דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה קארוק (1.0 ליטר) - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...




לא כל המכוניות נולדו שוות, ולא כולן נהנות מאותו פוטנציאל. יש מכוניות רבות שיכולות להתמודד רק מול חלק מהמתחרות הפוטנציאליות שלהן. קחו למשל את יונדאי קונה: ג'יפון מוצלח בהחלט, אבל עם מחיר של 134,000 שקל הוא לא יכול להתחרות בסיאט ארונה ובסיטרואן קקטוס, שעולות 110 אלף, אלא רק במאזדה CX3, הונדה HR-V ודומותיהן שעולות יותר מ-130 אלף. רוצים דוגמה נוספת? בבקשה: מרצדס A קלאס, עם מחיר התחלתי של קרוב ל-200,000 שקל, לא יכולה לקחת לקוחות מהמשפחתיות העממיות כפי שעושה זאת לקסוס CT, שעולה 150,000 שקל; ולאותה לקסוס קומפקטית אין מה להציע ללקוחות השמנת של ה-A קלאס, שיוצאים מהסוכנות עם משפחתית בשווי של רבע מיליון.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סקודה קארוק


סקודה קארוק, מנוע 1.0 ליטר טורבו-בנזין, 115 כ"ס, מ-139,990 שקל

יתרונות

חסרונות

אבזור ומערכות בטיחות

עיצוב

יחידת הנעה

התנהגות כביש

שימושיות ומרווח

  איכות חומרים

צפייה בתוכן סקודה קארוק (1.0 ליטר) - מבחן וידאו


כל ההקדמה הארוכה הזו נמצאת כאן כדי להצביע על הפוטנציאל העצום של סקודה קארוק. הג'יפון הצ'כי הצעיר נמכר ב-8 גרסאות שונות, שמתחילות ב-130 אלף שקל ומסתיימות אי שם במחיר של 210 אלף. 8 גרסאות שכוללות שלושה סוגי מנועים, שלוש רמות גימור ואפילו גרסה ידנית אחת. עם ההיצע הרחב הזה יכול הקארוק להתמודד גם מול ג'יפונים קטנים וזולים יותר, גם מול ג'יפוני העילית החזקים והמאובזרים, וכמובן - מול מלכי הקטגוריה, קיה ספורטז' ויונדאי טוסון, שחורכים את השוק עם גרסאות בסיס של 140-145 אלף שקל. מול הגרסאות האלו מתייצבת הקארוק בגרסת 1.0 ליטר אמבישן, והיא זו שנמצאת במרכז המבחן שלפניכם.


עיצוב

כשנהגנו לראשונה בקודיאק, נהגים סקרנים לא הפסיקו להציף אותנו בשאלות ומבטים. הפעם לא זכינו אפילו למבט בוחן אחד. אנחנו לא חושבים שזה בגלל שהקארוק פחות מעניין את הצרכן הישראלי; לאור המחירים שלו, פוטנציאל ההצלחה שלו גדול מזה של הקודיאק. אלא שבזמנו, רכב פנאי של סקודה היה חידוש מפתיע. כיום, הקארוק נראה כמו גרסה מוקטנת לקודיאק המוכר ולא מושך תשומת לב רבה.

סקודה קארוק

העיצוב נעים לעין, רגוע ואלגנטי; ודאי לא נוצץ כמו זה של מיצובישי אקליפס קרוס או פיג'ו 3008, אבל גם פחות מוקפד ומרשים מזה של יונדאי טוסון או רנו קדג'אר. עוד ג'יפון על הכביש, וזה בסדר גמור.

מבפנים, לפחות בגרסת האמבישן הבסיסית, הקארוק מרגיש קצת פשוט. הצבעים כהים, הפלסטיקה לא מחמיאה ומסך המולטימדיה נראה קטן ולא עדכני. בגרסאות היקרות יותר הוא מגיע עם מסך גדול יותר ועם אופציה לצביעה בהירה, ואז משתפרת התחושה הכללית.

סקודה קארוק


תא הנוסעים

למרות העיצוב הלא-מבריק, נעים לשבת בסביבת הנהג של סקודה קארוק. החומרים שקרובים ליד - קרי, ההגה, ידית ההילוכים והכפתורים המרכזיים, מרגישים די איכותיים; העיצוב השגרתי משמעו שהתפעול פשוט מאוד, הכל נופל ליד ונמצא היכן שצריך להיות. מושב הנהג בהחלט נוח וקל מאוד למצוא בו תנוחת נהיגה טובה, גם אם לא גבוהה במיוחד.

כמו בכל סקודה, תאי האחסון הם משהו לדבר עליו. אם לא צפיתם בסרטון, נספר לכם שישנו תא גדול בדלת הנהג עם גומיה לשמירת מסמכים, תא קטן משמאל להגה, תא גדול לסלולארי לפני ידית ההילוכים, תא למשקפי שמש בתקרה (בגרסאות ללא גג פנוראמי), תא כפפות לא גדול אך עם חלוקה פנימית, כיסים בצידי המושבים, תא למטריה מתחת למושב הנוסע וגם תא מבריק במיוחד בין המושבים הקדמיים, שנסגר במשענת יד מתכווננת ומחביא בתוכו חלל אחסון מתוחכם עם פטנטים נחמדים לאחסון פריטי היומיום. בחו"ל ניתן לקבל את הקארוק גם עם תאי אחסון נוספים, אבל היי - קניתם מכונית או כוורת באיקאה?

סקודה קארוק

מבחינת האבזור, קשה לבוא לקארוק בטענות אפילו שמדובר בגרסת הבסיס. מערכת המולטימדיה טובה מאוד וכוללת קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, דיבורית בלוטות' עם זיהוי אנשי הקשר בעברית וגם הזרמת מדיה נוחה; יש גם בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, חיישני חניה מקוריים עם תצוגה גרפית טובה על גבי המסך, מראות צד עם קיפול חשמלי ובלם יד חשמלי שגם מחזיק את הרכב בעמידה (פטנט נוח במיוחד בפקקים). הרשימה הזו משאירה מקום לעוד בגרסאות הבאות, אבל בהחלט מכבדת את מי שירכוש את הרכב.

מעבר לזה, יש גם מערכות בטיחות חשובות שמוצעות כסטנדרט: 7 כריות אוויר, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם בלימת חירום אוטונומית, מערכת התרעה ותיקון לסטיה מנתיב וגם התרעת עייפות. יפה.

סקודה קארוק

מעבר למושב האחורי חושף מרווח פנימי טוב מאוד. גם זה לא מפתיע כשמדובר בסקודה. שני נוסעים יהנו ממרחב מחיה מוצלח לרגליים ולראש. הם גם יוכלו להשתמש בלא פחות מ-4 קולבי תליה למעילים, פתחי מיזוג, שקע 12 וולט ותאים גדולים בדלתות. נוסע שלישי יחוש בצפיפות בשל תעלת הינע גדולה שבולטת מהרצפה, וגם כסא בטיחות שלישי יאלץ להתמודד עם ספסל צר יחסית.

תא המטען גדול, רחב ונגיש מאוד. נפח של 500 ליטרים הוא לא עניין מובן מאליו בהתחשב במימדיו החיצוניים של הקארוק. יבורכו מהנדסי סקודה גם על התוספת של מוטות עיגון, ווי תליה, תאים קטנים ורצועות.

סקודה קארוק

נוחות נסיעה

בתוך העיר הקארוק מתגלה כרכב נוח למדי. קודם כל, הוא נוח לתמרון ולחניה: המימדים שלו לא גדולים, ההגה קליל והיינו שמחים רק לתוספת של מצלמת רוורס. רמת השיכוך, לפחות על הפגמים הקטנים, משביעת רצון. המתלים רכים וסופגים היטב, וחישוקי ה-"16 גבוהי החתך מסייעים אף הם בסינון השיבושים. רק מדי פעם, על פס האטה אכזרי, מקבלים נדנוד יוצא דופן.

מחוץ לעיר רמת הנוחות גם כן טובה, למעט אולי בכבישים גליים במיוחד - אך גם שם המצב איננו נוראי. במרבית תנאי הדרך הקארוק מתגלה כג'יפון נוח מאוד. בידוד הרעשים גם כן מצוין, למעט שריקה קלה של רעשי רוח זניחים מאיזור מראת הצד.

סקודה קארוק


מנוע ותיבת הילוכים

מנוע ה-1,000 סמ"ק כבר לא מפתיע אותנו. הוא אולי קצת הפתיע באוקטביה, עשה שמח באיביזה וגרם להרמת גבה באודי Q2, אבל היום כבר ברור לנו שמדובר במנוע מצוין - והוא מתמודד היטב גם עם הקארוק. אמנם, עד 2,000 סל"ד - שאז נכנס הטורבו - הוא מרגיש קצת הססן. לא מגיב מיד ללחיצה, לא מעביר את הכוח בנחישות. אבל ברגע שעוברים את המדרגה הזאת, מתקבל רכב זריז מאוד במונחים של רכבי פנאי.

סקודה קארוק

שעון העצר של נתוני היצרן מראה על 10.7 שניות שחולפות בדרך מעמידה ל-100 קמ"ש. התחושות מאשרות את הנתון הזריז הזה, ועיון נוסף בדף הנתונים משלים את מה שהרגשנו באצבעות. הספק של 115 כ"ס הוא אמנם לא יוצא דופן, אבל מומנט של 20.3 קג"מ זה יותר ממה שמייצרים קיה ספורטז', יונדאי טוסון, סובארו פורסטר ומיצובישי אאוטלנדר - ולהם יש מנועים בנפח כפול. המשקל העצמי של הקארוק עומד על 1,286 ק"ג בלבד, מה שהופך אותו לרכב הקל ביותר בקטגוריה.

תיבת ה-DSG נוטה לעיתים לרעידות קלות במהירויות זחילה, אך ביתר הזמן היא מעבירה היטב את הכוח לגלגלים ומחליפה הילוכים במהירות וביעילות. צריכת הדלק במבחן נעה סביב ה-12.5-13 ק"מ לליטר, אך אנו מעריכים כי בנהיגה מתונה בין עירונית ניתן לשפר את הנתונים האלו.

סקודה קארוק


התנהגות כביש

הקארוק רחוק מלהיות ספורטיבי. פעם היינו יכולים לומר משפט כזה על כל רכב פנאי כמעט; אבל כיום, כשבסביבה הקרובה נמצאים כלי רכב כמו פיג'ו 3008, מאזדה CX5, פורד קוגה ואפילו סיאט אטקה - הקארוק בולטת בהיעדר הניצוץ הספורטיבי הזה. מדובר ברכב רך, שנוטה לרכינה בעיקולים. גם ההגה קל מאוד ומנותק, אבל כאן בערך מסתכמים החסרונות של הסקודה בתחום הזה.

עבור מרבית הנהגים, הקארוק יספק את הדרישות: הוא בטוח, יציב ואוחז היטב את הכביש, וזה בעיקר מה שנדרש מרכב פנאי משפחתי.

סקודה קארוק


סיכום

על פניו, לגרסת הכניסה של סקודה קארוק יש את מה שצריך כדי לתת מענה למתחרים המצליחים מקוריאה: מרווח פנימי טוב, נוחות נסיעה גבוהה, ביצועים מוצלחים, צריכת דלק נמוכה, אבזור נדיב ורמת בטיחות מצוינת. כל זה היה יכול להספיק לגמרי לו מדובר היה בקטגוריית המשפחתיות - וסקודה אוקטביה היא ההוכחה לכך.

אלא שבקטגוריית הג'יפונים ישנם לקוחות רבים שמחפשים קצת מעבר, ורוצים גם אמירה אופנתית מסוימת. זה היה אחד ממנועי ההצלחה של הטוסון והספורטז', וזה בוודאי מה שמקדם מכירות של כלי רכב כמו טויוטה C-HR, מיצובישי אקליפס קרוס ופיג'ו 3008. בהיעדר אותו ברק עיצובי, סקודה קארוק יפנה אל הלקוחות שמחפשים פשוט מכונית יעילה ומוצלחת - ויציע להם חבילה כמעט חסרת תחרות, אפילו בגרסת הבסיס.

לדגמי סקודה בישראל - סקודה

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה