דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה פיקנטו (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

נראה שאין אחד שלא מכיר את קיה פיקנטו, מכונית המיני הנפוצה בישראל, שמכרה קרוב ל-100,000 יחידות בישראל ואפילו התגייסה לצבא ולמשטרה.

בדור השלישי שלה היא נמצאת איתנו מאז 2017, וביוני 2020 עברה מתיחת פנים שנחתה אצלנו לפני מספר שבועות. פרט לעדכון העיצובי היא קיבלה מערך בטיחות נרחב ומנוע חדש, אבל כנראה שהנושא המעניין ביותר הוא המעבר לתיבה רובוטית חד מצמדית – בדומה לשינוי שעברה האחות יונדאי i10.

הפעם קיבלנו לידנו את גרסת ה-X-Line ששופעת גימורי שטח שונים. האם השד הרובוטי נורא כל כך? ומה עוד השתנה?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: קיה פיקנטו


קיה פיקנטו, 1.2 ל', רובוטית 5 הילוכים, 84 כ"ס, מ-84,500 שקלים

יתרונות

חסרונות

מערכות בטיחות

בידוד רעשים

צריכת דלק

תא מטען

הנדסת אנוש

  תיבת הילוכים


קיה פיקנטו

עיצוב

העיצוב החיצוני של הפיקנטו מתוחת הפנים מנסה לשמור על העדכניות, ולמען האמת הוא גם מצליח. במיוחד בגרסת ה-X-Line דמויית השטח עם כל גימורי הדמוי אלומיניום, בתי הגלגלים והחצאיות השחורות. אפילו יש כאן הגבהה קלה של 1.5 ס"מ.

בפנים, העיצוב החביב נותר כשהיה, פרט למסך המולטימדיה שהשתדרג וגדל ל-8 אינץ' (7" לפני העדכון), כאשר הכפתורים הפיזיים בצידי המסך מסודרים כעת בשורה תחתיו.

קיה פיקנטו

תא הנוסעים

הכניסה למושב נהג נוחה ולפחות בגרסה הנבחנת גם לא מדובר במושב נמוך. המרווח טוב יחסית למכונית מיני, ואפילו אם נרים את המושב לגובה המקסימלי, עדיין ישאר מרווח ראש סביר (לאנשים בגובה ממוצע של כ-175 ס"מ). בחלל הקיים לא קשה למצוא תנוחת נהיגה טובה, אך קחו בחשבון שההגה עדיין לא מתכוונן לעומק.

שדה הראייה טוב לפנים וגם לאחור המצב טוב, ועם רכב של פחות מ-3.6 מטרים, אין באמת בעיה להבין איפה הוא מתחיל ואיפה הוא נגמר. הנדסת האנוש מצויינת, וגם אם לא נסעתם בקיה מעולם מיד תבינו איך כל דבר עובד כאן.

קיה פיקנטו

איכות החומרים כמקובל בקטגוריה לא גבוהה, עם המון משטחי פלסטיק קשיח ומגורען. ציפוי העור על ההגה וידית ההילוכים מרגיש איכותי מבעבר. אבל יונדאי i10 מוכיחה שעם שימוש בצבעים בהירים יותר ניתן לשפר בזול את תחושת האיכות. איכות ההרכבה טובה.

המושב האחורי יוכל להכיל שני מבוגרים. הוא מעוצב כשני מושבים, אבל גם הם לא יהנו פה ממרווח מיוחד - הגיוני ביחס לקטגוריה. כן נציין את חלונות הצד הגדולים יחסית וששלושה ילדים ישבו כאן בלי שום בעיה.

קיה פיקנטו

על המרווח הפנימי הסביר תשלמו בתא המטען. הוא בנפח של 255 ליטרים, עמוק ורוחבו נפגע בעקבות בתי הגלגלים, כך שאת הטיולון נאלצנו להכניס דווקא מקדימה. פרט לכך לא תהייה שום בעיה להעמיס אותו בקניות השבועיות ולנצל את גובהו או אפילו לקפל את המושבים (חלוקה של 60/40) ולקבל מעל 1,000 ליטרים.

הפיקנטו המחודשת משווקת ב-4 רמות גימור עם אופי מעט שונה בין כל אחת ואחת ועם רשימת אבזור משודרגת. מול המתחרה הישירה יונדאי i10 תמצאו כאן כמה פרטי אבזור שאין באחות, אך היונדאי מצידה מצויידת באורות גבוהים אוטומטיים והתרעת תחילת תנועה של רכב מוביל – פריטים שעדיין לא הגיעו לפיקנטו.

קיה פיקנטו

גרסת הבסיס LX כוללת כאמור את מסך המולטימדיה בגודל 8 אינץ' ולו קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מצלמת רוורס, חיישן תאורה, חישוקים קלים (15") ואפילו מראות צד מחוממות. מדובר בשדרוג משמעותי – מדובר בגרסה שתהיה נפוצה בציי הרכב, חברות ההשכרה ועסקאות ה"אפס קילומטר". לפני מתיחת הפנים היה כאן רדיו פשוט ללא מסך מולטימדיה וחישוקים עם צלחות פלסטיק. השדרוג מתבקש.

קיה פיקנטו

גרסת ה-EX בתוספת של 400 שקלים בלבד (מיועדת ללקוחות הפרטיים) כבר תשדרג את האבזור עם כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, הגה וידית הילוכים מצופי עור, משענת יד קדמית, פנסי ערפל, חיישני רוורס וחלונות אחוריים כהים. השינוי המשמעותי כאן הוא התוספת של המערכת לכניסה והנעה ללא מפתח, מה שגם משפר את הנוחות וגם מעניק לה יתרון לעומת היונדאי המתחרה.

קיה פיקנטו

2,000 שקלים נוספים יביאו אתכם לאחת משתי הגרסאות הבכירות, GT Line עם המראה הספורטיבי או X-Line עם המראה הג'יפוני. בשתיהן תקבלו ריפודי עור (מדומה, שנוטה להתחמם מאוד בשמש), דוושות אלומיניום, מראות צד מתקפלות ותאורת יום לד. ב-GT Line יש גם חלון שמש, לצד סבכה קדמית עם גימור אדום שגם יככב על הריפודים ואילו ב-X-Line ישנה סבכה בגימור שחור וגימורים דמויי שטח.

קיה פיקנטו

בתחום הבטיחות לא תמצאו כל שוני בין הגרסאות מאחר וכולן השתדרגו משמעותית לעומת הדגם הקודם. לבלימת החירום האוטונומית (שהייתה בעבר), נוספה יכולת זיהוי הולכי רגל - חשוב כשנוסעים בעיקר בעיר, בנוסף יש גם מערכת תיקון סטייה מנתיב עם אפשרות שמירה על מרכז הנתיב - עניין נדיר במכוניות מיני, והמערכת הזו עובדת כאן היטב, ולסיום יש גם התרעת עייפות. אלו מצטרפים ל-7 כריות האוויר (כולל כרית לברכי הנהג). מרשים.

קיה פיקנטו

נוחות נסיעה

קיה פיקנטו בגרסה הנבחנת צוידה בחישוקי 16 אינץ', מידה נפוצה יותר במכוניות סופר מיני או אפילו במשפחתיות. עם כיול נוקשה של המתלים הנוחות העירונית לא מצטיינת ושברים שונים מורגשים, אך בכל זאת חל ריכוך מסוים במסגרת מתיחת הפנים והפיקנטו הפכה נוחה ונעימה מבעבר. גם רעשי המתלים צומצמו.

לאותה נוקשות יתרון בדרך בין-עירונית ומהירה, אז הפיקנטו מרגישה יציבה יחסית ולא נעה על מתליה ונותרת מרוסנת בכביש גלי. גם כאן, חל שיפור באיכות הנסיעה על דרכים מהירות, אך בידוד הרעשים פוגע באיכות הנסיעה כאשר נשמעים רעשי דרך רבים ורעשי רוח.

קיה פיקנטו

מנוע ותיבת הילוכים

לקיה פיקנטו המחודשת מנוע ותיבת הילוכים חדשים. המנוע החדש מחסיר 51 סמ"ק ומתייצב על 1,197 סמ"ק וההספק נותר זהה עם 84 כ"ס. לצמצום הסמ"קים השפעה על המומנט שעומד על 12.0 קג"מ ב-4,200 סל"ד, לעומת 12.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד טרום מתיחת הפנים. גם התאוצה ל-100 קמ"ש התארכה ב-3.7 שניות ועומדת על 15.7 שניות די ארוכות.

קיה פיקנטו

לא מדובר אם כך במנוע חזק, אך בעיר הוא מזיז את הפיקנטו באופן משכנע. גם בשיוט בין-עירוני אין שום בעיה להזיז הפיקנטו ששוקלת 984 ק"ג בלבד, אבל צריך "לקחת תנופה" לפני עקיפה למשל.

קיה פיקנטו

תיבת הילוכים הקודמת, האוטומטית פלנטרית עם 4 הילוכים, הוחלפה באחת רובוטית עם מצמד יחיד ו-5 הילוכים, זהה לזו של יונדאי i10. התיבה הזו פועלת טוב משמעותית לעומת תיבות רובוטיות חד מצמדיות מדגמי עבר כמו טויוטה אייגו / 108 / C1, פיאט 500, סיאט מי וסקודה סיטיגו. החלפות ההילוכים אמנם לא מהירות, אבל הטלטול כמעט ולא מורגש. בהילוכים הנמוכים זה מורגש קצת יותר והתחושה שונה בבירור מתיבות אוטומטיות רגילות, אך כל עוד שומרים על קצב נהיגה מתון (ובמיוחד אם מרפים מדוושת הגז בהחלפות הילוכים) מתקבלת כאן תיבה בהחלט נסבלת. לא חלקה לחלוטין, אבל גם לא משהו שמהווה לטעמנו "דיל-ברייקר". עניין של תחושה, ולכן נמליץ גם הפעם לא לוותר על נסיעת מבחן לפני רכישה.

צריכת הדלק במהלך המבחן הניבה תוצאה נהדרת של 16.2 ק"מ לליטר, רחוקה רק במעט מנתון היצרן הרשמי, ובכל זאת מדובר בשיפור של עשרות אחוזים לעומת הדגם הקודם (בתנאי המבחן).

קיה פיקנטו

התנהגות כביש

לפיקנטו יש מן הפיקנטיות (אין כמו קלישאה טובה להמחשה). הסרחים העודפים מלפנים ומאחור קצרצרים וההתנהגות שובבה, עם כניסה מהירה לפניות ושליטה טובה בגלגול. בנוסף האחיזה טובה ובאופן כללי התחושה בטוחה וכושר התמרון מצוין.

קיה פיקנטו

סיכום

הדגם המחודש של קיה פיקנטו ממשיך את מסורת קודמיו ומספק מרווח פנימי טוב ביחס לגודל, אבזור מכובד, הנדסת אנוש מוצלחת והתנהגות כביש טובה.

מתיחת הפנים שיפרה את מערך הבטיחות, עדכנה את העיצוב ושדרגה את נוחות הנסיעה, ובעיקר הביאה איתה מנוע ותיבת הילוכים חדשים ששיפרו משמעותית את צריכת הדלק – מנקודות התורפה הבולטות של הדגם. במקביל חלה פגיעה (אם כי במידה מועטה) באיכות הנסיעה. ברשימת החסרונות, כבעבר, נותרו בידוד הרעשים שאינו בולט לטובה וגם תא המטען הזעיר.

כאמור, נמליץ לרוכשים הפוטנציאליים לבצע נסיעת מבחן לפני הרכישה, ולהרגיש אם התיבה החדשה מפריעה להם ועד כמה. בכל פרמטר אחר – השיפור מורגש ומשמעותי.

לצפייה בכל דגמי קיה בישראל

 

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה