דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סוזוקי בלנו (1.2 ידנית) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


השקת סוזוקי בלנו החדשה, אצל כל מי שהיה בסביבה בעשור האחרון של המילניום הקודם, עוררה מנה גדושה של נוסטלגיה. לכן לא הופתענו כשיבואנית סוזוקי החליטה לרכב על הגל הנוסטלגי ולספר על הבלנו החדשה בהקשר של המשפחתית ההיא, שזכתה להצלחה לא רעה בכלל בשוק הישראלי.

אחרי שבחנו את הגרסה האוטומטית שלה, שמציעה אבזור נאה תמורת מחיר לא גבוה, לקחנו למבחן גם את הגרסה הידנית. מלבד תיבת ההילוכים השונה, הבלנו הידנית מציגה גם רשימת אבזור מצומצמת בהרבה - אך מנגד מפגינה מחיר אטרקטיבי שממקם אותה בלב קטגוריית הסופר מיני הידניות. שווה?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar - סוזוקי בלנו


סוזוקי בלנו, בנזין 1.2 ליטר, 90 כ"ס, ידני, 74,990 שקל
יתרונות

חסרונות

מרווח
איכות חומרים

צריכת דלק
בידוד רעשים

מחיר
רעשים


סוזוקי בלנו

עיצוב

האמת? גם אחרי מספר ימים בהם ביליתי בחברתה של סוזוקי בלנו, עדיין לא הצלחתי להחליט מה אני חושב על העיצוב שלה. אין ספק שבלי תוספות הכרום המצועצעות של הגרסה האוטומטית היא נראית סולידית ונעימה יותר, אך גם הרבה יותר אנמית. משהו בה נראה תכליתי מדי.
צבירי הפנסים האחוריים עוצבו כריבוע מעוגל קלות והפנסים הקדמיים מזווית מסוימת גורמים לבלנו להיראות כמו גרסה מחודשת של הסוויפט. כשאת כל זה מחברות פרופורציות רגילות לחלוטין, וכשאין כמעט נקודות עיצוב מעניינות, התוצאה היא מכונית שלא תותיר חותם ויזואלי יוצא דופן.

מה שאי אפשר לקחת ממנה, הוא העובדה שהיא נראית הרבה יותר גדולה ממידותיה האמיתיות, ואולי זה בדיוק מה שהוביל את קמפיין "האשליה האופטית". כי המידות אומרות שהיא סופר מיני בכל רמ"ח איבריה, ואפילו לא מהגדולות.

סוזוקי בלנו

תא הנוסעים

מלבד אותם קישוטי כרום, מערכת כניסה והנעה ללא מפתח ופנסים שונים, מרבית ההבדלים בין הבלנו הידנית והאוטומטית נמצאים בתא הנוסעים. חישוקי הסגסוגת שאתם רואים בתמונות הם אופציה בתוספת תשלום בדגם הידני.

הדגם הידני לא רק שמגיע עם גיר ידני, אלא גם ברמת גימור (GLS) נמוכה יותר מהאוטומטי. מה שאומר שמוותרים על מערכת המולטימדיה (המצוינת), ומקבלים במקומה מערכת פשוטה למדי - אך עדיין עם דיבורית וחיבורי USB ו-AUX; עוד מוותרים על הצג הצבעוני במכרז לוח השעונים, בקרת האקלים והשיוט ועוד.

סוזוקי בלנו

השורה התחתונה היא שרשימת האבזור בבלנו קצרה מאוד, וכוללת את הדברים הבסיסיים ביותר שאפשר למצוא היום במכוניות בכל קטגוריה.

נקודה אחת שצריך לציין הוא ציון הבטיחות הלא טוב (שלושה כוכבים) שקיבלה המכונית במבחני הריסוק של Euro NCAP. אמנם, לישראל היא מגיעה עם 6 כריות אוויר (עוד 2 צדיות בנוסף ל-4 איתן היא נבחנה) ועם מערכת מובילאיי, אך בגלל שהמובילאיי רק מתריעה ולא פועלת למנוע התנגשויות או סטיה מנתיב, ובגלל שהמכונית בלאו הכי קיבלה ציון גבוה במבחן ההתנגשות הצידית, שני הדברים האלה לא לגמרי מוחקים את הטעם החמוץ של ציון הבטיחות הנמוך.

איכות החומרים בשני הדגמים זהה, ובשניהם היא - איך לומר - לא בדיוק מצטיינת ברכותה ונעימותה. לא נדיר לשמוע קרקושים מפתחי המיזוג, לא קשה למצוא קצוות חדים בפיסות הפלסטיק השונות והתחושה הכללית היא של מכונית זולה ובסיסית.

ונעבור למנה העיקרית - המרווח והשימושיות. כדי לבדוק את זה לעומק לקחנו את הבלנו והעמדנו אותה מול סופר מיני קלאסית, ואפילו די קטנה - סקודה פאביה, שנמצאת אצלנו במבחן ארוך טווח. גילינו שהבלנו אמנם מציעה מרווח רגליים גדול יותר בפער די משמעותי, אך מלבד ליתרון הנוחות בהתקנת סלקל, הוא לא ממש בא לידי ביטוי.

סוזוקי בלנו

בכל הנוגע לרוחב המושב, גם פה הבלנו רחבה יותר, אולם בפער קטן מאוד. מה שאומר שבדיוק כמו שבסופר מיני ה"רגילה" יהיה מספיק מקום לשני מבוגרים אך צפוף לשלושה, כך יהיה גם בבלנו.

בתא המטען, למרות נפח גדול יחסית של 320 ליטר, נוכחנו לדעת שרף ההעמסה הגבוה מקשה על העמסה והוצאה של פריטים כבדים.

את "מבחן השימושיות" המלא שערכנו לבלנו תוכלו לקרוא כאן.

סוזוקי בלנו

נוחות נסיעה

פריט נוסף שמוותרים עליו במעבר מהדגם האוטומטי של סוזוקי בלנו לזה הידני הוא האפשרות לכוון את ההגה לעומק, מה שמקשה על מציאת תנוחת הנהיגה האידיאלית.

אחד הדברים המדהימים ביותר בבלנו, הוא נתון המשקל שלה - 865 ק"ג, משקל דומה לקיה פיקנטו ונמוך משמעותית מכל סופר מיני אחרת בקטגוריה. התוצאה של המשקל הנמוך, היא שמלבד על כבישים משובחים במיוחד וגם אז רק במהירות נמוכה או בינונית, הנסיעה בבלנו קופצנית למדי.

בידוד הרעשים גם הוא לא מהמשובחים. וכבר במהירויות לא גבוהות מתחילים לחדור רעשי כביש ורוח לתוך תא הנוסעים.

סוזוקי בלנו

מנוע ותיבת הילוכים

כמה שהמשקל של הבלנו הפתיע לרעה כשדיברנו על הנוחות, ככה הוא הפתיע לטובה כשהגענו למנוע. אם בשילוב תיבת ההילוכים הרציפה הרגישו 90 כוחות הסוס שמפיק מנוע ה-1.2 ליטר מספיקים, עם הגיר הידני מרגישה הבלנו אפילו קצת נמרצת.

נכון, היא עדיין רחוקה שנות אור מלהיות ספורטיבית. במהירויות גבוהות - שם הספק בא לידי ביטוי ביתר שאת - היא עדיין מתקשה להאיץ בזריזות, אבל כמעט בשום שלב של המבחן לא פגשנו מחסור מהותי בכוח.

תיבת ההילוכים מרגישה בסדר גמור, התפעול מספיק קל ונעים, תחושת חיבור ההילוכים מורגשת מספיק ודוושת המצמד מספיק רכה. אם תיבות ידניות הן לא טאבו מבחינתכם, בהחלט מומלץ לבדוק את זו של הבלנו.

צריכת הדלק בסוף המבחן עמדה על 17.2 ק"מ לליטר. מה שמוכיח עוד פעם שמשקל נמוך הוא פתרון קל, זול ולעיתים קרובות גם יעיל יותר מטכנולוגיות מתוחכמות בכל הנוגע גם לביצועים וגם לצריכת דלק.

סוזוקי בלנו

התנהגות כביש

כמו בשני הסעיפים הקודמים, גם פה סוזוקי בלנו מוכיחה מה שיצרניות של רכבי ספורט יודעות כבר המון שנים. משקל משקל משקל. בזכות המשקל הנמוך להפליא של הבלנו, היא מצליחה לייצר התנהגות דינאמית וזריזה אפילו בלי מנוע עוצמתי.

ההגה הקל וחסר התקשורת מן הסתם פוגם בהנאה, אבל הופך אותה לקלה מאוד לתמרון עירוני. הנטייה הטבעית שלה היא כמובן לתת היגוי, כך שאם הגזמתם במהירות הכניסה לפניה תמצאו שקל מאוד לתקן את איבודי האחיזה - ששוב - מגיע מספיק מאוחר כדי לפתח קצב לא רע בכלל. לפחות בכבישים מישוריים.

סוזוקי בלנו

סיכום

העובדה שסוזוקי בלנו לא ממש מדברת אל הרגש כנראה לא באמת תפתיע אף אחד. אז התוצאה היא שאנחנו נותרים עם לא מעט שאלות, בעיקר על כדאיות, שלרובן יש יותר מתשובה אחת. אם אתם מחפשים למקסם את יחס השקל-מטר במכונית שאתם קונים, מעטות המכוניות שיתנו לכם את היחס שתמצאו בבלנו. היא מרווחת למדי, בעלת תא מטען גדול וגם חסכונית להפליא.

מאידך, בעוד הגרסה האוטומטית מציעה בנוסף לממדים הפנימיים גם רשימת אבזור ארוכה, זו הידנית ניצבת מול דילמה לא פשוטה, שכן במחירים דומים ניתן למצוא מכוניות נוחות, נעימות, מאובזרות ואיכותיות יותר, שגם השיגו ציונים עדיפים במבחני הריסוק.

לדגמי סוזוקי בישראל - סוזוקי

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה