דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קדילאק CTS - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

חיכיתי ברכב והדלקתי את הרדיו. הפרשן המדיני ניתח את נאום שר הביטחון והסביר את הסכנות שבתקיפה על איראן. "צריך להתכונן נפשית", הוא אמר. בוב דילן שר פעם שקדילאק היא מכונית טובה לנהיגה אחרי מלחמה – האם היא מתאימה גם לימים שלפניה? לפחות לפי העיצוב שלה, בהחלט כן. קדילאק CTS נראית כמו מכונת לחימה, גדולה, זוויתית עם גריל ענק שחושף שיני מתכת. היא תהיה הראשונה להסתער ביום פקודה. פעם מכוניות של קדילאק נראו רגועות הרבה יותר עד שב-2001 הושקה ה-CTS המקורית והחליפה את שפת העיצוב המדוברת ביצרנית. לאור ההצלחה האסתטית, כיום כל דגמי מותג היוקרה האמריקני לבושים במדי הקרב שנתפרו ל-CTS.

לעמוד הדגם בקטלוג iCarקדילאק CTS 

 

קדילאק CTS, בנזין 3.0 ליטר, 270 כ"ס, החל מ-314,900 שקל 

יתרונות

חסרונות

ביצועים בכבישים המהירים

ביצועים בעיר

  נוחות בכבישים המהירים

נוחות בעיר

  השלם עולה על סך חלקיו

קדילאק ATS



קדילאק CTS. מכונית היוקרה הבאה שלך? / צילומים: יתיר דוידוביץ

ר' נכנסה למושב הנוסע וקטעה את מחשבות המלחמה. היא לא בזבזה זמן, התבוננה בתא הנוסעים, העבירה יד על הדשבורד ומיששה את ריפודי העור. "המכונית הזאת נראית צעירה מבחוץ ומבוגרת מבפנים", פסקה, ולי לא נותר אלא להסכים. האווירה בתוך ה-CTS סולידית, מדופנת עץ ועשירה במשטחי עור המכסים פלסטיקים נוקשים. איכות ההרכבה והחומרים מעט ירודה ביחס למתחרות הגרמניות, גם אם נתעלם מאביזרים שהורכבו ברישול של ממש בהתקנה מקומית. הקונסולה המרכזית עמוסה במתגים ולא כל המערכות נוחות לתפעול. מעניין יהיה לבחון שוב את הנדסת האנוש בדגמים הבאים של קדילאק, שכבר יצויידו במערכת מידע ובידור דיגיטלית בשם CUE הנשלטת דרך מסך מגע בגודל 8 אינץ'.

קדילאק CTS – נוחות ומרווח

לקדילאק CTS יש כורסאות נוחות מאוד שמתכווננות חשמלית לכל הכיוונים. הבעיה של הנהג מתחילה ונגמרת בברכיים – הימנית נלחצה אל הקונסולה והשמאלית לחצה פעמיים במהלך הנסיעה על כפתור קיפול מראות הצד. מאחור יקבלו הנוסעים הרבה מקום לרגליים ומעט לראש. הספסל האחורי רך משמעותית מהמושבים הקדמיים אך אינו מאפשר ישיבה נוחה לנוסע האמצעי עקב תעלת הינע גבוהה ברצפה.



נוחות הנסיעה משתפרת עם כל קמ"ש. היא סבירה ב-30 קמ"ש, טובה ב-60 ונהדרת ב-110. עד לא מזמן היה המצב בקדילאק הפוך לגמרי, כשספינות פאר רכות מתלים החליקו את פגעי האספלט בעיר אבל התנדנו מצד לצד על הכבישים המהירים. נציין שבנסיעה מהירה נשמעו היטב רעשי הרוח ויתכן שהאשמה היא במבנה הסאנרוף (אף כשהוא סגור). גם רעש המנוע הורגש היטב, אבל ממנו דווקא נהננו ולכך נגיע מיד.

קדילאק CTS – ביצועים וצריכת דלק

קדילאק CTS מיובאת לארץ עם שני מנועים: 3.0 ליטר עם 270 כוחות סוס ו-3.6 ליטר עם 304 כ"ס. לקחנו למבחן את הגרסה הצנועה שבשתיים, שזולה ב-65 אלף שקלים. רצועת הכוח במנוע זה ממוקמת גבוה במעלה הסל"ד וקשה להגיע אליה בנסיעה עירונית עקב הילוכים ראשונים ארוכים. כדי לדרבן את הנהג לסחוט בכל זאת את המירב מה-V6 משתמשת קדילאק בשיטת המקל והגזר. ככל שדוושת הגז נלחצת חזק יותר כך מתגברת סימפוניית הבאס המופלאה של המנוע. היא תעודד אותך ללחוץ עוד ועוד, עד שיגמר הדלק או ישלל הרישיון.

 

בכל הקשור לנהיגה ספורטיבית, לזכות קדילאק CTS עומדות אחיזת כביש איתנה ושלדה מאוזנת שמעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים. לחובתה נזכיר את החוסר ברגש ובהיזון חוזר מצד ההגה והדוושות. בשורה התחתונה, בכבישים המפותלים של הכרמל הביאה עלינו ה-CTS הרבה הנאה וחיוכים. תיבת ההילוכים מגיבה לכל קיק-דאון מיידית ובמקרה הצורך מורידה גם 3 הילוכים מתוך ה-6 שלה באופן זריז וחלק. האנדרנלין קופץ וה-CTS מתעוררת לחיים. בדרך חזרה, עם בטן מלאה מטעמי כבש מהמטבח הדרוזי, היא גם תדע להעביר אותנו על אותם כבישים לאט ובנינוחות. לאורך המבחן, המאומץ ברובו, צרך המנוע 7.5 ק"מ לליטר בנזין. בשיוט רגוע על 100 קמ"ש ניתן להגיע אף ל-17 ק"מ לליטר.

קדילאק CTS – אבזור

ה-CTS בה נהגנו צוידה בחבילת האבזור Premium. זה אומר שאתם נכנסים לרכב והמושב זז לאחור כדי להקל על הכניסה ומסך דיגיטלי נשלף ממרכז הדשבורד לקדם אתכם בברכה. אתם טוענים באמצעותו מוסיקה מכונן פנימי של 40 ג'יגה-בייט ומאזינים לה דרך 10 רמקולים מצוינים של BOSE. אחר כך פוקדים בלחיצת כפתור אחת על המושבים ועל גלגל ההגה להתכוונן לתנוחה שהגדרתם מראש. בחורף אפשר לחמם את המושבים (עובד מצוין) ובקיץ לאוורר אותם (פחות מורגש). ואז קובעים מסלול ב-GPS, מדליקים את פנסי הקסנון, משלבים להילוך אחורי ונעזרים במצלמת הרברס כדי לצאת מהחניה. כל הפינוקים האלה ועוד לא נסעתם מטר אחד.

קדילאק CTS – סיכום

שלושה בוחנים נהגו ב-CTS: אחד נהג 50 ק"מ ולא התרשם, שני נהג 100 ק"מ ונהנה, שלישי נהג 600 ק"מ ומאז חולם על קדילאק בלילות. נראה שקדילאק CTS היא טעם נרכש. בתחילה שמים לב לחסרונות שלה – יש בה משהו קצת גס ביחס למתחרות – אבל ככל שצוברים איתה קילומטראז' פשוט מתחילים להנות.

מחירה של קדילאק CTS מתחיל ב-315 אלף שקלים. המתחרה הכי גדולה שלה עשויה להיות קדילאק ATS החדשה, שתגיע לישראל לקראת ספטמבר-אוקטובר השנה ותעלה 250 אלף שקלים. ה-ATS תתחרה ישירות מול ב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C קלאס בעוד שה-CTS הוותיקה ממוצבת בין קבוצת מכוניות המנהלים לקבוצת הסאלון, מעין סדרה 4 או D קלאס אם תרצו. הקרבה בין הקטגוריות עלולה לגרום לקניבליזציה ויתכן שלקוחות רבים יעדיפו את ה-ATS הזולה והמודרנית יותר. בקדילאק CTS צריכים לבחור אלו שמתכננים לבלות שעות רבות בכבישים המהירים. השיפור באיכות הנסיעה ובזמינות הכוח כל כך מורגש במעבר ממהירויות נמוכות לגבוהות, עד שהיינו מציעים לקיאנו ריבס וסנדרה בולוק ליצור סרט המשך ל-Speed ולהשתמש ב-CTS במקום באוטובוס.

לדגמי קדילאק בישראל - קדילאק

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה