דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס V300 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

קטגוריית הוואנים בעלי 9 מקומות ישיבה פעילה מטבע הדברים בעיקר בגזרת המחיר שסביב ה-200 אלף שקלים, פחות או יותר. הדגם המוביל כבר שנים ארוכות בתחום הזה הוא סיטרואן ג'מפי, ולצידו מתחרים בעיקר רנו טראפיק ויונדאי i800. אם נטפס קצת צפונה במחירים, נפגוש את הגרסאות השונות של משפחת פולקסווגן טרנספורטר: הדגם הבסיסי-מסחרי שנקרא בפשטות טרנספורטר, הקראוול שמיועד להיסעים והמולטיוואן היוקרתי. באירופה ישנם עוד כמה מתחרים בזירה היוקרתית, שמיועדת בעיקר למלונות, להסעות אחמי"ם ולשדות תעופה, אבל בארץ המתחרה העיקרי של המולטיוואן הוא מרצדס V קלאס - האח המהודר של הויטו.

את ה-V קלאס פגשנו בפעם הראשונה לפני כ-4 שנים, אז בגרסה בסיסית יותר עם 190 כ"ס. מאז הוא הספיק לעבור מתיחת פנים, שסיפקה לנו סיבה מצוינת למבחן נוסף - הפעם בגרסת ה-V300 החזקה, עם 239 כ"ס ושפע של פינוקים לנהג ולנוסעים.

 

מרצדס V300 פרימיום, 2.0 טורבו דיזל, אוט' 9 הילוכים, 239 כ"ס, מ-683,163 שקלים

יתרונות

חסרונות

שימושיות ונוחות

מולטימדיה ומסכים

אבזור ובטיחות

מחסור בתאי אחסון

יחידת הנעה

  איכות חומרים והרכבה

מרצדס V300

עיצוב

האמת? הוא נראה מרשים. קשה להאמין שאותו רכב מגיע גם בגרסה מסחרית סגורה ופשוטה, שמיועדת לטכנאים ולחלוקה עירונית. ה-V300 שלנו לובש את חליפת הפרימיום שכוללת גם את חבילת ה-AMG המוחצנת. מה זה אומר? מעבר לקווי העיצוב הבסיסיים יש פה גם חישוקי "19 שחורים עם צמיגים בחתך נמוך, פגושים בעיצוב ספורטיבי ושבכה קדמית עם "טיפות" כרום - ממש כמו בדגמי ה-AMG הספורטיביים של מרצדס.

מתיחת הפנים שהגיעה לישראל בסתיו של 2019 כוללת בעיקר שינויים בעיצוב הפגוש הקדמי ואת תוספות העיצוב שהזכרנו קודם. לא משהו דרמטי.
 
מרצדס V300

מה שהרשים כל כך ברכב המבחן זה כנראה המראה הכולל של הרכב. צבע המרכב השחור עם גימורי הניקל, החלונות הגדולים והכהים, חישוקי הענק ויתר הפריטים של חבילת ה-AMG משכו אינספור מבטים ושאלות. נהג הסעות אחד אף שאל אם הרכב מגיע עם זמר ים תיכוני בילט-אין במושב האחורי.

 
מרצדס V300

תא הנוסעים

טוב, אז זמר ים תיכוני לא מצאנו, אבל זה באמת אחד הפריטים הבודדים שאין ב-V300. האמת היא שכבר בגרסאות ה-V250 הבסיסיות ניתן למצוא הרבה מאוד פיצ'רים, שלא תמיד מוצאים גם במכוניות הסדאן של מרצדס. כבר בגרסאות האלו ניתו לקבל מצלמות 360 מעלות, דלתות הזזה חשמליות, תאורת אווירה, מערכת עזר להתמודדות עם רוחות צד, דלת תא מטען חשמלית עם תאורה, מראות צד מתכהות, בלם יד חשמלי, קיפול חשמלי למראות הצד, ריפודי עור, מערכת חניה אוטומטית, בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים במראות ועוד.
 
מרצדס V300

גרסת ה-V300 מציעה את כל זה, וגם כוונון חשמלי, חימום ואוורור לצמד המושבים הקדמיים וכן בקרת שיוט אדפטיבית. חבילת הפרימיום שברכב המבחן מוסיפה גם חימום ואוורור למושבים מאחור, לוח מחוונים בחיפוי עור, מערכת סאונד אדירה מבית Burmester ודוושות במראה ספורטיבי.
 
מרצדס V300

אבל רגע, צריך קצת לצנן את ההתלהבות. המולטימדיה ברכב המבחן משתייכת לדורות קודמים של מרצדס, עם מסך קטן וללא הפעלה קולית, ניווט או תמיכה בעברית - אפילו לא ברמת זיהוי אנשי הקשר. בקרוב מאוד יוצעו רכבים גם עם מערכת ה-MBUX החדשה, בעלות נוספת של 12,500 שקלים. הגיע הזמן.
 
מרצדס V300

לוח המחוונים לא דיגיטלי, והוא כולל במרכזו מסך צבעוני קטן שגם אותו פגשנו במרצדסים מלפני עשור. יש בו אמנם הרבה מידע שימושי וגם התצוגה ברורה, אבל היום אנחנו יודעים שמרצדס מסוגלת להרבה יותר מזה. היינו שמחים גם לפגוש אפשרויות לשליטה מלפנים על המיזוג והתאורה בחלק האחורי של הרכב. לפחות הדלתות נפתחות בלחיצת כפתור מעמדת הנהג.
 
מרצדס V300

סביבת הנהג נראית נהדר, יוקרתית ואיכותית, עם ציפוי דמוי קרבון על הדשבורד, חיפוי עור מעליו וצביעה בהירה לדלתות ולמושבים. איכות החומרים וההרכבה לא אחידה, ומזכירה לנו שבסוף מסתתרת כאן מסחרית קשוחה; זו לא הרמה הרגילה של מרצדס.
 
מרצדס V300

ארבעת המושבים הקדמיים נוחים מאוד, מרווחים ומפנקים. גם השורה השלישית מציעה מרווח טוב מאוד, אם כי אין בה את הורסטיליות של שתי השורות הקדמיות. 
 
מרצדס V300

כמו במבחן הקודם ל-V קלאס, גם הפעם אנחנו מתלוננים על מחסור בולט בתאי אחסון. התא המרכזי מלפנים נמוך מאוד ורחוק מהנהג, ומחזיקי הכוסות שבו ממוקמים על רצפת הרכב - לא המקום האידיאלי עבור הקפה של הבוקר או הרדבול של הלילה. ברכב שאמורים לעבוד בו שעות ארוכות, זה בפירוש לא מספיק. גם מקום לסלולארי חסר מאוד.
 
מרצדס V300

תא המטען עצום בכל קנה מידה. יש בו שטיח איכותי ותאורה מצוינת, אך הדלת נפתחת כלפי מעלה ותקשה על פתיחה במקומות צפופים.

 
מרצדס V300

נוחות נסיעה

רמת הנוחות ב-V קלאס מעולה. באופן אישי הייתי מעדיף לוותר על החישוקים במידה המופרכת ולקבל ספיגה טובה יותר, אבל בסך הכל רמת השיכוך של המרצדס הגדול טובה מאוד. לעיתים הוא קצת מיטלטל על שיבושים רוחביים, אך מדובר ברכב נעים ונינוח עם פעולת מתלים רהוטה ושקטה - הן בנסיעה עירונית והן על כבישים בינעירוניים.
 
מרצדס V300

נציין גם כי כושר התמרון של ה-V יוצא מן הכלל, וקל מאוד לנהוג בו גם באיזורים צפופים. מנגד, בידוד הרעשים לא מושלם: במהירות עירונית נשמעי רעשי דיזל נוכחים, אך אלו פוחתים ככל שהמהירות עולה.
 
מרצדס V300

מנוע ותיבת הילוכים

מרצדס V300 מצויד בחתיכת מנוע נהדר. נתחיל עם המספרים: יש לו נפח של 1,950 סמ"ק, הספק של 239 כ"ס ב-4,200 סל"ד ומומנט של 51 קג"מ שמתקבל בטווח שבין 1,360 ל-2,400 סל"ד.
 
מרצדס V300

ביציאה מהמקום ה-V קלאס מרגיש מעט מהוסס והמשקל נותן את אותותיו, אבל לא צריך לסחוט את הדוושה כדי להאיץ בזריזות מפתיעה. בעקיפות ביניים, בעליות ובמהירויות גבוהות מתגלה עוצמתו האמיתית של המנוע. הוא גמיש כמו נדיה קומאנצ'י ואגרסיבי כמו ניקולאי צ'אושסקו; יש לו שפע של כוח זמין, שלא מצריך כמעט הורדות הילוכים כדי להגיע למהירויות שלילה. לא נגזים אם נאמר שלפרקים הכוח שלו היה כמעט מרגש.
 
מרצדס V300

תיבת 9 ההילוכים האוטומטית פועלת בצורה חלקה בדרך כלל, למעט בזינוק מהיר שם מורגשות לעיתים חבטות. בלימת המנוע יעילה הודות למנופי החלפת ההילוכים הממוקמים מאחורי ההגה; זה חשוב במיוחד בשל הנשיכה הפושרת משהו של הבלמים.
 
מרצדס V300

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 10 ק"מ לליטר. נתון לא רע בהתחשב במימדי הרכב ובביצועי המנוע.

 
מרצדס V300

התנהגות כביש

היכולת הדינאמית של ה-V300 טובה מאוד עבור כלי מסוגו. יש כמובן רכינה בולטת בעיקולים ולא ניתן להתעלם מהעובדה שבסוף מדובר במסחרית גדולה, אך אחיזת הכביש מצוינת, ההיגוי מדויק והתחושה בטוחה ונשלטת. קל לסלוח לו על נטיה קלה לתת היגוי.

 
מרצדס V300

סיכום

מרצדס V300 הוא אולי הרכב המרשים ביותר מסוגו, ודאי ביחס להיצע הזמין בישראל. הוא נראה נהדר מבחוץ ומבפנים, הוא סופר שימושי, נוח לנסיעה, מאובזר עד מעל הגג וגם מציע ביצועים נהדרים. מבחינה טכנולוגית, היינו מצפים ממרצדס לנצל את מתיחת הפנים כדי ליישר קו עם דגמי המותג הנוכחיים - או לכל הפחות עם אלו של אמצע העשור הקודם. מסך המולטימדיה, לוח המחוונים והכפתורים על גלגל ההגה לא עומדים בסטנדרט הנוכחי של היצרנית. גם היצע תאי האחסון הוא נקודת תורפה שחייבים לתת עליה את הדעת, אך מלבד שתי הנקודות האלו מדובר ברכב היסעים כמעט מושלם. VIP אמיתי.

לצפייה בכל דגמי מרצדס בישראל

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה