דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סוזוקי ויטרה (1.4 טורבו, 4X4) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

רבים מרוכשי הרכב מגיעים להתלבטות די נפוצה: הם יכולים להשקיע את הכסף ברכב גדול יחסית ברמת אבזור בסיסית, או ברכב קטן יותר אך עם מפרט עדיף בסעיף האבזור ולפעמים גם בביצועים. יש הרבה שיקולים לטובת הרכב הגדול: המרחב בדרך כלל עדיף משמעותית, וגם האיכויות הכלליות עולות ככל שמתקדמים בקטגוריות. מצד שני, לעיתים סל האבזור והתוספות השונות שמוצעות בגרסאות הבכירות של דגמים קטנים יותר, מהווים יתרון הקורץ מאוד למי שמניח סכום נכבד של כסף אצל היבואן.

גרסת ההנעה הכפולה החזקה של סוזוקי ויטרה מחדדת מאוד את הדילמה. בעבור סכום שאפשר לקנות איתו רכב פנאי קומפקטי כמו סקודה קארוק או קיה ספורטז', תוכלו לקבל את הגרסה המאובזרת ביותר והחזקה ביותר של הסוזוקי וגם ליהנות עם הנעה כפולה. משתלם? ואיך מתפקדות מערכות הבטיחות החדשות שהצטרפו סוף סוף למפרט?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סוזוקי ויטרה


סוזוקי ויטרה, 1.4 טורבו, 140 כ"ס הנעה כפולה, מ-148,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

יחידת הנעה

נוחות נסיעה

מולטימדיה

איכות חומרים

צריכת דלק

  מחיר רכישה

סוזוקי ויטרה

עיצוב

רכב הפנאי הקטן נראה הרבה יותר גדול מגודלו האמיתי. בסיס הגלגלים של הויטרה קצר מאוד (250 ס"מ) אך הוא גבוה יחסית עם נתון של 161 ס"מ. זהו רכב גבוה ממרבית המתחרות ויחד עם סרחי עודף די משמעותיים ועיצוב ג'יפוני ורבוע הוא נראה כמעט בקטגוריה אחרת, גדולה יותר מרוב מתחריו.

הויטרה נאה למדי עם נגיעות קטנות שמעניקות לו את מראה הג'יפון הקשוח. על העיצוב הרבוע כבר כתבנו אך אליו יש להוסיף ניקלים בחזית ועל דופן מכסה המנוע שבהחלט תורמים לתחושה המוצלחת שהיפני הקטן מעניק. רכב המבחן הגיע גם בצביעה משולבת עם גג בצבע שחור. וואלה, נראה מעולה, גם אם לא הכי מודרני.

סוזוקי ויטרה 2020

תא הנוסעים

תא הנוסעים חושף את גילו המתקדם של הויטרה. העיצוב מרגיש קצת כמו של רכב שטח קלאסי, עם קונסולה אנכית ובלם יד מכאני וגדול, אבל העיצוב הכללי לא מציע הרבה ייחודיות, הצבע השולט הוא שחור והפלסטיקה פשוטה ומחוספסת. הקטגוריה של הויטרה לא מצטיינת באיכות חומרים טובה בדרך כלל, אבל גם ביחס לקבוצתו היפני לא מרשים.

לוח המחוונים אנלוגי ופשוט יחסית, גם באינפורמציה שהוא מציג וגם בגרפיקה ובתפעול. האבזור הכולל לא רע בכלל, למרות כמה חוסרים. יש כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, מראות מתקפלות חשמלית, חיישני גשם ותאורה, פנסי לד, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים ומצלמת רוורס וגם מסך מולטימדיה עליו שווה להתעכב.

סוזוקי ויטרה תא הנוסעים

המסך גדול מאוד ביחס למקובל (10.1 אינץ') והוא תוספת בהתקנה מקומית. בדרך כלל מדובר התקנות מקומיות לא מעניקות איכות גבוהה, אך במקרה של הויטרה העניין פועל לטובתו. המערכת עצמה מאוד מהירה ויציבה ביחס להרבה מערכות מולטימדיה מקוריות שפגשנו. המערכת גם מזהה דיבור בעברית בצורה מרשימה: פעולות רבות, כמו הזנת כתובת ניווט או חיוג לאנשי קשר ששמורים בנייד בעברית, מתבצעות בקלילות. כל הכבוד!

זה לא שאין גליצ'ים, ואיכשהו כל פעם שהמערכת לא מצליחה לזהות את הנאמר היא מחליטה שחייבים מהר מהר להתקשר לשירותי החירום. למרבה המזל היא נותנת לך 3 שניות להתחרט וכך נחסכו מספר טלפונים למשטרה ולמד"א.

סוזוקי ויטרה לוח שעונים

בנוסף לאבזור, הויטרה סוף סוף מגיע עם מערכות בטיחות מקיפות, וכאן הכוונה באמת להכל. יש בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטיה מנתיב עם תיקון היגוי אקטיבי, בלימה אוטונומית, התרעה על רכב בשטח מת ועוד. כל המערכות עובדות באופן מעורר כבוד. בקרת השיוט מאטה בזמן ולא בשניה האחרונה, בקרת הסטייה כמעט ואינה מורגשת אך עושה עבודה נפלאה והחיווי של ניטור השטחים המתים חזק וברור כך שאי אפשר לפספס אותו. הדבר היחיד שחסר לנו הוא התראה קולית או ויזואלית ברורה כאשר מתקרבים לרכב מלפנים.

סוזוקי ויטרה מושבים

תנוחת הישיבה מעולה. כבר בבסיס היא גבוהה מאוד, כך שגם במצבה הנמוך ביותר היא עדיין שולטת על הכביש ועל קצהו של הרכב. בגלל החזית האנכית חפצים גדולים יכולים "להיעלם" כאשר הם נמצאים קרוב מאוד לרכב בתמרון עירוני, כך שהחיישנים מלפנים בהחלט מסייעים. גם שדה הראיה לצדדים ולאחור מצויין.

המושבים לא גדולים מדי ועוטפים טוב. הם משולבים עור ובד נעים ומציעים נוחות טובה גם בנסיעה ארוכה. ההגה מתכוונן החוצה לטווח מספק ותנוחת הישיבה מעולה, בטח בנסיעה עירונית. גם לנוסע המצב מצוין והמרווח הכולל לראש ולרגליים טוב. מאחור המצב יותר מעניין.

סוזוקי ויטרה מושבים

תנוחת הישיבה הגבוהה מלפנים יוצרת מצב בו הנהג והנוסע שלצידו לא נאלצים "למשוך" את המושב לאחור. כתוצאה מכך המרווח לרגליים מאחור מעולה למרות בסיס הגלגלים הקצר. המרווח לראש טוב בכל קנה מידה. מאחור אין הרבה תאי אחסון, לא פתחי מיזוג ולא משענת יד במרכז המושב. קו החלונות מאחורה גם הוא נמוך כך שנכנס הרבה אור וילדים ישמחו לשבת שם. 3 מבוגרים יכולים להיכנס פנימה (כבר עשינו זאת) אך כמובן שיהיה להם צפוף.

תא המטען גם הוא מוצלח. על הנייר יש לו נפח יחסית קטן, 375 ליטרים, אך יש לו מבנה מושלם. הוא רבוע והנפח מנוצל במלואו. בנוסף יש רצפה כפולה שמאפשר לקבוע גובה משתנה, יש שקע 12 וולט, תאורה וגם וו תליה לשקיות.

סוזוקי ויטרה תא מטען

נוחות נסיעה

כל גרסאות הויטרה נועלות צמיגי 17 אינץ'. זה נראה טוב אבל לא בטוח שזה מסייע לנוחות. באופן כללי הויטרה מרגישה די עסוק בתוך העיר והאופן בו הוא מתמודד עם מהמורות ופגמים לא ממש מרשים. היינו שמחים ליותר ריסון מצד המרכב ולפעולה מעט יותר "עגולה" ומשככת מצד המתלים.

מחוץ לעיר הג'יפון הקטן הופך נוח יותר ככל שהמהירות עולה. הריסון עדיין לא מבריק ופה ושם הוא זז יותר מדי על המתלה, וגם בור מפתיע באמצע נסיעה עלול לעבור היטב לתא הנוסעים.

בידוד הרעשים סביר. הוא לא רע מדי וקשה לשים את האצבע על רעשי רוח, כביש או מנוע שמפריעים באופן מיוחד. הנקודה היא שכל הרעשים ביחד יוצרים תחושה עסוקה ולא פעם היינו צריכים להרים את הווליום כדי להאזין למה שרק 20 קמ"ש קודם לכן שמענו היטב.

סוזוקי ויטרה גלגל

מנוע ותיבת הילוכים

המנוע ממש טוב. נקודה. זה מתחיל עם מומנט לא רע (למעלה מ-22 קג"מ) שזמין החל מ-1,500 סל"ד ועד 4,000 סל"ד. משם אפשר לצבור מהירות עד ל-5,500 סל"ד, אז מגיע שיא ההספק (140 כ"ס). מעבר לשיא ההספק המנוע מאבד אוויר והתיבה נדרשת להעלות הילוך.

בכל התחום היעיל של המנוע, מ-1,500 ועד 5,500 סל"ד, המנוע מרגיש חזק, גמיש מאוד נמרץ, והוא ממש לא מתקשה להניע את הג'יפון קדימה. לעיתים הכוח מגיע בפרצים חזקים מדי והרכב מאיץ קדימה באופן קצת לא מהוגן.

סוזוקי ויטרה 1.4 טורבו

לצד המנוע ניצבת תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה. התיבה חלקה ועושה עבודה טובה. ההילוכים עוברים חלק בעומס גבוה ורק ההילוך השישי יכל להיות מעט יותר ארוך כדי לספק שיוט קצת יותר שקט. עוד נקודה קטנה היא מיקום המצב הידני בתיבה, נמצא מיד אחרי D וקל מאוד לשלב אליו בטעות בתחילת נסיעה.

אבל בסך הכל, אתם רוצים יחידת הנעה כזאת ברכב. יותר מזה, בהשוואה לרוב המתחרות, המנוע של הויטרה מציג רצועת כוח רחבה יחסית והתיבה מציעה התנהלות חלקה.

סוזוקי ויטרה תיבת הילוכים

האופי של היחידה פה יותר אקטיבי מרבות מהמתחרות ובדרך כלל אופי כזה בא על חשבון צריכת הדלק - אבל לא כאן. למרות שעמדנו לא מעט בפקקים, למרות שנהגנו די מהר ועם רגל די כבדה על דוושת התאוצה ולמרות שיש כאן הנעה כפולה, צריכת הדלק הפתיעה לטובה. בסיום המבחן מדדנו כ-12.1 ק"מ לליטר מאוד מרשימים.

סוזוקי ויטרה 4X4

התנהגות כביש

הויטרה לא נועד לנהיגה דינמית. באיזשהו מקום זה סותר את כל העניין של הנעה כפולה והרבה כוח, אבל זה ג'יפון קטן אז שלא יהיו ציפיות. האחיזה עצמה מאוד טובה והרכב צפוי מאוד גם כשגוררים אותו למחוזות לא לו. העניין הוא שבין הנהג לבין הנהיגה עומדים שני מכלולים – הגה ושלדה – שאמורים לסייע ולהבין כמה אחיזה עוד יש לרכב. במקרה של הסוזוקי, שני המכלולים, בדגש על ההגה – פשוט לא מספיק טובים. ההגה מעורפל ולא מספיק מדויק והשלדה פשוט לא מעבירה שום מידע על מה שקורה לרכב. בכל נהיגה מנהלתית אין מה לחשוש – אפילו רכינת המרכב לא מוגזמת. בסיטואציות דינאמיות או קיצוניות יותר הנושא עלול לצוץ ואז זה פחות מוצלח.

הבלמים שלו בסך הכל טובים אבל אופן הפעולה שלהם מעט ספוגי כך שצריך להתרגל ולבלום יותר חזק ממה שמתכננים במקור, כדי לעצור בנקודה הנבחרת.

סוזוקי ויטרה 2021

שטח

הויטארה מתהדר בהנעה כפולה, פריט נדיר אצל רכבי פנאי קטנים. גם ללא השוואה ישירה למתחרים כמו סובארו XV או דאצ'יה דאסטר, הסוזוקי מתאים מאוד לנסיעת שבילים קצת בוצית וללא יותר מדי סלעים או בורות. בנהיגה כזאת הוא מציג מערכת חלוקת כוח שמתערבת באופן סביר, מגיבה היטב ומספקת אחיזה כללית טובה.

סוזוקי ויטרה 4X4

מרווח הגחון של היפני צנוע בשביל יכולת שטח אמיתית. 18.5 ס"מ הם לא הנתון איתו תרצו לתקל מעלה תלול או אפילו מדרגות קטנות. גם סרחי העודף הגדולים – לפני ואחרי הסרנים – חושפים את הרכב למכות מרושעות.

סוזוקי ויטרה עם מערכות בטיחות

סיכום

כדי ליהנות מגרסת ה-4X4 של סוזוקי ויטרה תאלצו להוסיף כ-15 אלף שקלים ביחס לאותו הרכב בלי ההנעה הכפולה, נכון ליום כתיבת המבחן. היתרונות של ההנעה הכפולה באים לידי ביטוי רק במקומות מאוד ספציפיים, ולכן רבים מהלקוחות לא ימצאו את התוספת למחיר כמוצדקת.

במחיר הנתון צצים גם הפערים המשמעותיים בין הרכב לרכבים מקטגוריה גבוהה יותר. נכון שהם מציעים פחות אבזור (ברוב המקרים), אך יש להם יתרונות רבים במרווח, בנוחות או באיכות. נראה כי במקרה של הויטרה דווקא גרסת ההנעה הקדמית (135,000 שקלים) היא המשתלמת יותר, עבור מרבית הלקוחות. כאן המתחרים כבר נמצאים בקטגוריה דומה, ולעומתם הויטרה נהנה מיתרונות בדמות העיצוב, המנוע המוצלח, אבזור הבטיחות העשיר שפועל היטב והמרווח הפנימי. כולם מאפשרים לסוזוקי להיות רלוונטי גם לאחר 5 שנים מיום השקתו ולהציג חבילה משתלמת למדי.

לצפייה בכל דגמי סוזוקי בישראל

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה