דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן קראוול (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

אם ברכבים פרטיים מתיחת פנים היא עניין מתבקש אחרי 3-4 שנים, בעולם הרכבים המסחריים יכולות לחלוף גם עשר שנים מבלי שמישהו ראה צורך בעדכון הדגם, וגם אז בדרך כלל מדובר במעבר לדור חדש - כאשר לפעמים פשוט מדלגים על מתיחת הפנים.

אבל לאחרונה נדמה שהכללים האלה השתנו. לא מזמן נהגנו על מתיחות הפנים של רנו טראפיק ויונדאי i800, וממש לאחרונה פגשנו גם את הדגם המעודכן של מרצדס V קלאס. היצרניות מנצלות את העדכונים של הדגמים האלו בעיקר על מנת להטמיע מערכות בטיחות ולשפר את איכות הנסיעה. ואם יונדאי, רנו ומרצדס עברו תהליך של עדכון, אז בוודאי שפולקסווגן - שרואה את עצמה כמייסדת הקטגוריה - חייבת עדכון משלה.
 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פולקסווגן קראוול


פולקסווגן קראוול, 2.0 ליטר טורבו דיזל, 150 כ"ס, DSG 7 הילוכים, מ-294,000 שקלים

יתרונות

חסרונות

מרווח לתשעה

ביצועי מנוע פושרים

מערכות בטיחות

תוספות האבזור יקרות

נוחות נסיעה

  איכות החומרים בסיסית

פולקסווגן קראוול

הדגם אותו אנחנו פוגשים גם הפעם הוא הקראוול, גרסת הנוסעים המהודרת של הטרנספורטר והאחות העממית של המולטיוואן היוקרתי. יחד עם מתיחת הפנים הודיעה היבואנית גם על הוזלה משמעותית של כ-50,000 שקלים; המחיר עומד כיום על פחות מ-300,000 שקלים, נמוך משמעותית ממחירי העבר של הדגם וקרוב מאי פעם למתחרים בקטגוריה.

עיצוב

השינויים במראה של הקראוול לא דרמטיים, אך קל לזהות אותם. הפגוש הקדמי, השבכה והפנסים עוצבו מחדש, ומאחור יש לפנסים עיצוב פנימי שונה. זהו בגדול.
 
פולקסווגן קראוול

בתא הנוסעים העדכון בולט יותר: מסך המולטימדיה גדול מבעבר וגם מוצלח יותר, והוא ממוקם משמאל לפתחי המיזוג המרכזיים ולא ביניהם. זה נוח מבחינת תפעול המסך, אבל מרחיק את זרמי האוויר הקר מהנהג. להגה עיצוב שונה ובאופן כללי הדשבורד של הקראוול נראה עדכני יותר.

פולקסווגן קראוול

תא הנוסעים

מושב הנהג לא גבוה באופן קיצוני, כך שקל לטפס אליו. הוא מציע נוחות טובה מאוד בנסיעות ארוכות, ומספיק מרוחק מצמד המושבים שלצידו כך שלא נוצרת תחושה צפופה. צמד משענות יד משפרות אף הן את הנוחות לנהג.

כמקובל אצל פולקסווגן, הנדסת האנוש מעולה. קל מאוד להתמצא בסביבת הנהג, לתפעל את המולטימדיה והפקדים השונים, לנבור בתפריטי מחשב הדרך או למצוא את תא האחסון המתאים. היצע התאים נדיב מאוד כבעבר, בשונה מה-V קלאס של מרצדס שמשום מה חוסך בתאים כאלו. רק חבל שצמד מחזיקי הכוסות ממוקם בראש הדשבורד בצמוד לשמשה הקדמית, שם פחית קולה צוננת תהפוך בתוך זמן קצר לנוזל חמים ולא מזמין.
 
פולקסווגן קראוול

היצע תאי האחסון כולל גם תאים גדולים ושימושיים בדלתות, תא לסלולארי (או לכוס) מימין לידית ההילוכים, שבצמוד אליו יש גם שקעי USB בטייפ C, תאים לפני מושבי הנוסעים מלפנים ועוד תאים לניירות וגם שקע 12 וולט בראש הדשבורד, ואפילו תא גדול וננעל מתחת למושבי הנוסעים. נציין גם כי איכות החומרים ברכב נמוכה יחסית כמקובל בקטגוריה, אך איכות ההרכבה נראית טובה.

המולטימדיה עצמה נוחה מאוד לשימוש וכוללת קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי וכן כפתורי תפעול פיזיים. בנוסף כולל מפרט האבזור הבסיסי גם 4 כריות אוויר, שליטה מההגה על מערכת השמע, בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית. 
 
פולקסווגן קראוול

ברכב המבחן הותקנה גם חבילת אבזור בשווי 94,000 שקלים, שכוללת גם מערכת לתיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים במראות, דלת הזזה בצד שמאל (כסטנדרט מגיעה דלת בצד ימין בלבד), חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמת רוורס, פנסי ערפל עוקבי פניה וחישוקי "16 קלים. זה לא מעט כסף עבור אבזור שהיינו מצפים לקבל כסטנדרט ברכב יקר כל כך. 

מערכות הבטיחות מתפקדות נהדר, ומאפשרות נהיגה ארוכה בכבישים עמוסים ללא מאמץ או עייפות יוצאת דופן. עם זאת, נציין כי בקרת השיוט האדפטיבית מתנתקת לאחר עמידה קצרה ולא מאפשרת זחילה עצמאית בפקקים.
 
פולקסווגן קראוול

המעוניינים יוכלו לקבל עוד תוספות אבזור רבות בקראוול: החבילות השונות מציעות בין היתר מושבי עור חשמליים ומחוממים, דלתות חשמליות, ועוד. המושבים המקוריים מצוינים וניתן להסתפק בהם, אך הדלתות החשמליות הן לטעמנו תוספת חשובה: ילדים יתקשו לפתוח בעצמם את דלתות ההזזה הכבדות, ודלת תא המטען העצומה היא אתגר גם למבוגרים.

מושבי השורה השניה נפרדים לחלוטין ומציעים מרווח מעולה גם לשלושה מבוגרים או לכסאות בטיחות גדולים במיוחד. ניסינו. המעבר לשורה השלישית מתבצע באמצעות קיפול קל ונוח של כל אחד מהמושבים הקיצוניים בשורה השניה. גם שם יש מרווח נהדר למבוגרים.
 
פולקסווגן קראוול

הנוסעים מאחור יהנו מתאורת לד בתקרה ומפתחי מיזוג עם שליטה עצמאית על הטמפרטורה ועוצמת האוורור. כל החלונות מצוידים בוילונות נגללים להצללה. כל המושבים והציוד מאחור מגיעים כבניה מקורית מהיצרן ומרגישים בהתאם איכותיים ועמידים.
 
פולקסווגן קראוול

תא המטען גדול, אבל לא עצום. רכב המבחן הגיע בגרסה הקצרה שעלולה להתגלות כלא מספיק גדולה עבור מי שמסיע 8-9 נוסעים על מזוודותיהם - למשל מלונות. לכל מטרה אחרת זה בהחלט יספיק. דלת תא המטען, כאמור, גדולה וכבדה מאוד. לא פעם נדרשנו לתמרוני חניה מרובים על מנת לפתוח אותה בבטחה.
 
פולקסווגן קראוול

נוחות נסיעה

פולקסווגן קראוול היה ונותר רכב נוח מאוד, אולי אפילו השתפר מעט בתחום הזה. ספיגת השיבושים בעיר מצוינת, כאשר רק פסי האטה גדולים מצליחים לטלטל את המרכב הכבד. מחוץ לעיר שומר הקראוול על נינוחות מרשימה, אך קיימת רגישות לרוחות צד.
 
פולקסווגן קראוול

בידוד רעשי הרוח והכביש נהדר, וזהו אתגר לא פשוט ברכב עם נתונים אווירודינאמיים שכאלה. עם זאת, רעש מנוע הדיזל נוכח ברכב.

פולקסווגן קראוול


מנוע ותיבת הילוכים

כמו בפעם שעברה, אנחנו פוגשים את הקראוול בגרסת ה-150 כ"ס האוטומטית. מדובר במנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטרים, שגם מייצר מומנט מירבי של 150 כ"ס ב-1,500 סל"ד. תיבת ההילוכים היא ה-DSG המוכרת, כאן עם 7 יחסי העברה.

בתנאים עירוניים ופרבריים יחידת ההנעה של הקראוול מתפקדת מצוין. פעולת הגיר חלקה בהרבה לעומת הדגם טרום מתיחת הפנים, גמישות המנוע מאפשרת תפקוד רציף בסל"ד נמוך וגם הביצועים בהחלט מספקים.
 
פולקסווגן קראוול

עם זאת, בתנאים מאתגרים יותר מגלים ש-150 כ"ס זה באמת לא הרבה לרכב עם משקל עצמי של שני טונות. בעקיפות או בעליות ממושכות, במיוחד כאשר העמסנו את הרכב בנוסעים ובציוד, הורגש מחסור ברור בכוח. זה באמת לא נורא, אבל המנועים של סיטרואן ג'מפי או רנו טראפיק עושים את העבודה בצורה הרבה יותר משכנעת. גם בפולקסווגן יש מנוע חזק יותר, עם 199 כ"ס, אך 49 הסוסים הנוספים עולים לא פחות מ-116,000 שקלים.
 
פולקסווגן קראוול

אגב, בחירה במצב הספורטיבי של תיבת ההילוכים לא משפרת את הביצועים, מהסיבה הפשוטה שלמנוע כזה אין הרבה מה לחפש בסל"ד גבוה. עם זאת, בלימת המנוע במורד היתה יעילה מאוד.

צריכת הדלק הממוצעת במהלך המבחן עמדה על 10 ק"מ לליטר. בשיוט בין עירוני ממושך מדדנו 13 ק"מ לליטר, בעוד עמידה אינטנסיבית בפקקי הבוקר של גוש דן הניבה צריכה של 8.7 ק"מ לליטר.
 

התנהגות כביש

הקראוול מתמודד יפה עם עיקולים ותנאי נסיעה מאתגרים, אולי אפילו טוב יותר מהדגם שלפני מתיחת הפנים. רכינת המרכב לא מוגזמת, אחיזת הכביש מעולה וההיגוי בסך הכל מדויק. קל לנהוג בו גם למי שלא מנוסה ברכבים בגודל שכזה.
 
פולקסווגן קראוול

סיכום

פולקסווגן קראוול השתפר, אך השינוי לא דרמטי. מערכת המולטימדיה טובה יותר, תא הנוסעים נראה מעט יותר מודרני, תיבת ההילוכים מציגה תפקוד עדיף בנסיעה עירונית וגם מערכות הבטיחות הן תוספת משמעותית למפרט - על אף שרובן מוצעות רק כחלק מחבילת אבזור יקרה. המחירים כיום נגישים מבעבר, אבל עדיין גבוהים; מי שצריך וואן מסחרי בסיסי להסעת 9 נוסעים יוכל למצוא פתרון מצוין גם בדמותם של סיטרואן ג'מפי ורנו טראפיק, על אף יתרון האיכות של הפולקסווגן; מי שזקוק לרכב איכותי ומהודר להסעות אחמי"ם, עלול להתאכזב מאיכות הפלסטיקה הפשוטה או האבזור המצומצם של הקראוול. זהו רכב בדרג בינייים, על כך המשתמע מכך, אך את משימת ההסעות הוא מבצע בנוחות רבה.

לצפייה בכל דגמי פולקסווגן בישראל

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה