דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו קליאו ספורט - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


אי שם באמצע העשור הקודם נכנס פלאביו בריאטורה, מנהל קבוצת הפורמולה-1 של רנו, לחדר הנהגים. בחדר ישב פרננדו אלונסו, אלוף עולם טרי ומי שנישל מהתואר את מיכאל שומאכר. "אני רוצה שתיקח את הרנו קליאו ותהפוך אותה לרנו קליאו ספורט" זרק המנהל האיטלקי חם המזג לאלונסו.

אלונסו סיים את הטאפאס, הרביץ סייסטה ויצא להפוך את הקליאו למכונת נהיגה אמיתית. שבועות הוא עבד על הקליאו, כייל, שיפר והוסיף ולבסוף הוא היה מרוצה. הוא החזיר לבריאטורה את המפתחות ואמר: "היא פונה, מאיצה ובולמת מעולה – נשמה של פורמולה 1 בגוף של קליאו". הבוס חייך וביקש עוד בקשה אחת אחרונה. "בבקשה" ענה הספרדי "מה שתרצה". "עשה טובה, בשביל היח"צנות, סע בקליאו ספורט שבוע". פרננדו ההמום לא ידע את נפשו. בתהליך הפיתוח הוא באמת חשב על הכל. הוא רק שכח פרט קטן – עם רכב צריך גם לנסוע לא רק לנהוג. מישהו צריך לנסוע עם האוטו הביתה.

 
רנו קליאו ספורט, בנזין 2.0 ליטר, 203 כ"ס, 174,800 שקל

יתרונות

חסרונות

להיות הנהג

להיות הנוסע

סדום-ערד

נוחות נסיעה

נס הרים

לא נשארה אצלנו אחרי המבחן


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: רנו קליאו ספורט 



רנו קליאו ספורט. להעביר איתה את היום (והלילה והיום שאח"כ...) / צילומים: גלעד ארצי

אז מה בדיוק הרנו קליאו ספורט יודעת לעשות? בכל הקשור ל"נסיעה" להבדיל מ"נהיגה" - לא הרבה.

איכות נסיעה? ההילוכים מסודרים בסדר לא הגיוני ומהלכם מעט לא ברור. הילוך שישי? אנחנו במרבית הזמן היינו בטוחים שמדובר בכלל ברביעי. הוא קצר ורועש. נוצר מצב מצחיק, שני מביא אותכם למאה ובשישי המנוע מרעיש כבר במהירויות שמקובלות בכביש 6, כך שלנוסע לא ברור למה ברנו הוסיפו באמצע עוד שלושה הילוכים.

המתלים ממוקדים - בלפרק לכם את הגב. אחרי יומיים ברכב הוא יודיע על שביתה. להרגיש את פני הדרך זה אנדרסטייטמנט בקליאו. מישהו במקום משככים חיבר שם מגברים כדי להתעלל בנוסעים - ואלו יסבלו. אם תשימו אותם מאחורה, אז תחפשו לכם חברים חדשים.

 

עוד אחת שעשתה קריירה בזכות הישבן

העיצוב, איך נאמר, יצא ככה-ככה. הנהגים שביניכם יבחינו בסימול ה-RS, בפתחי האיוורור לבלמים הקדמיים ובחצאיות. גם הדיפיוזר האחורי וצמד המפלטים יכולים להסגיר אותה שנייה לפני שהיא תעלם באופק. אבל זה הכל. מעבר לזה היא נראית כמו עוד קליאו רגילה. אפורה, גבוהה יחסית. אם נתבונן בה ליד המתחרות בקלות היא תפסיד בקרב המבטים.

אבזור. כלום. האוטו נקי. בקרת שיוט ובעיקר מגביל מהירות כדי לשמור על הרשיון של הנהג. וזהו. יש גם דוושות מחוררות ומד סל"ד עם רקע צהוב, בשביל הנהג, אתם יודעים.

אבל הקליאו ספורט היא מכונית לאגואיסטים. היא נועדה לאדם אחד. ורק לו: הנהג. בימים שבחברות כמו אלפא או הונדה מדברים על רכב שפונה לנהג, ברנו בנו רכב שפונה  רק לנהג. הנוסע? אין לו אפילו ידית לתפוס בה כשהנהג מבצע את זממו ברכב. לטובתו יש בסך הכל מדבקה קטנה בצד הימני של הדשבורד: "רנו ספורט" – משהו בסגנון "אל תגיד שלא הזהרנו אותך" או "אמרנו לך" (תלוי בסיטואציה). אבל אם הוא החליט להשאר שם זאת הבעיה שלו.

 

מקדימה - פתח איוורור לבלמים. שלא יגמרו לעולם / צילום: יתיר דוידוביץ

וזאת חתיכת בעיה. הקליאו תאמינו או לא היא אחת המכונית הטובות ביותר לנהיגה ביחס למחירה. היא גם אחת המכוניות הטובות לנהיגה בארץ נקודה. (לא מאמינים? עברו לפסקה האחרונה).

אולד-פאשן מזמן לא היה כל כך מגניב: זה מתחיל במנוע 2.0 ליטר אטמוספרי שמספק 203 כ"ס ב-7,100 סל"ד ו-21.9 קג"מ ב-5,400 סל"ד. המנוע מאוד ליניארי ומעניק מספיק כוח עד לשיא המומנט. השלב שבין שיא המומנט לשיא הספק (רצועת הכוח) מגיע אמנם גבוה מאוד אבל כמו פנטהאוס באקירוב גם משם לא תרצו לרדת. חוויה נקייה של דחף, וסאונד לא רע.

ההילוכים הקצרצרים מחזירים דיבידנד בנהיגה ספורטיבית. המון דיבידנד. אם היינו משתמשים במונחים כלכליים, ברוקרים בבורסה כבר היו מתעלפים. נהג שישקיע בטיפול בהם יגלה ששמירה על הילוך נכון תאפשר לו יציאה מהפנייה במהירות מסחררת.השלדה חדה כמו חרב סמוראים. תמהיל מנצח של מתלים נוקשים, בסיס גלגלים קצר והגה טוב מאוד. בקליאו ספורט יש גם בלמים מעולים שיחלצו אותכם מדייטים עם עצים או סלעים שטעו לדרככם.

 

רגע נדיר של מנוחה/ צילום: יתיר דוידוביץ

מהנחישות של הקליאו ספורט להיכנס לסיבוב ניתן להניח שהיא הבריזה משיעור הפיזיקה שעסק באינרציה ותת היגוי. לעומת זאת בשיעור על היגוי יתר היא הייתה. ממש שרפה את הישבן. לא פלא שהיא הייתה חייבת לצאת ולקשקש בו אחר-כך. שמחת זנב שכזאת זכורה לנו מהקטנות החמות של פעם. הרפיית דוושה או סתם פרובוקציה קטנה ישלחו את הזנב לפסיעה או סחיפה. מה מהם? תלוי רק בנהג והקלות שבה זה נעשה רק מעודדת להמשיך.

ההגה מצויין. חשמלי, אך מצויין. הוא כבד ומאוד מדוייק. תמקם את הקו הצהוב שבראשו לכיוון הפנייה והקליאו תצלח אותה מהר מהמצופה. רק התקשורת מההגה קצת חסרה, אבל למרבה המזל אינפורמציה מהשלדה יש בלי סוף ועל המגבלות הנהג מעודכן און-ליין בנוגע לעתודות האחיזה שנותרו לו.

החדות והישירות הללו, שחורגות מתחום הפוליטיקלי-קורקט של ימינו, והשליטה על המגבלות תאפשר לנהג נהיגה מדוייקת בהרבה ממה שניתן לייצר במתחרות. ביחס לקליאו, פונטו אבארת' מרגישה מפוזרת כל כך שאין מקום להשוואה בתחומי הנהיגה שעל הקצה. אפילו אופל קורסה OPC, מכונית בעלת פוטנציאל פאן ענק, מרגישה כבדה ומגושמת בתנאי קיצון ביחס לקליאו החמה.

מאסטר-פיס כבר אמרתי?

 

 נוסע מאושר. מחזה נדיר בקליאו ספורט

חשוב לציין, כאזהרה, שהקליאו יודעת לנשוך, וחזק. בקרת היציבות מספיק ליבראלית אבל תיתן תחושה שהיא תטפל בהכל. זה יכול להטעות, כי במצבים שהם באמת על הגבול שבין נהיגה מאוד אגרסיבית לטיפשות מוחלטת הבקרה יכולה שלא להגיב במהירות הנדרשת ואז תאלצו להסתמך רק על מיומנותכם כנהגים.

בסופם של יומיים, 1200 ק"מ ונהיגה בכמה מכבישי הנהיגה הטובים בישראל ירדתי מהקליאו נרגש אבל גם קצת נכלם מפרץ הפרובנציונאליות שאחז בי. איך קרה שהתלהבתי כל כך ממכונית עם 200 כ"ס אשר עולה 175 אלף שקל בלבד? בדיקה מהירה במגזיני הרכב הנחשבים בעולם החזירה לי את הצבע ללחיים. הציונים שם נעים בין 4.5 כוכבים לחמישה. רק כדי לסבר את האוזן אלו ציונים שמקבלות בדרך כלל מכוניות כמו פורשה או אסטון מרטין, בחלק מדגמיהן. כך שאלו שבוחנים להנאתם למבורגיני, בנטלי ופרארי מכירים בסגולות שלה.

ולסיכום: באופן אובייקטיבי וביחס למחירים בקטגורייה, שכוללת מכוניות מעולות כמו הקורסה OPC או הפונטו אבארת', רנו קליאו ספורט היא מכונית שמאוד לא משתלמת לנוסעים (ולנהג שרק נוסע). אבל בשביל נהג שמעוניין בחוויית נהיגה נטו מדובר במכונית המשתלמת בארץ ביחס של שקל לפאן (יחד עם הניסאן GT-R), ובמכונת נהיגה מדהימה ללא קשר לעלות. הוט-הטצ' אמיתית.

לדגמי רנו בישראל - רנו

 

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה