). באופן חריג, אין ברכב בקרת שיוט אדפטיבית.

שברולט מאליבו

תא המטען של שברולט מאליבו רושם נפח של 445 ליטרים ובמבט ראשון הוא די גדול, אך לעומת אופל אינסיגניה (אחות לפלטפורמה של המאליבו) שנהנית מדלת חמישית, למאליבו דלת תא מטען קטנה. הפתח עצמו רחב יחסית אך התא עצמו אינו מצטיין - הוא חסר ווי תלייה או רצועות עיגון וגם רווי בליטות שיקשו על הטענת ציוד רב.

שברולט מאליבו

נוחות נסיעה

נוחות הנסיעה העירונית בהחלט טובה. המאליבו מצליחה לספוג שיבושים קטנים וגדולים והמפגש הראשוני עם בורות עובר בצורה חלקה הודות לחישוקי 17 אינץ' עם מספיק "בשר" בצמיג. המאליבו גם מספקת רמת ריסון טובה.

שברולט מאליבו

בנסיעה בין עירונית נוחות הנסיעה נשמרת. הריסון אינו נוקשה כמו בגרמניות למשל, אך בהחלט מספק. אין כאן את תחושת הנדנוד של אמריקאיות מפעם.

לצד הנוחות הטובה, בידוד הרעשים פחות מוצלח. רעשי רוח פחות נשמעים אך רעשי כביש נשמעו בהחלט. התחושה הייתה כאילו דאגו לבודד היטב את כל הרכב אך שכחו את הרצפה. הרעשים חדרו לרכב ויצרו תהודה קבועה שקצת פגמה באיכות הנסיעה.

שברולט מאליבו

מנוע ותיבת הילוכים

המנוע במאליבו המחודשת לא השתנה באופן מהותי. מדובר עדיין במנוע 1.5 ליטרים מוגדש, שעבר שינויים קלים בלבד. הוא התחזק ב-3 כ"ס (163 בסך הכל) שמושגים 100 סל"ד מאוחר יותר. המומנט ירד ב-0.2 קג"מ (25.3 קג"מ) והוא מושג 500 סל"ד מאוחר יותר. לצד זאת נתון ההאצה ל-100 קמ"ש נותר על 9.5 שניות.

שברולט מאליבו

למרות נפחו הצנוע של המנוע הוא מצליח להזיז את המאליבו באופן משכנע. היציאה מהמקום זריזה, אך מהר מאוד מגלים כי את עיקר הכוח מקבלים בסל"ד הגבוה. אין כאן גמישות וזמינות כוח כמו במנועי הטורבו המקבילים של קונצרן פולקסווגן או פיג'ו-סיטרואן. כל דרישה לעקיפה או טיפוס עליה דורשת לחיצה בריאה על הדוושה, ואז גם מתקבלים ביצועים טובים מאוד. לכך מסייע משקל עצמי נמוך יחסית (1,445 ק"ג). לזכותו של המנוע נציין כי גם במאמץ הוא לא רועש יתר על המידה. את זה הוא משאיר לתיבת ההילוכים.

שברולט מאליבו

עוד לפני הרעש, ראשית נציין כי השילוב בין מנוע הטורבו לתיבה הרציפה עובד נהדר. המנוע מוריד את הכוח לגלגלים בצורה חלקה מאוד והתיבה מגיבה בזריזות לפקודות הדוושה.

לצד זאת, תחת מאמץ נשמע קולה של התיבה הרציפה. היא אומנם לא רועשת במיוחד אך בהחלט נשמעת ברכב. לעומת התיבות הרציפות של סובארו למשל, זו של המאליבו אינה מכויילת להעברת הילוכים מדומה, אך כוללת אפשרות חלוקה ל-7 הילוכים מדומים במצב ידני.

שברולט מאליבו

נציין גם כי המצב הידני אינו נוח לתפעול. המעבר אליו מתבצע על-ידי לחיצה על כפתור ידית ההילוכים והעברה למצב L ולאחר מכן יש צורך להשתמש בכפתור שעל ידית ההילוכים עצמה להורדה או העלאה של הילוכים. מנופי שליטה מגלגל ההגה היו עדיפים.

אז האם התיבה הרציפה אכן תרמה לשיפור בצריכת הדלק? התשובה היא לא. על-פי נתוני היצרן חל שיפור בצריכת הדלק העירונית בלבד. במהלך ימי המבחן נמדדה צריכה ממוצעת של 11.5 ק"מ לליטר, נתון דומה לזה שהושג בדגם טרום מתיחת הפנים בעל התיבה הפלנטרית.

שברולט מאליבו

התנהגות כביש

התנהגות הכביש במאליבו בטוחה מאוד. ישנה רכינה קלה ולא "אמריקאית" בסיבובים, רכינה שגם מאפשרת להבין מהן מגבלות הרכב לאור נטיה לתת היגוי.

אם תגבירו את הקצב בכביש מפותל לא תסבלו ממחלת ים; המאליבו מתנהגת באופן צפוי. היא אומנם לא דינאמית כמו האחות לשעבר אופל איסיגניה ובוודאי שהיא גם רחוקה ממאזדה 6, אך להגה משקל טוב והוא מדויק.

נזכיר גם כי ההגה ארוך, עם כמעט 3 סיבובים מנעילה לנעילה.

שברולט מאליבו

סיכום

מתיחת הפנים של שברולט מאליבו שיפרה בעיקר את תחום הבטיחות האקטיבית הכל כך חשוב וגם העניקה עדכון מוצלח לעיצוב החיצוני. המעבר לתיבה רציפה לא שיפר את צריכת הדלק אך גם לא פגע בה, ובסך הכל החבילה נותרה דומה.

הייחוד של המאליבו הוא בהגשה של אמריקה בתיבול אירופאי - רשימת אבזור מכובדת עם מספר פריטים "אמריקאיים", מימדים גדולים ועיצוב מכובד, לצד מנוע טורבו קטן וצריכת דלק לגמרי הגיונית. לא רע.


לדגמי שברולט בישראל - שברולט

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. היתה לי אותה בחול לשבועיים 
    דוקטור רכב, 17-06-2019

    המושבים מאחור יצאו ממקומם אחרי יומיים. תת רמה.
    לא להתקרב.

    סגור תגובה

  • 2. חרא של רכב 
    דניאל, 24-06-2019

    הרכב בעברו היה אחד הרכבים הטובים והנוחים חבל ששברולט הרסה ממש ככה הרסה את הדגם הזה.
    בעבר היה נוסע כמו מטוס חזק כמו סוס וכיום חלש ביחס לעבר וניראה די מגעיל ולא מתאים למאליבו

    סגור תגובה

  • 3. למה המגיבים כאן כל כך אנטי?! 
    איציק רחמיניאן, 04-09-2020

    אני מסכים איתכם שבטוטאל המאליבו (גם אחרי המתיחת פנים) עדיין מרגישה טיפה מיושנת בהשוואה לרכבים כמו הפסאט החדשה או הפיג'ו 508. אבל ההערות כאן ממש לא במקום, מניסיון אישי (אמנם יש לי את הדגם לפני המתיחה מ-2017) אבל בתכלס זה אחלה רכב, ממש מפנק, נוח בטירוף ואפילו חסכוני יחסית לביצועים והמימדים שלו.
    גם מבחינת אמינות לא הייתה לי אפילו תקלה אחת עד היום (חוץ מריקול ארצי, אבל זה לא נחשב).

    בשורה התחתונה אני חייב להגיד למגיבים כאן שאם לא באמת היה לכם ניסיון עם הרכב מרגע שהוא יצא מהמפעל, אתם לא יודעים איזה אנשים נסעו בו וכמה התעללו בו, אז תפסיקו סתם להכפיש! רכבים אמריקאים כבר לא גרועים כמו פעם, במיוחד לא המאליבו הנוכחית שמרגישה אירופאית לגמרי עם נוחות אמריקאית מדהימה!

    סגור תגובה

  • 4. roadrunner 
    roadrunner, 01-07-2021

    מ2016 עד היום יש לי את הרכב הזה...100 אלף קילומטר עם 0 בעיות.חזק יחסית לנפח המנוע ותתפלאו גם חסכוני לא פחות מכל גרוטאה קוריאנית נפוצה.נוחות נסיעה מעולה שקטה ונוחה.אל תקנו רוצו תקנו עוד קוריאנית.

    סגור תגובה

  • 5. אל תקשיבו למגיבים 1 ו-2! רואים שלא נהגתם על הרכב 
    גוסטב, 22-08-2021

    אתם לא יודעים על מה אתם מדברים בכלל.
    אני נוסע על מאליבו מ-2017 ומדובר באחד מהרכבים שמעניקים הכי הרבה תמורה למחיר ובפער!

    המאליבו מאוד חסכונית עם מנוע הטורבו החדש והביצועים מעולים! היא גם מאוד שקטה ונוחה בכל תנאי הדרך, שלא לדבר על המרווח והאבזור העשיר כבר מגרסאות הבסיס!
    היו לי 0 תקלות עד היום. אגב איכות ההרכבה, הנוחות והעיצוב מרגישים בפועל מעולם הפרימיום!

    מעבר לזה המאליבו זה הרכב היחיד בסגמנט (חוץ מפיג׳ו 508) שיש לו אופי ואשכרה אפשר גם להנות ממנו בדרך למשרד, זה לא עוד רכב מנהלים משעמם כמו הסקודה או היונדאי של השכן הזקן שלכם, זאת שברולט מאליבו!

    סגור תגובה

חזור למעלה