דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שברולט בלייזר (2.0 טורבו) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

שוק הרכב הישראלי מאופיין בשילוב מעניין שבין ארה"ב ואירופה. המיקום של שברולט בלייזר בתוך השוק הזה הופך אותו לקנייה מאוד מעניינת מסיבות רבות. אם נסתכל על קטגוריית רכבי הפנאי עם 5 מושבים, נוכל להתחיל כבר באזור ה-150,000 שקלים עם רכבים כמו פיג'ו 3008, ניסאן קשקאי, סיאט אטקה וכו', שהם ללא ספק מאוד אירופאים. משם אפשר לעבור לרכבים קצת יותר גדולים כמו טויוטה ראב 4 או סובארו פורסטר שמכוונים יותר לארה"ב אבל הם עדיין לא עצומים בגודלם. שברולט בלייזר נמצא רחוק מעליהם. הוא הרבה יותר גדול. אם תסתכלו על האופציות האחרות, תגלו שהוא גדול משמעותית אפילו מרכבי 7 מושבים שמכוונים לארה"ב כמו יונדאי סנטה פה וקיה סורנטו. באופן מפתיע, הגרסאות הזולות של הבלייזר בארה"ב עולות ממש מעט יותר מהגרסאות הזולות של הפורסטר, ראב 4 והסנטה פה.

כן, מדובר במפלצת אמיתית בסטנדרט ישראלי, אבל בארה"ב יש שברולטים גדולים משמעותית כמו הטראוורס, הטאהו והסברבן. 

בישראל, בה המימדים משחקים תפקיד משמעותי ורשימת האבזור לא פחות - אנחנו מקבלים את הגרסאות היותר יקרות ומאובזרות של הרכב, כאלו שמציעות יותר אבל עולות הרבה יותר. כך נוצרה לה קטגוריה ישראלית חדשה של רכבי פנאי אמריקאים, עם מימדים נדיבים ו-5 מושבים - קטגוריה שכוללת בעיקר את שברולט בלייזר, פורד אדג' וג'יפ צי'רוקי. 

האם הצעת הערך הזאת באמת שווה את הכסף? ואחרי שכבר פגשנו את הבלייזר בגרסת ה-3.6 ליטרים, איך הוא מסתדר עם מנוע ה-2.0 ליטרים החדש והמוגדש?


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: שברולט בלייזר

שברולט בלייזר, 2.0 טורבו-בנזין, 230 כ"ס, אוטומטית 9 הילוכים, מ-284,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

עיצוב

איכות חומרים

מרווח פנימי

בידוד רעשים

אבזור

  צריכת דלק

שברולט בלייזר

עיצוב

אי אפשר לפספס את הבלייזר. רכב הפנאי האמריקאי הוא הכי שברולט קמארו שרכב פנאי יכול להיות. הגריל הענק נחצה בקו ניקל ובמרכזו סמל שברולט שחור וגדול. הפנסים צרים ו-"כועסים", הקווים זוויתיים והגג מרחף. 

למבחן התייצבה גרסת ה-RS, שהיא כרגע היחידה שמוצעת עם מנוע ה-2.0 ליטרים. הגרסה הזאת זוכה ל"חצאיות" שחורות, סמלים שחורים (במקום מוזהבים) ובכלל למראה קרבי מאוד, מפגוש ועד זוג מפלטים גדולים. 

רכב המבחן הגיע בצבע אפור כהה שקצת בולע את הקווים הדרמטיים, אבל באמת שמדובר במשהו חסר משמעות כשעוסקים ברכב כל כך גדול. אפשר גם להגיד שהוא נראה קטן במעט מגודלו האמיתי בזכות הקווים האגרסיביים. אין ספק שביחס למתחרים הוא אחד מכלי הרכב המרשימים בסביבה. 

שברולט בלייזר

תא הנוסעים

תא הנוסעים ממשיך בקו העיצובי המרשים. הפרטים הבולטים ביותר הם פתחי המיזוג שניצבים במיקום נמוך במרכז הקונסולה ובצידיה. הפתחים מעוצבים כטורבינות של מטוס סילון, בדומה לקמארו, ופשוט נראים נהדר. בגרסת ה-RS הם זוכים למסגרת אדומה וקרבית. מסגרות ותיפורים אדומים נמצאים במקומות רבים נוספים בתא.

אלמנט בולט נוסף הוא מסך המולטימדיה. לא מדובר במסך ענק אך הוא ניצב באופן אנכי, במרחק הושטת יד מהנהג, והוא עטור בפס מתכת כסוף שמעניק לו מראה יוקרתי. באופן כללי התא מעוצב באופן מרשים. מי שפחות מרשימה היא איכות החומרים. לצד עור איכותי יחסית יש יותר מדי פלסטיקה פשוטה ומחוספסת אפילו במקומות נגישים מאוד לנוסעים. גם איכות ההרכבה לא מושלמת, למרות שהיא לא רעה. 

שברולט בלייזר

לגבי הנדסת האנוש היינו קצת אמביוולנטיים. מצד אחד, יש הרבה כפתורים פיזיים אז ניתן לעשות הרבה פעולות באמצעות תחושה וללא צורך בהסטת מבט למסך. מצד שני, הרבה מהם קטנים או ממוקמים במקומות לא ממש אינטואיטיביים – כמו כפתור חימום ההגה שנמצא צמוד לבקרת השיוט או כפתור ניתוק בקרת היציבות שנמצא במרחק שנות אור מהנהג. אולי זה כדי לוודא שהבקרה תמיד תהיה מחוברת.

האבזור ברכב מרשים מאוד, עם כמה חוסרים שחלקם אופייניים לרכבים אמריקאיים. בתפריט נמצא גג פנוראמי ענק, הנעה מרחוק, כניסה והנעה ללא מפתח, דלת תא מטען חשמלית, כיסא נהג מתכוונן חשמלית עם זכרונות, חימום וקירור ועוד. בסעיף הבטיחות יש התרעה על רכב בשטח מת, בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית ובקרת שיוט אדפטיבית. בסעיף החניה יש מצלמות 360 עם "מבט על" וחיישני חניה אחוריים.

שברולט בלייזר

לוח המחוונים הדיגיטלי קטן יחסית ולא מציע מספיק תצוגות שונות. גם הניווט בו לא הכי אינטואיטיבי. ביחס ללוחות מחוונים רגילים הוא עדיף, אך לא עומד במיטב שמציעים כיום רכבים כמו סקודה, סיאט או פיג'ו. 

בתחום החוסרים אפשר להתאכזב מהיעדרה של פונקציית Auto Hold מתבקשת וגם מהמחסור בקיפול חשמלי למראות הצד. ברכב ברוחב של טנק מרכבה מדובר בפריט די מתבקש. מצד שני, השדרות רחבות הידיים של לוס אנג'לס לא מזכירות בכלום את הסמטאות של רמת גן...

שברולט בלייזר

המרווח לנהג ולנוסע עצום. מרווח הרגליים יאפשר גם לג'ירפה בוגרת להתמתח בנוחות, המרווח לראש מצוין והמושב רחב באופן שיכיל גם אנשים שאוכלים רק במקדונלדס ולא נהנים ממטבוליזם מוצלח. שדה הראיה לפנים מוצלח, שכן למרות קורה A גדולה המראות רחוקות מהקורה ומעניקות זווית מבט נוספת. מכסה המנוע ארוך ושטוח אז קל להבין איפה הרכב הענק מסתיים. קו המותניים די גבוה כך שהתחושה הכללית היא יותר ספורטיבית ביחס לרכבי פנאי רבים ובהחלט תואמת את העיצוב. 

הספסל האחורי מציע גם הוא מרווח רגליים מרשים ומקום נפלא ל-2 מבוגרים. השלישי יוכל להצטרף לנסיעות בלי יותר מדי תלונות, אך מרווח הראש קצת נפגע בגלל גג השמש. 

תא המטען מאוד מעניין. הנפח הרשמי של כ-860 ליטר נראה בהתחלה קצת מופרך, ונובע מצורת המדידה האמריקאית ששונה מזו של מרבית הרכבים הנמכרים בישראל, אבל בפועל מדובר בבגאז' מוצלח למדי. רף ההעמסה די נמוך ונגיש, אך המדף ממוקם מאוד נמוך כך שאם מודדים עד קו המדף ולא עד גובה המושבים מקבלים תא רדוד מכפי שהוא בפועל. בכל מקרה, למשפחה על ציודה לא תהיה שום בעיה לארוז את עצמה גם לנסיעה ארוכה במיוחד. 

שברולט בלייזר

נוחות נסיעה

העיצוב האגרסיבי והספורטיבי של רכב הפנאי הענק רומז שאולי אולי הכיול של השברולט לא ממש רך ואמריקאי. האמת? הופתענו. מערך המתלים של הבלייזר נוקשה מהצפוי – ובאופן מפתיע הוא מרגיש קצת גרמני. למה אנחנו מתכוונים? 

רכבים גרמניים, לפחות פעם, נטו להיות נוקשים יותר אבל לא לגמרי להתרסק כשהמתלה נסגר. באופן מסויים השברולט פועל בדרך דומה. בתוך העיר אפשר להרגיש שהוא עסוק ולחוש כיצד מערכת המתלים מגיבה למתרחש מתחת לגלגלים. למרות זאת, ברוב המקרים זה לא מתפתח לסגירת מתלה ולמכה כואבת. זה יבוא כשתפגשו בור ביוב ממש בולט או שבר רע במיוחד. 

שברולט בלייזר

מחוץ לעיר הבלייזר מתנהג טוב עוד יותר. הוא מרוסן מאוד, לא נע בחוסר נוחות או מתנדנד על גלים. אי שם בצפון יש כביש מהיר שנועד כדי לבחון מצבים כאלו. הבלייזר הגדול אמנם היה עסוק למדי עליו אך הוא לא התנדנד באופן רדיקלי. אותה נטייה לרכות מעוררת מחלת ים פסחה על רכב הפנאי הזה – וטוב שכך. 

בידוד הרעשים לא רע, אך לא מצטיין. רעשי הכביש נוכחים ורעשי הרוח קיימים בעיקר מכיוון המראות ובעיקר במהירויות כביש 6 וצפונה. 

שברולט בלייזר

מנוע ותיבת הילוכים

יחידת ההנעה החדשה היא הסיבה למפגש המחודש שלנו עם הבלייזר. מדובר במנוע 2.0 ליטרים עם מגדש טורבו והספק נאה של 230 כוחות סוס. זה מרגיש קצת מעט ליד 310 כוחות הסוס של גרסת ה-3.6 ליטרים אותה פגשנו בעבר. עם החלפת המנועים פיצלו בשברולט את מערך הגרסאות, כך שגרסת ה-RS מגיעה ארצה רק עם המנוע הקטן ואם תרצו את המנוע הגדול תוכלו לקבל אותו (ורק אותו) בגרסת הפרימייר.

אז איך המנוע הקטן מסתדר עם למעלה מ-1.9 טון של משקל? טוב, ותודה ששאלתם. 

רק שבוע לפני הבלייזר נהגנו על אחיו – קדילאק XT5 עם מנוע זהה. ההשוואה בין השניים מעניינת. הקדילאק מוצע רק עם הנעה קדמית לעומת ההנעה הכפולה של השברולט. הפער ביניהם מתבטא בהתנהגות הכביש (נרחיב בקרוב) ובמשקל – כי ה-XT5 קל ב-100 ק"ג. ומפתיע להגיד, אבל אותם קילוגרמים נוספים מורגשים – כי זה כמו לחזור לרוץ אחרי החגים. 

שברולט בלייזר

השברולט הוא לא רכב חלש, חלילה. המנוע מגיב היטב כבר בשלב מוקדם ומניע את הרכב באופן ליניארי כבר מתחתית קשת הסל"ד. אם בקדילאק תחילת הנסיעה יכולה לסחרר את הצמיגים, פה המשקל הנוסף מייצר יציאה טיפה איטית יותר (במצב 2X4) וקצת יותר מהוגנת. במצב הנעה כפולה הוא כמובן מרגיש זריז בהרבה ומגיע ל-100 כבר לאחר 8 שניות. 

הגמישות נמשכת לרוחב קשת הסל"ד ובהחלט יש מספיק כוח לעקיפה או טיפוס תלול – הפער המשמעותי הוא בתחושת העוצמה שכאן פחות נוכחת ביחס לאח היוקרתי. 

שברולט בלייזר

המנוע החדש לא משפר בצורה יוצאת דופן את צריכת הדלק. בתנאי נסיעה די רגועים מדדנו בגרסת ה-2.0 ליטרים צריכה של 9.1 ק"מ לליטר, בעוד המנוע הגדול סיפק צריכה של 8.5 ק"מ לליטר.

לרכב תיבת הילוכים בעלת 9 הילוכים ואפשר להגיד, במידה ורבה של ביטחון, שהיא מוסיפה לנינוחות שהנסיעה ברכב משרה. ההילוכים מעט ארוכים אבל המעברים בניהם חלקים ונעימים. היינו שמחים להעברות קצת פחות גסות וקצת יותר מהירות במצב הספורטיבי.

שברולט בלייזר

התנהגות כביש

כמו נוחות הנסיעה, גם התנהגות הכביש של הבלייזר טובה מהצפוי. המתלים המרוסנים משפיעים ישירות על רכינת המרכב ובבלייזר מדובר על רכינה קלה ולא מאוד משמעותית. בנוסף, האחיזה גבוהה מאוד וכשמחליטים לעבור ממצב 2X4 להנעה כפולה היא משתפרת עוד יותר. 

אגב, לשברולט אין מערכת אוטומטית חכמה ש"מחליטה" מתי להעביר כוח לכל הגלגלים. במקום זה יש בין המושבים בורר מצבים בו ניתן לבחור בין הנעה קדמית, כפולה ובשני מצבים נוספים – ספורט ושטח – שניהם כוללים הנעה כפולה כמובן. 

שברולט בלייזר

מעבר לאחיזה הטובה ולרכינה המינימלית, השברולט מגיב להעברות משקל באופן לא רע ביחס לגודל העצום שלו. על כבישי הצפון העקלקלים והחלקים הוא אולי לא מרגיש קטן, אבל הוא מרגיש בטוח, צפוי ולעיתים אפילו דינמי – בעיקר כשהכבישים פתוחים יחסית. 

הנטייה שלו לתת היגוי לא משמעותית ונובעת יותר ממהירות כניסה לא בוגרת לסיבובים. מי שלא מצליח לספק את הסחורה הוא ההגה. הוא ארוך מדי, לא מתקשר ולא מספיק מדויק. הבלמים מצידם די טובים, ספוגיים הרבה יותר מהרצוי אבל מספקים עוצמת בלימה טובה ברגע שמתרגלים אליהם. 

שברולט בלייזר

סיכום

שברולט בלייזר מפתיע מבחינות רבות. נוחות הנסיעה טובה (גם אם לא מושלמת), התנהגות הכביש מפתיעה ביחס למוצא ולגודל, המרווח טוב, האבזור מעולה ויחידת ההנעה טובה ואולי אפילו מאפילה על יחידת ההנעה הגדולה יותר. אם לא בתחושות, אז בטח שביעילות.

לחובתו עומדת צריכת דלק גבוהה ותחושת איכות לא מספיק מהוקצעת. זאת כנראה הנקודה המרכזית של הבלייזר. אם העושר בתא הנוסעים, מימדי הענק והאבזור השופע הם תמורה טובה עבור כספכם – השברולט הוא אופציה חביבה מאוד בטריטוריה של רכבי הפנאי הבינוניים / גדולים. 

אם אתם מחפשים טכנולוגיה מתקדמת, איכות גבוהה בתא הנוסעים ותחושת יוקרה – אז ייתכן ותמצאו מתחרים שיבצעו את המלאכה טוב יותר. 

לצפייה בכל דגמי שברולט בישראל

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה