דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן פולו - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...




תסתכלו רגע בתמונות. אתם מביטים במכונית השנה האירופית לשנת 2010. אני מניח שאתם אומרים לעצמכם: "ברור, פולקסווגן היא אחת מהמכוניות הנמכרות באירופה. הם בטח זוכים כל שנה". אז זהו, שלא. הדור הנוכחי של הפולו מצטרף לדור השלישי של הגולף מ-1992 בכדי להשלים שתי זכיות בלבד של היצרן הגרמני בתואר מאז 1964. האם באמת יש משהו ייחודי בדור החמישי של הפולו החדשה שגרם לה לנצח? כדי לענות על השאלה הזו, לקחנו למבחן את הגרסא המסקרנת ביותר בהיצע הדגמים של הפולו בארץ: קומפורטליין 1.2 TSI עם תיבת DSG אוטומטית בעלת שבעה הילוכים במחיר של 113 אלף ש"ח . קצת יקר למכונית קטנה.

 

פולקסווגן פולו 1.2 TSI אוטומטית DSG

יתרונות

חסרונות

תחושת איכות נדירה במכוניות קטנות

אין שובבות של מכונית קטנה

מנוע ותיבה מעולים

תג מחיר גבוה

נוחות נסיעה עירונית טובה

מרחב סביר במושב האחורי


בחוץ


הצבע אותו בחר היבואן למכונית המבחן שלו הוא שחור. קווי העיצוב של הפולו נבלעים בצבע הקודר אך האלגנטי. צבע אדום או צבע בהיר אחר יהלום אותה טוב יותר. הפרצוף של הפולו מזכיר מאוד את הדור האחרון של פולקסווגן גולף, אך נאה ממנו לטעמי. פנסי החזית מתוחים לאחור באותו אופן אך הם חתוכים בזוויות חדות יותר, לעומת החיתוך העגלגל בגולף. הפגוש הקדמי העמוק יותר נאה גם הוא. יחידות התאורה האחורית הגדולות והאדומות נדלקות באופן מקורי. פתיחת דלת תא המטען מתבצעת בעזרת הסמל העגול. הפרופיל הצידי נאה אך אינו מקורי. האלמנט העיצובי של החלון בקורה C המשיך מהדגם הקודם, למשל. חישוקים קלים נאים יותר מחיפויי הפלסטיק היו מתקבלים בברכה, בהתחשב בסכום המכובד שגובים על הפולו. העיצוב לא מספיק ייחודי כדי לזכות אותה בתואר. מה הלאה?




פולקסווגן פולו - מבחן דרכים
פולקסווגן פולו. שמרנית מבחוץ / צילומים: טל ברונפר

בפנים


פתיחת ידית הדלת, כמותה ניתן למצוא כמעט בכל הדגמים של קונצרן פולקסווגן, מוזרה. מעודנת כזו. אני כנראה מדמיין. אני נכנס לתא הנוסעים ומייד מופתע. הפולו מביאה עימה לקבוצת הקטנות  מהפכה קטנה בתא הנוסעים, בדומה לזו שהביא עימו הדור הרביעי של הגולף. העיצוב, הדיפונים ותשומת הלב לפרטים הקטנים נלקחו ממכוניות יקרות יותר. נגיעות אלומיניום סולידיות ושילוב הצבעים בין הפלסטיקה הכהה לבדי הריפוד הבהירים מעניקים תחושה יוקרתית. סביבת הנהג עשירה ומהונדסת כראוי. שני מחוונים עגולים וברורים ניצבים מול עיניי הנהג. צג המידע הראשי מואר בתאורה אפורה ייחודית והכפתורים השונים מוארים בתאורה אדומה אופיינית לפולקסווגן. מחזיקי הכוסות בקונסולה הראשית עמוקים ומתאימים לכוסות גבוהות, לחובבי קפה גרנדה-גרנדה. המושבים הקדמיים עשויים מבד איכותי אך הישיבה עליהם אינה נוחה מספיק: חלקם העליון הודף את הגב מעט קדימה, ללא יכולת כיוון כלשהי למסעד. מגירות קטנות ושימושיות מתחת למושבים הקדמיים יצליחו לאחסן גם זוג כפכפים. הכניסה למושב האחורי קלה. המרחב האחורי אינו מבריק אך שני מבוגרים יוכלו לשהות מאחור בצורה סבירה לאורך זמן. תא המטען אינו גדול במיוחד, אך הוא מציע רצפה כפולה להפרדה בין חפצים. תא נוסעים ברמה שלא היכרנו במכוניות קטנות, שאינן מכוניות נישה מיוחדות, זה כבר מעניין. בואו נתקדם.

פולקסווגן פולו - מבחן דרכים

מתניעים

הכנסת המפתח המתקפל לחריץ מלווה בהרבה ציפיות. לא בכל יום פוגשים מנוע מוגדש בנפח 1.2 ליטר במכונית קטנה שמכוונת לקהל הרחב, כולל הסבתא והבת הצעירה. 105 כ"ס שמגיעים ב-5000 סל"ד לא נשמעים הרבה על יותר מ-1100 ק"ג. אבל נתון מומנט של 17.8 קג"מ ב-1550 סל"ד כבר נשמע מפתה. צליל ההתנעה טיפוסי לפולקסווגן, קצת מטרטר קלות בהתחלה. היציאה מהמקום מעט מהוססת בהשוואה לתיבת הטיפטרוניק של פולקסווגן: מאפיין מוכר בתיבת ה-DSG כפולת המצמדים. בהמשך להיסוס הקל, נורית בקרת האחיזה מהבהבת. הפולו הקטנה מושכת קדימה כמו גדולה. זמינות הכוח עדיפה בהרבה על מנוע ה-1.6 המיושן שנמצא עד היום בדגמי פולקסווגן, למרות כמות הסוסים הדומה. כמה קטן, ככה חזק. תיבת ההילוכים על שבעת הילוכיה משתלבת בהרמוניה עם המנוע. השימוש הידני בידית ההילוכים עם סמל ה-DSG קליל ונעים. תאוצות הביניים מצוינות וזריזותה של הפולו תשדר תחושת פרחחיות, אם האוחז בהגה רק ירצה. מדי פעם, בעיקר בהאטות לקראת עמידה, אפשר לשמוע את הגמד הגרמני הקטן שמערבב את ההילוכים בתוך התיבה. לפחות הצלם היה משועשע מזה. סדרת מנועי TSI ותיבת ההילוכים כפולת המצמדים, שהובילו את היצרניות המתחרות בהשקת מנועים קטנים ומוגדשים ותיבות הילוכים דומות בדגמים עממיים, זו עוד סיבה לפירגון. אז מה, זה הכל?

נוחות

עד היום פולקסווגן הרגילו אותנו למכוניות עם כיול מיתלים קשיח, כיול "גרמני" בשפת הרחוב. באופן מפתיע, כיול המיתלים של הפולו רך מהצפוי והוא שונה מאוד מהאחות הצ'כית הקשיחה, סקודה פאביה. למרות שכיול הבולמים קשיח במהלכו הראשוני, הפולו איננה מתרסקת על מהמורות עירוניות אכזריות. הפולו עושה קמפיין טוב למועצות המקומיות עם סינון המפגעים המצוין הזה. כצפוי, הנוסעים במושב האחורי יחושו את המהמורות באופן מוחשי יותר מאשר אלו שבמושבים הקדמיים. בכבישים שאינם בשטח השיפוט העירוני המצב מעט מתהפך. הפולו נוחה במהירויות בינעירוניות, אך כיול המיתלים הרך גורם לנדנודים מוחשיים בעת מעבר על מהמורות גדולות. במפתיע, תחושת הנדנוד הזו מוכרת בעיקר ממכוניות רכות וגדולות יותר. גירגור המנוע נשמע באופן נוכח לאורך קשת הסל"ד, אך אינו מפריע. בידוד רעשי הכביש מבתי הגלגלים טוב, אך רעשי הרוח מאיזור המראות נוכחים כבר מ-100 קמ"ש. תחושת העושר והפאר של הפולו לא מקבלת מחמאות ממכונית המבחן בעת הנסיעה. למרות שהיא עברה בסה"כ 4000 ק"מ, נשמעו צקצוקים ורשרושים קלים מהדלתות. הרעשים הללו הופיעו במהלך מעבר על שיבושים קשים במיוחד בעיר. אכזבה קלה בהתחשב בתחושת האיכות. לא לזה פיללנו כשחיפשנו ייחוד.

פולקסווגן פולו - מבחן דרכים

לסיכום

מכוניות קטנות הן מכוניות שקל לחבב, בעיקר בגלל אופיין השובב. הפולו לוקחת את ז'אנר המכונית הקטנה למחוזות אחרים וזה כנראה הייחוד שלה. היא מכונית קטנה שמתכוונת להחליף את המכונית המשפחתית בבית. היא מנסה להשכיח מכם שאתם במכונית קטנה. תא הנוסעים משדר תחושת איכות ועושר שלא הכרנו במכוניות קטנות, איכות הנסיעה מצוינת והמנוע יבייש גם משפחתיות בנפח 1.8 ליטר. כשלוקחים זאת בחשבון, תג מחיר של 113 אלף ש"ח לגרסת המבחן מקבל משמעות אחרת. תג המחיר מקרב אותה למספר גרסאות בסיסיות של משפחתיות (קיה פורטה, סובארו B3 וסוזוקי SX4, למשל). אז אם אינם זקוקים לתא מטען גדול והילדים כבר גדלו, פולו 1.2 DSG היא מחליפה ראויה למשפחתית שלכם. מי בכלל צריך 1600 עם מנוע כזה?

לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן

 

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה