דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה אקסיד (1.5 ליטר, מיקרו-היברידי) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

קיה היא אחת היצרניות שמציגות את המגוון הגדול ביותר של רכבי פנאי מבין היצרניות העממיות. מעבר לאקסיד, עליו נרחיב עוד מעט, באולם התצוגה יש את הסטוניק, הסלטוס, הנירו והספורטז', ומשם מעפילים לכלים גדולים יותר בסגנון הסורנטו והטליורייד (שעוד לא משווק בישראל). בין 120 ו-151 אלף שקלים קיה מציעה כיום לא פחות מ-5 כלי רכב שונים.

האקסיד יושב על משבצת הג'יפון המעוצב, בזכות תצורת קופה ייחודית שפעם היתה זמינה רק אצל מותגי היוקרה. הוא חולק פלטפורמה עם הסיד המשפחתית, ומבחינת המימדים הוא גדול מהסטוניק אך קטן מהספורטז'.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: קיה אקסיד


קיה אקסיד, 1.5 ליטרים טורבו-בנזין מיקרו-היברידי, 160 כ"ס, מ-141,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

עיצוב

נוחות נסיעה בעיר

הנדסת אנוש

מושב אחורי

מנוע

  תיבת הילוכים

קיה אקסיד

לאחרונה הוא החל להימכר בישראל עם יחידת הנעה חדשה ומסקרנת, שבעולם כבר משובצת בדגמים נוספים של קיה ויונדאי, וגם בישראל ניתן לרכוש אותה בסיד המשפחתית לצד האקסיד. מדובר במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטרים, שאליו משודכת יחידת הנעה מיקרו היברידית. עם הספק של 160 כוחות סוס, האקסיד מבטיח לא רק חסכון - אלא גם ביצועים. שווה?

עיצוב

האקסיד בהחלט נראה שונה ביחס לכל ג'יפון אחר שנמכר בסביבה. מצד אחד קל להבין שהבסיס הוא קיה סיד, אך יש המון אלמנטים אחרים שמבדלים אותו. החזית מלאה בנגיעות עיצוב יחודיות כמו שני פסים אפורים במרכז כונסי האוויר ופלסטיקים בצורה ובצבע של מגיני גחון. ביחד הם יוצרים מראה קשוח ביחס למשפחתית המוכרת של קיה. מהצד אפשר לראות מרווח גחון מעט גבוה יותר שמעניק נגיעה של פנאי, בעוד חישוקי 18 אינץ' מרהיבים ופרופיל שמשתפל כמו במכונית קופה אלגנטית מספקים תחושה ספורטיבית מהרגיל.

קיה אקסיד

הזנב, החלק היפה ביותר ברכב, ממשיך באותו קו ספורטיבי - קשוח. שני פתחי אגזוז גדולים ממוקמים באמצע מגן גחון פלסטיקי, אפור וגדול. ספויילר קטן מבצבץ מעל השמשה. הקווים נקיים ועגלגלים, כיתוב Xceed גדול ופנסים מרשימים מסייעים בהעברת מסר ספורטיבי, קרוסאוברי ואפילו קצת יוקרתי.

קיה אקסיד

תא נוסעים

תא הנוסעים פחות מרשים מהעיצוב החיצוני ומתחיל להסגיר את הגיל של הפלטפורמה (לא של הרכב עצמו). מסך המולטימדיה ניצב בין פתחי המיזוג והרזולוציה שלו די נמוכה. מצד שני, הדיפונים מגיעים ב-2 גוונים וכך גם המושבים וזה תורם למראה יותר מודרני. בנוסף לוח המחוונים הוא דיגיטלי ופה הרזולוציה מעולה, רק חבל שאי אפשר לבצע יותר התאמות במידע המוצג.

קיה אקסיד

הנדסת האנוש מעולה, כרגיל אצל קיה. יש כפתורים פיזיים, על המסך הכל פשוט וברור וכך גם בלוח המחוונים. האבזור בגרסת הפרימיום הבכירה בסדר גמור. יש כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי + פונקציית Auto Hold, כיסא נהג מתכוונן חשמלית, פנסי LED, מושבים עם ריפוד משולב עור. המפרט נדיב גם בגזרת הבטיחות, וכולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, התרעה על רכב בשטח מת, התרעה על תנועה חוצה מאחור ועוד.

קיה אקסיד

תנוחת הישיבה פחות ג'יפית וגבוהה מהמקובל. יושבים עמוק בתוך הרכב, ההגה יוצא החוצה ומספק תנוחת ישיבה מצוינת - רק די נמוכה. שדה הראיה לא הכי מוצלח. המושב עצמו מעט נוקשה ובעיקר מאוד עוטף. לאנשים יותר רחבים זה עלול להיות קצת יותר מדי אינטימי.

קיה אקסיד

מאחור המרווח ל-2 מבוגרים מוצלח. המרווח לרגלים פחות מבריק, לראש מעט יותר. החלונות עצמם קצת קטנים ויש פתחי מיזוג. תעלת הינע לא קטנה תפריע לנוסע חמישי וכך גם רוח המושב.

קיה אקסיד

תא המטען מציע פתח גדול מאוד ונפח סביר לקטגוריה – 428 ליטרים. מבנה הקופה גוזל קצת מהיכולת להעמיס לגובה. יש ווים לשקיות, שקע 12 וולט, באמת שהכל פה בסדר. היינו שמחים לרצפה כפולה כי המפתן של התא מעט גבוה.

קיה אקסיד

נוחות נסיעה

לאקסיד יש חישוקי 18 אינץ' יפהפיים, אבל לצד היופי יש להם גם אופי, והוא לא היה הכי לטעמנו. החתך הנמוך של הצמיגים, יחד עם מהלך מתלה די קצר, הופך את האקסיד לרכב עסוק יחסית בתוך העיר. הוא לא סוגר מתלה באגרסיביות ולא מתרסק לתוך בורות, אך הוא גם לא נינוח ולא סופג ברכות את הכבישים השבורים של ערי ישראל.

קיה אקסיד

כשיוצאים לכבישים מהירים הנוחות מעט משתפרת, אבל גם כאן היא לא ניצבת מעל הממוצע בקטגוריה. מפגשים מהסוג האישי עם פגמים בולטים או בעיות בכביש יורגשו בתא הנוסעים.

בידוד רעשי הרוח טוב, בידוד רעשי הכביש סביר. עד למהירות של 90 קמ"ש הבידוד מוצלח ומשם זה בעיקר תלוי במשטח.

קיה אקסיד

מנוע ותיבת הילוכים

הסיבה למבחן החוזר, כאמור, היא יחידת ההנעה החדשה. מדובר במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטרים, עם מערכת מיקרו היברידית במתח של 48 וולט. נתון ההספק עומד על 160 כ"ס ב-5,500 סל"ד, המומנט הוא 25.8 קג"מ ב-1,500 סל"ד והתאוצה המובטחת ל-100 קמ"ש אורכת 9.2 שניות.

קיה אקסיד

המנוע מרגיש גמיש מאוד וחזק מאוד. 160 כוחות סוס על רכב קומפקטי זה לא מעט, והאקסיד מפגינה נמרצות בהתאם. יציאה חזקה מהמקום תקרע בקלות את האחיזה של הצמיגים באספלט, והתאוצה משכנעת גם במהירויות גבוהות יותר.

תיבת ההילוכים, לעומת זאת, לא חלקה במיוחד. מדובר בתיבה דו מצמדית עם 7 יחסי העברה, היא לעיתים קצת איטית ובתחילת נסיעה היא יכולה להרגיש שהיא קצת "מחליקה". ייתכן והמעורבות של המערכת החשמלית בתחילת הנסיעה אחראית לבלבול הזה, אך התחושה היא של חיבור לא מלא בין המנוע לגלגלים.

קיה אקסיד

צריכת הדלק עמדה בסוף המבחן על 13 ק"מ לליטר. נתון סביר, אך כצפוי התרומה של המערכת החשמלית שולית בלבד. בתוך העיר המערכת ההיברידית-קלה לא מספיק מעורבת. פגשנו כבר ברכבים מיקרו-היברידיים שמדוממים את מנוע הבנזין מוקדם יותר ומאפשרים פרקי זמן ארוכים בהרבה ללא שריפת דלקים.

קיה אקסיד

התנהגות כביש

האקסיד ממש לא מרגיש כמו רכב פנאי על הכביש, אלא יותר כמו רכב משפחתי. זאת בהחלט מחמאה. אחיזת הכביש טובה מאוד והתגובות ניטראליות או עם מעט מאוד תת היגוי לפקודות של ההגה. המשקל עובר באופן צפוי אך לא מדובר ברכב "שובב" או בכזה שיצלול לתוך פניות בהנאה. ההגה עצמו די מדוייק, לבלמים יש תחושה קצת "עצית" אבל הם בסדר בסך הכל.

קיה אקסיד

סיכום

יחידת ההנעה החדשה של קיה אקסיד משפרת משמעותית את הביצועים, שגם קודם היו טובים, אך לא תורמת באופן משמעותי לחסכון בצריכת הדלק. לכן סיכום הדברים נותר דומה: הקרוסאובר הקוריאני הוא בהחלט אחד הרכבים היפים באולם התצוגה של קיה. בנוסף לעיצוב הוא נהנה גם מיחידת הנעה חזקה מאוד, הוא מאובזר היטב, יתאים למשפחות עם שני ילדים ובהחלט לא יאכזב בסעיף האבזור.

החסרונות העיקריים הם בסעיף נוחות הנסיעה, במיוחד בעיר, ובמובן מסוים גם בתנוחת הישיבה ובמרווח לנוסעים מאחור. מי שרוצה להיראות בקרוסאובר אופנתי מבלי לשלם את המחיר בהתנהגות הכביש או בצריכת הדלק, יהנה באקסיד מחבילה טובה בהחלט. 


לדגמי קיה בישראל - קיה

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה