דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה סיד - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

בעולם, הקונצרנים של פולקסווגן, טויוטה ורנו-ניסאן-מיצובישי מוכרים הכי הרבה מכוניות. בישראל, קונצרן יונדאי-קיה עושה מכולם צחוק. קרוב ל-30% מכל המכוניות שנמכרו כאן ב-2018 היו מיונדאי או מקיה, וזה בזמן שכל הענקים ההם מוכרים כאן במרץ.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: קיה סיד


קיה סיד, 1.4 ליטר טורבו-בנזין, 140 כ"ס, מצמד כפול, מ-124,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מרווח ושימושיות

אבזור

בטיחות

אין כמעט גרסאות לבחירה

נוחות נסיעה

  היעדר ריגוש או שאר רוח

צפייה בתוכן קיה סיד - מבחן וידאו


בין יונדאי לקיה יש שיתוף עבודה טכנולוגי רחב היקף ורואים את זה בכל מיני מנועים משותפים וגם בפלטפורמות משותפות, שמהן יוצאים כלי רכב אחים. כלי רכב כאלה יהיו דומים מאוד בבסיס ההנדסי ולעתים ישתפו ביניהם גם מנועים, תיבות הילוכים ועוד רכיבים שונים נוספים.

ככה זה בדיוק בין יונדאי i30 ובין קיה סיד, שאנחנו פוגשים כאן. הן דומות זו לזו בעיצוב ולא בכדי, הרבה מאוד משותף ביניהן. ובכל זאת, כשהן מגיעות לישראל יש כמה הבדלים, באביזרים, במערכות ההנעה, באחריות ובמחיר.


עיצוב

קיה סיד לא מסעירה למראה, אבל בהחלט נראית נעימה ואלגנטית. הכיוון בעיצוב הוא אירופי ענייני ואנין, כזה שיכול להתחרות לא רק ב-i30 אלא גם בפולקסווגן גולף, פיג'ו 308 וחברים. הפרונט עדכני וקצת מורכב, הפרופיל והאחוריים יותר קלאסיים-פשוטים. העניין הוא שהיבואנית בחרה לשווק את הסיד בגרסה שנראית פשוטה מאוד. יש לה צלחות פלסטיק על הגלגלים, פלסטיקים שחורים במקום פנסי ערפל, צביעה כהה לתא הנוסעים ותחושה של רכב השכרה פשוט.

קיה סיד

בתוך תא הנוסעים - אותו סגנון. כלומר, לא מסעיר, אבל אלגנטי, נעים לעין ולמגע, מקום שלא ממש מרגישים שהיינו בו לטוב ולרע. הכל הגיוני, מסודר במקום, ענייני אבל ביתי ומרגיע. במרכז החלק הקדמי מסך מגע גדול שקצת קשה ללחוץ עליו. המערכת בו פשוטה יחסית, אבל קל להבין אותה. היא גם דוברת עברית. נוסף על כך, אפשר לחבר אליה את הסמארטפון באמצעות אנדרואיד אוטו או אפל קאר פליי.

קיה סיד

תא הנוסעים

רמת האבזור בסיד היא אחת - LX, והיא לא מאוד נדיבה. אין בה, למשל, כרית אוויר שביעית, בקרת שיוט שומרת מרחק, בקרת אקלים, כפתור הנעה או מטען אלחוטי לטלפון. אבל יש בה בכל זאת לא מעט דברים. בבטיחות, יש בלימה אוטונומית וגם היגוי אקטיבי שמתקן סטייה מהנתיב. על מסך המולטימדיה יש גם מצלמת רוורס ומאחורי ההגה יש, משום מה, מנופים להעברת הילוכים באופן ידני. יש לי תחושה שבסיד זה יהיה האביזר שישתמשו בו הכי פחות.


קיה סיד

המושבים הקדמיים די פשוטים, אבל הם תומכים ונוחים והכי חשוב - אפשר להגיע איתם לתנוחת נהיגה מאוד טבעית וטובה. המושבים האחוריים טובים גם הם. נוח כאן ויש מקום גם למבוגרים גבוהים מהממוצע. הדלתות נפתח מספיק לחגירה די נוחה של ילדים. קצת חבל שלעומת ה-i30 כאן אין פתחי מיזוג (קיה, אולי תתקינו אותם במקום מנופי ההילוכים?)

מאחורי שורת המושבים האחורית, הבגאז' מעולה. עם כמעט 400 ליטר נגישים מאוד זו דוגמה לתא מטען כמעט אידיאלי לקבוצה הזאת של הקומפקטיות. המיפתח גדול ונוח וכמעט כל חלק בבגאז' נגיש.

קיה סיד

נוחות נסיעה

עם ממדים קומפקטיים ותנוחת נהיגה מצוינת, קל לתמרן את הסיד בין חניות ורחובות צרים. גם קוטר הסיבוב של הרכב קטן מספיק ויש מצלמת רוורס. הדבר היחיד שיכול להפריע, וזה לא ספציפי לסיד - המון כלי רכב היום הם רכבי פנאי גבוהים, דבר שגורם למכוניות משפחתיות קלאסיות שלא לראות רחוק בפקק.

קיה סיד פרופיל

איכות הנסיעה כאן לא רחוקה מזו של מכוניות פרימיום. בכביש גלי מרגישים אמנם את הטלטלות המוחשיות, אבל על בורות ושברים ופסי האטה בכל מיני גדלים, הריסון מצוין. המכונית אינה רכרוכית, אלא מהודקת ומרוסנת בצורה כזו שיוצרת נסיעה יציבה ומעוטת טלטלות.

במהירויות גבוהות יותר, בינעירוניות, נכנס לתמונה מעט רעש רוח, אבל לא באופן מוחשי מדי. מצד שני האוטו נשאר נוח מאוד, יציב והדוק וכל זה בלי להיות קשה או נוקשה. בקיה סיד אפשר לצאת לנסיעה משפחתית ממושכת ותצאו ממנו רעננים בהחלט.

קיה סיד

מנוע ותיבת הילוכים

כמו ביונדאי i30, גם כאן החליפו את מנוע ה-1,600 סמ"ק המיושן במנוע טורבו 1,400 סמ"ק, עם 140 כ"ס. זהו צעד שכמעט כל התעשייה כבר צעדה אותו וטוב שקיה הצטרפה. המנוע שהצטרף מצוין. הוא נותן תחושה מודרנית וחזקה, עם אופי חזק ונחוש, אבל בלי להיות גס. הוא אלגנטי ונעים מאוד.

קיה סיד החדשה

את כוח המנוע הזה מנהלת תיבת הילוכים שגם היא מודרנית מבעבר - רובוטית, כפולת מצמד. התיבה הזו מעבירה את ההילוכים ביעילות רבה תוך כדי נסיעה ומנצלת היטב את כוח המנוע. רק ביציאות מהמקום, כלומר, בחניות, פקקים ורמזורים, למשל, היא מגיבה באופן מעט איטי ולא מאוד חלק.

צריכת הדלק במהלך המבחן שלנו היתה סביב 13 ק"מ לליטר.

קיה סיד

התנהגות כביש

כמו בעיצוב ובתוך תא הנוסעים, התנהגות הכביש של קיה סיד לא נועדה לרגש ולהסעיר. היא כן נועדה להיות יעילה במיוחד. ובאמת, ההיגוי אינו משדר יותר מדי מידע בזמן אמת על מה שקורה על הכביש וכללית הנהג אינו מקבל המון פידבק על ההתנהלות. מצד שני, ההתנהגות כאן מאוד יציבה, האחיזה גבוהה מאוד והאופי מאוד בטיחותי. עם הסיד אפשר להוביל אנשים מהר ובטוח לאן שהם צריכים, בלי דאגות מיותרות.

קיה סיד 2019

סיכום

את קיה סיד לא קונים מבחירה רגשית, אלא שכלית הגיונית. אין כאן סערות וריגושים, אבל כן מכונית יעילה ואיכותית מאוד - שגם זולה בכמה אלפי שקלים משמעותיים ממתחרותיה. אם אתם מחפשים מכונית עניינית, שימושית ומרווחת, איכותית ונוחה, שיש לה גם מנוע מצוין, תמצאו אותה בסיד. היינו שמחים לפגוש אותה גם בגרסה מאובזרת יותר.

לדגמי קיה בישראל - קיה

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה