דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיאט ארונה (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

סיאט ארונה הגיע לעולם באמצע שנת 2017, כרכב פנאי קטן ראשון בקבוצת פולקסווגן. הבחירה דווקא בסיאט כמותג הראשון של הקונצרן בקטגוריה החשובה הזו היתה מעט מפתיעה, אבל הוכיחה את עצמה: מספרי המכירות הארונה גדולים משמעותית מאלו של אחיו לבית סקודה ופולקסווגן, ולמעשה מציבים אותו בשנים האחרונות כאחד הדגמים הבולטים בשוק. את שנת 2018 הוא סיים במקום השלישי בקטגוריה, ב-2019 טיפס למקום השני וב-2020 כבש את המקום הראשון.

ועכשיו התחרות הפכה צפופה וקשה יותר. בשנה האחרונה נכנסו לזירה ג'יפונים קטנים נוספים של יונדאי, טויוטה, פורד ואחרים, ובסיאט היו צריכים להגיב עם רענון לארונה. אז מה השתנה בפרטים הקטנים ומה זה עשה לתמונה הכוללת?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סיאט ארונה


סיאט ארונה, 1.0 ליטר טורבו-בנזין, 110 כ"ס, מ-116,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

מרווח לארבעה

אבזור מצומצם במושב האחורי

נוחות נסיעה

יחידת הנעה בעיר

צריכת דלק

  השינוי בעיצוב מינורי

סיאט ארונה

עיצוב

במראה החיצוני של הארונה אין דרמות, אבל יש נגיעות קלות והתקדמות זהירה. הפגוש המוכסף לא הגיע לגרסת הסטייל שבחנו, אך פנסי הערפל יצאו ממקומם הקודם בפגוש התחתון ועלו אל צידי הסבכה הקדמית, יחידות התאורה הראשיות התחדדו ומאחור מופיע שם הדגם בכתב יד, כמו בלאון ובאטקה.

מבפנים השינוי בולט הרבה יותר. מסך המולטימדיה גדל והחליף מיקומים עם פתחי המיזוג, שכעת נמצאים מתחתיו; פתחי המיזוג בצדדים הפכו עגולים, לגלגל ההגה הצטרפו גימורים מוכספים ותחתית קטומה, לרוחב הדשבורד ישנו פאנל כסוף ואת פתחי המיזוג מקיפים פסים כתומים ומרעננים. גם איכות החומרים השתפרה במידה לא מבוטלת: על הדלתות ועל הדשבורד נמצאים כעת משטחים רכים יותר בפער מורגש.

סיאט ארונה

תא הנוסעים

הכניסה לארונה נוחה, תנוחת הישיבה גבוהה במידה מספקת ובפנים יש תחושת מרחב מוצלחת. כסא הנהג נוח, גם אם לא מציע תמיכה מושלמת. היצע תאי האחסון כולל משענת יד מתכווננת עם חלל אחסון בתוכה, צמד מחזיקי כוסות ותא לסלולארי עם שני שקעי USB בטייפ C, במקום החיבור המסורתי שהיה בדגם היוצא. לא סיפור גדול, רק תחליפו כבל. מגירת האחסון (המגירונה של הארונה, אם תרצו) עדיין נמצאת מתחת למושב הנוסע מלפנים.

סיאט ארונה

מסך המולטימדיה החדש כולל מערכת הפעלה חדשה ודוברת עברית, שקל יחסית להתמצא בה אחרי שמסדרים את הווידג'טים שרוצים במקומות הנכונים. היצע האפשרויות והתפריטים נרחב מאוד, התרגום לעברית טוב יותר מאשר בלאון, ורק חבל שכפתורי הווליום הפיזיים הוחלפו בכפתורי מגע קטנטנים. אפילו משטח המגע של הווליום בלאון עדיף לטעמנו.

סיאט ארונה

רשימת האבזור של גרסת הסטייל  הבסיסית כוללת, מלבד המולטימדיה, גם תוספות שלא היו בדגם הקודם כמו טעינה אלחוטית לסלולארי, תאורת לד קדמית ומערכת מקורית לתיקון סטיה מנתיב, שמאפשרת לוותר על ההתקנה המקומית של מערכת ה"מובילאיי". מנגד, מן המפרט הקודם הוסרה המערכת לניטור שטחים מתים במראות הצד.

סיאט ארונה

ומה לא השתנה? כמו בדגם היוצא, יש כאן כניסה והנעה ללא מפתח, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת אקלים מפוצלת, חישוקי "16 קלים, מראות צד עם קיפול חשמלי ומראה מרכזית מתכהה.

סיאט ארונה

המבנה הריבועי של הארונה מייצר דלתות גדולות יחסית שמקלות על הכניסה פנימה. לשלושה נוסעים בוגרים יהיה כאן כמובן צפוף, אבל שניים יהנו ממרווח טוב מאוד לרגליים ולראש וממושב גבוה ונוח. מלבד רוחב המושב, גם תעלת הינע גבוהה תפריע לנוסע שבמרכז.

סיאט ארונה

מאחור אין פריטי אבזור כלל: זה לא רק פתחי המיזוג שחסרים פה, אלא גם ידיות אחיזה בתקרה, תאורה, כיסי אחסון או משענת יד במרכז.

תא המטען מציע נפח של 400 ליטרים. המבנה שלו נגיש, סף ההטענה נמוך, ישנו מדף פנימי לחלוקת הגובה, רצועות גומי לעיגון חפצים, ווי תליה וגם גלגל חלופי.

סיאט ארונה

נוחות נסיעה

הארונה מציג יכולת שיכוך טובה מאוד עבור ג'יפון מסוגו, במיוחד בגרסת הסטייל שמציעה חישוקים קטנים מאלו של ה-FR הבכירה. יש אמנם רעשי מתלים במידה סבירה, אך ספיגת השיבושים טובה וגם על פסי האטה גדולים אין נדנוד יוצא דופן. גם יכולת התמרון בעיר מצוינת, הודות לראות הטובה ולמימדים הקטנים.

סיאט ארונה

מחוץ לעיר מורגשים בעיקר יותר רעשי רוח, כאשר בידוד רעשי הכביש השתפר מאוד במסגרת מתיחת הפנים. גם רמת הריסון השתפרה, והארונה מרגיש יחסית יציב ונינוח על כבישים גליים במהירות גבוהה. זו לא לאון, אבל ביחס לבני מינו - מדובר ברכב נוח.

סיאט ארונה

מנוע ותיבת הילוכים

יחידת ההנעה לא השתנתה במסגרת מתיחת הפנים. מדובר עדיין במנוע 3 צילינדרים בנפח ליטר בודד, עם הספק של 110 כ"ס ומומנט של 20.4 קג"מ.

סיאט ארונה

בתוך העיר, במהירויות נמוכות, התנועה לפעמים לא לגמרי חלקה - במיוחד כאשר פועלת במקביל המערכת לדימום מנוע בעמידה. אבל מלבד ההערה הזו, מדובר ביחידת הנעה מצוינת. היא מאפשרת לארונה להיות זריז מאוד בכל מצב, להתמודד בקלות עם עקיפות מהירות ועליות מאומצות, כאשר תיבת ה-DSG כפולת המצמדים מגיבה מהר מאוד במצב הספורטיבי שלה וגם צליל המנוע מחוספס ונעים.

סיאט ארונה

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 17.2 ק"מ לליטר בשיוט מתון וירדה ל-13.1 ק"מ לליטר לאחר נהיגה מאומצת. מרשים.

סיאט ארונה

התנהגות כביש

יש ג'יפונים ספורטיביים מהארונה - למשל יונדאי קונה או פיג'ו 2008, אבל בסך הכל גם כאן הצלחנו ליהנות בין העיקולים. התחושה קלילה, הכניסה לפניות מהירה ויש מעט רכינה, אך היעדר התקשורת מהמרכיבים השונים מנטרל את העוקץ הספורטיבי. מילא.

סיאט ארונה

סיכום

סיאט ארונה לא עבר שינוי מהותי, אבל בהחלט שיפר את התמורה במקומות המתבקשים. העיצוב שלו נותר דומה מאוד לזה של הדור היוצא, אך מבפנים התחושות השתפרו משמעותית הודות לשילובי הצבעים, לשדרוג של החומרים ולמסך המולטימדיה החדש.

התוספת של המערכת לתיקון סטיה מנתיב מבורכת אף היא, וציון לשבח מגיע לארונה גם על השיפור בנוחות ובבידוד הרעשים. למרות שהמחיר התייקר קלות, סיאט ארונה הוא עדיין אחד מרכבי הפנאי הזולים בישראל - ולהערכתנו הוא ימשיך לככב בטבלאות המכירות.

לצפייה בכל דגמי סיאט בישראל

 

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה