דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה יטי - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...


מאז שסקודה יטי הגיע לראשונה לישראל, לפני 4 שנים, הוא לא השתנה באופן משמעותי. מנועי דיזל הצטרפו להיצע אך שיווקם הופסק לאחר זמן קצר, גרסאות ידניות נמכרו במחירים מוזלים לפרקי זמן קצובים, מנועי בנזין בנפח 1.8 ליטר התווספו בשנה האחרונה, וממש עכשיו עבר היטי גם מתיחת פנים - אך בסופו של דבר, זהו אותו יטי מוכר: מבוסס על פלטפורמת הגולף, פרקטי ועם מראה קשוח.

אבל גם אם היטי לא השתנה כמעט, הסביבה בה הוא נמצא עברה מהפכות בתקופה הזו. אם לפני 4 שנים הסתכל סקודה יטי מלמטה על ניסאן קשקאי ויונדאי ix35, ומשך לקוחות רבים בזכות המחיר הנמוך יחסית, כיום מביט היטי מלמעלה על הקטגוריה הצומחת של שברולט טראקס, פיג'ו 2008 ויתר הג'יפונים הקטנים. המחיר של היטי יקר יותר משלהם, המתחרים "מלמעלה" הוזלו, והתחרות בסגמנט הג'יפונים הקטנים הפכה קשה וצפופה יותר מאי פעם.

היבואנית ניצלה את מתיחת הפנים כדי לרענן גם את רשימת האבזור ולהוזיל מעט את המחירים, במטרה להתמודד עם התחרות הקשה. יצאנו לבדוק את מעמדו של היטי בסביבה המתחדשת.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סקודה יטי


סקודה יטי, 1.2 ליטר טורבו-בנזין, רובוטית כפולת מצמדים, 105 כ"ס, החל מ-138,990 שקל

יתרונות

חסרונות

מרווח ושימושיות

תיבת הילוכים

מנוע

צריכת דלק

נוחות נסיעה

עיצוב פנים



צפייה בתוכן סקודה יטי - מבחן וידאו

עיצוב
במסגרת מתיחת הפנים נטש היטי את פנסי החזית העגולים, וקיבל במקומם את הגריל הרבוע שפגשנו בדגמי האוקטביה והראפיד. השינוי אמנם הפך את העיצוב למעט יותר מודרני, אבל אנחנו סבורים שהיטי איבד משהו מהקסם שלו. מעבר לזה לא נרשמו שינויים משמעותיים, והצבעים החדשים שנוספו למבחר מהווים תוספת מבורכת.

גם בתא הנוסעים לא השתנה העיצוב, ודווקא כאן היה מתבקש רענון מאסיבי. חלק מהמתחרים הצעירים, כמו רנו קפצ'ור, פיג'ו 2008 וניסאן ג'וק, מציגים תא נוסעים ססגוני ושמח - ולידם נראה היטי קצת זקן ומשעמם.

סקודה יטי
סקודה יטי. קצת פחות שובב, אבל עדיין נראה טוב / צילומים: יתיר דוידוביץ

תא הנוסעים
עיצוב זה אמנם לא הצד החזק של סביבת הנהג ביטי, אבל בכל פרמטר אחר - הוא פשוט מצטיין. זה מתחיל עם איכות חומרים טובה מאוד, וממשיך לאינספור תאי אחסון (שאת חלקם הקטן תוכלו לראות בסרטון הוידאו). תנוחת הישיבה מצוינת: אלו שמעדיפים את התחושה של "פרייבט" יוכלו לשבת נמוך יחסית אך עדיין לראות את הקצה הקדמי של הרכב, ומי שמעדיף לשבת גבוה יוכל לקבל תחושה של רכב פנאי מאסיבי.

המרווח מאחור, שתמיד היה יתרון מובהק של היטי, נותר כזה גם לאחר מתיחת הפנים. שני נוסעים יהנו משפע של מקום בכל המדדים, וגם ממחזיק כוסות שנפתח ממשענת הגב של הנוסע האמצעי. המושבים עצמם נעים על מסילות ומאפשרים הגדלה מסוימת של תא המטען, ולמעט המושב האמצעי - שקצת קטן מאלו שלצידו - זהו כנראה הג'יפון הקטן המרווח ביותר, ולבטח השימושי ביותר.
תא המטען הוא מקרה קלאסי של "נתונים שמשקרים". הנפח הרשמי הוא 321 ליטר בסך הכל, וזה בערך מה שמציעה סקודה פאביה - אבל הנתון נמדד עד לגובה המדף בלבד, ואם תסירו אותו תקבלו נפח עצום ומאוד שימושי. המבנה הרבוע שלו אפשר לנו להעמיס לא פחות מ-5 מזוודות גדולות (!), וכדאי גם לציין את ווי הסופר השימושיים, רצועות הקשירה ופנס הלד הנשלף.

סקודה יטי

רשימת האבזור השתפרה משמעותית לאחר מתיחת הפנים, ואל המפרט הצטרפו סוף סוף מערכת מולטימדיה עם שליטה מההגה ודיבורית בלוטות'. מה שעדיין חסר, מסיבה לא ברורה, זה חיבור USB - ובמקומו יש מחליף ל-6 דיסקים, שהיינו שמחים להשתמש בו לפני 7 שנים פחות או יותר. גרסת ה-"Elegance" משדרגת את רשימת האבזור באופן משמעותי ומוסיפה פריטים שנדיר למצוא גם במכוניות יוקרה - מערכת חניה אוטומטית, ולא פחות מ-9 כריות אוויר.

נוחות נסיעה
כאן אין חדש, וטוב שכך. היטי סופג היטב את המהמורות בכביש, גם אם לא מעלים את כולן. ביחס למתחרים בסגמנט הג'יפונים הקטנים מדובר בנוחות נסיעה טובה מאוד. מחוץ לעיר נשמרת הנוחות הגבוהה, אך במהירויות הגבוהות מאכזב לגלות שבידוד הרעשים לוקה בחסר.

כג'יפון שמוגדר "עירוני", היטי מציע יכולת תמרון גבוהה מאוד. המבנה הקופסתי מעניק לנהג שדה ראיה מצוין, לצדדים וגם לאחור, בעוד אצל המתחרים מכתיב העיצוב חלון אחורי קטנטן.

סקודה יטי

מנוע ותיבת הילוכים
יחידת ההנעה המצוינת של קונצרן פולקסווגן, אותו מנוע 1,200 סמ"ק טורבו מפורסם, עברה לאחרונה שדרוג משמעותי. בפולקסווגן גולף, סקודה אוקטביה וסיאט לאון התבטא השדרוג בפעולה חלקה וליניארית יותר ובשיפור של עשרות אחוזים בצריכת הדלק - אך בסקודה יטי מותקן עדיין המנוע הישן, למרבה האכזבה.

הביצועים דווקא טובים מאוד, מהרגע בו נכנס לפעולה מגדש הטורבו ב-1,500 סל"ד. לפני כן ישנה השהיית טורבו מוחשית, אך משלב זה מאיץ היטי בקלות ובזריזות, והתאוצה הופכת איטית רק מעל 100 קמ"ש - אך גם אז, הוא מסוגל בהחלט לטפס למהירויות בלתי חוקיות.

תיבת ההילוכים, ה-DSG המוכרת, מתקשה להתמודד עם המשקל של הרכב והשהיית הטורבו. זה מתבטא בגמגום קל ביציאה מהמקום וברעידות קלות בנסיעה עירונית ובפקקים. בנסיעה בין עירונית התיבה מתפקדת ללא דופי, ומחליפה הילוכים באופן מהיר וחלק.

צריכת הדלק של המנוע הזה לא מצליחה להתקרב לנתוני היצרן, ואנחנו מדדנו 10 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת או 11 ק"מ לליטר בשיוט רגוע. עם המנוע החדש אין ספק שהיטי היה מסוגל ליותר, ולא ברור מדוע המשיכה היצרנית עם המנוע הישן גם לאחר מתיחת הפנים.

סקודה יטי

שטח
סקודה יטי לא מיועד כמובן לטיולים מאתגרים בעומק הנגב, אך ביחס לבני מינו הוא מציע יכולת טיולים לא רעה בכלל. מהלך המתלה ארוך יחסית, מרווח הגחון סביר וזוויות המרכב טובות. על שבילים, גם כאלו הרצופים בורות, היטי מרגיש נוח מאוד. עם אתגרים רציניים יותר הוא לא אמור ולא יכול להתמודד.

התנהגות כביש
למרות מרכז הכובד הגבוה, היטי מרגיש נטוע ומחובר היטב לכביש. האחיזה מצוינת גם תחת עומס, ההגה מדויק מאוד, והתחושה לא שונה משמעותית מזו של רכבים פרטיים. עם זאת, הנאה או תקשורת לא תמצאו כאן.

סקודה יטי

סיכום
אם תשאלו את מהנדסי היצרן הצ'כי, הם יענו לכם שמתיחת הפנים של סקודה יטי לא שינתה הרבה את המתכון המוכר. קצת פנסים, גריל קדמי, לא הרבה מעבר לזה. אבל היבואנית המקומית ניצלה את ההזדמנות כדי לשפר את מעמדו של היטי בתחרות הגוברת, והוסיפה לו פרטי אבזור נחוצים וגם הוזילה מעט את המחיר. כל אלו מספיקים כדי לשמר את מעמדו כג'יפון מוצלח במיוחד, שמוצא את מקומו בין שברולט טראקס, פיג'ו 2008 ויתר החבורה הקטנה, לבין הסגמנט של קיה ספורטז' ומאזדה CX5. עם קצת ליטוש בעיצוב הפנימי וביחידת ההנעה, היינו יכולים להיות שלמים הרבה יותר עם המלצת הקניה.


לדגמי סקודה בישראל - סקודה

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה