דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורד אקספלורר - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

פורד אקספלורר הוא אחד מרכבי הפנאי הכי פופולאריים בארה"ב כבר הרבה מאוד שנים. נכון לחציון הראשון של 2020 הוא רכב הפנאי Mid-Size הנמכר ביותר עם 101,149 יחידות (ורשם נתון מכירות דומה גם בחציון הראשון של 2019). הנתונים האלו מעניקים לו נתח שוק של 9.4% בקטגוריה הרלוונטית בארצו של הדוד סם.

אצלנו, מן הסתם, ההעדפות הן אחרות - ומרבית הלקוחות בוחרים ברכבי פנאי קטנים, חסכוניים וזולים יותר. מה לעשות. ב-5 השנים האחרונות (2019-2015) נמכרו בישראל 1,758 אקספלוררים - ככה זה כשהרכב עולה יותר מ-300,000 שקלים.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פורד אקספלורר


פורד אקספלורר, טורבו בנזין 2.3 ליטרים, אוט' 10 הילוכים, 300 כ"ס, 354,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

אבזור

צריכת דלק

מרווח פנים

איכות חיים בשורה השלישית

נוחות בנסיעה  בין-עירונית

  איכות הרכבה

צפייה בתוכן פורד אקספלורר - מבחן וידאו



עכשיו הדור החדש והשישי במספר מגיע לישראל, וכמו תמיד הוא מתחרה בשברולט טראוורס הוותיק - אבל בקרוב הוא עשוי למצוא את עצמו בתחרות גם מול דגמים שהוא כבר הספיק להכיר בשוק הבית האמריקאי: יונדאי פאליסייד, סובארו אסנט וקיה טליורייד, שאמורים להגיע ארצה בשנה הקרובה. בשורות שלפניכם ננסה להבין מה האקספלורר החדש מביא לזירה הזו.

עיצוב

העיצוב החיצוני לא מסובב ראשים והוא יותר על הצד האלגנטי. האקספלורר שמר על כמה מאפיינים של הדור הקודם, כמו קורה C שמוטה בזווית, אבל הוא מצליח להיראות עדכני ומרשים. בחזית יש גריל גדול ופנסים צרים יחסית כשמאחור המראה כבר שגרתי יותר. עם כל הגודל הזה, אצלנו ה-Explorer (=מגלה ארצות) וחבריו נחשבים לרכבי פנאי גדולים במיוחד, אבל בארה"ב הוא נחשב כאמור לגודל בינוני Mid-Size ומעליו יש את פורד Expedition (משלחת) הממש ממש גדול.

פורד אקספלורר

בפנים העיצוב לא פורץ דרך, הגוונים כהים והעיצוב מוכוון יותר לצד הפרקטי ופחות נועד לשטוף את העיניים. בדגם שמשווק אצלנו כרגע נמצא את המסך הרגיל בגודל 8 אינץ' ולא את המסך האנכי בגודל 10.1 אינץ' שיש בגרסאות בכירות בארה"ב.

פורד אקספלורר

תא הנוסעים

לגודל שהזכרנו קודם יש יתרון מובהק בפנים הרכב. יש פה המון מקום למי שיושב מקדימה ובשורה השנייה. המושבים הקדמיים רחבים ונוחים גם לאורך זמן ויש המון ספייס לכל הכיוונים, כאשר אפילו מרווח הראש מספק למרות הגג הפנורמי.

תנוחת הישיבה גבוהה כמובן, המושבים מתכווננים חשמלית וגם ההגה, כך שקל למצוא תנוחת נהיגה טובה. שדה הראיה טוב לפנים ולצדדים, ומבט לאחור יפתיע עם שטח חלונות נרחב.

הנדסת האנוש טובה. הכפתורים גדולים מספיק וקל להבין מה כל דבר עושה. מחשב הדרך פשוט לתפעול ובמולטימדיה מרוכזות שאר ההגדרות (לעומת הפוקוס, למשל, שאצלה כל ההגדרות מרוכזות במסך מחשב הדרך).

פורד אקספלורר

מלפנים יש גם לא מעט תאי אחסון, כולל תא כפפות שימושי, תאים גדולים בדלתות שיכילו בקבוק ליטר וחצי ומחזיקי כוסות גדולים שיתאימו גם למי שבחר להגדיל את הארוחה במקדונלדס. בתא שלפני בורר ההילוכים יש שני שקעי USB כולל טייפ C ושקע 12 וולט, ליד משענת היד יש גם מקום להניח את הטלפון בעמדת הטעינה האלחוטית ובתוך המשענת עצמה יש תא גדול עם מדף קטן שניתן לנתק ועוד שקע 12 וולט.

הכניסה לשורה השניה קלה עם מפתח דלת רחב מאוד וגם שם המרווח נדיב. ישנם שלושה מושבים נפרדים עם כוונון למשענות הגב, כששני המושבים הקיצוניים נעים על מסילה. מרווח הראש טוב גם פה, החלונות אמנם לא גדולים במיוחד (והם מושחרים ומצוידים בוילונות הצללה), אבל הגג מכניס הרבה אור ויוצר תחושה אוורירית למרות הצבעים הכהים.

פורד אקספלורר

את כל המרווח הזה השיגו בדור השישי בזכות הגדלת בסיס הגלגלים בלא פחות מ-16.5 ס"מ, הרבה יותר מהצמיחה באורך הכללי שעומדת רק על 2.7 ס"מ.

לנוסעים מאחור יש שליטה נפרדת על בקרת האקלים, ופתחי המיזוג נמצאים בתקרה כך שלא רק הברכיים מתקררות. גם מאחור יש שני שקעי USB כולל טייפ C ושקע 230 וולט, אז אפשר אפילו להטעין את הלפטופ או לחבר מכונת אספרסו. עוד ישנן משענת יד עם מחזיקי כוסות ועוד מחזיקי כוסות במעלה הדלת, ובכל צד יש גם חימום למושב, ווי תליה ותאורה נפרדת לכל נוסע. ידיות האחיזה נמצאות בקורות ככה שנוח להיעזר בהן לכניסה לרכב. פרקטי, כבר אמרנו.

פורד אקספלורר

הגישה לשורה השלישית די נוחה ובאופן מפתיע יש כאן ספסל אחד ולא כסאות נפרדים - אך ישנן שתי משענות גב שמתקפלות בנפרד, כך שניתן להשתמש ברכב בתצורת 6 נוסעים. יש כאן גם עיגוני איזופיקס בכל מושב, מחזיקי כוסות ועוד תאים בצדדים, פתחי מיזוג עיליים ותאורת תקרה אחת, אבל אין שקעי טעינה. המושב עצמו נמוך מאוד ואפשר להכניס כאן שני מבוגרים אבל לא לנסיעה ארוכה. כנראה שבפורד מבינים שישבו כאן בעיקר ילדים.

פורד אקספלורר

האקספלורר הקודם שווק אצלנו ב-3 רמות גימור, אבל בפועל הוא נמכר בעיקר ברמת הגימור הגבוהה. לכן בחרה היבואנית בשלב זה לשווק אותו רק ברמת גימור אחת, עשירה באבזור, שמכונה בשם "לימיטד".

המפרט של האקספלורר החדש כולל כניסה והנעה ללא מפתח, כולל הנעה מרחוק שגם זוכרת את העדפות המיזוג שלכם (שימושי מאוד עם מושבי העור השחורים), המושבים הקדמיים מחוממים ומקוררים והמושבים הקיצוניים בשורה השנייה מחוממים, ואם תרצו תוכלו לבקש שם שני כיסאות "קפטן" מפנקים במקום שורת המושבים ללא תוספת מחיר. ישנם גם זכרונות לכוונון המושבים ולהגה, בקרת אקלים עם 3 איזורים, גג פנורמי נפתח, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים יחד עם מערך מצלמות 360 מצוין, מערכת שמע של Bang & Olufsen עם 12 רמקולים ולקינוח חישוקי 20 אינץ' בגימור כרום כדי שאף אחד לא יפספס את מוצאו האמריקאי של הרכב.

פורד אקספלורר

גם בבטיחות האקספלורר ממשיך בקו העשיר. יש בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב כולל היגוי אקטיבי שלעיתים מגיב באיחור ואז בחדות, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, סיוע אקטיבי בתמרוני חירום, בקרת שיוט אדפטיבית שפועלת בצורה טובה מאוד עם בלימה הדרגתית ונעימה ומערכת MyKey שמאפשרת להגדיר מפתח מסוים ולהגביל את מהירות הנסיעה ועוצמת השמע, כאשר אחד הילדים נוהג ברכב או אם נותנים את הרכב לאדם אחר.

פורד אקספלורר

לצד אותה רשימת אבזור מרשימה, איכות החומרים נעה בין דיפוני גומי עבה ועור נעים לפלסטיקה דקיקה וגימור דמוי עץ שנראה ומרגיש יחסית פשוט. גם איכות ההרכבה לא גבוהה, נשמעו פה ושם צקצוקים והפלסטיקה לא תמיד מהודקת.

תא המטען בגודל סביר כששני המושבים בשימוש. סף ההעמסה לא גבוה ויש 7 ווי תליה, שקע 12 וולט ותאורה אחת. יש גם תא מתחת למדף ועוד שני תאים בצדדים עם מכסה. מדף עליון או וילון נגלל לא בנמצא, מה שלא מסייע לבידוד הרעשים. כשמקפלים את המושבים (חשמלית כמובן) מתקבל נפח של 516 ליטרים שימושיים מאוד ואם נקפל גם את השורה השנייה נקבל 1,357 ליטרים ורצפה שטוחה.

פורד אקספלורר

נוחות נסיעה

נוחות הנסיעה העירונית טובה בסך הכל. האקספלורר סופג שיבושים בצורה מוצלחת, אם כי הוא קצת מתקשה עם שיבושים חדים שמצליחים לעבור לתא הנוסעים.

במהירות בין עירונית הנוחות משתפרת והנסיעה נעימה. אין שום בעיה לגמוע איתו מרחקים ארוכים. בידוד הרעשים בנסיעה עירונית טוב והאקספלורר די שקט, אך בשיוט יש תהודה מסוימת בתוך הרכב ורעשי רוח מצטרפים בדרך מהירה.

פורד אקספלורר

מנוע ותיבת הילוכים

בארה"ב לפורד אקספלורר יש מבחר של כמה מנועים כולל גרסה היברידית מעניינת, אבל לישראל הוא הגיע הפעם עם מנוע טורבו-בנזין בעל 4 צילינדרים, לא מתכון אמריקאי קלאסי. למנוע נפח של 2.3 ליטרים, הספק של 300 כ"ס ונתון מומנט מירבי של 42.8 קג"מ. בשתי מילים - המנוע חזק.

יש אמנם השהייה קצרה ביציאה מהמקום, אבל האקספלורר לא מתאמץ בשום תנאי דרך וצולח בקלילות עקיפות ועליות. תחושת הביצועים מרשימה אפילו יותר כשחושבים כמה הוא גדול. רק חבל שהצליל לא בדיוק מזכיר V6 והוא אפילו קצת מתכתי.

פורד אקספלורר

למנוע משודכת תיבה אוטומטית חדשה עם 10 הילוכים. ההילוכים הגבוהים מותאמים לשיוט והם נועדו בעיקר כדי לחסוך בדלק, ועד שמגיעים אליהם התיבה מעבירה הילוכים בצורה חלקה ונעימה. דווקא במצב הידני היא מרגישה פחות רהוטה.

בעתיד מתכננת היבואנית לשווק בארץ גם את גרסת ה-ST הספורטיבית עם מנוע V6 מוגדש בהספק של 400 כ"ס ולצידה גרסת פלאג אין הייבריד עם 457 כ"ס המסוגלת לנסוע 42 ק"מ על חשמל בלבד.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 8 ק"מ לליטר. הגיוני ביחס לביצועים ולגודל, אבל לא שונה ממנועי V6 אמריקאים אחרים.

פורד אקספלורר

התנהגות כביש

התנהגות הכביש לא ספורטיבית במיוחד, ולמרות הצבע הכחול-ספורטיבי לא ממש ציפינו לזה. אבל יש שינוי מסויים מהדור הקודם – האקספלורר החדש בבסיסו מתנהל עם הנעה אחורית, כשהקדמית מצטרפת כשצריך לשפר את האחיזה. בדור הקודם זה היה הפוך, אז השילוב החדש נחמד יותר כשמפתחים קצב מהיר בכביש מפותל. למרות זאת ישנה נטייה ברורה לתת-היגוי.

לאקספלורר הנעה כפולה כאמור ויש לו בורר מצבי נהיגה, עם תצוגות נאות מאוד במחשב הדרך הצבעוני (שלג/חול, שטח, חלק/קרח, נורמלי, חסכוני, ספורט, נגרר). מצב הספורט בעיקר מחדד את תגובות המנוע והגיר.

פורד אקספלורר

סיכום

גם בדור הזה, עם כל השינויים, הקטנת המנוע והשיפור ביכולת הדינאמית, נדמה שפורד אקספלורר הגיע אלינו בראש ובראשונה כדי להנציח את כל מה שאנחנו חושבים על אמריקה. הוא מציע יחס אטרקטיבי של "שקל למטר", יש לנו מרווח פנים מכובד מאוד, עושר רב באבזור ובמערכות בטיחות, הוא חזק ודי נוח לנסיעה.

לחובתו נציין כי הוא אינו חסכוני במיוחד, איכות ההרכבה שלו לא מצטיינת, וגם איכות החיים בשורה השלישית לא גבוהה כמו בשברולט טראוורס או בקרייזלר פסיפיקה, להבדיל.

ולמרות החסרונות האלו, אין הרבה רכבי פנאי גדולים (מאוד) בטווח המחירים שלו שמציעים כל כך הרבה פינוק. אמריקה, כבר אמרנו?


לדגמי פורד בישראל - פורד

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה