דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סוזוקי אלטו ידנית - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



אני שואל למה? אף אחד לא עונה. אני מקשה, חופר - אף אחד לא מתייחס אליי. אולי זה אני? אשמתי? הרי כולם רואים, זה ברור כשמש. עלעלו במבחני הדרכים באתר iCar ותראו בעצמכם - אני,משום מה, כותב רק על מכוניות עממיות, זולות, בסיסיות. דניאל סקלי מקבל, שימו לב - פולקסווגן גולף GTI. למה?! נכון שהיו אצלי גם מיצובישי פאג'רו אחד ומיצובישי אאוטלנדר, אבל זה זניח, קימת כאן בפירוש אפליה מגמתית, תודו.

המכונית הזולה ביותר בארץ. 1000 סמ"ק, ידנית, בסיסית, שעולה חצי ממאזדה 3, עומדת, מחכה לי בחניה. מיני, זולה, הפלסטיקים פה ושם דקיקים מאוד, הגימור לא משכנע, החלונות האחוריים לא ממש נפתחים בצורה מקובלת (בדגמים חדשים בחו"ל כבר שופר העניין) ועם מכסה מיכל הדלק צריך להלחם בכדי שיואיל להיסגר. תא המטען יכול להכיל בקושי את הפרוספקט שקיבלתי בסוכנות "מכשירי תנועה" ואם מקפלים את המושבים האחוריים, אפשר להתחיל לחשוב ברצינות על מזוודה בגודל בינוני.

 


סוזוקי אלטו - מבט מהצד
סוזוקי אלטו.  יש לה קסם / צילומים: יצרן

מתניע - רעידות, ויברציות לסימפוניה של שלוש בוכנות. אין כאן איזון אופטימאלי, אנטיתזה מוחלטת ללקסוס. אבל למה אתם מצפים מרכב במחיר של רשימת תוספות של לקסוס LS460?

נא להכיר: רכב קטן ובסיסי, מיוצר בהודו במפעלי מרוטי ועונה לשם סוזוקי אלטו. אלטו אגב, זה מושג במוסיקה שניסיתי לברר אצל מורה לפסנתר, אבל לא הצלחתי להבין. אני קצת ממהר, צריך להגיע עוד לעכו היום. היא תגיע בכלל עד לשם?

קיבלתי סוזוקי אלטו חדשה - אז היא הגיעה לעכו, וגם אני. הקטנה הפתיעה אותי לטובה. מסתבר כי לא נענשתי על כך שקיבלתי רכב זול. היא פשוט עליזה - משייטת בקלילות במהירויות שוללות רישיון, ואפילו שקטה מהמצופה. לא נענשים כאן במושב קטן וצר, אלא בכזה שלא מבייש גם מכוניות יקרות ממנה. יש כאן מנוע נמרץ, גיר ידני נעים לשימוש ונוחות נסיעה שלא צריכים לחפש תירוצים.

יש משהו מקסים במכונית, שלמרות נחיתות הנתונים שלה, למרות חוסר הפוזה, למרות שהמכוניות מסביב מגחכות מתחת לגריל שלהן, גורמת לנהג ולנוסעים להתאהב בהן. אפשר להזכיר את הדה שבו של סיטרואן, את המיני את הרנו 4 ועוד מכוניות של פעם שחלקו את התכונה הזו. כיום, גם מכונית קטנה וזולה יכולה לנסות להראות רצינית, קחו כדוגמה את יונדאי i10.

 

זו האחרונה מוקפדת, מאובזרת ומרגישה כמו מכונית בוגרת, אבל חסרה את הקסם של מכונית פשוטה ועליזה, כאילו איבדה את התמימות. קשה לשים את האצבע על עובדה זו או אחרת, אך לאלטו יש את האופי המתבקש ממכונית שכזו, כמו גם לפיג'ו 107 שבגרסתה הרובוטית מבריקה פחות מגרסתה הידנית.  

 

סוזוקי אלטו - מבט מאחור

 

בהחלט - למכוניות הקטנות הללו, שתכליתן קודם כל לחסוך ולהיות פשוטות ובסיסיות, חייבים לשדך רק תיבות ידניות - זה מוזיל אותם למחירים שפויים יותר וסוסי הפוני הקטנים המסורסים על ידי התיבה האוטומטית המסורתית יכולים אז לדהור קדימה ביתר שמחה. מכונית קטנה וזולה שגם מתגמלת את נהגה בשלדה והגה טובים היא מציאה לסטודנט הצעיר והתפרן חובב ההגה. כאלה היו המיני המקורית ופיג'ו 106, למשל.

  

אלטו היא לא בשורה מרעישה בתחום הדינאמי הזה, אך בסביבה הקיימת כיום היא בהחלט טובה, זריזת מנוע ולא מנתקת את נהגה מהנעשה תחת גלגליה. צליל המנוע מגרגר ואפילו נשמע קצת ספורטיבי. זו לא אלפא רומיאו אבל גם לא מיקסר. לוח שעונים גדול ועגול מרכז את המידע החיוני בלבד ומד סל"ד שנראה כאילו הותקן בחנות אביזרים ברחוב סלמה ביפו, מתגלה כאופציה שאינה קיימת בגרסה הידנית שנמכרת - תחליפו הילוכים לפי השמיעה... הנדסת אנוש טובה, כדוגמת מיקום הרדיו ופתחי האיורור למשל, כמו גם תנוחת נהיגה ושדה ראיה יעילים התורמים להסתגלות קלה לנהג המזדמן מאחורי ההגה.

סוזוקי אלטו - תא נוסעים

 

שלוש וחצי מטר אורך ורוחב מטר ושישים סנטימטר הן מידות שיקלו על מציאת חניה והשתחלות במקומות צפופים, אבל לא גובים את המס במרחב הפנימי - ארבעה מבוגרים ימצאו את מקומם בתא הנוסעים ללא צורך להתחכך בדפנות הרכב. ארבעה נוסעים בלבד כי בנמצא רק ארבע חגורות בטיחות. תא המטען ,כפי שהוזכר קודם, סמלי בגודלו והגדלתו ניתנת ע"י השכבת כל המושב האחורי ללא יכולת פיצול הקיפול.

 

אבל האם בטוח לנסוע בה? בסעיף הבטיחות נזכיר שהאלטו קיבלה 3 כוכבים במבחני הריסוק של EuroNCAP - תוצאה רחוקה מהצטיינות ולכן, טוב תעשו אם תימנעו מתאונה. לעזרתכם, מצוידת האלטו גם במערכת בקרת יציבות וארבע כריות אוויר ימתינו להיפתח אם בכל זאת התעקשתם להתרסק. זו בטיחות אחרת ממה שהכרתם בדייהטסו קורה הישנה שהייתה לכם, תהיו בטוחים.

 
60,000 שקל ויש לכם סוזוקי אלטו חדשה. כיום, סכום נמוך בהרבה יקנה עבורכם סוזוקי אלטו יד שניה - ממודל חדיש. כשמדובר במכונית חדשה במחיר כזה, יש לשים לב ליתרונות הגלומים בעסקה - אחריות לשלוש שנים, קילומטראז' אפס ושקט נפשי מושלם. צריכת הדלק מזערית (16 ק"מ לליטר במהלך המבחן), וכשתמכרו אותה יום אחד, סביר להניח שמחיר המשומשת יהיה גם אטרקטיבי לתפרן התורן.

אנחנו נהננו ממכונית חמודה עם אופי, שאינה מענישה ומאפשרת גם לפחות עמידים להנות מקריעת הניילונים במעמד הרכישה. אני בכל אופן, למרות הקיפוח הבוטה שהוזכר כאן למעלה, יצאתי עם חיוך. בהצהרה זו אינני מוותר על זכויותיי לבחינת מכוניות עם למעלה מ-67.9 כוחות סוס. שיהיה ברור.

לדגמי סוזוקי בישראל - סוזוקי

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה