דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו קדג'אר (1.2 בנזין) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



לפני מספר חודשים נכנסה רנו מחדש, לראשונה מאז עידן הקוליאוס, לסגמנט הג'יפונים הקומפקטיים. רנו קדג'אר אמור להיות התשובה של הצרפתים לרבי-מכר כמו קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון, שעושים חיל (ויש שיאמרו עושים שמות) בשוק הרכב הישראלי. מיד לאחר ההשקה בחנו את הקדג'אר בגרסת הדיזל, ונוכחנו לדעת כי מדובר באחד הרכבים המוצלחים בקבוצה. אבזור עשיר, רמת נוחות גבוהה וצריכת דלק טובה הפכו אותו לקניה מומלצת מבחינתנו. אבל עדיין משהו היה חסר - סיבוב על גרסת הבנזין, שבסגמנט הזה היא חשובה לא פחות מאחותה לוגמת הסולר. אצל בן הדוד ניסאן קשקאי, גרסת הטורבו עם המנוע הקטן לא מרשימה מבחינת הביצועים; האם בקדג'אר העניינים יתנהלו בצורה שונה?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: רנו קדג'אר


רנו קדג'אר, טורבו-בנזין 1.2 ליטר, 130 כ"ס, מ-139,990 שקל
יתרונות

חסרונות

ביצועי מנוע
מרווח

צריכת דלק
אבזור בגרסת הבסיס

נוחות נסיעה
הדיזל במחיר דומה


רנו קדג'אר

עיצוב

כצפוי, אין כל הבדל בעיצוב של דגמי הבנזין והדיזל של רנו קדג'אר. הג'יפון הצרפתי חולק את הפלטפורמה עם ניסאן קשקאי, ואת העיצוב עם רנו קליאו. התוצאה היא משהו בסגנון של קליאו מוגבהת בממדים של קשקאי.
כלומר לא ג'יפי וקשוח, וגם קטן ביחס לג'יפונים האחרים בקטגוריה דוגמת מאזדה CX5 או קיה ספורטאז', אבל עדיין מעניין ומרשים מכל זווית שתסתכלו עליו. לפחות לטעמי, אם היה הקדג'אר משתתף במבחן ההשוואתי הגדול שביצענו לפני מספר חודשים הוא בהחלט היה מהנאים שבחבורה.

רנו קדג'אר

תא הנוסעים

סקירת תא הנוסעים של הקדג'אר נעשתה, כאמור, במבחן של גרסת הדיזל - ותוכלו להתרשם ביתר פירוט בסרטון הוידאו שצילמנו אז. נציין שוב כי התמיכה בעברית במסך המולטימדיה ובלוח השעונים, היא אולי הקרובה ביותר לשלמות מבין המכוניות עליהן נהגנו בישראל. תהליך הגיור, שנעשה על ידי היבואן קרסו, אומץ על ידי רנו העולמית ובכל רכב רנו חדש אותו תוכלו לשכור בחו"ל תוכלו לעבור לעברית המלאה והמדוייקת. גם איכות החומרים בקדג'אר מצוינת, והם לא ציקצקו או צייצו גם בנסיעה מהירה בשבילי עפר.

רשימת האבזור של הקדג'אר היא משהו ששווה להתעכב עליו. הוא משווק בארבע רמות גימור לכל אחד משני המנועים, כלומר שמונה גרסאות בסך הכל. גרסת Life הבסיסית מציעה רשימה קצרה יחסית של אביזרים, כאשר הבולטים הם בלם יד חשמלי ומערכת מובילאיי.

רנו קדג'אר

גרסת Zen, אותה בחנו בדגם הבנזין, מציעה רשימה ארוכה הרבה יותר, ומציעה את התמורה הטובה ביותר לטעמנו. בגרסה זו מתווספים מערכת המולטימדיה הטובה והמגוירת, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ומצלמת רוורס, אבל יותר חשוב מהכל: חבילת מערכות בטיחות אקטיבית עם ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים, התרעה על סטיה מנתיב והחלפה בין אור גבוה לנמוך.

המושבים זהים בין הגרסאות השונות. מושבי הנהג, הנוסע מלפנים והמושב האחורי מציעים מרווח טוב (כל זמן שלא מצופפים 3 מבוגרים מאחור) אך נדמה שיונדאי טוסון, קיה ספורטז' ובטח שמיצובישי אאוטלנדר יהיו מרווחים יותר. תא המטען גם הוא גדול ושימושי.

רנו קדג'אר

נוחות נסיעה

בקטגוריה הזו המנעד של נוחות הנסיעה הוא עצום. ישנן מכוניות רבות מאכזבות בכל מה שנוגע לספיגת השיבושים, ולצידן מכוניות עם נוחות לא רעה בכלל. לאחר מבחן מפרך, שכלל נסיעות ארוכות בכל סוגי הדרכים, ניתן לומר שהרנו היא מהנוחות בקטגוריה - הן על כביש סלול היטב, הן על כביש משובש והן בשבילי עפר. יחד עם תנוחת נהיגה טובה, הניתנת להתאמה בקלות, עם בידוד רעשים מצויין ומנוע שבדרך כלל שקט – מדובר באחד המצטיינים בקטגוריה.

רנו קדג'אר

מנוע ותיבת הילוכים

רנו קדג'אר, בדיוק כמו האח לבית ניסאן, משווק בישראל עם שתי יחידות הנעה - טורבו בנזין וטורבו דיזל. אך מעבר לסוג הדלק, יחידות ההנעה שונות בצורה די מהותית.

למרות נפח זהה לזה של הניסאן, 1.2 ליטר, הקדג'אר מפיק ממנוע הבנזין 130 כ"ס ו-20.5 קג"מ לעומת 115 כ"ס ו-16.8 קג"מ בקשקאי. כתוצאה מכך, גם נתון התאוצה למאה קמ"ש, שעומד על 10.7 שניות, טוב בהרבה יותר מ-12.9 השניות של הניסאן. גם תיבת ההילוכים שונה - רובוטית כפולת מצמדים בצרפתי לעומת רציפה ביפני. הביצועים אמנם לא חורכי אספלט, אבל לקדג'אר יש את היכולת לצאת ראשון מהרמזור, לעקוף במהירויות גבוהות ולשייט בכבישים מאוד מהירים מבלי להתאמץ. התחושה היא של רכב זריז יותר לעומת גרסאות ה-1.6 ליטר של הקוריאנים המתחרים, ובטח שיש לו יותר כוח מלקשקאי, אם כי מנועי 2.0 ליטר של המתחרים היקרים יותר יעניקו בחלק מהמקרים ביצועים עדיפים.

בימי המבחן המאומץ מדדנו לקדג'אר כ- 10.5 ק"מ לליטר, אך בנסיעה בין עירונית מתונה הופתענו לגלות נתון של כ-15 ק"מ לליטר. מרשים מאוד.

צפייה בתוכן רנו קדג'אר (1.2 בנזין) - מבחן רכב



התנהגות כביש

לרנו קדג'אר שלדה טובה בהחלט. היא מציגה יכולת כביש גבוהה ואחיזת כביש טובה, בהתחשב במבנה הג'יפוני. קיים מעט סרבול הנובע מהמבנה של הקטגוריה, אך בסך הכל התנהגות הכביש טובה, נעימה ומשרה ביטחון רב. זו אינה מכונית ספורטיבית, אבל גם תחת מאמץ בדרכים מאתגרות היא לא תפתיע אתכם לרעה. היא נשלטת היטב, רוכנת קצת יותר מידי, אבל תת ההיגוי הקל שלה מגיע בצורה צפויה ונשלטת וגם זה - במצבי קיצון בלבד.

רנו קדג'אר

סיכום

רנו קדג'אר הוא ג'יפון מוצלח, את זה ידענו כבר במבחן הראשון שערכנו לו. אבזור עשיר, מערכות בטיחות מתקדמות ונוחות נסיעה טובה הופכים אותו לאחד מהטובים בקבוצתו. גרסת הבנזין, עם מנוע קטן נפח, מצליחה לייצר ביצועים טובים מאוד - ולא דורשת את הפשרות של גרסאות ה-1.6 ליטר בספורטז' ובטוסון. בנוסף, היא זולה מגרסת הדיזל של הקדג'אר ב-5,000 שקל וגם שקטה ומעודנת ממנה, כך שאם אתם לא מרבים בנסיעות וצריכת הדלק היא לא מרכיב מרכזי בהוצאות שלכם - ייתכן בהחלט ורנו קדג'אר בנזין יהיה עבורכם הבחירה הנכונה.


והנה 5 דברים שלא ידעתם על רנו קדג'אר:




לדגמי רנו בישראל - רנו

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה