דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה ראפיד (מתיחת פנים, 1.0 ליטר) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...
כתב וצילם: יתיר דוידוביץ

קטגוריית המשפחתיות הקטנות עברה שינוי מסויים בשנים האחרונות. בעבר הקטגוריה הזאת כלל בעיקר מכוניות סופר-מיני שזכו לזנב שתלוי בחלקן האחורי. כיום היצרניות מפתחות רכבים יעודיים לשווקים מתפתחים. מכוניות כמו פיאט טיפו, פיג'ו 301 וסקודה ראפיד לא נופלות משמעותית בגודלן ממכונית משפחתית. עם ממוצע של 260 ס"מ של בסיס הגלגלים, הרבה מכוניות בקטגוריה הגיעו לגודל דומה מאוד לחלק מהמשפחתיות.

אז קשה לקרוא להן משפחתיות קטנות. השם הנכון יהיה משפחתיות מוזלות או משפחתיות Low Cost. משפחתיות בגודל מלא, פחות או יותר, אבל במחיר נמוך.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סקודה ראפיד


סקודה ראפיד, 1.0 ליטר,טורבו-בנזין, רובוטית כפולת מצמדים, 95 כ"ס, 109,990 שקל

יתרונות

חסרונות

יחידת הנעה

איכות חומרים

תא מטען

תיבת הילוכים

צריכת דלק

  רוחב המושב האחורי

סקודה ראפיד

הגעת פיאט טיפו בישרה גם על ירידה במחירי המכוניות בקבוצה ופיג'ו הציגה גם היא גרסה מוזלת. סקודה לא הקטינה את המחיר, אבל כן דאגה למזער את המנוע לנפח של 1.0 ליטר בלבד. האם מנוע כל כך קטן יכול לאפשר לראפיד לשמור על הקצב?


עיצוב   

סקודה ראפיד היא מכונית נאה. לא יפה, אבל שומרת על הקווים המכובדים והנקיים של המותג. מתיחת הפנים שהיא עברה לאחרונה חידדה את המראה עם פגוש מעט שונה שפינה מקום לראדאר  הבלימה האוטונומית. ישנן עוד אי אלו נגיעות מאחור שתצטרכו עין מאוד חדה כדי לזהות, ובתוכן חותמות הלד ביחידות התאורה מלפנים, למשל.

בתא הנוסעים העיצוב השתפר במידה יותר ברורה. לעיצוב השחור-קודר של הדגם מלפני המתיחה הוספו נגיעות של פלסטיק בצביעה של אלומיניום מוברש או משהו בסגנון, וזה תורם לתחושה נעימה מעט יותר בתא הנוסעים.


תא הנוסעים

איכות החומרים חושפת את הצד הזול של המכונית. מראש לא ציפינו למצוא חומרים איכותיים ופלסטיק רך במכונית בקבוצה זאת, ואכן לא היו כאלו. מצד שני, איכות ההרכבה מעולה.

מבחינת אבזור, הסקודה דומה למכוניות אחרות בקבוצה ומשמעות הדבר שיש אבזור בסיסי אבל סביר. מסך המולטימדיה של החברה עושה עבודה מעולה והוא מציע חיבורים לבלוטות' והתקנים לנגני שמע. אפשר לחבר לרכב מכשירים עם ממשק Android Auto או Apple Car Play, ממשקים אלו יאפשרו לכם להשתמש בתוכנות ניווט על המסך ולהזרים מוזיקה דרך הטלפון. המזגן מכאני ופשוט. תוספת ברוכה למכונית היא מערכת הבלימה האוטונומית שיכולה במקרה חירום לעצור את האוטו או לצמצם את עוצמת הפגיעה באופן משמעותי.

הנדסת האנוש מעולה, כרגיל בסקודה, ותוך שניות אחדות אפשר להיכנס לרכב ולהתחיל לנסוע.

במכונית מוזלת המשוואה של פח לשקל חשובה למדי. הרי כל הרעיון הוא רכב משפחתי במחיר נמוך. המושבים הקדמיים נוחים יחסית, והם תומכים בגב במידה מספקת. בסיס המושבים, מהעבר השני, מעט קצר ביחס למקובל במושבי היושבים מקדימה.

מושבי השורה האחורית מציעים מרווח טוב מאוד לשני נוסעים. גם כאן בסיס המושב קצת קצר, אבל לא באופן אקוטי. המרווח לרגליים ולראש טוב. המגבלה העיקרית של המושב היא תעלת הינע גדולה. לא ברור למה הראפיד, מכל המכוניות, צריכה תעלה שכזאת. בנוסף, מבנה הרכב צר מאוד כך שלאחר מיקום של שני כיסאות בטיחות לא יישאר הרבה מקום לנוסע שלישי, ובטח שלא לכיסא בטיחות או בוסטר נוסף.

תא המטען, נקודת החוזקה המסורתית של סקודה, פשוט עצום. למעלה מ-500 ליטר שמציעים נוחות הטענה גבוהה בזכות מבנה הנוצ'בק שפותח את דלת תא המטען יחד עם החלון ומאפשר פתח גדול ונוח. משפחות עם עגלת ילדים או אפילו שתיים, יעריכו את הסקודה באופן מיוחד.

סקודה ראפיד


נוחות נסיעה

אחת הביקורות המשמעותיות ביותר שהיו לנו על הסקודה ראפיד כאשר היא הושקה נסובה סביב עניין נוחות הנסיעה. מערכת המתלים של הרכב הייתה מאוד נוקשה. נוחות הנסיעה בראפיד הייתה לא טובה, וזאת בלשון עדינה.

מתיחת הפנים הביאה עימה בשורה. נוחות הנסיעה השתפרה באופן שלא ניתן לפספס. את מקום הקפיצות וטריקות המתלה של הדגם הקודם מחליפה ספיגת מהמורות טובה רוב הזמן. השינוי לא הפך את הסקודה למכונית נוחה. היא עדיין חובטת במעבר על מהמורות גדולות ויכולה לקפצץ באופן מאוד לא אלגנטי במפגש עם רצף מהמורות שממתין לה באיזור התעשייה הקרוב. ולמרות הכל, השיפור משמעותי, מורגש וחשוב.

בידוד הרעשים לא שונה אך טוב בעבור רכב מקבוצת המשפחתיות המוזלות. רעשי הרוח לא מפריעים, וגם רעשי הכביש והדרך נמצאים על הצד השקט של הסקאלה. רעשי המתלים היו חזקים יותר מהמקובל.

בנהיגה עירונית נראה שיש מעט שטח מת, באזור הקורות שלפני הנהג ובעיקר מאחור. שם מורגש חסרונה של מצלמת רוורס. ההגה קל ומסייע בתמרון בעיר. רדיוס הסיבוב לא הכי קטן.

סקודה ראפיד


מנוע ותיבת הילוכים

היכולת של קבוצת פולקסווגן להקטין נפחים ועדיין לשמור על ביצועים מעולים תמיד הרשימה אותנו. העובדה שסקודה ראפיד מגיעה עם מנוע בנפח 1.0 ליטר (1,000 סמ"ק) בלבד, ועוד בגרסה החלשה שלו עם 95 כוחות סוס, הצליחה להעלות בנו חשש שאולי הפעם פולקסווגן תפספס.

אז מתברר שהם יודעים לעשות את העבודה. נתון מומנט מרשים של 16 קג"מ שמגיע נמוך בטווח הסל"ד מאפשר לסקודה לשמור על קצב טוב גם כאשר הרכב נוסע עם 3 נוסעים וציוד. מנוע ה-3 צילינדרים מצליח לספק תגובה יעילה יחסית גם בסל"ד נמוך והגעה לתחום היעיל מתבצעת במהירות. מעל שיא ההספק המכונית מתחילה לאבד אוויר אבל הכיול של תיבת ההילוכים מחליף הילוכים מוקדם יותר מבעבר ושומר על המנוע מלמשוך צפונה מהתחום היעיל שלו.

תיבת ההילוכים עצמה לא מבריקה. היא רועדת במהירויות נמוכות וחיבור הקלאצ'ים נעשה לעיתים באופן קצת גס.

צריכת הדלק לעומת זאת הייתה מוצלחת. בימי המבחן שכללו לא מעט עליות הרריות צריכת הדלק עמדה על 12.9 ק"מ לליטר.

סקודה ראפיד


התנהגות כביש

בנסיעת המבחן שלנו, אחיזת הכביש של הראפיד הייתה סבירה, הרבה בגלל סט צמיגים די בסיסי שמותקן ברכב. הנטייה הטבעית של הרכב היא לתת היגוי עדין רוב הזמן. פרובוקציה או תגובה פתאומית יכולה להחריף את תת ההיגוי.

מחוץ לעיר הסקודה מעבירה משקל באופן יותר טוב מבעבר. למרות זאת בכביש המפותל היא לא תהיה חוויה יוצאת דופן לחובב הנהיגה. חוסר הדיוק של ההגה והנטייה לתת היגוי יוציאו את החשק מהר. היא כן תענה לכל צורך משפחתי ולאלו שמעבירים את מרבית יומם בפקקים ונסיעות מנהלתיות הסקודה תהיה שותפה טובה מאוד לדרך.

סקודה ראפיד


סיכום

סקודה ראפיד מתמקמת בנקודה מאוד מעניינת בקשת המחיר. היא עולה כמו רכבי פנאי קטנים וחסרה את העיצוב והקסם שמכוניות אלו מציעות. לאור הביקוש הגבוה לרכבי פנאי קטנים, קשה להניח שלקוחות פרטיים יקנו אותה במאסות.

מצד שני, לראפיד יש יתרון משמעותי מול כל רכב ברמת המחיר הזאת וגם מול רכבים יקרים יותר. תא המטען שלה הוא שובר שיוויון מול כל רכב כמעט. מי שבשיקולי הקנייה שלו נמצא תא מטען גדול ולא יכול להרשות לעצמו משפחתית סטיישן, יוכל להנות מאוד מהתמורה שתעניק לו הראפיד.

בסוף, כנראה שרוב נהגי הראפיד יהיו נהגי ליסינג שיקבלו את הרכב מהעבודה. להם הראפיד תשמש כמו משפחתית לכל דבר ועניין. עם יחידת הנעה טובה, למרות גודלה, ומרווח מעולה לזוג + שני ילדים + הרבה מטען, הראפיד היא בהחלט פיתרון יעיל למי שרוצה משפחתית ובאותו זמן רוצה לחסוך. [

לדגמי סקודה בישראל - סקודה

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה