דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיאט 500X - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...




מספרים לנו שלא כדאי להתרפק על העבר. "תסתכלו על העתיד," אומרים לנו, "עזבו, מה שהיה היה". אצל פיאט העיזו והציצו אחורה אל העבר. הם לא הפכו לנציבי מלח, אלא גילו שם קטנטונת מתוקה מעוותת-מסוגננת בשם "צ'ינקווה-צ'נטו", או כפי שאנחנו מכירים אותה שלא באיטלקית, "500". ביום השנה החמישים להולדתה, 4 ביולי 2007, הם ילדו את הצאצאית המתוקה, פיאט 500 החדשה.

לא להסתכל על העבר? המכונית הזאת הצילה את פיאט. היא הצליחה להיות גם מקדמת תדמית מסעירת רגשות וגם להימכר במספרים גדולים, היות שהיא גם פתרון מוטורי יעיל ומוצלח. גם מתוקה וגם יודעת לגשת לביזנס.

עכשיו השאלה היא איך ממנפים את ההצלחה. בפיאט החליטו לקחת את המותג הזה, "500", ולשכפל אותו לכל מיני גדלים ותצורות. חלק יצאו, איך לומר, מוזרים (ע"ע פיאט 500L או ליבינג המיקרוואניים) וחלקם מרגשים ביותר (ע"ע אבארת 500). עכשיו אנחנו פוגשים בווריאציה השלישית שנושאת את מותג הנוסטלגיה.

לא, רכב הפנאי הקטן שנקרא פיאט 500X בכלל לא מבוסס על פיאט 500. הוא בנוי על פלטפורמה משותפת עם היצרן ג'יפ האמריקאי, שעליה מבוסס על ה-500L. אבל המטרה כאן עוד יותר שאפתנית מהקמתה לתחייה של ה-500 המקורית. כאן מדובר בהסבת ההצלחה למיינסטרים החדש - קרוסאובר קומפקטי שיוכל לשמש גם כמכונית משפחתית אופנתית. מבחינת פיאט בישראל זו הפעם הראשונה מזה שנים שהם יכולים להציע פתרון אמיתי למשפחה, עם תיבת הילוכים אוטומטית "אמיתית" (לא רובוטית עם מצמד אחד), מרחב משפחתי שימושי ותג מחיר של סביבת המכוניות המשפחתיות. לא הזכרנו יכולת שטח, כי בשלב זה מגיעה המכונית אך ורק בגרסת הנעה קדמית, ולא בגרסה הקיימת בחו"ל עם הנעה לכל הגלגלים. נבדוק בהמשך בקצרה את העניין, אבל תצורת ה"פנאי" של פיאט 500X מיועדת בעיקר לעיצוב האופנתי, וגם לעצם תנוחת הישיבה הגבוהה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיאט 500X


פיאט 500X, טורבו-בנזין 1.4 ליטר, 140 כ"ס, החל מ-131,990 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב חוץ ופנים
נוחות נסיעה

מנוע
פתרונות אחסון

התנהגות בטיחותית
הנאה מנהיגה


צפייה בתוכן פיאט 500X - מבחן וידאו


עיצוב

להבדיל מיציאה כמו ה-500L, פיאט 500X מצליחה היטב - לא רק להגדיל בטבעיות את ממדי אחותה הקטנה המודרנית, אלא להזכיר לנו את ה-500 המקורית מ-1957. קבלו, אם כך, רכב פנאי עם קלף חזק - עיצוב איטלקי מוצלח. רכב המבחן אפילו נצבע בצבע "איטלקי" - צהוב-פרארי. תוספת הצביעה הזאת, אגב, מוסיפה גם לא פחות מ-14,000 שקלים לתג המחיר (!).

איפה רואים מבחוץ את הדמיון ל-500ים? בראש ובראשונה בפרופיל העגלגל הכולל של פיאט 500X. הן בתבנית תא הנוסעים, הן בחרטום האף-היהודי והן בישבן הקים-קרדשיאני. עיצוב הרטרו ממשיך בפרטים הקטנים - ידיות הדלת המתכתיות, צמד הפנסים העגולים (שהוסבו לאליפטיות עדינה) מלפנים, מסגורי המתכת לפנסים מאחור וגם עיטור המתכת מעל למספר הרישוי האחורי.

בתוך תא הנוסעים הרטרו זועק עוד יותר - אם כי לאו דווקא חזרה לימי ה-500 המקורית העליזים, שהסתפקו במינימליזם אמיתי, כמעט עירום. חזית התא צבועה בססגוניות בטעם האמייל של סירי סבא וסבתא, ידיות הדלתות בסגנון ניקל וכך גם מסגרות של כפתורים, חוגות, מחוונים וצגים. גם אם פיאט 500X לא חוזרת כאן בדיוק למקור, העיצוב מקורי ומיוחד מאוד ולטעמנו גם יפהפה.

פיאט 500X

תא הנוסעים
איכות החומרים בפיאט 500X משתנה בין החומרים שמוגשים מיידית מול הנהג והנוסעים - אלו איכותיים מאוד וגם נעימים למגע, ובין החומרים שמעט פנימה ולמטה - אלו בסיסיים ודי זולים למגע. איכות ההרכבה אינה עומדת ברמת החומרים הטובים ולא מעט רכיבים נראים לא מוצקים, אפילו רופפים.

למרות ההתמחות רבת השנים של פיאט בתכנון יעיל במיוחד של תאי נוסעים (ע"ע פיאט מולטיפלה ופנדה), זה של פיאט 500X דווקא אינו מתבלט בעניין. מצד אחד ישנם צמד תאי כפפות, אבל התחתון אינו שימושי במיוחד. ישנם גם תאים שימושיים וטובים בדלתות ותא קדמי נוח, אם כי אינו בר סגירה, לטלפונים. מעבר לכך אין כאן פתרונות מקוריים או יעילים במיוחד לאחסון.

תנוחת הנהיגה ברכב הפנאי טובה, בעיקר בזכות מגוון אפשרויות כוונון למושב ולהגה. המושב עצמו תומך היטב, אם כי אינו מהנוחים, ומגן הראש האחורי בולט מעט יותר מדי לעורף הנהג. עוד תלונות על הנדסת אנוש - תפעול מעט מסורבל מדי של מערכת המולטימדיה בעלת מסך המגע צנוע הקוטר, וגם פתחי מיזוג שהיינו שמחים לו היו גבוהים יותר. מעבר לכך הנדסת האנוש דווקא מצוינת - הכפתורים והחוגות גדולים, ברורים מאוד ומובדלים זה מזה, התפעול על ההגה יעיל וקל להתמצא ברוב מערכות המכונית תוך כדי תנועה.

פיאט 500X

המושבים האחוריים אינם מרווחים במיוחד - אבל יספקו בהחלט גם שני מבוגרים או שלושה ילדים - בעיקר אם הם עוד לא גדולי ממדים, אבל כבר אינם נזקקים למושבי בטיחות. המושבים כאן תומכים היטב והישיבה זקופה וטובה.

תא המטען בפיאט 500X לא מאוד גדול וגם רף ההעמסה שלו מעט גבוה, אבל המבנה שלו יוצר נגישות מצוינת לכל חלקי התא. היינו שמחים לו חלקי התא היו כוללים גם ווים לשקיות סופרמרקט כלשהן ושקע טעינה. לא מצאנו כאלה או כאלה.

פיאט 500X

נוחות נסיעה
קצת מאכזב, פיאט 500X, בכל הקשור בנוחות הנסיעה. לא שמדובר במצב רע - רכב הפנאי האיטלקי מוצק והגוף מרוסן מפני התרסקויות אפשריות על פגמים או פסי האטה. מצד שני, הוא גם לא מרכך את הפגמים הללו בדרך אל גוף הנהג והנוסעים, מרגישים כל בור וסדק ובפסי האטה תלולים שומעים היטב גם את מכת פתיחת המתלה לרווחה…

בתנאים בינעירוניים המצב משתפר מהותית: מרכב ה-500X מרוסן ומוצק, וגם הבידוד מפני רעשי דרך ורוח מצוין. בהאצות נשמע המנוע היטב והצלילים והתחושות כוללים חספוס לא מאוד נעים.

פיאט 500X

מנוע ותיבת הילוכים
את פיאט 500X אפשר כיום לקבל בישראל עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1,400 סמ"ק, שמייצר 140 כ"ס. המנוע מעט מחוספס, אבל מעביר כמות נאה של כוח למרכב הגבוה. מהר מאוד מצאנו את עצמנו במהירויות שלא היינו אמורים למצוא את עצמנו בהן.

לצדו של המנוע פועלת תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת-מצמד, המוכרת גם בדגמי אלפא רומיאו. בגרסת ה-500X ההילוכים מעט ארוכים מדי, והם פוגמים מעט בביצועיסטיות של המכונית. עם זאת, גרסאות האבזור הגבוה של רכב הפנאי מצוידות במערכת Drive Mode שמאפשרת החלפה בין מצבי נהיגה - חורף, אוטומטי וספורטיבי. במעבר למצב הספורטיבי ההגה, הגיר ותגובות הדוושה משתנים באופן מיידי והתחושה היא שה-500X הופך לכלי רכב הרבה יותר חד ומהיר-תגובה.

צריכת הדלק במהלך מבחן הדרכים נעה סביב 12 ק"מ לליטר.

פיאט 500X

התנהגות כביש
יחסית לרכב פנאי גבוה משהו, פיאט 500X מתנהג יפה מאוד על הכביש. ההגה שלו מנותק ולא מעביר תחושות של כביש, אבל הוא מדויק וחד מאוד - לפעמים עד כדי תזזיתיות קלה, ועם אחיזת כביש טובה של המרכב מתאפשרת נהיגה מהירה, מדויקת ובטוחה גם בכבישי הרים מפותלים.

פיאט 500X

שטח
פיאט 500X פותח ביחד עם ג'יפ רנגייד הקובייתי, אבל את יכולות השטח נוכל אולי בעתיד לפגוש בגרסת ה-4X4 בעלת היכולת המוגדלת. עם הנעה קדמית בלבד, מרווח גחון לא מרשים וצמיגי כביש, אין מה לצפות למשהו מעבר לנסיעה זהירה על שבילים סלולים - אבל העובדה הזו לבדה משדרגת לאין שיעור את יכולת הטיול המשפחתית, לעומת מכונית כביש שלא ראוי לה בכלל לרדת מהאספלט.

פיאט 500X

סיכום
פיאט 500X אינו רכב שטח, וגם לא מכונית מיקרו בסגנון ה-500 המקורית. אבל יש בו שילוב אופנתי ומיוחד בין שימושיות משפחתית של מרחב יעיל, תא מטען גדול ותנוחת ישיבה גבוהה ונעימה ובין עיצוב רטרו איטלקי מוצלח מאוד, מבפנים ומבחוץ. היינו שמחים לו היה מציע את הפתרונות הפרקטיים הידועים של פיאט, וגם נוחות נסיעה משופרת. פיאט 500X יתאים למשפחות שמחפשות כלי רכב יעיל לשימוש עירוני, שגם נראה מצוין.


לדגמי פיאט בישראל - פיאט

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. להסתכל על ההווה, ומאחורי הכתף, על העבר 
    אא, 27-08-2015

    בהווה, משום מה רכבי פיאט יקרים. נכון הייתה הוזלה בגלל היורו הנמוך. אבל, עדיין, הם יקרים. גם באופן מוחלט, וגם יחסית למחירי המשומשות.
    כי מה לעשות, והעבר של פיאט עמוס רכבים עם אמינות נמוכה. איכות לא מי יודע מה.
    ועדיין, היבואן דורש מחירים כמעט כמו מכוניות חצי-פרמיום.
    על מה? לא היסטוריה של אמינות. לא ביצועים בעשירון העליון.
    לא צריכת דלק בעשירון העליון.
    וכן - העיצוב!!
    בשביל זה לשלם מעל מחיר נמתחרות?
    והכי חוצפה, להוסיף על צבע 14000 ₪.
    וואללה. הרי זה לא עולה ליצרן תוספת של אפילו 200 ₪ לרכב. אולי 200.
    אז יש לפיאט יתרון יחסי [יחיד] בעיצוב, וגם אותו הם הורסים עם מחיר מופקע.
    אפילו יבואני מאזדה, לוקחים על צבע אדום "רק" 3000 ₪.
    הם יכולים להרשות לעצמם וגם יש הצדקה מבחינת עלות תיקוני צבע, וכו'.
    ולגבי העבר, טוב אני עוד נהגתי ב-124, 128 אונו, פונטו.
    כל פעם פיאט יצאו בהכרזה שהפעם הם איכותיים ואמינים. וכל פעם מי שקנה נפל.
    וברוב חוצפה, הם הוציאו באיזה שלב את שעון החום. השירו נורה. כמה מנועים היו צריכים שיפוץ. הרי אצלם חום המנוע לא יציב, אלא משתנה עם השתנות העומס [שלא כמו אצל היפנים, שם המחוג "עומד" על חמש שמיניות הסקלה לערך]
    בתור רקונה פוטנציאלי, למה להסתכל לעתיד של פיאט. אני מסתכל לעבר ומסיק על עתיד עמוס ימי מוסך.
    ופיאט עו שותפים עם קרייזלר, המותג האמריקאי היא פחות אמין על פי הקונסיומר רפורט. וגם ה-500 זכה אצלם לנקודה שחורה = הרבה פחות אמין מהממוצא [בארה"ב]

    סגור תגובה

  • 2. נראה לי אחלה אוטו אני קונה (לת)
    , 28-08-2015

  • 3. גנבים מנוולים 
    הגיוני, 29-08-2015

    פיאט המסריחים הביאו פתאום גיפון ודופקים מחירים . המתחרים מביאים הרבה יותר תמורה לכסף. ומבחינת עיצוב סיטרואן קקטוס הרבה יותר מיוחדת ב90000 שח בלבד לעומת 133000 לא כולל צביעה של 14000 שח "בלבד".
    גנבים מגעילים .

    סגור תגובה

  • 4. פוטנציאל מבובז מפאת תמחור מופרז-חבל!!!!! 
    פרופסור צרכני, 30-08-2015

    מדובר על יבואן, שמוכר כמויות זעומות, מפאת מבחר דגמים קטן ומוגבל. כמו כן היו בעיות לא פשוטות בנושאי אמינות וסחירות. סוף סוף מיובא דגם נישה "מדליק" עם סיכויי מכירה סבירים מותנים במחיר קורץ ואחריות נרחבת. חשוב להזכיר, שטרקס ,הסול והקפטור נמכרים סביבות 120 אלש"ח. לאור זאת למכור את הדגם 1.4 טורבו אוטומט ב- 133 אל"שח זוהיו איוולת מוחלטת, שתגרום למכירות אפסיות .ממש חבל!!!!!!!

    סגור תגובה

  • 5. להשוואות ! 
    יעקב, 22-10-2015

    תמד יש להשוואות עם רכב או דגם אחר. אין טעם לציין ש "בגרסת ה-500X ההילוכים מעט ארוכים מדי, והם פוגמים מעט בביצועיסטיות של המכונית"
    עם מה הכתב משווא את 500X . עם BMW במחיר 100 אלף אירו ? איך הוא כתב שחיסרון של 500X זה "הנאה מנהיגה" ? הכתב היקר אנא תרא לי רכב במחיר 132 אלף שמתנהג בכביש כמו אלפא רומו ב 150 אלף ?. תשווא בבקשה את אביזור 500X עם מה שמקבלים באנלוג של רנו ופג'ו וכל מיני אחרים בקבוצה של 500X. חוץ מזה אין להשוואות 500X ו500 אחרת נצתרך להשוואות מזדה 3 ומזדה 6. ה"מחיר" עבור נהיגה מדויקת ומצויינת בכביש - כן כחיסרון קטן - מאת קפצנית בעיר. סה"כ רכב מצויין איטלקי מקורי עם עיצוב המושך לשנים רבות מנוע מרשים ופנטסתי
    יקר יחסית אבל איפה אפשל לקנות משהו טוב בזול ?

    סגור תגובה

  • 6. פיאט 500x 
    יונתן, 06-12-2015

    חייב השוואה מול ניסאן ג'וק או סיטרואן קקטוס

    סגור תגובה

חזור למעלה