דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס ספרינטר 2019 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

דור חדש של מרצדס ספרינטר הגיע לישראל. כבר הרבה שנים שזהו אחד מכלי הרכב הפופולאריים בסגמנט, בעיקר בגרסאות הנוסעים שמשרתות את נוסעי מוניות השירות וחברות ההיסעים. הגרסאות המסחריות נפוצות גם כן, אך בעיקר במשקלים של 4.5 טון ומעלה - שכן אז המחירים צונחים משמעותית בשל המיסוי הנמוך יותר. הגרסאות ה"קלות" יחסית, במשקל שבין 3.5 ל-4 טון, אף פעם לא היו הצד החזק של הספרינטר - שכן הן יקרות משמעותית ביחס למתחרות מבית פיאט, פיג'ו, רנו ולאחרונה גם יונדאי. 

הגרסה שהתייצבה למבחן היא הקטנה ביותר בהיצע, שמכונה גם בשם "קומפקט". היא עולה 275,000 שקלים עם תיבה ידנית או 285,000 שקלים עם תיבה אוטומטית, והמחיר מטפס אם בוחרים להתקין בפנים מושבים נוספים, דיפונים לחלל המטען או אבזור אחר. האם היא שווה את המחיר היקר?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מרצדס ספרינטר


מרצדס ספרינטר, 2.1 ליטר דיזל, 143 כ"ס, אוטומטית, מ-285,000 שקל

יתרונות

חסרונות

מולטימדיה

תאי אחסון מועטים

נוחות נסיעה

איכות חומרים

תיבת הילוכים

  ביצועי מנוע

 
מרצדס ספרינטר
 

עיצוב

מרצדס ספרינטר נראה נאה ומודרני מבעבר, הודות לפנסי החזית הצרים-יחסית ולתאורת הלד מאחור. סמל המרצדס הגדול בחזית מבדל אותו במשהו מהמתחרים, אבל אין כאן בשורה יוצאת דופן.

מבפנים, לעומת זאת, הוא נראה מרשים. גלגל ההגה נאה, מסך המולטימדיה מפתיע (ובהמשך נעסוק בתפקוד של שניהם) ופתחי המיזוג - דמויי מנועי המטוס - הם לא משהו שראינו ברכב מסחרי עד היום.

אז תא הנוסעים של הספרינטר נראה נהדר, אך איכות החומרים לא עומדת באותה רמה. אולי אפילו להיפך: הפלסטיקה קשיחה ופשוטה, דומה למסחריות זולות יותר ואפילו נחותה ביחס לחלקן.


מרצדס ספרינטר

תא הנוסעים

הטיפוס למושב הנהג מתבצע בקלות יחסית. תנוחת הישיבה שונה מהמקובל במסחריות מסוג זה; היא דומה הרבה יותר לתנוחה ברכב פרטי. להגה טווח כוונון רחב הן במימד העומק והן בגובה, אך הוא עשוי פלסטיק קשיח ודק. חבל: ציפוי עור היה יכול לשפר משמעותית את התחושה במחיר לא גבוה. מושב הנהג עצמו מסוגל לרדת מאוד נמוך וגם לטפס לגובה מרשים. זהו מושב הידראולי מצוין עם אפשרות לכיול הקפיצים על פי משקל הנהג, מה שתורם רבות לנוחות הנסיעה. על המושב מותקנת משענת נוחה ליד ימין, אך אין לו תמיכה נפרדת לגב התחתון.

סביבת הנהג בספרינטר מרשימה. מלבד העיצוב הנאה של ההגה והמיזוג, מסך המולטימדיה תופס מיד את העין. אנחנו לא זוכרים מתי בפעם האחרונה פגשנו מסך מקורי ברכב מסחרי שכזה. בדרך כלל פוגשים התקנות מקומיות של מסכים סיניים פשוטים, אך במרצדס בחרו להתקין ברכב מולטימדיה מקורית ונהדרת. למערכת יש מגוון עשיר של תצוגות, תפריטים ופונקציות. הגרפיקה מרשימה, המערכת דוברת עברית ומופעלת משני משטחי מגע קטנים שנמצאים על ההגה, כמו בדגמי היוקרה של מרצדס - וכמו במכשירי בלאק-ברי. נציין כי המסך קטן יחסית וגם מרוחק מהנהג. בנוסף, בספרינטר ישנם שקעי USB בטייפ C בלבד - כלומר, חיבור קטן ושונה מה-USB הנפוץ. לנו לא ברורה התועלת בחיבור כזה.

מרצדס ספרינטר

בניגוד מוחלט למולטימדיה היפהפיה, מסך המידע של מחשב הדרך מציג את המידע בצורה מיושנת, מסורבלת ובפונטים מפוקסלים. הוא מפורט מאוד, אבל לא נוח לשימוש.

רשימת האבזור של הספרינטר סבירה בלבד: אמנם המולטימדיה היא יתרון בולט, ויש גם הנעה בכפתור, אך אין ברכב בקרת שיוט או מצלמת רוורס, למשל. אלו שני פריטים שנמצא ברוב המתחרות הזולות יותר. בתחום הבטיחות כולל הספרינטר בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטיה מנתיב וניטור שטחים מתים. יפה.

חבילת האבזור הנוספת, שעולה כ-10,000 שקלים נכון למועד כתיבת המבחן, משדרגת את המפרט עם מסך גדול יותר (10.25 אינץ' במקום 7) ומסך צבעוני נוסף בלוח המחוונים, ציפוי עור להגה, טעינה אלחוטית לסלולארי ומראות עם קיפול חשמלי.

מרצדס ספרינטר

בתחום הבטיחות מוסיפה החבילה מערכת אקטיבית לתיקון סטיה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית - כלי עזר חשוב במיוחד לנהיגה ממושכת בעומסי תנועה. נראה לנו כמעט לא הגיוני לרכוש את הספרינטר ללא החבילה הזו.

באופן תמוה, היצע תאי האחסון בספרינטר מצומצם במיוחד. אנחנו רגילים לפגוש מסחריות בסגמנט הזה עם היצע של עשרות תאים; כאן יש שורת תאים לניירת מעל הדשבורד, ללא סגירה, ושני תאים פתוחים וגדולים במרכז הקונסולה. יש גם תא מתחת לזוג המושבים מלפנים, אבל כאן נגמרת הספירה. אין מדף אחסון בתקרה, אין משטח עבודה מתקפל במושב האמצעי. אפילו תא כפפות אין בספרינטר. 

צמד המושבים שמימין לנהג מציע מרווח טוב לנוסעים אך הנוחות בהם לא גבוהה, כמקובל, בהיעדר התמיכה ההידראולית.

בחלקו האחורי של רכב המבחן הותקן מושב לארבעה נוסעים. כל הארבעה נהנים ממרווח טוב מאוד, אך לשניים המרכזיים חגורות מותן בלבד. זהו לא פתרון שמספק נוחות ברמה של מיניוואן מודרני, אך הוא בהחלט מאפשר להסיע 7 מבוגרים ברכב המסחרי בקלות.

 
מרצדס ספרינטר


נוחות נסיעה

רמת הנוחות של הספרינטר היא הפתעה של ממש. אולי זה בשל העובדה שבחנו אותו בגרסה קצרה במיוחד, אבל זה בטח לא ההסבר היחיד. הוא סופג היטב שיבושים מכל סוג, רך ונעים ולא מיטלטל על פגמים גדולים בכביש. בכלל, בתוך העיר הוא מרגיש כמו פרייבט: מתמרן בקלות ונהנה מהיגוי קל ונעים, המימדים הקטנים (יחסית) מסייעים לחנות במקומות שגרתיים ושדה הראיה מעולה.

מחוץ לעיר הוא אפילו יותר נוח, ומגלה יציבות גם במהירויות שמסחריות אחרות אפילו לא חושבות להתקרב אליהן. נאמר כי ניתן לחטוף איתו קנס על מהירות מופרזת בכביש 6, מה שאי אפשר כנראה באף אחת מהמתחרות שלו בלי פשרה משמעותית בתחום היציבות. בידוד הרעשים גם הוא טוב מאוד, ביחס למקובל בתחום.

 
מרצדס ספרינטר


מנוע ותיבת הילוכים

לספרינטר החדש יש מנוע דומה לזה של קודמו. מדובר במנוע טורבו-דיזל בנפח 2.1 ליטרים, עם הספק של 143 כ"ס ברכב המבחן (ישנן גרסאות עם 163 כ"ס). המומנט עומד על 33.6 קג"מ הזמינים בין 1,400 ל-2,400 סל"ד. 

בסך הכל הביצועים טובים למדי ותגובות המנוע מגיעות באופן מיידי, אם כי ישנם מתחרים המציעים ביצועים מרשימים יותר - למשל רנו מאסטר או פורד טרנזיט. לעיתים, במאמץ של עליה ממושכת או עקיפה, הורגש מחסור בכוח. 

מרצדס ספרינטר

תיבת ההילוכים היא כבר פנינה של ממש. מדובר בתיבת 9 הילוכים אוטומטית שפועלת באופן חלק לחלוטין, מגיבה במהירות לפקודות הדוושה וגם יודעת להוריד הילוכים בהאטה לטובת בלימת מנוע. בנוסף ישנם כפתורי שליטה קטנים מאחורי ההגה על החלפת ההילוכים.

במהלך המבחן מדדנו צריכת דלק של 9.6 ק"מ לליטר. לא רע עבור מסחרית אוטומטית.

 
מרצדס ספרינטר


התנהגות כביש

כמו בסעיף הנוחות, גם כאן המימדים הקטנים משחקים תפקיד - אם כי גם פה לא מדובר בסיבה היחידה להתנהגות המצוינת של הספרינטר. הוא יציב מאוד, בטוח, רוכן באופן מינימאלי בעיקולים ומשרה הרבה שקט על הנהג ביחס למתחריו. מרשים.

העמסה

הגרסה הזו של הספרינטר היא מין יצור כלאיים מעט משונה: המימדים קטנים מאוד, עם אורך של 526.7 ס"מ, רוחב של 202 ס"מ וגובה של 235 ס"מ. לשם השוואה, איווקו דיילי שנבחן כאן לפני מספר שבועות היה ארוך יותר ב-2 מטרים וגבוה בחצי מטר. למעשה, הגרסה הארוכה של סיטרואן ג'מפי - שנמצא בקטגוריה נמוכה יותר - תהיה ארוכה מהספרינטר הקצר.
 
מרצדס ספרינטר

ברכב הותקנה מחיצה שהקטינה משמעותית את חלל ההטענה. לפני המחיצה הותקנה שורה של 4 מושבים איכותיים למדי, שהונחו על רצפה דמוית פרקט. כך נוצר רכב עם חלל מסחרי קטן יחסית - נניח, בגודל של ברלינגו וחצי - אך עם אפשרות ממשית להסעת 7 נוסעים.

הגרסה הזו ודאי לא תספק את מי שזקוק לנפח העמסה מקסימלי, אך היא עשויה להוות מקלט מס נוח עבור בעלי עסקים. היא נוחה יחסית לשימוש, תתאים גם למשפחה ותאפשר הסעה של פועלים על ציודם. בשל העובדה שהמשקל המינימלי של הספרינטר הוא מעל 3.5 טון, הוא נהנה מפטור ממע"מ ומהכרה מלאה בהוצאות - מבלי לשלם מחירים פרקטיים של רכב גדול מדי. ניתן גם לנהוג עליו עם רשיון לרכב פרטי, בתנאי שזה הונפק לפני שנת 2007.
 
מרצדס ספרינטר


סיכום

מרצדס ספרינטר הוא רכב מסחרי מרשים. הגרסה שנבחנה אמנם לא מייצגת את מרבית הספרינטרים שימכרו, אך גם הספרינטרים האחרים יהנו מאותם יתרונות של נוחות נסיעה גבוהה, תיבה אוטומטית מעולה, מערכת מולטימדיה מתקדמת ומערך עשיר של אביזרי בטיחות.

במחיר של 285,000 שקלים לרכב המבחן, הספרינטר יקר משמעותית ממתחריו הישירים - אך במרבית הפרמטרים הוא מעניק תמורה מצוינת לעסק ולנהג.

לצפייה בכל דגמי מרצדס בישראל

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה