דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו מגאן פלואנס - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

נפגשנו בפעם הראשונה במקום ציבורי, עמוס באנשים. היא עמדה על הבמה ועשתה פוזות לכולם. כולם ניגשו אליה ורצו לראות האם היא דומה לאמא שלה. אמא שלה הייתה דמות פופולארית ומוכרת בציבור, אבל למרות הלוק המיוחד, לא יצא לה שם של מישהי שניתן לסמוך עליה. אני שמרתי מרחק, שיחקתי אותה קשה להשגה ולא התקרבתי לומר שלום. העדפתי לפגוש אותה פנים מול פנים.

 

רנו מגאן פלואנס, 1.6 ליטר, 105 כ"ס, אוטומטית

יתרונות

חסרונות

נוחות

מנוע רועש בעל ביצועים בינוניים למדי

  בטיחות

גיר טוב מבעבר, אך עדיין נחות ביחס למתחרות

תא נוסעים מרווח

היגוי חסר תחושה

בדיוק שבוע לאחר מכן, אני יוצא מסוכנות רנו בדרום ת"א עם הבת הצעירה: רנו מגאן האצ'בק שחורה ברמת גימור אקספרסיון [לעמוד הדגם בקטלוג - רנו מגאן פלואנס]. כיתוב Fluence על תא המטען מלמד שמדובר במגאן שמורכבת בטורקיה. חיטוט קל בתיקיית הרישוי לוודא שהכל בסדר ואני מוצא פתק קטן כתוב בלעז. הטורקים שמרכיבים את המגאן הזו בעיר בורסה הצמידו למכונית פתקית לבקרת איכות עם פירוט האבזור בטורקית, שלא נשכח היכן נולדה הבת. רנו מגאן II, האם המיתולוגית, הביאה עימה בשורה עיצובית. הבת שלה לא בעניין הזה: היא הולכת על בטוח. החרטום יפה יותר מאחותה הסדאנית למפעל הטורקי, רנו פלואנס. עם חיפויי גלגלים מפלסטיק על חישוקי 15 אינץ' וצמיגים בחתך גבוה היא ממש לא נראית סקסית כמו בצילומי היח"צנות. מכסה המנוע הקעור ועצמות הלחיים הגבוהות -  או קו המותניים המיוחד, אם תרצו - הם כנראה פריטי העיצוב הייחודיים היחידים. אז אם לא יופי, אולי יש לה אופי יותר טוב מלאמא שלה? 
 

רנו מגאן פלואנס - מבחן רכב

רנו מגאן פלואנס.  נאה, גם אם לא אומנותית כקודמתה
 

רנו מגאן פלואנס מביאה עימה תא נוסעים מרווח. צבעי הדיפונים בגרסא הזו כהים, אך למרות זאת הם לא גורעים מתחושת המרחב. קורות A הקדמיות ממשיכות הרחק קדימה ומעניקות ליושבי המושבים הקדמיים תחושת חלל גדול. רנו נמנעו מהגדלת משטחי הפלסטיק לקירוב לוח המחוונים ולכן הוא מעט רחוק. המרחק הזה בא לידי ביטוי כשצריך להתכופף על מנת להגיע לפתחי האוורור, שאת המרכזיים מביניהם כלל לא ניתן לסגור. יכול להיות שרנו השתמשו בשירותיהם של כמה מהנדסים קוריאניים שפוטרו מיונדאי וקיה? המושב האחורי נהדר לשינוע שני מבוגרים, לפחות. מרווח הראש מצוין, למרות שהצללית הנמוכה יכולה לרמוז שלא כך הדבר. למרות החלון האחורי הקטן למדי, שדה הראיה לאחור טוב מאוד. גם מראות הצד טובות, בעיקר השמאלית הפנורמית האופיינית לרנו. תא המטען נוח להטענה, תודות לדלת החמישית, ורצפתו המתכתית שטוחה לחלוטין. מדוע, תשאלו? הגלגל החלופי חזר להתגורר מחוץ ומתחת לתא המטען, כמו בימים עברו.

 

רנו מגאן פלואנס - מבחן רכב

רנו מגאן פלואנס. מכסה מנוע בהשראת רנו 4?
 

באופן כללי, עיצוב הפנים של המגאן החדשה בסדר גמור. שלושה עיגולים עם מסגרת ניקל נחים בצילה של מצחיית פלסטיק רך. גרפיקת המחוונים האנלוגיים של המהירות והסל"ד נאה בהחלט. העיגול השלישי מכיל את תצוגת תיבת ההילוכים, שקצת קטנה מדי במבט חטוף. הבת החדשה צריכה להודות להוריה שהם חידשו מעט את מלאי חלקי החילוף, זה שליווה אותם עוד מימי הטווינגו העליזים. כמה עוד אפשר להשתמש באותן ידיות דלתות, כפתורי חלונות חשמליים ובפקד המראות החשמליות העגול? למרות שמלאי הכפתורים החדש דומה לאלו שכבר ראינו בדגמי הלוגאן לסוגיהם - ברוך שפטרנו. בהיבט האיכות, הכל מורכב כמו שצריך ברנו הזו. אין צקצוקי פלסטיק כלל אבל גם אין מעוף: העיצוב סולידי מדי. המגאן הקודמת ניסתה לגוון קצת וכאן אין שום חידוש. חבל שקיימת חוסר אחידות באיכותם של משטחי הפלסטיק: חלקם קשה ולא נעים למגע. הבד העוטף את המושבים תואם לזה שבדיפוני הדלתות והוא נוטה להתחמם לאחר ישיבה ממושכת. לסיכום, הבת קצת סולידית יותר אבל איכותית יותר. ומה קורה על הכביש?

 

רנו מגאן פלואנס - מבחן רכב

 

רנו מגאן פלואנס היא מכונית נוחה. שלא תטעו לחשוב שכיול המתלים מכוון להיות על הצד הרך של הסקאלה. המהלך הראשוני של בולמי הזעזועים קשיח למדי ואליו מצטרפים קפיצים שמרסנים היטב את תנועות הגוף של הבת. המגאן מסננת היטב את שיבושי כביש הבדיקות העירוני שלנו בלי ליפול למלכודות נידנוד למיניהן. המגאן מסננת היטב מפגעים גם במהירויות בינעירוניות ללא טרוניות מיוחדות. כדי להגיע למהירות בינעירונית צריך ללחוץ לא מעט על הדוושה הימנית. מנוע ה-1.6 רועש כשדוחקים בו והוא אינו מספק את הדחף המצופה מכל הרעש הזה. הרבה מהומה על לא מאומה. תיבת ההילוכים מסוג AL4 הפכה מזמן לשם מותג קלוקל בארצנו, אך זו שמותקנת כאן אמורה להיות טובה יותר מהדורות הקודמים, לאחר שעברה רענון אצל חברת ZF היפנית. נכון, שמענו את זה כבר לא פעם, אך זו מקיימת את ההבטחה על הכביש. בנהיגה רגועה התיבה מתנהלת בהתאם לקוד ההתנהגות של הנהג הארצישראלי הזחלן ומעבירה הילוכים באופן חלק ונעים. הורדת הילוך (קיקדאון) בכל ההילוכים מתרחשת באופן זריז למדי עם מעיכת הדוושה הימנית. רק הורדה להילוך ראשון מלווה בהיסוס מצד התיבה ובבעיטה לא נעימה. מדי פעם ניתן להיזכר במוצאה של התיבה, כשנדמה שהיא נתקעת בהילוך אחד נמוך מדי, אך מצבים כאלו מתרחשים באופן נדיר יותר מבעבר. מניין דל של ארבעה יחסי העברה ארוכים עומד גם הוא לחובתה של התיבה. העברת מוט ההילוכים למסילה ידנית דורשת מאמץ קל, אך המעבר מעלה-מטה בין ההילוכים קליל וזריז. בעידן של תיבות אוטומטיות או רובוטיות כפולות מצמדים עם חמישה ושישה הילוכים למען החסכון ושיפור הביצועים, אבד מעט הכלח על התיבה של רנו. יחידת הכוח הזו טובה יותר מהדגם הקודם אך בהחלט אינה בפסגת הקבוצה.

 

רנו מגאן פלואנס - מבחן רכב

רנו מגאן פלואנס. תא נוסעים איכותי מבעבר / תמונת יצרן

 

נראה שהיה זה רעיון חכם להמתין ולא לגשת אליה לבמה ההיא בתערוכת אוטומוטור 2010. בעמידה סטאטית, נראה כאילו המגאן הולכת אחורה, עם עיצוב חיצוני פחות אוונגרדי ועיצוב פנים קונוונציונאלי יותר. יתרונותיה של המגאן פלואנס על פני המגאן II מתגלים על הכביש, עם תיבת הילוכים טובה יותר, איכות הרכבה משופרת ונוחות נסיעה עדיפה. בשקלול עם הצהרות רנו (שטרם נבדקו בשטח) לגבי העיוורון של מגאן פלואנס כלפי מוסכים, הבת יכולה להוות בחירה טובה כקומפקטית האצ'בק נוחה ומרווחת. הבעיה הגדולה ביותר של המגאן פלואנס היא לא במפרט או בנתוניה, אלא במקבץ המתחרות המצוינות שאורבות לה בצד הבמה.

למבחן על גרסת הסדאן - רנו פלואנס - מבחן רכב

לדגמי רנו בישראל - רנו

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה