דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה אוקטביה RS - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


על סקודה אוקטביה RS אפשר להסתכל בכמה צורות שונות. אפשר לראות בה פוקלסווגן גולף GTI בלבוש שונה, או פשוט גרסה מאוד מהירה של מכונית משפחתית מצוינת. לדעתנו, האוקטביה היא אחת מהמשפחתיות הטובות ביותר בשוק - ולכן גרסת ספורט של אותו הרכב נשמעת מאוד קורצת. אם לוקחים בחשבון שמדובר ברכב המבוסס על המרכיבים המעולים של מכונית ספורטיבית מוצלחת כמו הגולף GTI, התיאבון נפתח עוד יותר. האם האוקטביה היא הפתרון המושלם לבעלי משפחות שרוצים משפחתית ספורטיבית?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סקודה אוקטביה RS


סקודה אוקטביה RS, מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין, 220 כ"ס, החל מ-214,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מרווח ושימושיות

יכולת ספורטיבית

יחידת הנעה

נוחות נסיעה

אחיזת כביש

גרסת ה-1.8...


סקודה אוקטביה RS
סקודה אוקטביה RS. בולטת בכחול, סולידית יותר בצבע לבן / צילומים: יתיר דוידוביץ
עיצוב

הדורות הראשונים של סקודה אוקטביה RS היו הכי "זאב בעור כבש" שאפשר. המצב בדור השלישי קצת שונה. עם חישוקי 19 אינצ' עצומים, ספויילר, גריל מושחר וכיתוב RS עצום על החזית, הכבש של סקודה קשר לראשו סרט ירוק והצטייד בחגורת נפץ. כבש, כבש, אבל שהיד. יש מי שחשבו שהתוצאה הסופית מוגזמת מדי, אבל התגובות היו חיוביות בעיקרן.

תא הנוסעים

את הנהג מקבלים זוג מושבים שחורים ועוטפים עם תפרים אדומים, הגה עם כיתוב RS במרכזו, דוושות אלומיניום וידית הילוכים ספורטיבית יותר. אפשר להגיד שהתוספות נחמדות, אבל האוקטביה לא מעניקה תחושה מספיק ספורטיבית. ההגה גדול מדי ותנוחת הישיבה יותר גבוהה מהגולף. לפחות שדה הראייה טוב בהרבה.

בדומה לאוקטביה הרגילה, המרווח ב-RS פשוט חסר תחרות. מקדימה שני נוסעים בוודאי יתרווחו, ומאחורה גם שלושה יוכלו לשבת בנסיעות ארוכות. המרווח לרגלי הנוסע השלישי קצת פחות טוב בגלל תעלת הינע בולטת, אך היא לא גבוהה כמו באודי A3 או בגולף (שמשתמשות באותה פלטפורמה בדיוק) והשטח משני צדדיה מספיק גדול לרגלי הנוסע האמצעי ולאלו שמצדדיו. תא המטען של האוקטביה מדהים בגודלו, וספק אם יש רכב בקטגוריית המשפחתיות (למעט סטיישן אחת או שתיים) שיצליח להוות תחרות לסקודה מבחינת הנפח ונוחות ההטענה.

סקודה אוקטביה RS

נוחות נסיעה

מערך המתלים נלקח פחות או יותר בשלמותו מהגולף GTI, וזה אמור להיות מתכון מצויין - שכן נוחות הנסיעה של הגרמניה די מוצלחת בהתחשב בעובדה שזו מכונית עם מתלים קשוחים. בפועל, יש פער בין השתיים. אולי שורש הבעיה ב-RS נעוץ בכיול מתלים שונה מזה של ה-GTI, אך יותר סביר להניח שמדובר בחישוקי ה-19 אינצ' המוגזמים (אבל היפהפיים). תהיה מה שלא תהיה הסיבה, נוחות הנסיעה באוקטביה RS לא מצליחה להרשים. גם ביחס למכוניות ספורטיביות אחרות היא מרגישה קופצנית ומדי פעם גם חובטת, בעיקר על שיבושים קטנים. ככל שאיכות הכביש עולה (ולכן בעיקר על כבישים ראשיים) נוחות הנסיעה משתפרת, אבל תמיד מדובר ברכב נוקשה שיכול להפתיע במעבר מהמורה לתוך תא הנוסעים. מהעבר השני, בידוד הרעשים נותר מעולה בגרסה הזו, ממש כמו באחות מגרמניה, מה שמשדרג את איכות הנסיעה בכביש בין עירוני.

סקודה אוקטביה RS

מנוע ותיבת הילוכים

יחידת ההנעה פשוט מופלאה. על הנייר היא אמורה להיות פחות מוצלחת מזו של הגולף בגלל תוספת משקל קלה לרעת הצ'כית ונתונים מעט פחות מרשימים, אבל בפועל ה-RS לא טומנת בוכנותיה בצלחת. היציאה מהמקום מעט מהוססת, אך משם, החל מכניסת הטורבו ב-1,500 סל"ד, המכונית טסה קדימה בהיסטריה של פולניה שראתה את בעלה לוקח קציצה ישר מהסיר. שיא ההספק (220 כוחות סוס) מגיע ב-6,200 סל"ד, והמשמעות הם 4,700 סיבובים שבהם המנוע יעיל באופן מוחלט (משיא המומנט לשיא ההספק - רצועת הכוח של המנוע). מעל שיא ההספק המנוע קצת דועך, אבל תמיד יש הילוך נוסף ששומר שהמנוע לא ירד מרכס הרי הכוח שלו. צריכת הדלק הצליחה להפתיע אותנו פעם אחר פעם. גם בנסיעות מאוד תובעניות היא לא חצתה את רף ה-7.5 ק"מ מלמטה, ובנסיעות ארוכות (בקצב גבוה מאוד) היא אפילו הביטה על ה-11 ק"מ לליטר מלמעלה. מפתיע ומרשים.

התנהגות כביש

ההגעה לכבישי נהיגה מעוררת ציפייה. הגולף GTI הפתיעה אותנו בנכונות מפתיעה להיכנס לסיבובים ובדיוק מוחלט בתוכם. האוקטביה, לעומתה, מעבירה תחושה של מכונית הרבה יותר גדולה והרבה פחות נכונה לזרום עם השגעונות של הנהג. בתחילת הפנייה החרטום מרגיש קצת סרבן, ויש צורך בהעברת משקל ברורה מאוד קדימה או בהסטה החלטית של ההגה כדי לגרום לה לעקוב אחרי הפנייה. ההגה עצמו גדול מדי ולא מספיק מדוייק, והנטייה לתת היגוי בולטת ופחות נשלטת ביחס למקובל בקטגוריה. התקשורת, גם מהשלדה ובעיקר מההגה, לוקה בחסר. בכבישי נהיגה קלאסיים כמו אלו של הרי ירושלים או רמת הגולן, האוקטביה מרגישה גדולה ומסורבלת מדי (למרות שהיא עדיין מהירה להחריד). בכבישים הללו, פולקסווגן גולף GTI, פורד פוקוס ST או רנו מגאן RS מרגישות חיות ומערבות בהרבה. בכבישים פחות טכניים ומאוד מהירים, המינוסים הללו מורגשים פחות ושם האחיזה ההחלטית והביצועים המענגים של האוקטביה צובעים את התמונה בצבעים הרבה יותר מרעננים. היכולת לכסות מרחקים בקלילות הופכת את האוקטביה RS לפיתרון מעניין לצמצום המרחקים שבין הפריפריה והמרכז.

סקודה אוקטביה RS

סיכום

סקודה אוקטביה RS אמורה להיות השילוב המושלם שבין מכונית נהיגה מוחלטת לבין שטח מחייה עבור המשפחה. בפועל, היא קצת מפספסת את הנקודה. מדובר במשפחתית טובה מאוד, למעט נוחות הנסיעה הבעייתית בעיר (עניין מקובל ברכבים ספורטיביים), וגם במכונית ספורטיבית טובה עם אחיזה גבוהה ויחידת הנעה מעולה. אבל הפספוס לא נובע מהאיכויות של האוקטביה, אלא מזהות המכוניות האחרות בזירה. הנהגים שמחפשים את הסכין הכי חדה בשכונה, יעדיפו בוודאות את אחת המתחרות שמציגות יכולות דינאמיות מדהימות (כל אחת בדרכה). לעומת זאת, מי שחפץ במכונית מהירה מאוד ומרווחת לנסיעות ארוכות, יאהב מאוד את האוקטביה - במיוחד בגרסת ה-1.8, שמציעה מנוע מעולה, נוחות עדיפה וביצועים דומים במחיר שנמוך ב-60 אלף שקל. זה משאיר את האוקטביה RS כפתרון לאלו שרוצים את המכונית הכי מרווחת ומהירה שיש לקטגוריה להציע, וללא קשר לאיכויות הניהוג. האם יש הרבה כאלו בשוק? ימים יגידו.



ומה דעתנו על האוקטביה הרגילה? צפו בוידאו:

צפייה בתוכן סקודה אוקטביה RS - מבחן רכב



לדגמי סקודה בישראל - סקודה

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. הרכב שווה 170,000 ש״ח לכל היותר 
    יוסי, 17-04-2014

    יופי של כתבה - ניתוח יפה.
    אין מה לעשות - היצרן החליט שתמיד יישאר פער איכות בין סקודה לבין וולקסוואגן - זה המיצוב.
    אי אפשר להשוות אוקטביה לפאסאט מבחינת איכות נסיעה, נוחות, בידוד רעשים.
    סקודה זה רכב של ״עלות מול תועלת״.
    ב 170 יש על מה לדבר וגם אז מומלץ לוותר על החלון שמש ולהביא חישוקי 18 אינץ׳ (פחות דאווין - יותר נוחות).
    במחיר של 215 עדיף לפזול לכיוון ב.מ.וו. 320. אם כבר אז כבר.

    סגור תגובה

  • 2. מחיר מוגזם 
    ניר, 17-04-2014

    1 צודק.
    במחיר של 170-175 לגירסה ידנית ו- 180-185 א' ₪ ל DSG סקודה ימכרו מכוניות רבות. במחיר כיום הם יגרדו בין 12-20 מכוניות בשנה. תוך שנה , שנה וחצי הם יבינו שמשהו לא עובד ואז יקבלו החלטה: להשאיר את המחיר ולהמשיך למכור במספרים הללו, או להפסיק את הייבוא או להוריד את המחיר למה שציינתי ואז למכור יחידות רבות. הבעיה היא כנראה ההנהלה של צ'מפיון שכנראה מטרפדת כיום את המחיר המוזל מחשש שהדבר יפגע קשה במכירות של הגולף GTI. מי יקנה גולף GTI אם סקודה תמכור את האוקטביה RS במחירים שציינתי ועוד מאובזרת בנדיבות מול הגולף העירומה.
    חבל על רכב כל כך טוב שמבוזבז ככה.

    סגור תגובה

  • 3. מחיר מחיר מחיר 
    שרון, 17-04-2014

    מי שמחפש רכב ספורט במחיר הזה אזי הרנו מגאן rs cup עדיפה בהרבה.
    מי שמחפש רכב משפחתי מהיר, גדול אזי האוקטביה 1.8 עדיפה שכן היא זולה ב - 60 א' ₪ אבל היא לא מאובזרת כמעט בכלום.
    מי שמחפש רכב משפחתי קצת פחות חזק אך מאובזר מכף רגל ועד ראש כולל הכל ימצא את המאזדה 3 החדשה נפח 2000 ספיריט שאך זולה ב 20 א' ₪ .
    בקיצור סקודה rs טובה ככל שתהיה ומאובזרת בהגזמה (מי צריך גג נפתח וג'נטים 19? חבל על הכסף) נופלת בין הכסאות רק בגלל התמחור המוגזם. צודקים המגיבים שלפני.
    למה לעשות טעות כזאת על תמחור על רכב טוב ? הסיבה לא ברורה לי. יכול להיות שמגיב 2 צודק ויכול להיות סיבה אחרת.
    זה לא משנה. סקודה מפספסים בענק.

    סגור תגובה

  • 4. מסכים עם 3 החבר'ה שלפני. התמחור הורג את הרכב הזה. 
    שי, 18-04-2014

    ה - RS, היתה צריכה להיות מתומחרת מול השברולט מאליבו 2014, גם אם אינה מוגדרת כמשפחתית ספורטיבית, אך דומה (אם לא עולה על) ל- RS בביצועים ובאיבזור. בתמחור הנוכחי, וולוו S60 החדשה זולה ועדיפה על ה- RS (לפחות במחלקת השופוני). ואני כבר לא מדבר על מכוניות ספורטיביות אמיתיות, דוגמת הפוקוס ST סטיישן, שנמכרת באזור ה- 200,000 ש"ח (תלוי ברמת האיבזור), אצל היבואן המקביל, איילון מוטורס. צדק מי שלפני שטען שה- RS תימכר בכמויות זעומות.

    סגור תגובה

  • 5. אולי אין לה הרבה איבזור... 
    יונתן, 18-04-2014

    אולי אין לה הרבה אבזור׳אבל לרנו אין בכלל,לחבר של אבא שלי יש אוקטביה ולדעתו זה אותו מעולה

    סגור תגובה

  • 6. מסכים 
    יונתן, 18-04-2014

    מסגים אם 4

    סגור תגובה

  • 7. למה בכלל לטרוח להרוג מישהו, כשאפשר לקבור אותו חי 
    סקודריה זה רק מזכיר סקודה, אבל זה לא, 19-04-2014

  • 8. לי יש את ה1.8 180 כ״ס החדש 
    דוד, 20-04-2014

    והרכב ממש מטוס ומספק. נראה לי מיותר להוסיף עו 60000 אלף על 200 סמק

    סגור תגובה

  • 9. צ׳מפיון תירדו מהעץ בבקשה 
    סאמי, 28-04-2014

    תימחור הזוי, במיוחד כאשר מותגי פרימיום כגון אאודי, וולוו ו-ב מ וו מציבים דגמי כניסה במחירים יותר שפוי, וכל רכבי המנהלים למינם זולים מהסקודה הזאת בהרבה... נשאר לנו בתור לקוחות פוטינציאלים רק לזנוח את הרעיון לקנות רכב אמנם טוב ומרשים אבל במחיר ממש לא רלוונטי, המחיר צריך להיות בסביבות 180,000 ש״ח ואגורה אחת לא יותר !!!

    סגור תגובה

  • 10. סקודה אוקטביה RS 
    יונתן, 09-12-2015

    אוטו שווה כל שקל

    סגור תגובה

  • 11. גרוע (לת)
    , 10-04-2016

חזור למעלה