דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה אוקטביה 1.4 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


סדרת מנועי ה-TSI של קונצרן פולקסווגן יכולה לתעתע. אנחנו חושבים שאנחנו כבר מכירים אותם היטב, כתבי הרכב מדקלמים את הנתונים, אבל למעשה המנועים האלו לא מפסיקים להתחדש. מנוע ה-1.2 הבסיסי עבר שדרוג משמעותי בדגמים החדשים של פולקסווגן גולף, סיאט לאון וסקודה אוקטביה; נתוני הביצועים לא השתנו, אבל אופי הפעולה הפך ליניארי וחלק יותר - וגם צריכת הדלק השתפרה. מנוע ה-1,400 של סקודה אוקטביה הוא מקרה הרבה יותר מעניין. מדובר בפיתוח חדש של VAG, עם הספק משופר ותצרוכת דלק עדיפה לעומת ה-1,400 המוכר. באירופה משווק המנוע בגולף ובדגמים נוספים - אבל אלינו הוא מגיע רק בחרטומה של האוקטביה, כך שמיהרנו לאסוף את המשפחתית המוכרת למפגש עם המנוע הלא מוכר.

המבחן הזה הוא גם הזדמנות למפגש ראשון שלנו עם רמת הגימור Elegance של האוקטביה החדשה. תוספת של 6,000 שקל מבקשת היבואנית עבור האבזור הנוסף של גרסה זו, ו-8,000 שקל נדרשים עבור שדרוג ממנוע ה-1.2 הקטן ל-1.4 החדש. הסכומים לא גדולים מאוד עבור לקוחות פרטיים, ואנחנו יצאנו לבדוק האם כדאי לקחת את השדרוגים.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סקודה אוקטביה


סקודה אוקטביה, טורבו-בנזין 1.4 ליטר, 140 כ"ס, Elegance, מחיר - 145,500 שקל

יתרונות

חסרונות

מרווח ותא מטען

נוחות בינונית בעיר

תחושת איכות בתא הנוסעים

רעש עמום נוכח ברכב

מנוע זריז

הפערים קטנים ביחס לגרסת הבסיס


סקודה אוקטביה
סקודה אוקטביה Elegance. צילומים: יתיר דוידוביץ ודנה גורלנד

עיצוב

כבר במבט ראשון, ה-Elegance נראית אלגנטית יותר (כמה מקורי מצידנו). חישוקים קלים ופנסי ערפל הופכים את ההופעה החיצונית של האוקטביה למרשימה הרבה יותר, אך את הרושם המשמעותי ביותר מקבלים עם הכניסה לתא הנוסעים. צבעים שחורים בגרסת הבסיס, צבעים בהירים במאובזרת - לכאורה הבדל זניח, אבל זה מה שעושה את ההבדל בין תחושה עממית ליוקרתית באוקטביה. רק בשביל זה שווה לשדרג לרמת הגימור הגבוהה.

תא הנוסעים

רשימת האבזור של סקודה אוקטביה מכובדת כבר בגרסת ה-Ambition הבסיסית. תוכלו למצוא שם מסך מגע עם מערכת שמע נשלטת מההגה, חיבורים לנגני שמע ודיבורית בלוטות'; גם בקרת שיוט נכללת באבזור הסטנדרטי, וכך גם מערכת "עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה. אז מה עוד אפשר להוסיף?

גרסת ה-Elegance מוסיפה למפרט עוד כמה פריטי אבזור נחוצים ופחות נחוצים: בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ותאורה ומראות צד עם קיפול חשמלי. לא רע. לשם הנוחות הוסיפו כאן מספר אפשרויות כוונון חדשות למושבים הקדמיים, שמשפרות את מה שממילא היה מצוין באוקטביה.

מעבר לזה, אין הבדל גדול בין האוקטביות. המשפחתית של סקודה מרווחת מאוד, ומעניקה אפשרות של ממש להסעת 5 נוסעים + מטען. אמרנו מטען? התכוונו כנראה לקניות, מזוודות, ציוד סקי ועוד איזה סקודה סיטיגו קטנה שיכולה להיכנס שם מאחור. כל מי שנסע במונית בשנים האחרונות מכיר את עתודות הנדל"ן שמחזיקה סקודה אוקטביה בבגאז'.

סקודה אוקטביה

נוחות נסיעה

נוחות הנסיעה לא מבריקה בתוך העיר. רק בגרסת ה-1,800 סמ"ק היקרה מקבלים באוקטביה את המתלה הרב-חיבורי המתקדם, בעוד הגרסאות הסטנדרטיות מצוידות במתלה מיושן שלא מיטיב להתמודד עם שיבושי האספלט של המועצות המקומיות. יציאה אל הכביש המהיר משפרת את התחושות, ומעניקה תחושה איכותית וגרמנית של מוצקות ויציבות.

מנוע ותיבת הילוכים

אחרי כל זה, אפשר להגיע כבר למטרה שלשמה התכנסנו - המנוע. דף הנתונים מספר על הספק של 140 כוחות סוס ב-4,500 סל"ד, יחד עם מומנט של 25.4 קג"מ המתקבל כבר ב-1,500 סל"ד. לעומת ה-1,400 סמ"ק הקודם מדובר בשיפור של ממש בנתונים. רגע לפני שמתניעים, הקטלוג גם מבטיח לקצץ 2 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש: 10.5 שניות אורכת התאוצה המסורתית בגרסת ה-1.2 ליטר, 8.5 שניות ב-1.4 ליטר.

לחיצה ראשונית על הגז, כמנהגם של מנועי טורבו, מלווה בהשתהות קלה עד לשלב בו נכנס מגדש הטורבו לפעולה. כשהטורבו מתחיל לעבוד, הכוח זורם בלי הפסקה והאוקטביה מאיצה בקלילות ובזריזות. את כל זה אמרנו גם על מנוע ה-1,200 סמ"ק, שמרגיש זריז ונמרץ - אך כאן האוקטביה נמרצת יותר, וההבדל מורגש גם אם לא בדרמטיות.

תאוצות ביניים וטיפוס בעליות במהירות גבוהה זה משחק ילדים עבור האוקטביה. אמנם, גם המנוע הקטן מבצע את המלאכה היטב, אך במהירויות הגבוהות יש תחושה של זרימת כוח טובה ומהנה יותר. המנוע החדש פחות אגרסיבי מזה שקדם לו, והתחושה יותר ליניארית ומתונה. עם זאת, ה-1.4 החדש פחות רגוע ויותר נמרץ מה-1.2 - כך שבכל מצב יש תחושה של עתודות כוח נדיבות מתחת לרגל ימין. ביצועיסט.

צליל עמום בתדר נמוך הופיע מכיוונו של המנוע והטריד מעט את הבוחנים. במנוע הקטן יותר, הסכימו כולם, האוקטביה היתה שקטה יותר. במהלך ימי המבחן עמדה צריכת הדלק על 13.7 ק"מ לליטר, בנהיגה שמרביתה היתה בתנאים בין עירוניים, מאומצים בחלקם.

סקודה אוקטביה

סיכום

גרסת ה- Elegance של סקודה אוקטביה מרגישה יוקרתית ומהודרת יותר מגרסת ה-Ambition. מרבית התוספות לא נחוצות, אך הן בהחלט מעניקות תחושה טובה יותר ומצליחות להצדיק את תוספת המחיר.

את המנוע ניתן להגדיר כ"פיקנטי אך לא חריף", ועכשיו הגיע שלב הנימוקים. עם יחידת ה-1,400 סמ"ק האוקטביה מרגישה זריזה ומהנה בכל מצב, והיתרון הגדול בגרסה זו הוא בעודפי הכוח ובתחושת הנמרצות במהירויות גבוהות. נדמה שהבעיה הכי גדולה שלו היא בכלל המנוע הקטן יותר, שמספק את מרבית הדרישות מרכב משפחתי ומרגיש טוב מאוד על האוקטביה. האם ההבדל בין "טוב מאוד" ל"מצוין" מצדיק את השדרוג? פערי המחיר בהחלט סבירים, ויחליט הלקוח אם הוא מעוניין לשלם על האקסטרה.


לדגמי סקודה בישראל - סקודה

למאמר זה התפרסמו 19 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה