דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה ראפיד סקאוט ליין - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


סקודה ראפיד בגרסתה הראשונה, סדאן-נוצ'בק (התצורה של האוקטביה), החלה את חייה כמתחרה בולטת בתחום האפור ביותר בעולם הרכב - מכונית משפחתית מוזלת התפורה ככפפה לתחום הליסינג. בשלב הבא באבולוציית הגרסאות שלה נוצרה הראפיד ספייסבק, גרסת האצ'בק שאמורה להכניס קצת צבע לחייה המשעממים של גרסת הליסינג.

שוק הרכב, שכבר הטמיע את אופנת הקסטומיזציה ויצר מגוון גרסאות בלתי נדלה לכל דגם, מחייב כיום בין השאר גם גרסה ג'יפונית כמעט לכל מכונית. לכן היה זה אך טבעי שהראפיד ספייסבק תזכה לגרסה מוגבהת (במעט) ואיפור המרמז שטח. יחד עם אלה הצטרף לה גם הכינוי השלישי, שיצר את אחת השמות הארוכים ביותר בשוק הרכב הישראלי: סקודה ראפיד ספייסבק סקאוט-ליין. האם שמה הארוך מייצר גם ערך מוסף למשפחת הראפיד, או שמא חבילת הסקאוט היא בסופו של יום אמירה אופנתית בלבד?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סקודה ראפיד ספייסבק


סקודה ראפיד סקאוט ליין, טורבו-בנזין 1.2 ליטר, 90 כ"ס, 118,990 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב משופר
לא באמת מתאימה לשטח

שימושיות
נוחות נסיעה מחוץ לעיר

צריכת דלק
פער מחירים לעומת הספייסבק





עיצוב
במקרה של סקודה ראפיד סקאוט-ליין, עיצוב הוא שם המשחק. זה המקום להזכיר שהראפיד אינה מהמכוניות הבולטות בעיצובן על הכביש, אם כי בסך הכל גרסת ההאצ'בק שלה נאה. ובכל זאת, ההבדל העיצובי בסקאוט-ליין בא לידי ביטוי באלמנטים השאולים מעולם הג'יפונים, החל מהגבהת גחון כמעט חסרת משמעות של 1.5 ס"מ, דרך מעין-מגיני פגושים כסופים (מלפנים ומאחור, עשויים פלסטיק) וכלה בפס שחור הנמתח לאורך פרופיל הרכב תוך הדגשת בתי הגלגלים.
בנוסף, גם מראות הצד קיבלו חיפויי פלסטיק כסופים התואמים את ציפויי הפגושים. בשילוב הצבע הירקרק של רכב המבחן התקבל תוצר שאפילו הצליח למשוך תשומת לב מהסביבה.

תא הנוסעים, עם זאת, לא מחדש דבר ביחס לגרסאות הראפיד הסטנדרטיות יותר ומציע את המראה השבלוני - סקודאי שזועק פרקטיות.



תא הנוסעים
איכות ההרכבה בתא הנוסעים של הראפיד סקאוט ליין טובה ומוצקה, אך התחושה המתקבלת מאיכות החומרים נוקשה ופשוטה ביחס לסטנדרט המקובל בסגמנט המשפחתיות (שהינו גם יקר יותר). ביחס למתחרות הקרובות יותר בקטגוריית התת-משפחתיות, הסקאוט-ליין מציעה תחרות טובה בהחלט מבחינת איכויות תא הנוסעים, ודאי שבשילוב רשימת האבזור.

מושב הנהג וההגה מתכווננים לתנוחת נהיגה סבירה, אך המושב עצמו קשיח למדי ומרגיש פשוט ושטוח. חסרונן של  בליטות תמיכה עלול ליצור עייפות לאחר זמן נהיגה ממושך. בנוסף, כסא הנהג ירגיש מעט צפוף לאנשים גדולים מהממוצע.

הפרקטיות האופיינית לסקודה באה לידי ביטוי גם כאן, והנדסת האנוש ברורה ופשוטה לתפעול - למעט אולי במה שנוגע למתגי בקרת השיוט שממוקמים על מוט האורות הגבוהים. אלו עלולים להידלק בשוגג עקב שילוב השניים באותו המיקום.



גרסת הסקאוט-ליין מביאה עמה חבילת אבזור נאה הכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם כל הכניסות הרצויות ושליטה מההגה (איכות הקול סבירה), משענת יד מתכווננת לגובה (ותומכת ביעילות), בקרות אקלים ושיוט וכן חישוקים קלים ומערכת מובילאיי.
 
הספסל האחורי יספק מרווח טוב לברכיים, אך מרווח הכתפיים מתאים יותר לשניים מאשר לשלושה נוסעים, ועבור 2 ילדים בבוסטרים או בלעדיהם הוא בהחלט מצוין. גם תא המטען יכול לספק בנפחו משפחה קטנה ואף יעשה זאת תוך הענקת גישה נוחה להטענה.



נוחות נסיעה
בהתנהלות עירונית מייצרת הסקאוט-ליין תחושה טובה ונעימה בדרך כלל. ההגה במשקל נכון ואפילו הנוחות כאן טובה כל עוד תנאי הכביש אינם קיצוניים. נהג גבוה מהממוצע עלול לחוש ששדה הראיה שלו מוגבל על ידי הגג המשתפל מלפנים, גם אם יוריד את גובה המושב למינימום.

מחוץ לעיר, האיכויות שהתגלו בעיר נעלמות בחלקן. רמת הנוחות נפגמת במידה וגלגליה של הסקודה פוגשים רצף של שיבושים, ובולמי הזעזועים לא מתמודדים בכבוד במקרים כאלה. עם זאת, פעולתם השקטה של המתלים מקנה אשליית נוחות גם מחוץ לעיר. גם רמת השקט, שנשמרה בנסיעה עירונית, נפגמת מעט עם חדירתם של רעשי כביש לתא הנוסעים. רעשי המנוע נשמעים רק כשלוחצים אותו אל מעבר ל-4,000 סל"ד.



מנוע ותיבת הילוכים
משפחת הראפיד מקבלת את הגרסאות המוחלשות של מנועי ה-TSI (בנפחים 1.2 ו-1.4 ליטר, עם 90 ו-125 כ"ס בהתאמה - לעומת 110 ו-150 בדגמים אחרים). גרסת הסקאוט-ליין כאן מצוידת במנוע ה-1.2 ליטר עם 90 כ"ס, אך לא מדובר במנוע פראייר. הגמישות טובה, ולפחות בעיר הוא מרגיש נינוח וגם זריז.

המנוע יעיל בעיקר בתחילת הדרך ועד למרכז שעון הסל"ד, כאשר בחלקו העליון של טווח סיבובי המנוע מתקבל יותר רעש מאשר כוח משמעותי. הגיר במצב רגיל (D) שואף להעלות הילוכים ולחסוך בדלק (והוא אכן עושה זאת לא רע). אם הנהג חפץ לנצל את מלוא יכולותיו של המנוע, משיכה קטנה לאחור של מוט בורר ההילוכים תכניס את התיבה למצב ספורט (S) שהופך את הסקאוט-ליין לתזזיתית ומגיבה הרבה יותר.

תיבת ה-DSG, עם מצמד כפול ו-7 הילוכים, זריזה ויעילה רוב הזמן. חבל רק שבהאצה מהמקום נוצרת השהיה אופיינית הפוגעת בציון החיובי הכללי של יחידת ההנעה.

המבחן כלל גם נהיגה עירונית, אך ברובו התמקד מחוץ לעיר. צריכת הדלק עמדה על כ-13 ק"מ לליטר - תוצאה טובה בהחלט.



התנהגות כביש
סקודה ראפיד סקאוט-ליין, כשאר אחיותיה למותג סקודה, לא מתמקדת בהנאה ממעשה הנהיגה אלא משתדלת בעיקר לשמור על הנהג ולהעניק לו תחושת ביטחון ושליטה. אחיזת הכביש טובה כך שניתן לייצר קצב גבוה, אך הפידבק מהגלגלים לא ממש קיים והנטיה היא לתת היגוי, כך שכל המאפיינים נוטים חד משמעית לכיוון השמרני ולא המהנה.



סיכום
אז קראתם את המבחן במלואו ולא מצאתם אף מילה לגבי יכולת השטח של סקודה ראפיד סקאוט ליין? לא במקרה. למרות הגבהת הגחון הקלה והאיפור הקרבי, הקשר בין הסקודה החביבה לבין השטח לא שונה מזה של כל מכונית משפחתית רגילה. תוספת הגובה תסייע לה לכל היותר להימנע מלשפשף את הגחון על שפת מדרכה גבוהה, אך מעבר לכך מדובר באותה ראפיד ספייסבק. בתמורה לתוספת המחיר תקבלו בגרסת הסקאוט ליין עיצוב שונה, ואולי גם קצת יותר תשומת לב מהסביבה. שווה לכם?


לדגמי סקודה בישראל - סקודה

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה