דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן ID.4 – מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


פולקסווגן ID.4, החשמלית השנייה של פולקסווגן אחרי ה-ID.3 הקומפקטית, הוצגה שבועות ספורים אחרי האחות הצ'כית סקודה אניאק, אך לעומתה היא הגיעה לישראל באיחור ניכר. לטענת גורמים ביבואנית, בפולקסווגן קיבלו החלטה לשווק את הדגם תחילה בשלושת הגושים הגדולים (אירופה, ארה"ב וסין) ואילו גם כיום ה-ID.4 יצאה מה-Safe Zone רק לשלוש מדינות נוספות - דרום קוריאה, יפן וישראל.

אבל עכשיו היא כאן, בזירה הצפופה והלוהטת של רכבי הפנאי החשמליים, מתמודדת מול האחות מבית סקודה אניאק וגם מול מתחרות מבוקשות כמו יונדאי איוניק 5 וטויוטה BZ4X.

לרגל המאורע יצאנו עם ה-ID.4 למבחן שכלל מאות רבות של קילומטרים, בדקנו במה היא שונה מהאניאק והאם יש הצדקה לתמחור הגבוה יותר.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פולקסווגן ID.4

פולקסווגן ID.4, חשמלי, 204 כ"ס, 82 קוט"ש 519 ק"מ, מ-214,900 שקלים
יתרונות חסרונות
מרווח הנדסת אנוש
אבזור התנהגות כביש דינמית
עיצוב נוחות נסיעה


פולקסווגן ID.4

עיצוב

שפת העיצוב החביבה של דגמי ה-ID נוכחת גם ב-4. היא לא מוחצנת או פורצת דרך, אך בהחלט נאה. מלפנים החזית אטומה ומעוגלת, הפרופיל מקנה מראה דינאמי יותר עם עיצוב קורה C שיוצר מראה של גג נמוך ומשתפל הרבה יותר ממה שהוא באמת, והחלק אחורי שגרתי יותר אך בזכות תאורת ה-iQ של פולקסווגן מתקבל מראה מודרני. ה-ID.4 לא שוכחת שהיא גם רכב פנאי - מגיני גחון ומגלש אחורי מדומים - צ'ק. חצאיות ובתי גלגלים שחורים - צ'ק. מסילות גג - צ'ק.

מבפנים, המראה מוכר גם כן מה-ID.3. שילובי צבעים, דשבורד נמוך יחסית, קונסולה מרכזית צפה, ומסך מולטימדיה גדול מקנים אווירה מודרנית. יש כמה דברים שצריך להתרגל אליהם, כמו לוח המחוונים הקטנטן ("5.3) ובורר ההילוכים שצמוד אליו. אך בכל מקרה זהו תא נוסעים שנעים לשהות בו.

פולקסווגן ID.4

תא הנוסעים

הכניסה אל עמדת הנהג נוחה והמושבים נוחים גם בנסיעות ארוכות. המרווח טוב, תנוחת הישיבה גבוהה וקל למצוא אחת מדויקת. שדה הראייה טוב בעיקר לפנים, אך במבט לאחור ניתקל בשמשה אחורית צרה מאוד. החיישנים והמצלמות ההיקפיות (סטנדרט בכל הגרסאות) יעילים מאוד במקרה הזה ובכלל.

פולקסווגן ID.4

הנדסת האנוש אינה מצטיינת בלשון המעטה. על כפתורי המגע הלחיצים שעל ההגה אין עוד צורך להרחיב, שכן פולקסווגן בעצמה הכריזה כי תחליף אותם לאור תלונות הלקוחות. גם אלו שמשמשים לתפעול בקרת האקלים לא אינטואטיביים ופתחי המיזוג נמוכים מדי. פאנל תפעול התאורה פועל בלחיצה ואין אלא להסיט מבט חד לעברו כדי לראות על מה לוחצים ובנוסף הוא מתאפס בכל הנעה וגם אינו מציג בלוח המחוונים מה מצב התאורה (אז זיכרו להדליק אורות בכל הנעה בעונת החורף). מערכת המולטימדיה דורשת מספר לחיצות וזמן המתנה כדי לעבור מתצוגה אחת אל אחרת.

פולקסווגן ID.4

בהיבט הפרקטי ה-ID.4 מרשימה. מפתח הדלתות רחב וקל להכניס ילדים למושבי הבטיחות, אך מבוגרים שיכנסו יתקלו ברצפה גבוהה ותשומת לב למשקוף תחסוך מכם מכה. המושב מרווח, עם מקום רב לרגליים, לראש וגם לצדדים - שלושה ישבו פה בנוחות גם הודות לרצפה השטוחה.

עוד על הרצפה - פתחי המיזוג נמוכים מאוד, שם גם השליטה על הטמפרטורה ושקעי ה-USB – זה פחות יעיל ונוח. מצאנו גם עוד נקודות עיגון בתחתית קורות B כך שאם תקפלו את המושבים יהיה איפה לקשור ציוד. יש גם תאים בגב המושבים וכאלה לסלולרי בראשם, ידיות אחיזה, ווי תליה, תאורת תקרה נפרדת ומשענת יד עם מחזיקי כוסות ופתח לתא המטען.

פולקסווגן ID.4

פולקסווגן ID.4 משווקת ב-3 רמות גימור, כשכבר מגרסת הכניסה (Pro) הרשימה מכובדת למדי וכוללת פריטים כגון כניסה ללא מפתח, מראה פנימית נגד סנוור, בקרת אקלים מפוצלת, בלם יד חשמלי עם פונקציית "אוטו-הולד", ריפוד בד משולב עור, חימום במושבים הקדמיים, חישוקי "19 ועוד. גרסת הביניים (Pro Advanced) בתוספת משמעותית של 41 אלף שקל (נכון לנובמבר 2022), תגדיל את מסך המולטימדיה מ-"10 ל-"12, תשדרג את מערכת השמע, תוסיף כוונון חשמלי וזיכרונות למושבים עם מערכת כניסה קלה, שליטה נפרדת מאחור לבקרת האקלים וצביעה דו-גונית. הגרסה הבכירה (Pro Premium) בתוספת של עוד 17 אלף שקל, תקנה לכם חישוקי "20, גג פנורמי (קבוע), תאורת מטריקס לד עם פנסי ערפל, חלונות כהים מאחור ודלת תא מטען חשמלית שנפתחת ללא מגע (אך לא פעלה תמיד).

פולקסווגן ID.4

גם בבטיחות ה-ID.4 מסודרת - 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי ומערכות מתקדמות סטנדרטיות וביניהן יכולת זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי למערכת בלימת החירום, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור. כל המערכות פעלו בצורה טובה מאוד וההתרעות מתקבלות גם באמצעות פסי תאורת האווירה. חבל שהיא עוד לא צוידה בהתרעת שכחת ילד במושב האחורי.

פולקסווגן ID.4

איכות החומרים וההרכבה ממוצעת לקטגוריה. לא מדובר חלילה בתחושה פשוטה, להיפך, אך לא חסרה פלסטיקה מגורענת ברחבי תא הנוסעים.

תא המטען שימושי מאוד ומציע נפח של 543 ליטרים. המפתח רחב אך סף ההעמסה גבוה. יש גם פיצול שימוש לרצפה, שם אפשר להניח את כבל הטעינה ועוד לא מעט פריטים, תאים בצדדים ושתי תאורות לד.

פולקסווגן ID.4

נוחות נסיעה

בנסיעה עירונית ה-ID.4 מרגישה מוצקה, לא רכה כלל אך גם לא נוקשה מדי. היא סופגת שיבושים חדים, אך אלו הנפוצים, בעיקר בכבישים שאינם סלולים היטב, יורגשו. התמרון העירוני טוב למדי למרות המימדים הנדיבים (היא ארוכה מהטיגואן ב-7.5 ס''מ וגם רחבה ממנו ב-1.3 ס''מ) ובזכות זווית הפניית גלגלים רחבה.

פולקסווגן ID.4

בנסיעה בין-עירונית אותה מוצקות מתבטאת לא פעם בקופצנות בכביש גלי ותחושה עסוקה ברצף שיבושים. בידוד הרעשים טוב מאוד, עם מיעוט רעשי כביש ורוח גם בדרך מהירה.

יחידת הנעה

בדומה לאניאק המוכר ומאחר והשניים חולקים פלטפורמה ומכלולים (כמו גם אודי Q4) הפולקסווגן הגיעה ארצה עם שילוב מנוע-סוללה זהה. מנוע יחיד, הנעה אחורית, 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ שמאיצים את רכב הפנאי הכבד (2.2 טון) ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות.

התחושה, בדומה לחשמליות רבות, זריזה מאוד גם במצב Eco ששומר על צבירת מהירות ליניארית עד לשיוט קליל בדרך מהירה וללא קושי בתאוצות ביניים, אך לא מעבר לזה. מצב Sport מחדד את התגובות ובהתאם מכלה יותר וואטים, אך הוא לא מרגיש חזק משמעותית. למען האמת, בכל התנהלות יום יומית, מצב "אקו" עושה את העבודה מצוין ולשמחתינו אין צורך לעבור מחדש למצב הנהיגה הנבחר בכל הנעה.

פולקסווגן ID.4

באופן שפחות הולם חשמליות אחרות, אך די נפוץ בקרב אלו האירופאיות, ישנו מצב טעינה ריגנרטיבית אחד, אליו עוברים בבורר ההילוכים - מצב B. התפעול פחות נוח ודורש שליחת יד ארוכה בכל פעם אל הבורר שנמצא מאחורי ההגה. אופי פעולתו יכול לשמש לנהיגה בדוושה אחת, אך לא עד כדי מצב עצירה. היעדר עוצמות שונות הופך אותו לחד-גוני.

פולקסווגן ID.4

הסוללה בגודל 82 קוט"ש מבטיחה טווח נסיעה של 519 ק"מ והחלטנו לאתגר אותה בשתי דרכים. האחת, לאחר טעינה מלאה ונסיעה ארוכה מהשפלה לאילת, דרך כביש 6 ומצפה רמון ובהתאם לחוק (אך לא פחות מכך) ושימוש חכם בבלימה ריגנרטיבית (לעיתים גם ללא, כדי לאפשר לרכב לגלוש למרחקים).

פולקסווגן ID.4

כך הגענו לאילת הגענו בטעינה אחת. השגנו צריכת חשמל של 174 וואט שעה לק"מ (רק 10 וואט יותר מהנתון הרשמי), ניצלנו 73% מהסוללה, צברנו 318 ק"מ ונותרנו עם טווח משוער נוסף של 147 ק"מ. כלומר, בשקלול הנתונים, טווח הנסיעה הריאלי עומד על כ-465 ק"מ, שהם 89.6% מנתון היצרן. יפה.

בדרך חזור, בחרנו בסגנון נהיגה שאינו חסכוני ונסענו בקצב גבוה יותר. בסופו של המבחן צריכת החשמל עמדה על 184 וואט שעה לק"מ, והמשמעות היא טווח נסיעה כללי של כ-440 קילומטרים. עדיין לא רע.

פולקסווגן ID.4

ומה עם הטעינה? אז הנתון הרשמי לטעינת AC עומד על 7 וחצי שעות ל-100%, ובטעינה בעמדה אולטרה מהירה (ה-ID.4 יכולה לקבל עד 135 קילוואט) תמתינו 36 דקות בלבד מ-5% ל-80%. במציאות, עמדות שכאלו פחות נפוצות ובעמדות 50 קילוואט המתנו כשעה ורבע לטעינה מ-10% ל-80%, לא מעט.

פולקסווגן ID.4

התנהגות כביש

התחושה הכללית בטוחה מאוד במתארים שגרתיים וגם בכבישים המפותלים כשהקצב עולה, אך ה-ID.4 אינה ספורטיבית באופייה למרות זמינות הכוח ומורגש חסרונו של היזון חוזר מההגה, השלדה והבלמים.

פולקסווגן ID.4

סיכום

פולקסווגן ID.4 היא מכונית טובה בפני עצמה, עוד לפני שהיא חשמלית. המרווח והשימושיות למשפחה מצויינים, האבזור מספק גם בגרסת הכניסה, הביצועים טובים דיו ורמת הבטיחות גבוהה. כחשמלית, יש לה טווח נסיעה ראוי בתנאי אמת ותא הנוסעים מרגיש מתקדם ומשרה אווירה נעימה.

לצד זאת, הנדסת האנוש אינה מוצלחת, הנוחות אינה מצטיינת ואם אתם חובבי נהיגה דינאמית, לא תמצאו כאן את מבוקשכם. הוסיפו לכך תג מחיר גבוה, גם לעומת סקודה אניאק הכמעט תאומה או יונדאי איוניק 5 המבריקה, וקיבלתם מוצר שבתנאי שוק רגילים יצטרך להשתמש בסמל המותג שלו - שעדיין נתפס כנחשק בקרב קהלים מסוימים - על מנת להצליח מבחינה מסחרית. כמובן שבשוק הרכב הישראלי של 2022 בואכה 2023 כל זה לא מאוד משנה; בשל הביקוש הגבוה והמלאי המוגבל, היבואנית תמכור כל יחידה שתצליח להביא.


לצפייה בכל דגמי פולקסווגן בישראל 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה