דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיאט אטקה (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

כשסיאט אטקה חגג 4.5 שנים, גיל שבו לא פעם כבר מתחילים בקיפולים ומדברים על הדור הבא, החליטה היצרנית הספרדיה להעניק דחיפה מחודשת לרכב הפנאי המצליח ולבצע מתיחת פנים. יש שיגידו שהמתיחה הגיעה מעט באיחור, יש שיגידו שסוס מנצח לא מחליפים (לפחות לא כל כך מהר).

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סיאט אטקה


סיאט אטקה, 1.5 ליטרים טורבו-בנזין, DSG 7 הילוכים, 150 כ"ס, מ-143,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

ביצועים

נוחות בעיר

הנדסת אנוש

עיצוב

תא מטען

  דינאמיות

סיאט אטקה

כך או אחרת, האטקה ימצא את עצמו בסביבה תחרותית מאתגרת מאוד בשנה הקרובה: יונדאי טוסון החדש ינחת כאן בעוד כחצי שנה ויחד איתו גם מיצובישי אקליפס קרוס המחודש, פיג'ו 3008 המחודש כבר נמצא כאן, רנו ארקנה המעוצב ינחת גם הוא לקראת סוף שנת 2021 וגם ניסאן קשקאי יצטרף אליו, שברולט טריילבלייזר הושק ממש לאחרונה וכל אלו מצטרפים לדגמים רבים וטובים שכבר נמצאים איתנו. אז האם מתיחת הפנים של סיאט אטקה מספיקה להתמודדות מול הצונאמי של רכבי הפנאי הקומפקטיים?

עיצוב

האטקה היה רכב פנאי נאה, אך לא נהנה מעיצוב פורץ דרך או מיוחד. גם מתיחת הפנים לא הפכה אותו לכזה: הוא נותר אלגנטי, מעט יותר עדכני כשעיצוב החזית הוא הקלף החזק שלו עם תאורת היום הנאה שעכשיו היא טיפה'לה צרה יותר. גם לוגו ATECA מאחור התחדש. זוכרים את מדבקת auto emocion על קורות הלאון מהדור השני? אז כזה.

סיאט אטקה

העיצוב הפנימי לא מיוחד ומרגישים שהוא תוכנן כדי להיות פרקטי ולא מעבר לזה. ההגה בעיצוב מעט שונה, המראה המרכזית היא כעת ללא מסגרת וגם מסך המולטימדיה התחדש כשכפתורי התפריטים עברו לחלקו התחתון.

ולסיכום פרק העיצוב, אם ניזכר במתחרים כמו פיג'ו 3008 המחודש או הדור החדש של יונדאי טוסון, נראה שלאטקה צפויה תחרות לא פשוטה.

סיאט אטקה

תא הנוסעים

מושב הנהג רך אבל במידה, נוח גם לאחר נסיעה ממושכת. המרווח טוב ובגרסת ה"סטייל" ללא הגג הפנורמי המרווח לראש טוב גם הוא. שדה הראיה מוצלח.

הכניסה לעמדת הנהג לא מפתיעה. לעיצוב הפשוט יתרון בפרקטיקה והנדסת האנוש - אין פה יותר מידי חוכמות והכל בדיוק "כמו פעם". לדוגמה, לפקדי בקרת האקלים יש גלגלות פשוטות, יש כפתור ייעודי לבחירת כיוון יציאת האוויר, ידית הילוכים סטנדרטית ואפילו בקרת השיוט נמצאת על ההגה ולא בידית נסתרת מאחורי ההגה כמו בדגמי קונצרן פולקסווגן אחרים (רק למה גלגלת עוצמת השמע בצד שמאל והעברת התחנות בצד ימין?).

סיאט אטקה

הכניסה למושב האחורי נוחה מאוד. קל להתקין כיסאות בטיחות ולהכניס או להוציא ילדים, וגם המרווח לשניים מצויין. הספסל האחורי מעוצב כשני כיסאות כמעט נפרדים עם תמיכה מסויימת לעכוז ולמותן. לשלושה יהיה פחות מרווח כשלנוסע במרכז יהיה פחות נוח עקב תעלת הינע גבוהה יחסית שמחייבת ישיבה בפישוק.

במושב האחורי מצאנו גם משענת יד עם פתח גישה לתא המטען ומחזיקי כוסות, פתחי מיזוג, תאורת תקרה נפרדת, 4 ווי תליה וכמובן ידיות אחיזה. וגם שני שקעי USB C.

סיאט אטקה

סיאט אטקה המחודש משווק ב-3 רמות גימור - סטייל, אקספיריאנס ו-FR. כבר בגרסת הכניסה ישנה בקרת אקלים מפוצלת (מתכון ידוע אצלנו לשמירת על שלום בית), מסך מולטימדיה בגודל 8.25 אינץ' עם קישוריות לטלפון הסלולרי, תאורת לד, חיישני חניה אחוריים, הנעה בכפתור, מראה פנימית נגד סנוור, בלם יד חשמלי עם "אוטו-הולד" וחישוקי 17 אינץ'.

בבטיחות יש בלימת חירום שמזהה גם הולכי רגל ודו-גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ומערכת למניעת תאונות משניות.

בתוספת של 20,000 שקלים, נכון לכתיבת שורות אלו, גרסת ה"אקספיריאנס" מוסיפה לא מעט פריטים שמשדרגים את התחושה הכללית. מסך המולטימדיה גדל ל-9.2 אינץ', החישוקים גדלים ל-18 אינץ', מצטרפת מצלמת רוורס, גם הכניסה לרכב היא ללא מפתח, לוח המחוונים הופך דיגיטלי ובנוסף ישנם מנופי שליטה על תיבת תיבת ההילוכים, בורר מצבי נהיגה, תאורת אווירה וגג פנוראמי. הבטיחות משתדרגת עם התרעת רכב בשטח מת והתרעת תנועה חוצה מאחור. שווה.

סיאט אטקה

בגרסת ה-FR אווירה ספורטיבית יותר עם מושבי ספורט וריפוד תקרה שחור, חישוקים בעיצוב שונה וגימורים שחורים לשבכה הקדמית, למסגרת החלונות, לפסי הגגון ולמגן הגחון המדומה. בנוסף יש גם עוד קצת אביזרים כמו חיישני חנייה קדמיים, מערכת חניה אוטומטית ומערכת שמע של Beats. התוספות הללו יעלו לכם רק עוד 5,000 שקלים.

איכות החומרים פשוטה יחסית כשמעלה הדשבורד והדלתות מצופה גומי עבה, ופרט לחלק מצופה בד בדלתות בשאר הרכב נפגוש פלסטיקה פשוטה. מאידך, איכות ההרכבה טובה מאוד.

תא המטען בנפח 510 ליטרים והוא שימושי מאוד. סף ההעמסה נמוך יחסית והוא יכיל בקלות ציוד משפחתי לסופ"ש, וזה עוד לפני האפשרות לפרק את המדף העליון. לחובתו נציין שבקיפול מושבים נוצרת מדרגה גבוהה שתקשה על העמסת פריטים גדולים וארוכים יותר.

סיאט אטקה

נוחות נסיעה

התמרון העירוני נהדר. לאטקה רדיוס סיבוב קטן ופשוט לבצע איתו חניות, למשל.

הנוחות העירונית טובה אך לא מצטיינת. בגרסת הנבחנת ישנם כאמור חישוקי 17" (לעומת 18" באחרות) ולמרות זאת לא פעם שיבושים חדים יחסית הורגשו היטב בתא הנוסעים.

בנסיעה בין-עירונית הנוחות עולה שלב. האטקה מרוסן בכביש גלי ובידוד הרעשים טוב מאוד, מה שתורם לאיכות הנסיעה.

סיאט אטקה

מנוע ותיבת הילוכים

לאטקה המחודש, כמו לדגם היוצא, יש מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטרים המספק 150 כ"ס, 25.5 קג"מ שזמינים כבר מ-1,500 סל"ד והאצה ל-100 קמ"ש שמסתיימת אחרי 8.6 שניות.

לנתונים המצויינים יש גם גיבוי במציאות. האטקה מרגיש זריז וחזק מספיק גם כשכל המשפחה נוכחת. למנוע יש מערכת לניתוק שני צילינדרים שנועדה לסייע לחסוך דלק בשיוט - פעולתה חלקה ותצטרכו ממש להקדיש תשומת לב כדי לשים לב לניתוק או לחיבור שלהם.

תיבת הילוכים גם היא זהה לדגם טרום מתיחת הפנים - כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. התיבה פועלת באופן חלק ברוב הזמן, ורק במקרים חריגים אפשר להוציא אותה משלוותה.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 12 ק"מ לליטר בתנאים שגרתיים.

סיאט אטקה

התנהגות כביש

התחושה בטוחה לגמרי עם אחיזה טובה, אבל האטקה לא מרגיש ספורטיבי בשום צורה שהיא. ההגה קל ואנמי למדי, ישנה נטיה (מקובלת) לתת היגוי והתגובות מהשלדה ניטרליות.

סיאט אטקה

סיכום

סיאט אטקה היה ונשאר אופציה איכותית ולא יקרה בקטגוריית רכבי הפנאי, עם שימושיות גבוהה וביצועים טובים. מתיחת הפנים הפכה אותו עדכני יותר אך לא יצקה לתוכו ייחודיות כלשהי לעומת מתחרים ותיקים וגם לא יצרה בידול ברור לעומת דגמי הפנאי האחרים של קבוצת פולקסווגן.

ולמרות זאת, אם אתם מחבבים את העיצוב הסולידי, ומעדיפים פשטות תפעול על פני יכולות ספורטיביות, האטקה יספק לכם בדיוק את מבוקשכם.

לדגמי סיאט בישראל - סיאט

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה