דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סאנגיונג רקסטון המחודש - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


סאנגיונג רקסטון הותיק עבר מתיחת פנים, ובימים אלו הוא עושה עליה לארץ הקודש כדור שלישי לג'יפ ותיק ודי מוערך. הרקסטון החדש מגיע בגרסה אחת ויחידה ובה 7 מקומות ישיבה, עם מנוע לוגם סולר בנפח של 2 ליטר המספק 155 כ"ס (ב-3,000 עד 4,000 סל"ד) ומייצר מומנט מירבי של 36.7 קג"מ (בין 1,500 ל-2,800 סל"ד).

הרקסטון הוא אחד מרכבי השטח הבודדים הנמכרים בישראל כיום כאשר השלדה שלו היא שלדת סולם ולא שלדה אחודה. המתחרים האחרים המציעים יכולות שטח ו-7 מקומות, כמו טויוטה לנדקרוזר ומיצובישי פאג'רו, יקרים ממנו בלפחות 100,000 שקל. יצאנו לבדוק במה הוא שונה מרכבי הפנאי האחרים שנמכרים בסביבת המחיר שלו, ומה הפער האמיתי בינו לבין הלנדקרוזר והפאג'רו.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סאנגיונג רקסטון


סאנגיונג רקסטון, 2.0 ליטר טורבו-דיזל, 155 כ"ס, 225,000 שקל

יתרונות

חסרונות

יכולת שטח

אבזור ובטיחות

צריכת דלק

מהלך מתלה קצר

מחיר

תא מטען כאשר כל המושבים בשימוש


סאנגיונג רקסטון
סאנגיונג רקסטון. זול משמעותית מהלנדקרוזר והפאג'רו / צילומים: עזרי לוי
עיצוב וסגנון

העיצוב החיצוני נאה מהגרסה הקודמת, תוך שהוא שומר על המראה הכוחני משהו. הצמיגים בחתך גבוה יחסית (בניגוד לאופנה הרווחת כיום) יחד עם חישוקי הסגסוגת הקלה ופסי האורך בגג משלימים מראה עדכני, למרות שהרקסטון שומר על קווי דמיון רבים לדגם הקודם.

תא הנוסעים

איכות החומרים סבירה בהחלט. החומרים נראים עמידים מאוד אך אינם משדרים יוקרה. אולי כך ראוי לג'יפ אמיתי. איכות ההרכבה טובה מאוד, ובמהלך המבחן שכלל גם ירידה לשבילים ולשטח טכני לא נשמעו רעשים מכיוון הפלסטיקה. תנוחת הישיבה מעט נמוכה מידי וההגה (מצופה העור) גדול מידי ואינו מתכוונן לעומק. חבל. מדרגות הצד המהודרות מקלות על הכניסה והציאה מהרכב המגודל.
הרקסטון מאובזר כמקובל: בקרת שיוט, החלפת הילוכים מגלגל ההגה, מראות צד מתקפלות חשמלית (אביזר חשוב בירידה לשטח), דיבורית בלוטות', מערכת שמע הנשלטת מגלגל ההגה, חיבורי USB ו-AUX, שקעי כוח ועוד. מנגד, ישנם מספר חוסרים תמוהים: בראש ובראשונה, ברכב יש רק 4 כריות אויר, הרבה מתחת למקובל כיום. כמובן שאין גם אף מערכת בטיחות אקטיבית. אין מערכת מולטימדיה, אין מצלמת רוורס, (שניהם כאופציה בתשלום) אין פיצול של מערכת בקרת האקלים (אבל יש יציאת מיזוג בשורה השניה - ללא מיזוג לשורה השלישית) ואפילו אין מחוון המראה את הטמפרטורה מחוץ לרכב.
.
המושבים הקדמיים מרווחים ותומכים. השורה האמצעים פחות תומכת אך מרווחת גם למתניים, גם לכתפיים וגם לראש, וניתן להושיב בה שלושה מבוגרים או 3 מושבי בטיחות. השורה השלישית, המתקפלת ונפתחת בנוחות, מציעה מרווח ראש, מתניים וכתפיים טובים יחסית, אך היכן בדיוק יכול מי שהגיע כבר לחטיבת הביניים לשים את הרגליים?

סאנגיונג רקסטון
תא הנוסעים פשוט אך מרווח / תמונת יצרן

נוחות נסיעה

נוחות הנסיעה טובה, על אף שהיו לנו חששות משלדת ה"שטח" הקשוחה. המנוע שקט כראוי לדיזל מודרני, ורעשי הרוח והכביש סבירים. הרכב מגהץ בקלות ונוחות שיבושים קטנים וגדולים, לרבות פסי האטה.

בשבילי קק"ל הרקסטון מרגיש בבית. הוא יכול לגמוע שבילים במהירות ונוחות מרשימים. עם זאת, מהלך המתלים המוגבל מצריך זהירות בשטח יותר טכני, אבל גם בו המדובר ברכב נוח.

מנוע ותיבת הילוכים

מנוע הדיזל בנפח של 1,998 סמ"ק מייצר 155 כ"ס בלבד (13 פחות מאלו שהפיק מנוע ה-2.9 ליטר הקודם), אך בזכות מומנט טוב (36.7) המגיע לשיאו כבר ב-1,500 סל"ד, זמינות הכוח מצויינת וכמעט בשום שלב אין הרגשה של מחסור בכוח. התאוצה ההתחלתית סבירה ובהאצות הביניים התחושה חזקה ומרשימה. תיבת ההילוכים האוטומטית, עם 5 הילוכים, מתפקדת היטב בכל תנאי הדרך. תפעול ההילוכים הידני בידיות שמאחורי ההגה חשוב ונוח.

צריכת הדלק של הרקסטון טובה. בשיוט נינוח ניתן להגיע ל-14 ק"מ מרשימים לכל ליטר. במבחן שכלל 600 ק"מ של שבילים, שטח טכני, נהיגה עירונית, נהיגה הררית ונהיגה נמרצת בכבישים מהירים, הרכב המגודל נסע כ-10.6 ק"מ לכל ליטר מן הנוזל היקר. ממש לא רע.

התנהגות כביש

למרות ההגה המעורפל מדי והנטיה הקלה לתת היגוי, אחיזת הכביש טובה. בכבישים מפותלים רכינת השלדה סבירה ואף שזה אינו שטח המחיה של הרקסטון, הרי שניתן להתקדם גם באיזורים אלו במהירות ונוחות ללא חשש. מערכות הבקרה המגוונות עושות את העבודה ונכנסות לפעולה בצורה נעימה, בעת הצורך.

סאנגיונג רקסטון

יכולת שטח

רבותיי, זה ג'יפ. כלומר, זהו סאנגיונג - אבל מדובר ברכב שטח מצוין. בשבילים מהודקים הוא מהיר ומתגמל, וגם בשטח טכני הוא לא רע בכלל. הילוכי הכוח מתפקדים היטב וכך גם בקרת הירידה במדרון. בין הבוחנים היו חילוקי דעות לגבי המיקום והשרידות הצפויה לכפתור המעביר את מצבי התיבה מהנעה רגילה להנעת 4X4 ו-4X4 LOW. הרקסטון מוצע עם חבילת הגבהה ומיגון תחתון, בעלות סבירה של 5,000 שקל. מאוד מומלץ למי שבאמת רוצה לרדת לשטח טכני, על אף שעדיין לא נפתרת הבעיה של מהלך המתלים. מרווח הגחון לא רע (21.6-25 ס"מ) וזוויות הגישה והנטישה סבירות מאוד. בסך הכל זהו רכב שטח אמיתי שיקח אתכם רחוק בשטח בנוחות, ביעילות ועם צריכת דלק טובה יחסית. הגלגל הרזרבי אינו בגודל מלא – ולכלי המיועד לשטח זהו ממש חיסרון.

יכולת העמסה

למרות שלא מדובר ברכב מסחרי, אנחנו יכולים בהחלט לחשוב על מושבניקים שירצו להעמיס ברקסטון ארגזים וציוד בדרך אל הפלחות. ובכן, כמקובל בקטגוריה, כאשר כל 7 המושבים בשימוש נותר שטח הטענה סמלי למדי. עם זאת, מתחת למושב האחורי ישנה מגירת אחסון שימושית ופסי הגג יוכלו לשמש לקשירת הצ'ימיגג כאשר נוסעים לטיול עם 7 נוסעים. עם קיפול המושבים האחוריים נוצר משטח העמסה טוב עם סף מעט גבוה מידי. המושבים האחוריים מתקפלים כל אחד בנפרד והאמצעי בחלוקה של 60/40.

סאנגיונג רקסטון

סיכום

באוירה של היום, כאשר צרכנים רבים משווים מחירים ומנסים למצוא את הקניה המשתלמת והיעילה, סאנגיונג רקסטון הוא תשובה קוריאנית הולמת. במחיר שלו, הוא קנייה מצוינת למי שמחפש רכב שטח עם 7 מקומות, שלא רק נראה כמו רכב שטח אלא גם מציע יכולת שטח בלתי מבוטלת. צריכת הדלק שלו והאמינות הידועה של הדגמים הקודמים רק מחזקים את הטענה שמדובר בקניה רציונלית, טובה וראויה.


לדגמי סאנגיונג בישראל - סאנגיונג

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה