דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה ריו (1.0 טורבו) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

הדור השלישי של קיה ריו מסתובב על כבישי ארצנו כבר קרוב לשנה וחצי. לאחר ששני הדורות הקודמים פנו בעיקר לציי הרכב, הדור השלישי מאיים להתחרות גם על כיסו של הלקוח הפרטי. עד כה היו שני פרמטרים מרכזיים שהפריעו לריו לעשות זאת באופן אסרטיבי יותר: חסרונן של מערכות בטיחות מתקדמות ומערכת הנעה מיושנת למדי, שסבלה מחוסר כוח ויעילות בצריכת הדלק.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: קיה ריו


קיה ריו, 1.0 ליטר, טורבו-בנזין, רובוטית כפולת מצמדים, 120 כ"ס, מ-104,900 שקל

יתרונות

חסרונות

יחידת הנעה

נוחות נסיעה

שימושיות

עיצוב חיצוני ופנימי

אבזור בטיחות

  איכות חומרים

קיה ריו

מהר מאוד הצליחה היבואנית לגשר על הפערים האלו. מערכות הבטיחות הצטרפו למפרט לפני כמה חודשים, ולאחרונה זכתה הריו גם למנוע טורבו מודרני - אותו מנוע שפגשנו גם בקיה סטוניק וביונדאי i20. האם העדכונים האלו יהפכו את הריו למוצר משתלם ואטרקטיבי מבעבר?


עיצוב

כשמביטים בריו לא ניכר כל שינוי שמסגיר את השדרוג הטכני המשמעותי שעברה. הריו בדור הנוכחי הפכה למכונית בעלת עיצוב בוגר, אלגנטי ובעיקר סולידי. מכונית המבחן שהגיעה בגוון כסוף-ליסינג התקשתה להתבלט אף יותר. אך עם זאת, במבט מעמיק, אין ספק שמדובר בסופר-מיני נאה שנראית גם גדולה מבחוץ - כמעט משפחתית האצ'בק. 

פנים הרכב סולידי אף יותר ובעיקר חסר ייחוד. הגוון השחור שולט ביד רמה בתא הנוסעים, ורק מספר נגיעות בסגנון מתכתי שוברות את השגרה השחורה. עם זאת מדובר בתא נוסעים אלגנטי ונעים לשהיה. מסך המולטימדיה הגדול בעל הגרפיקה הנאה תורם להרמת רמת ההגשה. איכות החומרים סבירה בלבד ומורגש החוסר בשילוב חומרי דיפון רכים או חומרי בד עוטפים. איכות ההרכבה, לעומת זאת, טובה מאוד.

קיה ריו

תא הנוסעים

מכיוון שנוחות המושב היא עניין סובייקטיבי, נציין עובדתית שהמושבים בריו נוקשים למדי. אוהבים או לא? זה כבר עניין שלכם. אין בנמצא כוונון נפרד לתמיכה בגב התחתון ובאופן כללי הריפודים מרגישים פשוטים ומבנה המושב שטוח למדי. תנוחת הנהיגה טובה אך לא אופטימלית. יש משענת למרפק ימין של הנהג אך היא מתכווננת רק קדימה ולא כלפי מעלה. 

ממשק המשתמש הכללי, ובמיוחד זה של מערכת המולטימדיה, מוצלחים וקלילים להשתלטות מבחינת תפעול המערכות השונות. חבל שבקרת השיוט חסרת אינדיקציה למהירות המוגדרת. 

מבחינה פרקטית תא הנוסעים מתבלט לטובה עם תאי אחסון רבים ונוחים, כגון תא ייעודי עבור בקבוק בדלתות, תא גדול למדי בין המושבים מתחת למשען המרפק ותא דו-קומתי בקונסולה המרכזית, כאשר רק הקומה התחתונה גדולה דיה כדי להכיל בקלות טלפון וארנק. אפילו יש כאן תא ייעודי למשקפיים הממוקם בתקרה. 

קיה ריו

בספסל האחורי אפשר למצוא שקע USB נוסף המשרת את היושבים מאחור. אם כבר קפצנו לאחור, נדווח כי המושב מציע מרווח מעולה עבור שני נוסעים - הן עבור הברכיים והן לראש, גם אם כל ארבעת הספונים ברכב יהיו גבוהים מהממוצע. אם מתעקשים להושיב שלושה מבוגרים בספסל האחורי זה בהחלט אפשרי גם אם לא נוח במיוחד, אבל ביחס לקטגוריה מדובר בספסל אחורי מרווח במיוחד. בכלל, מדובר באחת מהסופר-מיני המרווחות והפרקטיות בקטגוריה, כזו שיכולה אף להוות אלטרנטיבה ראויה למשפחתית קטנה. 

תא המטען גם הוא בולט ביתרונותיו הפרקטיים עם נפח מרשים ומבנה יעיל, ורק שפת הטעינה מעט גבוהה. 

קיה ריו

כרגע הריו מגיעה בגרסה אחת בלבד (זו הנבחנת כאן) רשימת האבזור שלה התעדכנה כאמור. אל המפרט נוספו מערכות בטיחות אקטיביות שהיו חסרות בריו עד כה, כמו בלימת חירום אוטונומית, מערכת לתיקון סטיה מנתיב, התראת עייפות ותאורה אוטומטית הכוללת אורות גבוהים. מרשים.

מלבד זאת המפרט כולל בקרת אקלים, חיישני חניה אחוריים, בקרת שיוט, קיפול מראות חשמלי, מסך מגע בגודל "7, מצלמת רוורס וחישוקי "15 קלים.

קיה ריו

נוחות נסיעה

הריו לא מתהדרת ברמת נוחות גבוהה, אך גם אינה נכשלת בסעיף זה. הכיול יחסית נוקשה, כך שכל עוד תנאי הכביש לא מתעללים בה, נשמרת רמת נוחות טובה. ברגע שגלגליה פוגשים שיבושים מתגלים פגמים ביכולת של מערכת המתלים להתמודד איתם. רצף שיבושים בעיר יכול להוכיח זאת. 

מחוץ לעיר המצב משתפר והקשיחות הבסיסית מייצרת ריסון של תנועת המרכב, אבל בכביש המהיר למשל פגשנו חריץ בכביש שהביא לחבטה לא נעימה הכוללת סגירת מתלה. בעיר פסי ההאטה מורגשים בצורה פחות נעימה בעת נטישה, וגם מבחינה ווקאלית - פעולת הבולמים נוכחת בתא הנוסעים. 

גם מבחינת בידוד הרעשים אין כאן כשלים משמעותיים, אך יש מתחרות שקטות ונעימות ממנה. זה המקום לציין ששיוט מחוץ לעיר על 120 קמ"ש מייצב את מחט הסל"ד על 2,500 בלבד. לסיכום סעיף הנוחות, הריו לא תאיים על המצטיינות בקבוצה - למשל סיטרואן C3 או פולקסווגן פולו - אך גם לא תדשדש ביחד עם הכושלות בקבוצתה.

קיה ריו

מנוע ותיבת הילוכים

מערכת ההנעה החדשה בריו היא הסיבה העיקרית למפגש החוזר עימה. מנוע ה-1.4 ליטרים האטמוספרי המיושן הוחלף במנוע ליטר בודד הכולל מגדש טורבו. הנתונים על הנייר מרשימים ביחס לנפח המנוע הצנום, וגם ביחס למנועי הקטגוריה בכלל; לריו הספק של 120 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט של  17.5 קג"מ בטווח שבין 1,500 ל-4,000 סל"ד. בקיה לא הסתפקו בשדרוג המנוע ושידכו לו גם גיר חדש, כפול-מצמדים בעל 7 הילוכים - סטנדרט טכנולוגי גבוה נכון להיום ובוודאי בקטגוריה. 

בפועל מדובר במכונית זריזה ומעודנת. דווקא היציאה מהמקום מלווה בהתמהמהות שפוגמת ברושם הטוב, עקב תהליך מתמשך של חיבור המצמדים להילוך. ברגע שהתהליך מסתיים הכל מרגיש זורם ומגיב היטב. המנוע מסתדר מצוין בכל טווחי הסל"ד, ומושך את הריו בקצב משביע רצון. זו מכונית קטנה וזריזה למדי.

קיה ריו

מחוץ לעיר נתקלנו בהססנות נוספת של הגיר בהורדה להילוך המתאים כשיוצאים לעקיפה. אין כאן אפשרות להגדיר מצב ספורט, אך לפחות המעבר הקליל למצב הידני יכול לפתור זאת. על המנוע, כאמור, התקשינו למצוא טרוניות, והוא מהווה את המרכיב המרשים יותר של מערכת ההנעה הזו ומצליח, בזכות כוח זמין בסל"ד נמוך, לחפות לרוב על חולשות הגיר שצוינו.

במהלך המבחן העמסנו על הרכב אתגרים כגון נסיעה מחוץ לעיר עם 5 מבוגרים וכן נסיעה מרובה בדרך עירונית, ובסופו נרשם נתון צריכת דלק ממוצע של 14 ק"מ לליטר. בנסיעה שערכנו עם הריו לאילת לאחרונה הגענו למספרים מרשימים אפילו יותר.

קיה ריו

התנהגות כביש

אמנם מערכת ההנעה החדשה תורמת במשהו לחווית הנהיגה ביחס לעבר, אך היא בהחלט לא משנה את ארשת פניה הרצינית של הריו. מדובר במכונית בטוחה ונשלטת היטב. משקל ההגה מצוין, קליל יחסית אך לא מדי.

המשובים המגיעים מההגה והשלדה הם מהסוג שמספק את המינימום הנדרש כדי ליצוק ביטחון בנהיגה, אך ללא שמץ של אופי ספורטיבי. זוויות הגלגול הסבירות למדי והאחיזה הטובה מאפשרות לתקוף סיבובים במהירות וללא דרמות מיותרות תוך נטיה טבעית לתת היגוי הדרגתי ונשלט היטב. תחושת בלימה טובה ונשלטת מוסיפה גם היא לתחושת הביטחון בנהיגה.

קיה ריו

סיכום

במקביל לחידושים החשובים שמקבלת קיה ריו, ובמיוחד לאחר עדכון נוסחת המס הירוק, גם המחיר התעדכן כלפי מעלה - אך כיום קל יותר להצדיק זאת עם המפרט המשודרג של הרכב. מערכות הבטיחות האקטיביות הפכו לשיקול משמעותי ברכישת רכב, אפילו בקטגוריה של הקטנות והזולות שבמכוניות, וטוב שכך. הנושא השני והמשמעותי לא פחות הוא מערכת ההנעה העדכנית, שמספקת ביצועים מצוינים לצד צריכת דלק חסכונית.

קיה ריו

אך עם כל זאת לריו נותרה בעיה, שידועה בכינוי "רכבי הפנאי". אז נכון שלמרות עליית המחיר שהריו ספגה היא עדיין זולה יותר גם מהג'יפונים הקטנים והזולים ביותר, אך בניגוד לעבר המחירים כבר ממש קרובים. ואם מכוניות כמו סיאט ארונה או אפילו המתחרה מבית קיה סטוניק נמצאות במרחק של אלפי שקלים בודדים, תמורתם ניתן לקבל עוד קצת גובה וסקס-אפיל, הקרב של הריו ימשיך להיות קשה במיוחד.

לדגמי קיה בישראל - קיה

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. אני 
    לא מבין את ההתלהבות מרכבי פנאי, 16-04-2019

    פשוט לא ברור
    סטוניק מאובזרת עולה 120 אלף והיא טובה יותר מהריו ב... מה בדיוק? כמה סנטימטר בגובה?
    לגבי מראה חיצוני, מכוניות כמו סיאט איביזה או מאזדה 2 לוקחות בסיבוב כל "ג'יפון" עלק

    סגור תגובה

  • 2. חבל מאד... 
    בני, 17-04-2019

    מצד אחד מנוע נמרץ וחסכוני
    מצד שני נסיעה קשה ונעילת מיתלה,
    בקיצור רכב לא מבושל דיו ,
    קיה יכלו להתאמץ קצת יותר ולהציג חבילה יותר טובה.

    סגור תגובה

  • 3. שכחתם יתרון בולט 
    נהג, 17-04-2019

    קיה ריו זאת מכונית יחידה בישראל עם טורבו ות"ה רובוטית עם אחריות ל-7(!) שנים.

    סגור תגובה

  • 4. מצויין 
    נמרוד , 18-04-2019

    למשפחה קטנה זה בול לדעתי, גם מנוע מודרני ורכב מרווח. אחרי השינוי במיסוי זה רכב מעולה גם מבחינת המחיר ויהיה אמין כמו כל קיה

    סגור תגובה

  • 5. אופציה טובה 
    ליאור, 18-04-2019

    נכון, הריו הוא ממש לא רכב שמיועד לציי רכב, ומערכת הבטיחות האקטיבית היא אחד השידרוגים המשמעותיים שלו. בגלל המחיר שלו ועם האחריות שמקבלים, הוא מתאים להרבה אנשים

    סגור תגובה

  • 6. ללא בקרת שיוט אדפטיבית! 
    ליאור, 21-04-2019

    באיביזה וב i20 כבר יש בקרת שיוט אדפטיבית וזה סופר בטיחותי אבל אין בקיה ריו

    סגור תגובה

  • 7. למה לא ציי רכב? 
    XVS, 21-04-2019

    למה בציי רכב לא נוסעים אנשים הרוצים קצת פינוק?
    ליסינג אלה אותם לקוחות פרטיים שקיבלו את הרכב בהסכם מעט אחר.

    סגור תגובה

  • 8. יש לי קיה ריו מפברואר 2018 
    אהרון , 21-04-2019

    כמובן אם המנוע הישן יותר 1.4 ותיבה אוטומטית/טיפטרוניק 6 הילוכים.
    אני גר במגדל העמק ובעיר הרכב עושה 12 קילומטר לליטר.
    מחוץ לעיר בכביש 6 כשנסעתי לארוע משפחתי בקריית גת הרכב עשה 6 ליטר ל 100 קילומטר.
    כשחזרתי מהאירוע בשעה 2 בלילה בקושי היו מכוניות בכביש 6 אז נסעתי על בקרת שיוט על מהירות 125 קמ"ש,והרכב עשה 5.7 ליטר ל 100 קילומטר.
    יש לי את הריו כבר שנה וחודשיים ואני מבסוט מהרכב.נסיעה ברוב הזמן שקטה מאוד ורכה.
    עשיתי בנתיים 17 אלף קילומטר.
    טיפול שנתי עשיתי באמצע חודש ינואר לפני שלושה חודשים ועלה לי 530 שקל במוסך מורשה.
    גם אני קיבלתי 7 שנים אחריות בסוכנות קיה.
    3 שנים אחריות מלאה,ועוד 4 שנים אחריות על מנוע,גיר,וציריות.
    מה שהכי חשוב שהמנוע והגיר 7 שנים במסגרת האחריות של היצרן.
    כשאמכור את הרכב בעוד שנתיים מי שיקנה ממני יקבל אחריות יצרן לעוד 4 שנים.
    כמובן שאני מוכר רק לבן אדם פרטי ולא שום עסקת טרייד אין.

    סגור תגובה

  • 9. רכב הכי נוח ומפנק שיש בקטגוריה 
    חמוד ומתוק, 18-06-2019

    החזקתי כזה רכב שנה שלימה
    אין רכב מתחרה בקטגוריה, נוח חסכוני מפנק ונעים.

    סגור תגובה

חזור למעלה