דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קדילאק CT6 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


קדילאק CT6 ניצבת ממש בין קטגוריות. מבחינת המימדים היא שייכת לקבוצת המכוניות שקוראות לעצמן מכוניות פאר: ב.מ.וו סדרה 7, מרצדס S קלאס ולקסוס LS. היא ארוכה מרובן ומציעה בסיס גלגלים גדול יותר, אבל מצד שני היא עולה הרבה פחות. במחיר של קצת מעל לחצי מיליון שקל כבר תוכלו להתהדר באחת. תמורת סכום דומה תוכלו לרכוש ב.מ.וו סדרה 5 מאובזרת או אודי A6 חזקה.

ואם זה לא היה מספיק מבלבל, אז כאן נכנסת העובדה שבקטגוריה של מרצדס E קלאס וב.מ.וו סדרה 5 יש לקדילאק מתחרה שעונה לשם CTS - אז לשם מה היה צורך בעוד שחקנית באותה סביבה? הרבה שאלות מעלה ה-CT6 החדשה, ועל כולן ננסה לענות לכם בפסקאות הבאות.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: קדילאק CT6


קדילאק CT6, 3.6 ליטר, בנזין, אוטומטית, 335 כ"ס, 549,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מנוע

תיבת הילוכים

נוחות נסיעה

צריכת דלק

אבזור

  תא מטען


קדילאק CT6


עיצוב

קדילאק CT6 ממשיכה עם הקו המרשים, הנקי והאגרסיבי בעיצוב החזית. פס הפנסים העדין יורד מקשת הגלגל לכיוון הפגוש, והגריל עצום ובמרכזו סמל ענק של המותג. הפרופיל והזנב מפוספסים ונראים קצת יותר
כבדים ופחות אלגנטיים מהחזית המרשימה. באופן כללי יש ב-CT6 משהו קצת יותר מכובד וקצת פחות צעקני למראה ביחס לרכבי המותג האחרים. האם היא מצליחה לבלוט כמו מרצדס S או E קלאס? לא בטוח, אך זה בעיקר עניין של טעם.

קדילאק CT6


תא הנוסעים

כניסה ל-CT6 מאששת את מה שמספר המחירון: זו הגרסה היקרה ביותר שיש לקדילאק להציע. העור על המושבים מרשים, ידית ההילוכים מיוחדת ומסכי המולטימדיה של מערכת ה-CUE "מדברים" ביניהם בעת ההתנעה עם גרפיקה מקסימה שמתחילה באחד ועוברת לשני.

אם כבר מזכירים את מערכת ה-CUE, נציין כי לא מדובר באותה מערכת שמוצעת ב-CTS וב-ATS. המערכת ב-CT6 מהירה בהרבה, לא נתקעת ובעיקר נוחה לשימוש. ברוב המקרים לחיצה על המסך תגרום לתגובה מהירה ונגיעה בפס המגע שמוריד ומעלה ווליום תצליח לעשות את הפעולה הנדרשת במהירות מפתיעה. הפקודות על מסך המולטימדיה, שנעשו בעבר כמו במכשיר נייד, הוחלפו בפקודות על לוח מגע בקונסולה. זה נחמד ויותר קל לשימוש, ועדיין אנו סבורים כי עדיף להשתמש בכפתורים פשוטים על מסך המגע.

קדילאק CT6

האבזור שופע. אין מילים אחרות לתאר את זה. בין התוספות שראוי לאזכר, נציין כי ישנם ברכב מושבי עור חשמליים עם זכרונות, חימום ואוורור, גלגל הגה מחומם (מי צריך את זה?) עם כיוונון חשמלי, גגות שמש נפרדים לנהג ולנוסעי השורה האחורית, מסך צל מתקפל בשמשה האחורית, התנעה מרחוק, Auto Hold, תא מטען חשמלי ועוד ועוד. אבזור הבטיחות טוב וכולל התראה לסטייה מנתיב כולל תיקון אקטיבי של ההגה, התרעה על רכב בשטח מת, התראת התנגשות כולל בלימה אוטונומית, 8 כריות אוויר ועוד. חסרה לנו רק בקרת שיוט אדפטיבית כדי להשלים תמונת בטיחות מאוד מרשימה.

איכות החומרים הכוללת מצוינת. יש הרבה עור ולא מעט חומרים אחרים שמרגישים איכותיים. עדיין לא מדובר בטופ של הטופ, אבל קשה להגיד שמצאנו הרבה על מה להתלונן.

תנוחת הישיבה עצמה נמוכה ולכן יש לא מעט שטחים מתים מקדימה ומאחור. המרווח לנהג ולנוסע מלפנים מעולה. המושב גדול, מפנק ונוח מאוד. מאחור שני המושבים החיצוניים נוחים באותה מידה. המרווח לרגליים ולראש מתקרבים למה שיש בלימוזינות (ככה זה עם בסיס גלגלים של למעלה מ-3 מטרים).

לחובת המושב האחורי עומדים שני דברים. ראשית, המושב האמצעי הוא לפרוטוקול בלבד. הוא צר, גבוה במידה לא נוחה והוא מאוד קשה. תעלת הינע עצומה שעוברת בין המושבים קוטלת את מרווח הרגליים של המסכן שנתקע בין המושבים. בנוסף, האבזור מאחור די פשוט וזה כבר באמת מפתיע מרכב שעל פניו מיועד בעיקר לנוסעים מאחור. אין שליטה נפרדת על הטמפרטורה מהשורה הזאת ואין שום דבר שיפיג את השעמום היחסי באגף הזה.

תא המטען קצת קטן. הוא עמוק, צר ולא עומד בסטנדרט שמוצע בשתי הקטגוריות שאליהן משתייכת ה-CT6.

קדילאק CT6


נוחות נסיעה

אם נהגתם על קדילאק בשנים האחרונות, תבינו על מה אני מדבר. אם לא, נספר לכם שרוב המכוניות של המותג האמריקאי זכו לכיול מתלים מאוד נוקשה, התואם את האופי המאוד ספורטיבי שקדילאק מאמצת לעצמה בעשור האחרון. כיאה למכונית הפאר של המותג, המתלים ב-CT6 מכויילים באופן מעט שונה. את הנוקשות הבסיסית אפשר לחוש והרכב המגודל מרוסן מאוד. לצד זאת, הבולמים עובדים קשה כדי שמהמורות ושאר מריעין בישין שאפשר לפגוש בכבישי ערינו המקסימות לא יצליחו להטריד את הנוסעים יתר על המידה.

נוחות הנסיעה שמתקבלת היא מהסוג שמדווח היטב על המפגעים בכביש, וגורם למרכב לזוז, אבל ממסך את העוצמה שלהם מהנוסעים. אפילו רצף שיבושים שבדרך כלל מצליח להעמיד במבחן גם את הטובים במתלים לא הביא לסגירות מתלה או חבטות יוצאות דופן בתא הנוסעים.

לצד מתלים שעושים את עבודתם היטב, ה-CT6 מבודדת רעשים באופן שהולם את המחיר וההשתייכות הקטגורית. רעשי רוח מנוטרלים היטב וגם רעשי כביש כמעט ואינם נשמעים.

קדילאק CT6
 

מנוע ותיבת הילוכים

מתחת למכסה המנוע הארוך של הקדילאק שוכן לו מנוע בריא בנפח 3.6 ליטר. המנוע הזה לא מסתובב פה סתם, הוא מגיע משברולט קמארו וכבר שם מאוד אהבנו את האופי שלו. למרות ששיא הממומנט די גבוה (מה שאמור להצביע על רצועת כוח צרה), כ-80% מהמומנט זמין כבר בתחתית שעון הסל"ד וזה מצליח לגרור את המכונית המגודלת למהירויות מאוד גבוהות די בקלות. ולא מדובר רק במומנט המכובד אלא גם בנכונות לטפס במעלה הסל"ד למקומות גבוהים.

באופן מפתיע נתון המשקל של ה-CT6 לא גבוה בכלל. בזכות שלדה מאלומיניום וחלקי מרכב רבים שבנויים אף הם מהחומר הקל, משקלה עומד על פחות מ-1.8 טון. זה כמובן מסייע ליכולות הגבוהות ולביצועים הטובים.

בידוד הרעשים הנפלא מביא את הנהג למהירויות לא חוקיות בקלות. לא פעם הסתכלנו על השעון וראינו שם מהירויות שלא אמורות להראות. בשקט בשקט המנוע גונב עוד כמה קמ"שים ומצריך עירנות גבוהה כדי לא לשכוח לגמרי מרשיון הנהיגה.

תיבת ההילוכים בעלת 8 יחסי העברה, אבל היינו מוותרים על הילוך או שניים בתמורה לפעולה יותר חלקה ועם פחות דפיקות בהעברות הילוכים. זה אמנם לא קורה כל הזמן, אבל כשזה קורה זה מפתיע וקצת לא תואם לציפיות מהרכב היוקרתי ביותר של המותג.

המנוע המרשים מפספס במקום אחד - צריכת הדלק. לאחר מספר ימי נהיגה שלא היו תובעניים במידה יוצאת דופן, עמדה צריכת הדלק הממוצעת על 8.1 ק"מ לליטר. הנתון לא ממש מבריק ביחס לתנאי הנסיעה וביחס למנועים של המתחרות. אפילו העובדה שהמנוע יודע להוציא מהכיתה שני צילינדרים מפעם לפעם, ולפעול באמצעות ארבעה בלבד, לא מספיקה כדי להגיע לצריכת דלק מרשימה במיוחד.

קדילאק CT6

התנהגות כביש

התנהגות הכביש של ה-CT6 מזכירה, שוב, שקדילאק חרטה על דגלה לייצר מכוניות שיהיו מסוגלות להתמודד מול העילית של יצרני היוקרה הגרמניים מבחינה דינאמית. צריך לזכור שמדובר במכונית עצומה ולא בכלי קל ומושחז כמו ה-ATS, אבל בכל אופן מדובר ברכב מעניין דינאמית.

כבר בהפנייה הראשונה אפשר לשים לב שלא מדובר ברכב רך או מתנדנד. הגוף נשאר מפולס וגם כאשר פונים מהר אין רכינה מורגשת. העברות משקל לא נענות מיד בגלל האורך והריכוך המסויים של המתלים, אבל הרכב יודע להביא את עצמו לקו הרצוי באופן טוב יחסית, וטוב מאוד בהתחשב בגודלו.

ההגה לא ממש מבריק. הוא גדול מאוד ולא מדוייק דיו. אולי הנקודה הבולטת ביותר ב-CT6 היא תחושת הגודל. למרות שמדובר במכונית עצומה, ממושב הנהג היא מרגישה קטנה בהרבה. הרבה פעמים מתארים את זה כמכונית שמתכווצת סביב הנהג. בנהיגה מהירה קשה לזכור שמאחורי הנהג יש עוד 3.5 מטרים של מכונית שצריכים לסיים את הפנייה וזה מחדד את התחושה הדינאמית שהרכב מעניק.

ושוב, חשוב לציין שמדובר בתחושות ויכולות שמתאימות לרכבים בסדר הגודל הזה ולא למה שתקבלו לדוגמא מכל קומפקטית יוקרתית אחרת.

קדילאק CT6

סיכום

כשמסתכלים על הליין-אפ של המוצרים של קדילאק, ה-CT6 היא המוצר הטוב ביותר. בניגוד לשאר רכבי המותג היא לא עושה פשרות ומצליחה לשלב היטב תחומים שונים כמו נוחות ויכולות דינאמיות. מדובר במכונית שמחזירה תמורה גבוהה מאוד ביחס לכסף.

מצד שני, הקדילאק היוקרתית לא יורדת לפרטים ולא מציעה איכויות הדומות לחבורת הגרמניות. טכנולוגית היא מרגישה קצת יותר פשוטה, ופה ושם היא לא מספיק משוייפת בפינות. היתרונות שלה באבזור או מרווח לא תמיד מצדיקים את תוספת התשלום הנדרשת ביחס למכוניות כל כך איכותיות כמו ה-E של מרצדס או ה-5 של ב.מ.וו.  קטגוריה אחת למעלה משם, הפוקוס נמצא על היושבים מאחור ושם הקדילאק נמצאת הרבה מאחורי צמד הגרמניות המובילות.

קדילאק CT6 תתאים למי שמחפש מכונית לנהוג בה, אבל רוצה את אפקט ההגעה של קטגוריית הפאר. היא מכונית מאוד ייחודית שתזכה להרבה מבטים, תעניק איכויות גבוהות לנהג ותהיה שונה מאוד מכל מה שמוצע בקטגוריה. האם זה עשוי להספיק? השאלה מופנית לבעלי הממון הרלוונטיים.

לדגמי קדילאק בישראל - קדילאק

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה