דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ניסאן קשקאי החדש - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

ניסאן קשקאי משווק בישראל עוד מהדור הראשון, שהוצג לפני כמעט 15 שנים(!) והתחבב במהלך השנים על לא מעט ישראלים. הוא היה אחד מאותם חלוצי קטגוריית הג'יפונים וזכה להצלחה מסחררת באירופה, אבל במרוצת השנים קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים תפחה והגיעו מתחרים חזקים שעשו לו חיים קשים.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ניסאן קשקאי


ניסאן קשקאי, 1.3 ליטר, מיקרו-היברידי, תיבה רציפה, 156 כ"ס, מ-159,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

הנדסת אנוש

שדה ראיה לאחור

מרווח מאחור

בידוד רעשים

התנהגות כביש בטוחה

  תפקוד מערכות בטיחות

צפייה בתוכן ניסאן קשקאי החדש - מבחן וידאו


עכשיו הוא מגיע אלינו בדור חדש, שלישי במספר, עם יחידת הנעה מיקרו-היברידית ועוד לא מעט שינויים ביחס לדגם היוצא. יצאנו לבדוק מה יש לו להציע היום בשוק הצפוף של רכבי הפנאי.

עיצוב

אחרי שניסאן שדרגו את העיצוב בין הדור הראשון לשני, זה של הדור השלישי מציג אבולוציה ששומרת על הקווים הנאים אך המוכרים מהדור הקודם. חזית ה-V של ניסאן ממלאת את החזית, הפנסים מעוצבים, הפרופיל ג'יפוני קלאסי וכולל חצאיות וקשתות בתי גלגלים שחורות וכמובן שישנם גם פסי גגון. העיצוב החיצוני הרמוני וזורם, אבל פחות קשוח.

ניסאן קשקאי

מבפנים העיצוב יותר מודרני מזה של הדור הקודם ומסמן V על כל מה שמקובל היום - עיצוב נקי יחסית עם קווים ארוכים בדשבורד, מסך מולטימדיה צף, ידית הילוכים קטנה ולוח מחוונים דיגיטלי (פרט לגרסת הכניסה).

שילובי הצבעים מקנים פה אווירה "פרימיומית" וניסאן מצאה חלופה מעניינת לגימורי ה-Piano Black שהשתלטו על תעשיית הרכב. במקומם יש גימור שחור מחוספס, שעדיין נראה טוב אבל לא מתלכלך או נשרט כמו השחור המבריק. רק פאנל בקרת האקלים נראה קצת מיושן.

ניסאן קשקאי

תא הנוסעים

הכניסה אל מושב הנהג נוחה וכך גם המושב עצמו. תנוחת הישיבה גבוהה גם כשמורידים את הכיסא עד הסוף ובכל זאת המרווח לא מצטיין - מרווח הראש נפגע בגלל הגג הפנורמי והרגליים נתקלות בקונסולה שבין המושבים ובמשענת היד שבדלת.

ניסאן קשקאי

מצד שני, בזכות אותה תנוחת ישיבה גבוהה, שדה הראייה לפנים מצוין. לאחור המצב פחות טוב עקב שמשה אחורית צרה וקורות C רחבות וגבוהות. חלונות הצד המשולשים קטנים.

הנדסת האנוש טובה ותוך דקות ספורות אפשר להתאקלם ברכב. רק פתחי המיזוג המרכזיים ממוקמים נמוך יחסית ולא תמיד אפשר לכוון אותם לאן שרוצים.

ניסאן קשקאי

הכניסה למושב האחורי נוחה מאוד. גם הכנסת ילדים מתבצעת בקלות בזכות דלת שנפתחת בזווית רחבה מאוד, כמעט 90 מעלות. המרווח טוב מאוד לכל הכיוונים: לברכיים, לרגליים וגם לראש. שלושה מבוגרים יוכלו להיכנס כאן, אך מי שישב באמצע יתמודד עם תעלת הינע בולטת.

ניסאן קשקאי

ליושבים מאחור יש פתחי מיזוג (פרט לגרסת הכניסה), ידיות אחיזה, תאורה נפרדת, משענת יד בין המושבים עם מחזיקי כוסות רדודים מאוד ושני שקעי USB - אחד Type C ואחד רגיל, למקרה שהכבל מעלי אקספרס עדיין לא הגיע.

הקשקאי משווק כרגע ב-3 רמות גימור. גרסת הכניסה "אסנטה טופ" כוללת מסך מולטימדיה בגודל 8" עם קישוריות לטלפון הנייד, בקרת אקלים מפוצלת, גג פנורמי, פנסי לד, חיישני ומצלמת רוורס, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי עם "אוטו-הולד" וחישוקי 17".

ניסאן קשקאי

ב"אסנטה טק" החישוקים גדלים ל-18", מסך המולטימדיה גדל באינץ' ל-9", והוא כולל תצוגות יעילות וברורות אבל לא מעוצבות בצורה הכי עדכנית, ולוח מחוונים דיגיטלי, סטנדרטי למראה אבל קריא וברור. התצוגות דומות לאלו שתמצאו גם במיצובישי אאוטלנדר, שהיום הוא סוג של אח לקשקאי ומבוסס על ניסאן אקסטרייל החדש שטרם הגיע ארצה. בנוסף יש בגרסה הזו גם פתחי מיזוג מאחור, חיישני חנייה קדמיים ומצלמות היקפיות מצויינות, מראה פנימית נגד סנוור ותאורת אווירה בסיסית.

ניסאן קשקאי

בגרסת ה"טקנה" הבכירה החישוקים כבר בקוטר 19" ויש גם טעינה אלחוטית לסלולרי, ריפוד בד משולב עור, מושב נהג חשמלי, תאורת לד עוקבת פנייה, תצוגה עילית המציגה גם את נתוני הניווט (אך לא של Waze) ומצב מערכות הבטיחות, תאורת אווירה גם בדלתות ודלת תא מטען חשמלית.

ניסאן קשקאי

בכל הגרסאות יש 7 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב והתרעת רכב בשטח מת שכוללות גם התערבות אקטיבית ע"י בלימה של הגלגל הקיצוני, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת עייפות, אורות גבוהים אוטומטיים ומערכת זיהוי תמרורים, כשבגרסאות הבכירות ישנה גם מערכת לזיהוי עצמים נעים סביב הרכב.

ניסאן קשקאי

ולמרות המפרט הבטיחותי הנאה, יש פרט שחשוב להכיר - את ההתערבות האקטיבית בסטייה מנתיב ובהתרעת השטח המת צריך להפעיל מחדש בכל פעם שמניעים את הרכב. ואם זה נשמע מוזר, קבלו את זה: אם מערכת בקרת היציבות תתערב בזמן נהיגה, היא תנתק את ההתערבות האקטיבית ושוב תצטרכו להפעיל אותה.

ניסאן קשקאי

איכות החומרים וההרכבה טובה. מקו משענות היד ומעלה נפגוש לרוב בדיפוני עור וגומי, ומתחת כבר ישנה פלסטיקה נוקשה, כמקובל.

יש לקשקאי גם לא מעט תאי אחסון, כולל תא מפוצל במשענת היד שבין המושבים ותאים בדלתות שיכילו בקלות בקבוק 1.5 ליטרים.

ניסאן קשקאי

תא המטען בנפח 504 ליטרים בגרסת הכניסה או 479 ליטרים בשתי רמות הגימור האחרות - כמעט 50 ליטרים תוספת לעומת הדור הקודם. תא המטען שימושי עם כל מיני ווים וטבעות, גם קל להעמיס ציוד בזכות סף העמסה נמוך יחסית, ופרט לגרסת הכניסה, התא כולל גם מדפי חלוקה המאפשרים לשנות את גובה רצפת התא או ליצור מחיצה. יעיל בהחלט.

ניסאן קשקאי

נוחות נסיעה

הנוחות העירונית טובה בסך הכל והקשקאי מצליח להתמודד בצורה מוצלחת עם שיבושים קטנים כמו למשל ברחוב משולב. מצד שני, שיבושים חדים יותר יורגשו אבל באופן משוכך יחסית.

בנסיעה בין-עירונית נשמרת הנוחות הטובה והקשקאי מרוסן למדי. אבל על איכות הנסיעה משפיע גם בידוד הרעשים שאינו מצטיין. כבר בדרך עירונית נשמעים רעשים כביש שמתגברים ככל שעולה המהירות. רעשי רוח נשמעים פחות.

ניסאן קשקאי

מנוע ותיבת הילוכים

המנוע בקשקאי הזה הוא אותו אחד מהדור הקודם, טורבו-בנזין בנפח 1.3 ליטרים, אבל עם תוספת מערכת מיקרו-היברידית וקצת פחות סוסים מבעבר. המנוע מגיע משת"פ של רנו-ניסאן עם מרצדס, ואפשר למצוא אותו גם במשפחת A ו-B של מרצדס וגם בדאצ'יה דאסטר. כאן הוא מספק 156 כ"ס ו-27.5 קג"מ. הפעולה שלו חלקה והוא גמיש למדי, אבל לא תקבלו פה איזו דחיפה עצבנית בקיק-דאון.

ניסאן קשקאי

לעומת הדור הקודם, שאחרי מתיחת הפנים עבר לתיבה כפולת מצמדים, הפעם חזרו כאן לתיבה רציפה. השילוב בין מנוע טורבו לתיבה רציפה יוצר תחושה זריזה מאוד, בעיקר במהירויות נמוכות, אבל ככל שעולים במעלה הסל"ד התחושות מתקהות. דרך אגב, למרות שהיא רציפה, היא בסך הכל שקטה ויש לה גם מנופי שליטה מגלגל ההגה. בסך הכל הביצועים טובים עם תחושה ליניארית יותר במהירות בין-עירונית, כשאת ההאצה ל-100 קמ"ש הוא מסיים ב-9.2 שניות, כמעט שנייה מהר יותר מהדור הקודם.

ניסאן קשקאי

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על כ-11 ק"מ לליטר. תחת מאמץ הגענו למחוזות חד-ספרתיים. פייר, ציפינו לצריכה טובה יותר.

ניסאן קשקאי

התנהגות כביש

התנהגות הכביש של הקשקאי היא בעיקר בטוחה מאוד, גם תחת עומס. האחיזה טובה והוא נשאר ניטרלי למדי, שזה מצוין כשנוסעים עם המשפחה.

הוא לא שש לפרובוקציות, התקשורת מההגה והשלדה מינימלית. מי שמחפש תחושות ספורטיביות יותר לא ימצא אותן כאן ויעדיף את פיג'ו 3008 או מאזדה CX-5.

ניסאן קשקאי

סיכום

ניסאן קשקאי בדור השלישי הוא עוד שלב בהתפתחות של שושלת רכב הפנאי הקומפקטי. הדור החדש מציע נוחות נסיעה טובה, אבזור מכובד, התנהגות כביש בטוחה ומרווח טוב במושב האחורי.

הוא אומנם לא נראה כמו הג'יפון הכי קשוח בשוק, תוספת המערכת המיקרו-היברידית לא ממש תרמה לצריכת הדלק ובידוד הרעשים יכול להיות מוצלח יותר, אבל הקשקאי בכל זאת מצליח לספק חבילה שלמה למדי שתתאים לנהגים רבים.

לצפייה בכל דגמי ניסאן בישראל

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה