דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו קולאוס - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

זוגיות בין יצרני רכב היא עניין די נפוץ. הקשר הממוסד ביניהם הופך את כל הפעילות שלהם למשפחה של ספקים, מהנדסים ומעצבים. פירות האהבה בין היצרנים מביאים, בין היתר, לדגמים משותפים. אחד ה"פאואר קאפלז" בתעשייה הוא רנו וניסאן, שהביא לעולם את ניסאן קשקאי ואיתו את רנו קדג'אר. ומיהו התאום של ניסאן אקסטרייל הנודע? רנו קולאוס, קרוסאובר שהוא מאוד קרוב גנטית לאקסטרייל, רק שההחלטה היתה לייצר אותו עם חמישה מושבים, ולא עם שבעה, כמו באקס.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: רנו קולאוס


רנו קולאוס, 1.7 טורבו דיזל, גיר רציף, 150 כ"ס, מ-164,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה

מרווח ראש מאחור

תא המטען

תאי אחסון והנדסת אנוש

מערכת הנעה

  איכות חומרים לא אחידה

צפייה בתוכן רנו קולאוס - מבחן וידאו


עיצוב

ממדי רנו קולאוס קרובים לאקסטרייל - בסיס הגלגלים זהה בין השניים, והרנו קצר ונמוך במעט, אך רחב יותר. הממדים שלו מציבים אותו הרבה מעל לרנו קדג'אר, או למאזדה CX5 שנמכר במחירים דומים. העיצוב שלו מאוד נעים, קלאסי, אבל לא בכיוון הפושר אלא עם נוכחות נעימה שכזאת. גרסת המבחן היא האינטנס הבסיסית ולה יש גלגלים בקוטר 18 אינץ'. גרסת אינישיאל פריז העליונה מחליפה אותם ב-19 אינץ' עם יותר נוכחות.

העיצוב הפנימי גם הוא נעים, הגם שהוא פשוט ומעט מיושן. למרות המרחבים המוגדלים, עושה רושם שמהנדסי הקולאוס לא ניצלו באופטימליות את החלל הפנימי. הדבר מתבטא בין היתר בשטחי האחסון, התא שבין המושבים לא מאוד שימושי ואלה שבדלתות לא יכילו כל בקבוק שנציע להם. בגרסת המבחן מותקן גם מסך קטן (ומעט מיושן) ביחס לגרסת פריז, ובתוך החלל הגדול הוא נראה קטן עוד יותר.

רנו קולאוס 2020

תא הנוסעים

הנדסת האנוש בדרך כלל פשוטה וטובה. נהננו מכמה כפתורים פיזיים בגודל ומיקום טובים, מאלה שקל ונוח יותר לתפעל תוך כדי נהיגה. לצד אלה יש גם נקודות שפחות אהבנו, כמו תפעול בקרת השיוט מכפתור שבין המושבים הקדמיים או תפעול המולטימדיה, שלא תמיד היה אינטואיטיבי.

אבזור הבטיחות אינו מהבולטים, אבל מסמן וי על כמה רכיבים חשובים. יש כאן בקרת שיוט שומרת מרחק, שבמבחן לא הגיעה אצלנו לעמידה, וגם בלימה אוטונומית. כדי למנוע סטייה מנתיב הקולאוס מסתפק בהתרעות, וגם מתריע בפני רכב בשטח המת. מול עיני הנהג - מראה מתכהה.

רנו קולאוס תא הנוסעים

אביזרי הפינוק כוללים את המסכים, שמשתנים בין הגרסאות, וגם מערכת סאונד שונה - עשירה יותר באינישיאל פריז, עם רמקולים של Bose וסאבוופר אקטיבי. בשתי הגרסאות נהנים מחלון ענק בגג ומכניסה והנעה ללא מפתח.

המושבים, מלפנים ומאחור, פשוטים מאוד בגרסת הבסיס - לעומת הפריז שמרפדת אותם בעור, מכוננת אותם חשמלית, מחממת ומקררת. המרחב במושבים הקדמיים מצוין והם נוחים ומתכווננים כך שאפשר להתאים תנוחת שליטה טובה.

רנו קולאוס מושב אחורי

האחוריים - גם הם נוחים וטובים, וגם מפנקים את היושבים בתאורת קריאה, שקעי טעינה וחשוב מכל - פתחי מיזוג. עם זאת, למרות שממדי רכב-החמישה-מושבים הזה רומזים על מרחב פנימי גדול במיוחד, זה לא בהכרח בא לידי ביטוי במרחב מאחור. המרווח לברכיים כאן מעולה, אבל מרחב הראש עשוי להיות מצומצם למי שגובהו כ-1.80 מ' ומעלה.

רנו קולאוס מבפנים

תא המטען ענק. עם נפח של כ-600 ליטר יש כאן מרחב מספק כמעט לכל מה שנזרוק לתוכו. עם זאת, רף ההעמסה כאן מעט גבוה, כך שיהיה מעט מאתגר להניף אל הבגאז' מטען כבד. גם היינו שמחים לראות כאן ווי תלייה. גרסת אינישיאל פריז מקלה מעט את ההעמסה עם פתיחה וסגירה חשמליות.

רנו קולאוס תא המטען

נוחות נסיעה

ממדי הקולאוס הגדולים דווקא כמעט שלא מפריעים להתנהלות איתו בתוך העיר. סידור החלונות הגדולים, מראות הצד הטובות ועמדת הנהיגה השולטת מאפשרות לנהג או לנהגת לראות טוב מאוד מה שקורה בחוץ, ולהשחיל את רכב הפנאי הגדול גם לפינות קשוחות. בגרסת הבסיס מותקנת מצלמת רוורס, בפריז נהנים גם ממערכת חניה אוטומטית.

נוחות הנסיעה מצוינת. כיול המתלים כאן הוא מהאסכולה הרכה יחסית, מפנקת ונעימה, אבל מתכנניהם השכילו לחסוך מהנוסעים את הרכות המוגזמת. הקולאוס אינו מתרסק, למרות שכן מרגישים מעט את השיבושים המשמעותיים, אבל באופן סביר.

במהירויות בינעירוניות ממשיך הרכב להיות רך ונוח. כיול המתלים מייצר נסיעה נעימה ומפנקת. בידוד הרעשים אינו מושלם - שומעים את החיכוך עם הכביש. על רעש הרוח אנחנו קצת מתקשים לדווח, כיוון שמגן הרוח שהותקן ברכב המבחן גרם ל… רעשי רוח.

רנו קולאוס החדש במבחן

מנוע ותיבת הילוכים

מי שרוכש רנו קולאוס, מקבל אותו עם מערכת אחת מוגדרת של מנוע ותיבת הילוכים - אבל מערכת טובה. מדובר במנוע טורבו-דיזל בנפח של 1.7 ליטר שמייצר 150 כ"ס והרבה מומנט בסל"ד נמוך. את המנוע הזה מכירים, כפי שאולי ניחשתם, נהגי ניסאן אקסטרייל. על המנוע מנצחת תיבת הילוכים אוטומטית רציפה.

מנוע הדיזל נותן לפעמים תחושה "דיזלית" מחוספסת ומעט קולנית, אבל לא באופן מעיק. בצד השני נהנים דווקא מהכוח הרב שמספק האצות טובות בשלבים השונים של הנסיעה. זהו מנוע נעים וחזק שמתאים לרכב. 

רנו קולאוס מאחור

תיבת ההילוכים הרציפה תוכננה כך שהתחושות המוכרות (והלא-תמיד-אהודות) של הרצף ימוזערו. כך ישנה תחושה כאילו הילוכים עוברים, ברוח תיבה אוטומטית סטנדרטית יותר. עם זאת הגיר כן מנצל את הטכנולוגיה הרציפה בכך שהוא מפיק הרבה יכולת מהמנוע. אם תוך כדי תנועה דורשים מהתיבה האצה חזקה ופתאומית, בעקיפה וכדומה, התיבה לא תמיד תגיב מיד, אבל גם לא תהיה איטית מדי. 

רנו קולאוס דיזל

לא מדובר כאן בשילוב "ספורטיבי" של מנוע וגיר, אלא במערכת חזקה ונעימה, שתהיה פרקטית מאוד בנסיעה יומיומית. צריכת הדלק שלה במהלך המבחן היתה בסביבת 12 קילומטרים לליטר סולר.

רנו קולאוס אינטנס

התנהגות כביש

לא שנראה לנו שנהגי רכב פנאי גדול ברוח קולאוס יחפשו איתו חוויות נהיגה ספורטיביות, אבל קולאוס גם פחות מלוטש מהמקובל ברכבי הפנאי. הכיול הרך של המתלים הופך נהיגה חזקה בין עיקולים לידידותית פחות. ההגה גם הוא מעט קל מדי ואינו מעביר כמעט מידע מפני הכביש.

בצד השני, קולאוס אינו רופס. למרות הרכות הוא אינו רוכן יותר מדי בפניות חזקות ואחיזת הכביש שלו גבוהה, כך שמי שאינו לוחץ אותו מדי ייהנה מסביבה נינוחה ובטוחה.

סמל רנו

סיכום

רנו קולאוס די ייחודי בנוף. מדובר ברכב פנאי גדול יותר מקבוצת רכבי הפנאי הקומפקטיים, אך מציע רק חמישה מושבים. גם במחירו הוא אינו יקר כמו מרבית רכבי הפנאי בני השבעה-מושבים, אך הוא יקר מהקטנים יותר. הממדים המוגדלים אינם מנוצלים תמיד היטב, אבל יש כאן בכל זאת מרחב מצוין לחמישה (אם מאחור הם אינם גבוהים) וגם תא מטען ענק. הנהג והנוסעים לא תמיד ייהנו מהטכנולוגיה הכי חדשה או מהחומרים הכי איכותיים, אבל הם כן ייהנו מנוכחות נעימה ובעיקר, מנוחות נסיעה משובחת.

רנו קולאוס במדבר

לדגמי רנו בישראל - רנו

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה