דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ניסאן אקס טרייל (1.3 בנזין) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

הדור השלישי של ניסאן אקס טרייל נמצא איתנו מסוף 2015 (בעולם הוא שווק כשנתיים קודם לכן) ובסוף 2017 הגיע לאחר שעבר מתיחת פנים. שנה וחצי חלפו ולאחרונה הוא התחדש לראשונה במנוע טורבו-בנזין. מדובר במנוע החדש של רנו-ניסאן שפותח במשותף עם מרצדס. המנוע החדש מצא את דרכו אל דאצ'יה דאסטר, ניסאן קשקאי, רנו גרנד קופה וגם אל משפחת דגמי ה-A קלאס של מרצדס.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ניסאן אקס טרייל


ניסאן אקס טרייל, מנוע 1.3 ליטר, רובוטית כפולת מצמדים, 160 כ"ס, מ-169,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

ביצועי מנוע

תיבת הילוכים

אבזור

צריכת דלק

עיצוב חיצוני

  מרווח בשורה השלישית

ניסאן אקס טרייל

את ניסאן אקס טרייל המחודש בחנו כבר לפני כשנה, אז כאמור שווק עם מנוע דיזל. הפעם נבדוק האם המנוע החדש וצנוע-הנפח מצליח להזיז את רכב הפנאי הגדול, מה זה עושה לצריכת דלק והאם הזולה של 4,000-2,000 שקלים (תלוי ברמת הגימור) לעומת גרסאות הדיזל הופכת אותו לעסקה משתלמת.

עיצוב

העיצוב החיצוני של ניסאן אקסטרייל מוצלח. הוא נראה קשוח, גבוה ומרשים למרות גילו. בצבע הכתום של רכב המבחן הוא גם הצליח לסובב כמה ראשים והיה לטעמם של כל המגדרים. עיצוב הפנים נותר די דומה לדגם טרום מתיחת הפנים והשינויים נגעו בעיקר לגלגל הגה חדש וידית הילוכים שונה. העיצוב לא היה חדשני גם כשהוצג לפני 4 שנים אך הוא נעים לעין ולא מרגיש מתאמץ.

ניסאן אקס טרייל

תא הנוסעים

המושבים הקדמיים נוחים ודי תומכים. נסיעות ארוכות עברו בנוחות וקל למצוא תנוחת נהיגה טובה. הישיבה גבוהה ושלטת. מרווח הראש טוב למרות הגג הפנוראמי וגם שני אנשים עבי בשר הרגישו בנוח מלפנים. פרט לקורה אחורית עבה (עם חלון קטנטן שמנסה לסייע), שדה הראיה טוב לכל הכיוונים.

לזכותה של הנדסת האנוש נציין כי הכפתורים של המולטימדיה הם פיזיים ולא כפתורי מגע, גודלם סביר והם מוארים היטב. גם לוח המחוונים קריא והכפתורים על ההגה נוחים לתפעול. מנגד, מסך המולטימדיה מיושן, לא מאוד קריא בשמש ומזכיר מערכות מלפני עשור. גם הכפתורים משמאל להגה לא מספיק נגישים.

ניסאן אקס טרייל

באופן כללי התחושה ברכב מיושנת ואיכות החומרים אינה גבוהה במיוחד. מחד, מושבי העור (האופציונאליים) נעימים, משענות היד שבדלתות הן מהעבות שפגשתי ונוחות מאוד וגם חלקו העליון של הדשבורד עשוי גומי עבה ורך. מאידך, חלקו התחתון של הדשבורד כבר עשוי פלסטיק קשיח ולא נעים במיוחד וכך גם שאר חלקי הפלסטיק בקונסולה שבין המושבים ובדלתות. גם כפתור ידית ההילוכים או הכבל המתחבר אל המראה המרכזית המתכהה לא מוסיפים לרושם.

ניסאן אקס טרייל

הכניסה אל השורה השנייה מצריכה טיפוס קל, מה שנותן תחושה של SUV רציני. המושב אמנם חסר תמיכה צידית אך הוא נוח, הישיבה אינה נמוכה וגם מרווח הרגליים טוב. מרווח הראש עלול להיות גבולי לנוסעים גבוהים בשל הגג הפנוראמי. בנוסף המושבים נעים על מסילה (בחלוקה של 40:60), לרגלי היושב במרכז ישנה תעלת הינע נמוכה וניתן להניח עליה גם רגל של אדם מבוגר מבלי שהיא תתקע בקונסולה שבין המושבים הקדמיים.

לנוסעים יש תאורה נפרדת לכל נוסע, ווי תלייה, ידיות אחיזה ופתחי מיזוג. הנדסת האנוש מאחור פחות מוצלחת - כפתור ההפעלה לחימום המושב האחורי נמצא הרחק בין המושבים הקדמיים ואת משענת היד שבין המושבים ניתן לפתוח רק בשתי ידיים (למשוך כבל קצר ולדחוף ביד השנייה).

ניסאן אקס טרייל

השורה השלישית צפופה מאוד ומחייבת את הזזת השורה השניה לפנים כדי ליצור ולו מרווח מינימאלי. היא תתאים לילדים קטנים לכל היותר.

ניסאן אקס טרייל

רמת הגימור Acenta מציעה בקרת אקלים מפוצלת (המזגן קירר היטב למרות ימי מבחן חמים), בקרת שיוט, מראה נגד סנוור, מראות צד מתקפלות חשמלית, גג פנוראמי נפתח חשמלית, הגה וידית הילוכים מצופים עור וחישוקים קלים בגודל 18 אינץ'.

בתחום הבטיחות ישנה בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים.

ניסאן אקס טרייל

רמת הגימור Tekna יקרה ב-14,000 שקלים ומוסיפה מערכת מולטימדיה מקורית, גלגל הגה מחומם, ריפודי עור (ואופציה לריפודי קאמל נהדרים), מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית ומחוממים, חימום לשורה השנייה, מסילות גג, תאורת לד (מצוינת) שגם עוקבת פניה, תא מטען נפתח חשמלית וחישוקי 19 אינץ'.

בתחום הבטיחות משתדרגים במערך מצלמות היקפיות, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת עייפות, ומערכת חניה אוטומטית. לאף אחת מהגרסאות אין תיקון סטיה מנתיב או בקרת שיוט אדפטיבית.

ניסאן אקס טרייל

כרכב למשפחה, האקסטרייל מציע כמות נאה של תאי אחסון. בכל דלת ישנו תא, משענת היד המרכזית כוללת תא גדול ובתוכו שקע 12 וולט, שני מחזיקי עטים ותא קטנצ'יק נוסף; למחזיקי הכוסות בין המושבים הקדמיים יש פתח מיזוג שניתן לסגירה (כך שאפשר להניח טאבלט למשל). יש גם תא קטן ועגול למטבעות, תא נוסף מול ידית ההילוכים, תא למשקפיים (שלא נפוץ כשיש גג פנוראמי) ותא כפפות ענק אך לא מקורר.

ניסאן אקס טרייל

תא המטען נפתח חשמלית: במצב של 7 מושבים פתוחים הנפח כמובן די מצומצם, וגם כאשר השניים האחוריים מקופלים - נוצר נפח טוב אבל לא מרשים. סף ההטענה גבוה יחסית, יש רק תאורה צידית אחת ושקע 12 וולט. אין ווי תליה או אביזרים נוספים.

ניסאן אקס טרייל

נוחות נסיעה

האקסטרייל מצליח לבודד מפגעים בצורה מוצלחת יחסית - הוא מרוסן אחרי מעבר שיבושים אך לצד זאת נראה כי הבולמים עסוקים, בעיקר במעבר על רצף שיבושים. גם קולם נשמע. נציין כי לגרסה Tekna שנבחנה חישוקי 19 אינץ' והמפגש הראשוני עם בור סורר או מפגע חד עובר לתא הנוסעים, אם כי לא באופן מטריד מדי.

ביציאה מהעיר הנוחות משתפרת אך בידוד הרעשים אינו מצטיין. זה לא שתתקשו לנהל שיחה ברכב, אך רעשי כביש נשמעו בתא הנוסעים.

ניסאן אקס טרייל

מנוע ותיבת הילוכים

מנוע הטורבו-בנזין החדש הוא הסיבה לעריכת המבחן. למנוע נפח של 1,332 סמ"ק, הספק של 160 כ"ס ומומנט של 27.5 קג"מ הזמין ב-1,800 סל"ד. בהשוואה המתבקשת לגרסת הדיזל בנפח 1.7 ליטרים, גם היא חדשה (ויקרה מהבנזין רק ב-4,000-2,000 שקלים) מדובר בתוספת של 10 כ"ס (שמושגים 900 סל"ד מאוחר יותר), ויתור על כ-7 קג"מ), ירידה של 155 ק"ג מהמשקל העצמי ובעיקר הבדלים בצריכת הדלק - 15.1 ק"מ לליטר בגרסת הבנזין לעומת 17.5 בדיזל.

ניסאן אקס טרייל

אז איך המנוע מזיז את האקס טרייל? המנוע פועל בצורה חלקה, הוא גמיש דיו וגם תחת מאמץ הוא שקט יחסית. אמנם נדרשת לחיצה הגונה על הדוושה כדי להוציא ממנו את הביצועים, וגם אז צריך לחפש היטב את 160 הסוסים כי לא תמיד הם מטיסים אותו בקצב שבו הקשקאי הקל יותר נוסע, אך בסך הכל התאוצה מספקת ואין לו בעיה להתמודד עם עליות או עקיפות. אין לו את התחושה הבשרנית והגמישות של מנוע הדיזל וגם לא את הקלילות של הקשקאי.

ניסאן אקס טרייל

אל המנוע משודכת תיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. פעולתה אינה חלקה כמו תיבות 7 ההילוכים החדשות של קונצרן פולקסווגן. תחת מאמץ ישנו היסוס קל בתגובות, בעיקר בהילוכים הראשונים. תפעול ידני מלווה בהשהייה מורגשת בהעלאה או הורדה של הילוכים. כאשר הרכב בשיוט הפעולה זורמת יותר.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על כ-10 ק"מ לליטר בתנאים שגרתיים למדי שכללו גם לא מעט נסיעות בין עירוניות ופרבריות. מיצובישי אאוטלנדר יהיה חסכוני יותר, אם כי מעט פחות זריז.

ניסאן אקס טרייל

התנהגות כביש

למרות הצבע הכתום שמזכיר את זה של ה-GT-R, אין סיבה לצפות מהאקסטרייל ליכולת ספורטיבית כלשהי. לזכותו נציין כי אחיזת הכביש שלו גבוהה ורכינת המרכב מינימאלית בעיקולים. מנגד הוא סובל מנטיה לתת היגוי, ההגה אינו מדויק והתחושה מהבלמים קהה - מהלך הדוושה ארוך ולא תמיד קל להבין כמה צריך ללחוץ על הדוושה כדי שהרכב יעצר בנקודה רצויה, מה שמוביל לתוספת לחיצה לקראת העצירה הסופית.

ניסאן אקס טרייל

סיכום

גילו של ניסאן אקס טרייל מראה את אותותיו. הדגם כבר בן 6 שנים, מה שאומר שהוא נמצא בשלהי חייו. בנוסף לכך הוא גם מתמודד בקטגוריה שהופכת תחרותית ומאתגרת משנה לשנה. המתחרה העיקרי, מיצובישי אאוטלנדר, נמצא גם הוא בגיל דומה - אך מולם מתמודדים רכבי פנאי צעירים כמו סקודה קודיאק, פיג'ו 5008, הונדה CRV ובקרוב גם סיאט טראקו.

ניסאן אקס טרייל

אך התחרות המשמעותית ביותר לאקס טרייל בגרסת הבנזין החדשה מגיעה דווקא מכיוונה של גרסת הדיזל שלו. בתוספת מחיר של אלפים בודדים תקבלו רמת גימור זהה לחלוטין, יחידת הנעה הרמונית יותר בזכות שילוב מנוע-גיר עדיף, תחושת ביצועים מצוינת לכשעצמה בזכות מומנט גבוה וכבונוס גם צריכת דלק טובה יותר.

לצפייה בכל דגמי ניסאן בישראל

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה